Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo-o, diisseli kuuluukin noihin rattoreihin sun muihin työkoneisiin. Autot kulukee sit bensalla :D. Onnea valaistumisen johdosta ;)

Niin, "suomi-dieseleissähän" tarkoituksena ei ole suuren voiman tuottaminen vaan polttoaineen pihistely (syyn varmasti jo arvaattekin). Yli kolmelitraiset ahdetut dieselit, joissa vääntöä lähes 600Nm heti vajaasta 2000 rpm:stä - ne ne vasta kivoja pelejä onkin. :whip:

Edit: ja ihan kohtuuhintaisia.

Niin, "suomi-dieseleissähän" tarkoituksena ei ole suuren voiman tuottaminen vaan polttoaineen pihistely (syyn varmasti jo arvaattekin). Yli kolmelitraiset ahdetut dieselit, joissa vääntöä lähes 600Nm heti vajaasta 2000 rpm:stä - ne ne vasta kivoja pelejä onkin. :whip:

Ei oo niistäkään nokivasaroista muuhun kuin kuorman vetämiseen, se vajaan 2000rpm tehoalue kun ominainen noille työkoneille ;). Toista maata on sit 3litraiset bensaturbot, niillä voi jo pitää hauskaakin.

Pelkkää paskaa kun bensamyllyyn vertaa. Vastahan mulla 530d Bemari oli. Kivahan se on kun ajaa yli 200kmh. Kierroksia ei mitään ja kulutus 10L. Ei niillä suomessa mitään tee jos ei karavaanariks ala.

Valtio on pitänyt huolen ettei kiisselillä kannata säästön takia ajaa. Löpöjen hinnat lähellä toisiaan ja kova diesel-vero. Kyse on enää siitä, kummalla on kiva ajaa. Ite en enää dieselin paskoja osta kun ne ei toimi. Nykyinen 2l bensa on kieltämättä helvetin laiska, vääntävämpi kutoskone vois olla jees:D

Valtio on pitänyt huolen ettei kiisselillä kannata säästön takia ajaa. Löpöjen hinnat lähellä toisiaan ja kova diesel-vero. Kyse on enää siitä, kummalla on kiva ajaa. Ite en enää dieselin paskoja osta kun ne ei toimi. Nykyinen 2l bensa on kieltämättä helvetin laiska, vääntävämpi kutoskone vois olla jees:D
Koitappa tommosta lastutettua 250hp ja 350Nm 2.0 turbobensa-skodaa. On muuten hymy herkässä kun polkasee. Ja sitten hymyilyttää vielä enempi kun sama vaihde eikä vääntö tai teho lopukkaan vaan niska painautuu vaan penkkiin....

Herranen aika sentään mikä peli. Hieman jo kaduttaa kun ostin 1.4tsi:n. Ois pitäny laittaa RS suoraan.

Epäilemättä peli! Itsessä vaan on joku skoda-vastaisuus, saattais poistua hakkaamalla. Ja vagin autoihin en herkästi koske, kiitos passatin:D Frendillä on uudehko 330 bensa. Vaivattomasti kulkee myös:)

Oishan noi Bemarin uudet bensaturbot sit jotain aivan muuta. Hitto kun piti tuhlata elämästä vuosikausia istumalla Dieselissä. Sitä aikaa ei saa koskaan takaisin. Vituttaa.

No niin Huppe, älä sitten tule tänne avautumaan kun saat sakot ja menetät korttisi kun "vähän kokeilet" noita bensaturboja. Justhan naureskelit tuossa parkkisakkokeskustelussa että ihan oikein urpoille kun saa sakot pysäköidessään väärin. Kortti pitäs ottaa pois jokaiselta joka kenkii jotain bensaturboja. Ihan turha sitten selittää että maksimissaan 120 kmh käytiin motarilla ajelemassa. Sitä kivaahan pääsee tekemään peru kakslitrasellakin. ;)

Tuo bensa vs diesel on kyllä hyvin paljon kuskista ja ajotavasta kiinni.
Itse ajelen melko rauhallisesti ja nopeusrajoitusten mukaan, joten auton tehoilla ei ole valtavaa merkitystä.
Itse tykkään huomattavasti enemmän ajaa dieselillä kuin bensakoneella. Omaan ajotapaan mukavin auto on automaattivaihteinen diesel, jossa vääntö alkaa heti alhaalta asti. Vaivatonta ja leppoisaa ajoa.
En sitä kiellä, etteikö esim. minulla aikaisemmin ollut T5 Volvo ollut ihan hauska peli ajaa, mutta kyllä mä silti dieselin valitsen koska tahansa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo bensa vs diesel on kyllä hyvin paljon kuskista ja ajotavasta kiinni.
Itse ajelen melko rauhallisesti ja nopeusrajoitusten mukaan, joten auton tehoilla ei ole valtavaa merkitystä.
Itse tykkään huomattavasti enemmän ajaa dieselillä kuin bensakoneella. Omaan ajotapaan mukavin auto on automaattivaihteinen diesel, jossa vääntö alkaa heti alhaalta asti. Vaivatonta ja leppoisaa ajoa.
En sitä kiellä, etteikö esim. minulla aikaisemmin ollut T5 Volvo ollut ihan hauska peli ajaa, mutta kyllä mä silti dieselin valitsen koska tahansa.

Sama täällä. Jos nyt edes oletetaan että tätä "kivaa ajoa" tehdään nopeusrajoitusten rajoissa, niin joku automaatti dieseli on kyllä ihan loistava peli. Tottakai vaikka Ferrari on "kiva" mutta oikeasti, mitä hittoa sillä tekee jossain Suomessa?

Toi rs skoda vaan oli niin helvetin räyhee peli ettei voi käsittää miten paljon autoa saa 15.000 eurolla. En tajua miksi olen ajellut tällä pahvilaatikko-dieselillä melkein 2v kiduttaen itseäni.

Toi rs skoda vaan oli niin helvetin räyhee peli ettei voi käsittää miten paljon autoa saa 15.000 eurolla. En tajua miksi olen ajellut tällä pahvilaatikko-dieselillä melkein 2v kiduttaen itseäni.

No joo, ymmärrän tämän. Ja ymmärrän kyllä senkin että sillä ehkä vähän hipastaan motarilla enempi kuin 120 kmh. Sitä en tosin ymmärrä, miksi sinäkin olit sitä mieltä että se on vaan "oikein lukutaidottomille autoilijoille" että yleisötapahtumaa sakotaan vain siksi että kaupungin pirkot voi tehdä niin lain puitteissa.

Vähän sama kuin että sanoisit täällä vahingossa kokeilleesi sillä RS Octavialla ajaneesi 150 kmh ja saisit lapun postitse vain koska teit lain mukaan väärin.

Joo kuuluu vitusti autoiluketjuun.

Minä kidutin itseäni melkein 3 vuotta Dieselillä jossa ei ollut ees sitä turboa, eli polkupyörä kiihtyi nopeammin.

Normi ajoon tiisseliautomaatti on ihan riittävä.
Moni ostaa 45000ekellä uuden perusauton velaksi koska on normi tuloinen köyhä, itse kyllä tekisin tolla rahalla elämästäni paljon kivemman jos toi raha pitäs kulkineeseen laittaa. n.10te isoon dieseli automaatti käyttöautoon(volvo,bmw,mersu), 20 te jenkkiin/harrasteautoon(pakko +300hp), 15te muskelmotskariin( triumppi rocket 3 tai vast).

Samalla rahalla saat siis joko perus passatin tai sitten mersun,muskeliauton ja muskelimotskarin kunhan vähän käyttää järkeä :D

45ke lainaa ja maksat sitä 200e kuussa:D .. Mä en oo koskaan ostanu mitään muuta velaks ku asuntoja. Hitto et on tyhmää ajaa viidenkympin velka-autolla ihan vaan siks, että naapurit näkee. Tienaan/säästän rahan ja sillä käteisellä oon hankkinu autot ja moottoripyörät. En silti ajakkaa ku vähintää 100tkm ajetuilla 4v ikäisillä autoilla kun ei riitä eurot uudempiin, mutta hyvin tyytyväinen olen silti

On tää auton osto kyllä helvetin vaikeaa hommaa. Oli melkein jo selvä että CC sitä pitää ostaa, mutta sitten tajusin että sehän on saatanan kallis verrattuna "järkevämpiin" autoihin, kuten vaikka Octaviaan. Pitäs ensin tehdä päätös paljonko on halukas sijoittamaan nyt ja mikä olis järkevintä. Asutaan Saksassa ja ei vielä ole aikeita tulla takaisin, joten lopullisia muuttoautoja ei tarvitse nyt ostaa. Joko nyt kohtuu uusi (2009->) A4/Passat/Jetta/300-sarjalainen (10-15000) ja pitää sitä kunnes tulee selväksi milloin palataan ja 6kk ennen A5 ja A6 omistukseen tai sitten halpa alle 10000 "järkiauto" jolloin ei olisi niin paljon rahaa ja sitä kautta arvonalenemistakaan kiinni siinä. Vähä kävin jarrunesteellä kiilloteltuja renkaita tänään potkimassa ja herättelemässä ostohalukkuutta, vaikeeta o.

45ke lainaa ja maksat sitä 200e kuussa:D .. Mä en oo koskaan ostanu mitään muuta velaks ku asuntoja. Hitto et on tyhmää ajaa viidenkympin velka-autolla ihan vaan siks, että naapurit näkee. Tienaan/säästän rahan ja sillä käteisellä oon hankkinu autot ja moottoripyörät. En silti ajakkaa ku vähintää 100tkm ajetuilla 4v ikäisillä autoilla kun ei riitä eurot uudempiin, mutta hyvin tyytyväinen olen silti

Mulla sama homma ollut aina. harrasteauton ostin velaksi mutta senki perustelin että sen arvo ei tipu vaan ennemmin nousee.

Auto velaksi, varsinkin pakasta vedetty, on omissa kirjoissa tyhmin asia minkä voit laillisesti tehdä. Siinä ikäänkuin tuplaa tappiot kun pankin/rahoitusyhtiön autolla ajelee. Paska mäihä käy ja 4v vanhasta autosta on tuplasti velkaa jäljellä siihen nähen mitä kotterosta annetaan vaihdossa hyvitystä :hyper:.

Volvo C30 2,0 Kinetic Coupé 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto Tuollaista pikku volvoa olen suunnitellut jos ei mitään yllättävää paljastu, ainoa joka mietityttää on tuo olematon takaboksi vaikka 90% kyydissä ei kyllä ole kuin allekirjoittanut ja takapenkilläkin matkustajia ensivuonna ehkä 2krt.

Mua ihmetyttää ns. saatanasti tämä "mitä jollain ferrarilla tekee suomessa" -asenne. Yhtälailla voi kysyä, että mitä jollain moottoripyörällä tekee. Ei ne vehkeet(ainakaan mulle) ole sen takia hienoja, että ne kulkee perkeleesti. Nimenomaan se yleinen ajettavuus, fiilis, äänet, ulkonäkö ja vastaavat asiat tekee sen jutun spesiaaliksi. Tehot pääsee käyttöön siinä, kun aina välillä kiihdyttelee tavoitenopeuteen kaikki mitä lähtee. Ei kestä tosiaan montaa sekuntia, mutta ei se itellä ainakaan sen enempää vaadi, että suupielet vääntyy hymyyn. Oikeastaan voisin ottaa kaikkiin ajoneuvoihin ihan mielelläni rajottimen vaikka 150km/h kohdille. Periaatteessa vaikka alemmaksikin.

Suositut

Back
Ylös Bottom