Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika paljonhan se kaupungissa joo syö mutta maantietä on matkat ja sitäkin vain reilu 10tuhatta vuodessa joten ei siinä ehkä vielä konkurssiin mennä.

Ei tuo ole vielä pahakaan, V50:n kopassa sama kone vei viime tankillisella 6.8l satasella. Talvisaikaan kaupunkiajossa 7.5-8. Jos vertaa esim niihin Volvon 2.4 koneisiin joilla ei pääse alle kympin, tai T5 joka vie sen 15.

Huppe sanoi:
11 litraa tommosen katiskan kulutus ja 146 hevosvoimaa. Mitä helvettiä? 2-litrainen myllykin vielä... Varmaan vapari?

Valoja päälle vaihteeksi huppe. Edellinen Skoda kyllä kulki puolisen litraa vähemmällä 1.6 litraisena. Vapareita oli tuon aikakauden skoodatkin vielä.

Valoja päälle vaihteeksi huppe. Edellinen Skoda kyllä kulki puolisen litraa vähemmällä 1.6 litraisena. Vapareita oli tuon aikakauden skoodatkin vielä.

Aukeskohan mulle väärä auto? Toi oli siis vuoden ikäinen C30, semmonen Nissan Micran kokoinen katiska. Luulisi että nykystandardien mukainen pieni katiska kulkisi edes speksien mukaan puolet vähemmällä.

Aukeskohan mulle väärä auto? Toi oli siis vuoden ikäinen C30, semmonen Nissan Micran kokoinen katiska. Luulisi että nykystandardien mukainen pieni katiska kulkisi edes speksien mukaan puolet vähemmällä.

Jos Volvo vain valehtelee vähemmän EU kulutuksissa mitä muut? Sitäpaitti tuo on Nettiauto-ilmoitus. Myyjä ei osaa markkinoida. Kulutukseen pannaan aina maantie 3, kaupunki 5 ja yhdistetty 3.2. Koneena 4 litrainen V8.

Paino kai tuohon kulutukseen vaikuttaa jonkin verran ja tää sun "pikku"auto C30 painaa 75kg enemmän kuin Skoda Octavia!
Voiko siitä päätellä, että Octavia on Renaultin Twingon kokoinen;)

on kyl karsee kulutus noin pienelle kipoplle.. se et painoo on enempi ku Skodassa, ni alkaa sekin jo kuulostaa ei niin hyvältä omana korvaan.. se et vaikka skoda ois tehty muovista, ni ei se tee volvosta hyvää jos se on valettu lyijystä ja tehty liian painavaks..

tohon hintaan kyl ei itselle tulis heti mieleen ostaan noin pientä peruskärryä..

Ei tässä nyt mistään "hyvyydestä" ole keskusteltu.
Huppe ihmetteli, että vapaastin hengittävän 2litraisen bensan kaupunkikulutus on 11litraa!
Kaupunki: 10.80 l/100km, Maantie: 5.80 l/100km, Yhdistetty: 7.60 l/100km
CO2-päästöt: 177 g/km
Ei tuota autoa kai edes perheautona myydä, kun on vain 4 paikkainenkin;)

Kyllähän "premium" painaa. Tässä vastaava Mersulta:
Mercedes-Benz A 200 BE Premium Business Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kulutus kuitenkin aivan toista luokkaa, pienempi mylly, samat tehot, helvetisti painavampi kuin Volvo. Päästöt ja näinollen myös verot aivan toiselta planeetalta.

JA vielä vastaava Bemarilta:
BMW 116 i F20 TwinPower Turbo Busin 5ov Sport Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

JA sitten samantehoinen/kokoinen Golf:
Volkswagen Golf Comfortline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) BlueMotion Tec Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kulutus puolittuu Volvoon nähden. Kaksinkertainen kulutus kutakuinkin "samassa" modernissa bensa-autossa kertoo kyllä paskuudesta, varsinkin kun tossa vaparissa ei voi todennäköisesti tehoista edes puhua turbokoneeseen verrattuna.

Toi volkkarin 140-heppanen Bensamylly on oikeesti rivakka peli ja taloudellinenkin. Jätetään sitten se jakopääketjun toimintavarmuus tässä käsittelemättä. Volvo takuulla kestävämpi.

Kulutus kuitenkin aivan toista luokkaa, pienempi mylly, samat tehot, helvetisti painavampi kuin Volvo. Päästöt ja näinollen myös verot aivan toiselta planeetalta.

Onko sitten reilua verrata uusia downsizing turbo-malleja 2003 myyntiin tulleeseen perusrakenteeseen? Kyllä volvoltakin 2013 malleista löytyy näitä säästöpossuja.

Volvo V40 T3 Momentum (MY13.4) Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Volvo V40 D2 Momentum Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä vertailun vuoksi audi pikkukippo kahden litran vaparilla, samat päästöt kuin volvolla.
Audi A3 Attraction 2.0 FSi 110kW Viistoperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tulee se säästäminenkin hintoihin jos pitää uusi auto ostaa vain bensankulutuksen takia. ;)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuleeko nuo kulutukset/päästöt automaattisesti automerkin ja -mallin mukaan kun ilmoituksen valmistelee nettiautoon? Jos, niin mistä se tieto on peräisin? Jos ei ja perustuu ilmoittajan omaan arvioon/hänen jostain hankkimaansa tietoon, niin kannattaisi mielestäni käyttää jotain virallista lähdettä kun polttoaineenkulutuksesta puhutaan (vaikka se onkin varmaan aina merkittävästi alakanttiin todelliseen kulutukseen verrattuna..).

Jos Volvo vain valehtelee vähemmän EU kulutuksissa mitä muut? Sitäpaitti tuo on Nettiauto-ilmoitus. Myyjä ei osaa markkinoida. Kulutukseen pannaan aina maantie 3, kaupunki 5 ja yhdistetty 3.2. Koneena 4 litrainen V8.

Joo tälle. IKINÄ en ole luvattuihin kulutuslukemiin päässyt bemarilla enkä volkkarilla. Varsinkin volkkari (1.4 tsi) oli talvella kun kävi kylmänä käytännössä koko ajan ihan mahdoton kuluttamaan.

Ilmoitetut on ilmoitettuja ja todellinen todellista. Eivät ole sama asia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Kahden vuoden ikäinen ;) ja se on S40-kokoinen takapenkkiin asti. Eihän tuo mikään talousihme ole, mutta aika normaali 2-litraisen bensakoneen kulutus. Ja noihin lukemiin oikeasti pääsee.

Valmistajat taitaa nykyään osata kaikki optimoida koneensa tuolle viralliselle mittauspätkälle.

Kulutus sitä, kulutus tätä...

y1eZ0gcplo5bGEtjtk8g.jpg

Nyt kun vielä onnistuisi päättämään vaihtaako automaattiin vai jatkaako kepin veivaamista. Eilen pääsi testaamaan isohkoa japsiautomaattia ja onhan se helppo mutta samalla tunnelma kuin vanhan herrasmiehen mersutaksin kyydissä eli jotenkin yli-rauhallinen. Japsiautoissakin löytyy nimittäin kummasti ajamisen iloa kun kiihdyttää kehä nopeudelle 2 vaihteella ja motarinopeudelle 3 vaihteella. Ehkä vain tottumiskysymys mutta tällähetkellä keppi taitaa vielä voittaa.

Nyt kun vielä onnistuisi päättämään vaihtaako automaattiin vai jatkaako kepin veivaamista. Eilen pääsi testaamaan isohkoa japsiautomaattia ja onhan se helppo mutta samalla tunnelma kuin vanhan herrasmiehen mersutaksin kyydissä eli jotenkin yli-rauhallinen. Japsiautoissakin löytyy nimittäin kummasti ajamisen iloa kun kiihdyttää kehä nopeudelle 2 vaihteella ja motarinopeudelle 3 vaihteella. Ehkä vain tottumiskysymys mutta tällähetkellä keppi taitaa vielä voittaa.

Osta vaan se automaatti. Paluuta ei ole :)
Itse jouduin ajamaan 1,5kk sijaisautolla joka oli manuaali ja kyllä tuli "pariin otteeseen" kiroiltua.

Maanantaina sain uuden kulkuvälineen alle ja nyt taas hymyilyttää ajaminen.
Kyseessä on tuolla toisessa ketjussa mainittu Passat Variant TDI + DSG. On se automattivaihteinen diesel vaan maailman hienoin laite ajaa. Sanoi Huppe mitä tahansa ;)

Tuo Passat on kyllä muutenkin aivan käsittämättömän hyvä auto ajaa, luultavasti paras mitä minulla on ollut käytössä vaikka esim. Mersu, Volvo ja Subarukin hyviä autoja olivat ajaa. Lisäksi auton isohko koko ei mitenkään tunnu ajaessa, eli varsin näppärä peli myös kaupungissa.

Tämä meni nyt vähän OT:ksi, mutta tosiaan, itse en enää missään nimessä ottaisi manuaalia. Makuasioita toki nämäkin.

On se automattivaihteinen diesel vaan maailman hienoin laite ajaa. Sanoi Huppe mitä tahansa ;)

Niinhän se on, vielä kun laitat sen BMW:n 8-vaihteisella Steptronic-automaatilla ja 3-litraisella Dieselillä jossa tuplaturbo niin johan alkaa olla ajamisen iloa. Tosin ei tuo vanha 6-vaihteinenkaan 3-litrainen diesel huono ollut ajella. Paras auto ehdottomasti mitä sillä rahalla saa koko maapallolta. Ajamisen ilon osalta siis.
Dieselissä on sitten niitä muita miinuksia joiden vuoksi bensa-auto on mielestäni kivempi ajaa. Automaattina en ole bensa-autoja koitellut kuin viimeksi 2005, se oli MB CLS 55AMG.

Pitää tulla ihmettelemään tähän threadiin sitten 1.4tsi DSG -comboa kunhan tuo joskus tuolta Hangosta tänne saapuu.

Pitää tulla ihmettelemään tähän threadiin sitten 1.4tsi DSG -comboa kunhan tuo joskus tuolta Hangosta tänne saapuu.

Olikos se luvattu toimituspäivä 31.7?
Mulla oli alunperin sama päivä, mutta maanantaina tosiaan jo auton sain alle.

Osta vaan se automaatti. Paluuta ei ole :)
Itse jouduin ajamaan 1,5kk sijaisautolla joka oli manuaali ja kyllä tuli "pariin otteeseen" kiroiltua.

Maanantaina sain uuden kulkuvälineen alle ja nyt taas hymyilyttää ajaminen.
Kyseessä on tuolla toisessa ketjussa mainittu Passat Variant TDI + DSG. On se automattivaihteinen diesel vaan maailman hienoin laite ajaa. Sanoi Huppe mitä tahansa ;)

Tuo Passat on kyllä muutenkin aivan käsittämättömän hyvä auto ajaa, luultavasti paras mitä minulla on ollut käytössä vaikka esim. Mersu, Volvo ja Subarukin hyviä autoja olivat ajaa. Lisäksi auton isohko koko ei mitenkään tunnu ajaessa, eli varsin näppärä peli myös kaupungissa.

Tämä meni nyt vähän OT:ksi, mutta tosiaan, itse en enää missään nimessä ottaisi manuaalia. Makuasioita toki nämäkin.
Ei muuta kuin onneksi olkoon uuden auton johdosta:D
Eikös sulla ollut edellinen auto tuolta "muovien maasta"?
Tarkoitan, että jos viimeistelyä/yleistä hapitusta vertaa edelliseen autoosi;)

Ei muuta kuin onneksi olkoon uuden auton johdosta:D
Eikös sulla ollut edellinen auto tuolta "muovien maasta"?
Tarkoitan, että jos viimeistelyä/yleistä hapitusta vertaa edelliseen autoosi;)

Joo, Kia Ceed oli edellinen kulkuväline.
Se oli ihan hyvä auto, jos kaikki asiat otetaan huomioon.
Oli kuitenkin kaikenlaista natinaa ja kolinaa ja resonointia.
Passat on kyllä nätisti sanottuna "hieman laadukkaammin viimeistelty" ;)
Todella hiljainen auto jopa moottoritienopeuksissa ja ajettavuus on tosiaan huippuluokkaa. Sai jossain arvostelussa ajo-ominaisuuksista 9.5 ja allekirjoitan tuon itsekin :)
Hiukan jännitti, kun valitsin tuohon ruskeasävyisen sisustan, mutta sehän on itseasiassa perhanan hyvännäköinen.

edit: hiukan väärä ketju mulle tosin, kun en tuota itse ostanut (liisari), mutta menkööt nyt tässä :)

edit2:
Puhelimella huonossa valaistuksessa otettu kuva.
Väri ei tuosta oikein tule esille, kyseessä on Black Oak Brown joka muuttuu aika reilusti valaistuksen myötä. Eli auringonvalossa huomattavasti vaaleamman näköinen ja varjossa tumma.
2013-07-15 12.06.29.webp

Hiukan jännitti, kun valitsin tuohon ruskeasävyisen sisustan, mutta sehän on itseasiassa perhanan hyvännäköinen.

edit: hiukan väärä ketju mulle tosin, kun en tuota itse ostanut (liisari), mutta menkööt nyt tässä :)
Ps ei se ajo-ominaisuuksia muuta suuntaan tai toiseen, että kuka auton omistaa;)
Jos se on tuolla ruskealla nahalla/sport-penkeillä, niin sellaisen itekkin oisin ottanut, jos olisi ollut varaa:D

Ps ei se ajo-ominaisuuksia muuta suuntaan tai toiseen, että kuka auton omistaa;)
Jos se on tuolla ruskealla nahalla/sport-penkeillä, niin sellaisen itekkin oisin ottanut, jos olisi ollut varaa:D

En ottanut nahkapenkeillä, mutta edessä sentään "mukavuusistuimet" :D
Olikohan tuo sisusta joku "matera brown" tms.

Suositut

Back
Ylös Bottom