Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näin pihi on Passat ? alitti luvatun kulutuksen yli kahdella litralla! - Autot - Ilta-Sanomat

Eikös mtm:llä ole sama mylly? Tommoseen lukemaan ei kyllä kovin rivakoita polkasuja tehdä. Hurja lukema ja siinä on 10ke++ kalliimpien hybridien ostelijat ihmeissään.

Mulla on 1.6TDI Bluemotion, jolla pitäisi päästä vielä pienempiin kulutuksiin :D
Ei tosin normaalissa ajossa ole toivoakaan noihin lukemiin, mutta tehtaan ilmoittamiin tuolla kuulemma pääsee, kun siististi ajaa.

edit:
DSG vaihteistolla luvataan seuraavat:
Maantie: 4,1
Kaupunki: 5,5
Yhdistetty: 4,7
 
Aijaa. Tota sun subarua ei ole Suomessa koskaan edes myyty. Voinhan mäkin alkaa laittelemaan jotain 80-90 luvun kuvia autoista ja sanoa että ne on rumia?

Tässä kuitenkin 2013 mallin Subaru Forester XT

Tuohan on enää 8 vuotta jäljessä aikaansa :D Kuka ihme noita noita oikein suunnittelee.
Ulkokuvassa on jotain ihan kaunistakin, mutta se on tuossa auton oikealla puolella...
 
IL vertaili kustannuksia: Tämän verran auton pito oikeasti maksaa | Autot | Iltalehti.fi

"Pikatestimme osoitti, että Autoliiton kustannuslaskuri on toimiva, helppokäyttöinen ja yllättävän tarkkakin apuväline autoilun kululaskentaan ja vertailujen tekemiseen."

Jaahas :jahas: Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition 5 D kohdalla sanovat:

  • "laskurin ilmoittama polttoaineen keskikulutus 4,9"[/I] eli tuohon nyt kannattaa heti lisätä ainakin 2 litraa, ehkä 3. Että keskikulutus alle 5? Ehkä vapaassa pudotuksessa.
  • "Huollot, pesut, korjaukset ym. 3 v. /60 000 km. arvio 2 040€" no ehkä uudelle autolle. Käytetyssä tonni kannattee laittaa per vuosi, kun jotain hajoaa aina. EGR laukeaa yms. Plus tietenki katsastukset ja rikkoutumisien aikana maksettava vuokra-auton omavastuu 6% (sijaisautona Nissan Micra tai pienempi)
  • "Rengaskulut 500€" eli ostavat 2kpl kesärenkaita ja 2kpl käytettjä talvirenkaita
  • "Arvonalennus kolmessa vuodessa (14 % vuodess"a ohhoh. Niin siin ne ovat katsoneet tilastoista sen, mitä ko. auto maksaa liikkeessä. Otetaan siitä heti muutama tonni pois. 17% on hyvä lähtökohta hinnan tippumiselle, mutta ehkä optimistinen sekin.

Katkerana asiaa näin mietin.
 
Tänään löytyi taas jotain positiivista Passatista.
Tuli ajettua ensimmäisen kerran sateella ja siinä yhteydessä havaitsin, että tuossahan on sadetunnistimella useampi pykäläinen herkkyydensäätö. Ainakin näin kun tuulilasi on ehjä ja puhdas niin toimi todella hyvin. Aiemmin ollut huomattavasti huonompia kokemuksia ko. laitteesta. No, katsoo sitten miten toimii, kun alkaa olla kiveniskemiä lasissa jne. Ohjekirja kyllä väittää, että tuo tunnistaa kiveniskemät ja pienentää sen mukaan tarkkailtavaa aluetta, mutta katsotaan.

Vielä yksi vertailu edelliseen ajoneuvoon.
Kia Ceed oli siis myös diesel ja sen kyllä huomasi heti. Etenkin kylmänä auton käyntiääni oli juuri sitä, mitä dieseliltä 80-luvulla odotettiin :D Eikä se lämpimänä siitä paljon hiljentynyt. Ääni kuului myös melkoisen selkeästi sisälle.
Passatilla ajaessa ei auton sisälle oikeastaan pysty käyntiäänestä sanomaan, että mikä mylly on. Hyvin sivistyneesti tulee koneen äänet sisälle asti.
 
Tänään löytyi taas jotain positiivista Passatista.
Tuli ajettua ensimmäisen kerran sateella ja siinä yhteydessä havaitsin, että tuossahan on sadetunnistimella useampi pykäläinen herkkyydensäätö. Ainakin näin kun tuulilasi on ehjä ja puhdas niin toimi todella hyvin. Aiemmin ollut huomattavasti huonompia kokemuksia ko. laitteesta. No, katsoo sitten miten toimii, kun alkaa olla kiveniskemiä lasissa jne. Ohjekirja kyllä väittää, että tuo tunnistaa kiveniskemät ja pienentää sen mukaan tarkkailtavaa aluetta, mutta katsotaan.

Vielä yksi vertailu edelliseen ajoneuvoon.
Kia Ceed oli siis myös diesel ja sen kyllä huomasi heti. Etenkin kylmänä auton käyntiääni oli juuri sitä, mitä dieseliltä 80-luvulla odotettiin :D Eikä se lämpimänä siitä paljon hiljentynyt. Ääni kuului myös melkoisen selkeästi sisälle.
Passatilla ajaessa ei auton sisälle oikeastaan pysty käyntiäänestä sanomaan, että mikä mylly on. Hyvin sivistyneesti tulee koneen äänet sisälle asti.
Viikon päästä ihmettelet, että miksi kukaan ajaa Kialla:D
Tosin yksityiskäytössä ymmärtää, jos haluaa ajella edullisestin, mutta näitä Kiioja näkyy jopa taksissakin:(
Siinä kärsii kuski, mutta myös asiakas joka joutuu maksamaan saman hinnan sillä Kiialla ajelusta.
 
Jaa että 1.2tsi syö 8 litraa? Paskapuhetta. Jengi on todistetusti ajellut 4,4litran kulutuksella, ja vielä sisäänajamattomilla autoilla.

Tietty jos on idiootti ja ajaa kuin idiootti niin syöhän mikä tahansa auto vähintään kympin.

Mistä muuten saa 3v ikäisen skodan kymppitonnilla? Ostan heti 45 kpl.

Joku -07 vähän ajettu RS on hyvä diili 15ke hintaan.
 
Viikon päästä ihmettelet, että miksi kukaan ajaa Kialla:D
Tosin yksityiskäytössä ymmärtää, jos haluaa ajella edullisestin, mutta näitä Kiioja näkyy jopa taksissakin:(
Siinä kärsii kuski, mutta myös asiakas joka joutuu maksamaan saman hinnan sillä Kiialla ajelusta.

Vaikka nyt tulee vähän vertailtua, niin en missään nimessä sano, että se oli huono auto.
Kaikessa näkyi toki se, että hintalapussa oli aika maltilliset numerot, mutta oli se kaikki asiat huomioonottaen ihan kelpo peli.
Lisäksi, Kiassa on sen verran vanhaa ja hyväksi havaittua tekniikkaa, että todennäköisesti niillä ajaa ilman ongelmia paljon pidempään kuin monilla muilla nykyautoilla :D
 
Jaa että 1.2tsi syö 8 litraa? Paskapuhetta. Jengi on todistetusti ajellut 4,4litran kulutuksella, ja vielä sisäänajamattomilla autoilla.

Tietty jos on idiootti ja ajaa kuin idiootti niin syöhän mikä tahansa auto vähintään kympin.

Mistä muuten saa 3v ikäisen skodan kymppitonnilla? Ostan heti 45 kpl.

Joku -07 vähän ajettu RS on hyvä diili 15ke hintaan.

4,4 keskikulutus useamman tankin ajan? Maantiellä ehkä syö tuon 4,4. spritmonitor.de:stä katselin että 5,5 litraa näyttäisi olevan alhaisimmat kulutukset per tankki.

Kymppitonnilla et tietenkään saa. 17% alenemalla 3v 26t€ auto on 14866€. Rosenttilaskua nääs ;)

Noissa automaattisissa pyyhkimissä on tosiaan eroja. Ex-passatissa (2007) oli myös herkkyydensäätö, ja pyyhkimet pelasivat hienosti käytännössä joka tilanteessa. V70:ssä sama juttu. Mutta vaimon Pösössä automaattiasetus hakkaa poikkeuksetta kuin hullun mu***u. Ensinnäkään siinä ei ole kertapyyhkäystä, vaan automaatti menee heti päälle. Ensin se pyyhkäisee 2-3 kertaa normaalisti ja sitten se alkaa pätkyttämään TÄYSIÄ maailman tappiin asti. Ihan sama onko lasi 100% puhdas vai ei, satoi tai paistoi. Jäätävä lätkytys lähtee käyntiin eikä loppua näy. Viiksi pitää laittaa tihkulle ja takaisin, että automaatin saa pois päältä. Vaimon mielestä tosin automaattipyyhin toimii ihan hienosti. Näkeeköhän hän oikeasti mitään?

edit: niin siis se pointtihan oli se, että auton arvonalenema = (uuden_hinta - vaihtohyvitys). Vaihtohyvitys on kai yleensä luokkaa 2000e vähemmän mitä auton "arvo". Ja aina on huono homma, kun ei ole automaatti. Tai jos on automaatti, niin se on sitten huono homma. Tai muuten vain ei kauppa käy just nyt ja värikin on väärä. Yksi autodiileri jopa kertoi minulle diesel farmari Passattien olevan vaikea myydä. Varmaan ei saisi myytyä edes Cokista Saharassa.
 
Kunhan saa vähän lisää ajoa tuolla VW:llä niin voi alkaa tekemään omaa rankkausta automaateista.
Nyt on nimittäin käytännössä kaikki nykyiset variaatiot olleet käytössä.
C-sarjan mersussa oli 5-vaihteinen laatikko, A-sarjalaisessa CVT, Subarussa ja Kiassa 4-vaihteinen ja nyt sitten DSG.

4-vaihteinen toimii ihan ok dieselissä, mutta Subaru mulla oli bensakoneella ja se oli kyllä todella paska kombinaatio. Tuntui, että koskaan ei ollut oikea vaihde käytössä :D
Mersuissa oli molemmissa erinomainen laatikko.
DSG tuntuu ensikilometreillä varsin hyvältä, mutta niin paljon on niiden hajoamisesta tullut luettua, että vielä ei uskalla liikaa kehua ;)

edit:
Robottivaihteisto puuttuu toki listalta, mutta sitä en edes laske oikeaksi automaatiksi ;)
 
Viikko ajettu Passatilla ja vielä pelaa hienosti. Eli ei ne sentään ihan heti hajoa ;)
Kilsoja tullut tosin vasta vajaat 600. Nyt kun on kesäloma päällä niin tulee varmaan ajeltua enemmän.
Nyt voi kyllä jo varmuudella sanoa, että paras auto ajaa, joka minulla on ollut.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kunhan saa vähän lisää ajoa tuolla VW:llä niin voi alkaa tekemään omaa rankkausta automaateista.
Nyt on nimittäin käytännössä kaikki nykyiset variaatiot olleet käytössä.
C-sarjan mersussa oli 5-vaihteinen laatikko, A-sarjalaisessa CVT, Subarussa ja Kiassa 4-vaihteinen ja nyt sitten DSG.

Minulla oli ennen CVT ja nyt DSG. En ymmärrä miksi CVT:tä haukutaan, mielestäni se toimi erinomaisesti. Nykyinen DSG on myös ok, mutta ei oikeastaan millään mittarilla parempi kuin edellinen.
 
Minulla oli ennen CVT ja nyt DSG. En ymmärrä miksi CVT:tä haukutaan, mielestäni se toimi erinomaisesti. Nykyinen DSG on myös ok, mutta ei oikeastaan millään mittarilla parempi kuin edellinen.

Itse tykkäsin kanssa CVT:stä. Toimi kokoajan täysin moitteettomasti ja oli miellyttävä ajaa.
Uudet CVT:t (ainakin Subarussa) kuulemma toimivat perinteisen automaatin tavoin silloin, kun lähdetään kiihdyttämään reippaammin. Eli ilmeisesti imitoi vaihteiden vaihtamista. Sellaista en ole ajanut, mutta kuulostaa ihan mielenkiintoiselta ratkaisulta.
 
Jahas... Pitää taas pikkuhiljaa aktivoitua auton vaihdossa. Saakeli kun tuli 5 vuotta sitten hankittua neliveto, josta ei enää halua kirveelläkään luopua.
 
Jahas... Pitää taas pikkuhiljaa aktivoitua auton vaihdossa. Saakeli kun tuli 5 vuotta sitten hankittua neliveto, josta ei enää halua kirveelläkään luopua.

Odota mun vuodatuksia kun lumet tulee. Mieti sitten kelpuutatko vajaavetoisen.
 
Ei mulla ollut isompaa tuskaa, kun siirryin nelarista vajaavetoiseen. Aika harvoin sitä normaali ajossa tulee sellaista tilannetta, että kaksi vetävää pyörää ei riitä.
 
Aika hiljaista ollut katumaasturi-nelivetokeskustelu nyt Maaliskuun jälkeen :D
 
Tuli tosta aikasemmin jonkun mainitsemasta jutusta mieleen, niin automyyjät kyllä keksii aina (päästään), jonkun huonon omminaisuuden sun kärrystäs.. vaikka edellisen asiakkaan identtinen auto, mut manuaalina, niin silloin oli manuaali huono juttu, ja nyt on sun automaattis huono juttu..
Välillä aluvanteet nostaa hintaa, välillä ne laskee sitä.. myös auton väri on aina väärä, myöskin "sedaneita ei kyl saa myytyy", "farkuille ei oo kysyntää" jne

Pitänee ajaa omalla, kunnes hinta tippuu sen verta et menee yksityisille kaupaks.
Oon vähän ymmärtäny, et moni ei uskaltais ostaa yksityisiltä "kalliimpaa" autoa, vaan sen pitäis sit alkaa olla lähempänä 10ke et ne alkaa liikkuu? (kalliimpi esim. yli 15ke)
 
Totta. Mun 26ke Mitsusta on ollut tasan 0 kiinnostunutta puolen vuoden aikana mitä tää on ollu Nettiautossa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom