Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Totta. Mun 26ke Mitsusta on ollut tasan 0 kiinnostunutta puolen vuoden aikana mitä tää on ollu Nettiautossa.
Vanhan auton/MP/kelkan tai jopa vuohen otat vaihdossa ja annat vielä rahoituksen 1% korolla 10vuodeksi, niin kyllä Mitsun saat pihasta pois;)
 
Se mun entinen Kia oli aika helppo auto myydä. Hinta selvästi alle 20k€ ja tehtaan takuu voimassa. Reilussa kuukaudessa meni kaupaksi, ensimmäiselle ostajalle, joka tuli koeajamaan.
Yli 20k€ on tosiaan huomattavasti vaikeampi myydä yksityisen vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa auto. Jostain syystä ihmiset luottaa enemmän autoliikkeiden myyjiin vaikka ei ne yleensä taida ainakaan rehellisempiä auton kunnon suhteen olla kuin yksityinen myyjä ;)
 
Vanhan auton/MP/kelkan tai jopa vuohen otat vaihdossa ja annat vielä rahoituksen 1% korolla 10vuodeksi, niin kyllä Mitsun saat pihasta pois;)

Ihmetyttää kun tehtaan takuuta on/oli tuolloin vielä kuitenkin 2v jäljellä.

No, onhan siihen syynsä miksei isot diisselit enää kelpaa. Siksi itsekin tahdon tosta eroon. Kulutus puolittuu ja dieselvero laskee 100%.
 
Se mun entinen Kia oli aika helppo auto myydä. Hinta selvästi alle 20k€ ja tehtaan takuu voimassa. Reilussa kuukaudessa meni kaupaksi, ensimmäiselle ostajalle, joka tuli koeajamaan.
Yli 20k€ on tosiaan huomattavasti vaikeampi myydä yksityisen vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa auto. Jostain syystä ihmiset luottaa enemmän autoliikkeiden myyjiin vaikka ei ne yleensä taida ainakaan rehellisempiä auton kunnon suhteen olla kuin yksityinen myyjä ;)

On siinä kuluttajasuojalain takia paremmassa asemassa ongelmatilanteissa. Siitä voi vaikka +10% maksaakin.

- - - Updated - - -

Kävin koeajamassa BMW 320 Touring Business Automaticin. Hiton hyvä ajaa ja kaikin puolin hieno peli, ainoat miinukset paskoista valmispenkeistä (sporttipenkit lisävaruste) ja kojelaudan halvasta muovista. Audi on tuossa sisätilojen materiaaliasiassa edellä..
 
On siinä kuluttajasuojalain takia paremmassa asemassa ongelmatilanteissa. Siitä voi vaikka +10% maksaakin.

- - - Updated - - -

Kävin koeajamassa BMW 320 Touring Business Automaticin. Hiton hyvä ajaa ja kaikin puolin hieno peli, ainoat miinukset paskoista valmispenkeistä (sporttipenkit lisävaruste) ja kojelaudan halvasta muovista. Audi on tuossa sisätilojen materiaaliasiassa edellä..

Eipä se kuluttajan suoja mikään autuaaksi tekevä ole. Toki liikkeestä ostettuna myyjällä on enemmän vastuuta, mutta yllätyksiä voi tulla siinäkin.
 
Totta. Mun 26ke Mitsusta on ollut tasan 0 kiinnostunutta puolen vuoden aikana mitä tää on ollu Nettiautossa.

Liian vanha + liian vähän kilometrejä = Liian kova pyynti. Laske hintaa jonnekkin 21-22.500e niin saattaa liikkua eteenpäin suoralla kaupalla. Tuota pyyntihintaa tai edes lähelle et tuu koskaan saamaan itse myymällä, vaihdossa voit tosin saada mitä vaan hyvällä munkilla.
 
Ihmetyttää kun tehtaan takuuta on/oli tuolloin vielä kuitenkin 2v jäljellä.

No, onhan siihen syynsä miksei isot diisselit enää kelpaa. Siksi itsekin tahdon tosta eroon. Kulutus puolittuu ja dieselvero laskee 100%.
Myyntiäkin voi vauhdittaa jos ottaa kuntoturvan. If Auton Kuntoturva - if.fi
sitä en tiedä paljon toi maksaa. mutta ainakin itse kokisin tuon positiivisena jos olisin yksityiseltä autoa ostamassa.
toki vaatii ainakin sen että ostaja ottaa vakuutuksen ifistä.
 
Eipä se kuluttajan suoja mikään autuaaksi tekevä ole. Toki liikkeestä ostettuna myyjällä on enemmän vastuuta, mutta yllätyksiä voi tulla siinäkin.
Suuri tekijä on myöskin se, että yllättävän harva suomalainen ostelee 26 tonnin autoa käteisellä. Ja rahoitus taas hoituu näppärästi liikkeessä, ja kun se autokin kerran on "velaksi" ostettu niin sillä kuluttajasuojalailla voi olla isokin merkitys. Velaksi autoa ostavalla nääs harvemmin varmaan on 5 tonnia varattuna esimerkiksi vaihdelaatikon remppaan.
 
Suuri tekijä on myöskin se, että yllättävän harva suomalainen ostelee 26 tonnin autoa käteisellä. Ja rahoitus taas hoituu näppärästi liikkeessä, ja kun se autokin kerran on "velaksi" ostettu niin sillä kuluttajasuojalailla voi olla isokin merkitys. Velaksi autoa ostavalla nääs harvemmin varmaan on 5 tonnia varattuna esimerkiksi vaihdelaatikon remppaan.

Se on juuri se syy, jonka takia aiemmin sanoin, että yli 20k€ auto on yksityisen melkein mahdotonta myydä.

Itse myin sen Kian n. 2-3k€ halvemmalla kuin mitä liikkeet pyytävät vastaavasta + takuu voimassa niin siksi meni nopeaan kaupaksi.
 
No liikkeessä saan hyvityksenä (kalliimpaan toki) vaihdossa sen verran ettei kannata missään nimessä alkaa hintaa polkemaan.
Lisäksi vaikka saisinkin vaikka saman niin mua vituttaa niin vitusti kaikki renkaan potkijat. En voi sietää noita autonkatselijoita. Teenkin jatkossa kaikki kaupat liikkeessä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No liikkeessä saan hyvityksenä (kalliimpaan toki) vaihdossa sen verran ettei kannata missään nimessä alkaa hintaa polkemaan.
Lisäksi vaikka saisinkin vaikka saman niin mua vituttaa niin vitusti kaikki renkaan potkijat. En voi sietää noita autonkatselijoita. Teenkin jatkossa kaikki kaupat liikkeessä.
Kannattaa sitten ajaa se liikkeeseen. Tuo sun pyyntisi on liian kova muutenkin.
 
Mitäs vaihtoehtoja miulla olis, kun oon sieltä 20k nurkilta aatellu koiraperheen ainooks autoks jotain ylläpitokustannuksiltaan vähän halvempaa kärriä ton diiselibemun tilalle. Eli koiria on 2 ja ne on normaalikokosia, eikä niitten tartte herroiks siellä kontissa olla. Pääasia, että siirtyy lyhyehköjä matkoja. Bensakone tarttis olla, eikä millään ihan nuhapumpulla jaksa ajella, eli jotain 1.4TSi/1.6 ecoBoost-tyylistä moottoria oon ajatellu. Ja tosiaan uudehko sais olla, 2010 vanhimmillaan, mieluiten vähän uudempi.
 
No liikkeessä saan hyvityksenä (kalliimpaan toki) vaihdossa sen verran ettei kannata missään nimessä alkaa hintaa polkemaan.

Ei sitä noin voi laskea. Liikkeen hyvityshinta sisältää myös kaikki alennukset siitä vaihdon kohteesta.
 
Mitäs vaihtoehtoja miulla olis, kun oon sieltä 20k nurkilta aatellu koiraperheen ainooks autoks jotain ylläpitokustannuksiltaan vähän halvempaa kärriä ton diiselibemun tilalle. Eli koiria on 2 ja ne on normaalikokosia, eikä niitten tartte herroiks siellä kontissa olla. Pääasia, että siirtyy lyhyehköjä matkoja. Bensakone tarttis olla, eikä millään ihan nuhapumpulla jaksa ajella, eli jotain 1.4TSi/1.6 ecoBoost-tyylistä moottoria oon ajatellu. Ja tosiaan uudehko sais olla, 2010 vanhimmillaan, mieluiten vähän uudempi.

Lapsia? Jos ei tarvi rattaita saada kulkemaan samaan aikaan koirien kanssa, niin mikä tahansa farkku käy. Mulla on -10 farkku-golf 1.4 TSi, kaverilla vastaava saman ikäinen Octavia sillä 1.8 turbolla. Kumpaakin uskallan suositella, pari labbiksen kokoista koiraa menee heittämällä kummankin loosteriin, ocu ehkä inan vielä tuota kolopalloa tilavampi.

Hinnasta en osaa sanoa kuinka hyvin osuu tuohon budjettiisi?
 
Mitäs vaihtoehtoja miulla olis, kun oon sieltä 20k nurkilta aatellu koiraperheen ainooks autoks jotain ylläpitokustannuksiltaan vähän halvempaa kärriä ton diiselibemun tilalle. Eli koiria on 2 ja ne on normaalikokosia, eikä niitten tartte herroiks siellä kontissa olla. Pääasia, että siirtyy lyhyehköjä matkoja. Bensakone tarttis olla, eikä millään ihan nuhapumpulla jaksa ajella, eli jotain 1.4TSi/1.6 ecoBoost-tyylistä moottoria oon ajatellu. Ja tosiaan uudehko sais olla, 2010 vanhimmillaan, mieluiten vähän uudempi.
Mites pösön 508? On tyylikäs, osuu varmaan budjettiin ja se 1.6 bensakonekaan ei taida olla ihan nuhapumppu. Mitään kokemuksia tuosta ei mulla ole, mutta itseä kiinnostaisi kovasti jos vain olis pelimerkkejä.
 
Ei oo lapsia. Tommonen farkkugolffi tuli joku aika sitten koeajettua ja oli napakka ajaa ja toi 1.4l turbo oli kyllä todellinen yllätys. Tais olla vielä se mopompi versio, eli onko siinä nyt sit 120hp?

Pösöjä en kyllä varmaankaan lähde edes koeajamaan, koska on niin negatiiviset kokemukset noista hinnat-alkaen-malleista, joita töissä pyörii suunnilleen vuoden syklillä. Hirveesti pikkuvikoja ja äänekkäitä ovat. Jotenki tuntuu, että hajoavat käsiin ~80-90kkm jälkeen, ennen sitä kyllä hintaansa nähden hyviä ajokkeja. Vaihtoon lähtevät meidän liisit 125kkm(vuosi-pari) jälkeen ja ajo on kyllä rankkaa autolle.

e: paljon siinä golffissa on kiinteät kulut? Eli verot+vakuutukset(liikenne+kasko). Entä määräaikaishuoltojen hinnat?
 
Myyntihinnasta: 2.0 TDI DSG Passat Farmari ja 20t€ hintapyyntö. 0 kyselyä. 19t€ hitnana. 0 kyselyä. 18t€ hintana. 1 soitto, lupasi tulla katsomaan, ei tullut koskaan. Annoin auton vaihdossa ja sain 16900€ (25t€ reilu vuosi sitten maksoin VAG liikkeessä). Oli IFin kuntoturvat ym. mutta ei mitään merkitystä. Tuo yli 15t€ alkaa olemaan liikaa rahaa Nettiautossa. 90% ihmisistä kuitenkin pelkää toista ihmistä ja toisaalta onhan autoliikkeestä ostaessa edes jonkinlainen mielikuva takuusta.

-95 Volvo 440 laitoin myyntiin. 10min ilmoitus netissä ja auto myyty.

13500€ sain aikanaan -01 V70 D5:ta minkä möin. Oli kuukausia kaupan. Mutta kokemus on osoittanut, että jos joku tulee autoa katsomaan, niin 99% hän myös ostaa sen.

p.s. 307 Pösöä myin myös kuukausia. Hinnalla ei väliä. Kukaan ei osta ranskalaista. Annettiin lopulta sikahalvalla vaihdossa merkkiliikkeeseen. Auto oli 3kk liikkeen myyntilistoilla. 6kk myöhemmin joku mamma soitti, että osti just auton jobbarilta, että onko hyvä? Sanoin hänen soittaneen liian myöhään - yleensä soitellaan ennen kuin ostetaan.
 
Ei sitä noin voi laskea. Liikkeen hyvityshinta sisältää myös kaikki alennukset siitä vaihdon kohteesta.

Mitäs kuvittelet että tommosesta perseköyhän kulimallin Skeidasta saa alennusta? 50% ois verottomasta jo kymppitonnin ;)

En minä mitään 85ke Bemaria ole ostamassa. Siitä saattas jo rabattia saadakin.

Edit: Octavia alkaen, 17ke, verottomana ja alennus tulee aina verottomasta hinnasta, tällä hetkellä parhaat kampanjat on 10-12%. Miksi siis tiputtaisin omani myyntihinnan 7000e alle kaupan tarjouksen jos saisin sitten alennusta hikisesti vähän reilun tonnin, maksimissaan kaksi?

Tosiaan, tuolla parin kympin pinnassa on samanlaisia kaupan, tosin ilman 2v tehdastakuuta ja ajettu 150.000km enemmän.

No en minä itsekään ostais lähes 30ke autoa yksityiseltä, helpompi käydä kaupasta ja hintaero on marginaalinen eikä tartte kuunnella yksityisen myyjän kitinöitä.
 
e: paljon siinä golffissa on kiinteät kulut? Eli verot+vakuutukset(liikenne+kasko). Entä määräaikaishuoltojen hinnat?

En osaa ikävä kyllä sanoa, ajan liisarilla. Määräaikaishuoltoja on tosin tämän kolmen vuoden aikana ollut yksi kpl, mittarissa 50000 km. Seuraava taitaa olla 60tkm kohdalla.

- - - Updated - - -

Mitäs kuvittelet että tommosesta perseköyhän kulimallin Skeidasta saa alennusta? 50% ois verottomasta jo kymppitonnin ;)

3000-4000 euroa sai kaveri Ocustaan alennusta kun osti ilman vaihturia vuonna 2010, 1.8T Elegance farkku jollain lisäherkuilla. Ja automaatti on myös, OVH olisi ollut jotain 33-34000 €, sai 30000 €.
 
Tekevät mielellään nuo tarjoukset nykyisin samalla alella oli vaihdokki tai ei. Vaihdokin hyvityshinnassa on huomioitu tuo käteisalennuksen poisto. Omastani olisivat hyvittäneet 20ke, möin kuitenkin yksityiselle 23ke ja reilu 12% ale uudesta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom