Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitäis vissiin vkl:na käydä ajelemas muutamat autot läpi.. ni sais karsittu listaa..
Tällähetkellä jollain tasolla "talouden" yhteiset vaihtoehdot on (haussa siis uusi/esittely auto)
VW Jetta (tällä hetkellä löytyy myös Jetta -08 67tkm ajettu TSI DSG, toiminut helvetin hyvin, mut ne tiedoss aolevat ongelmat vie yöunia..)
farkku Astra
farkku Golf (kuulemma vaan ruma..)
Skoda Octavia (normi/farkku)
ja jokerina pohjalla MOKKA (tää todnäk liian pieni)

kaikkien hinta nousee lähelle 30ke ymmärtääkseni, kun laitetaan esim. Mokkaan 4x4 jne
Astra lienee halvin näistä..

No voipi olla et ajellaan vähillä yöunilla kun selvii väliraha (oletus et ois jotain 15-17K€).. ;p
Työkaveri hommasi tuollaisen Mokan 4vetosena ja alle 30€ se siitä maksoi.
Saa auton vasta elokuussa.
Hyvä ajettava ja on noissa testeissäkin menestynyt.
Tavaratila ei ole sieltä isommaista päästä, mutta hinnaltaan kyllä on edullisemmasta päästä.
Myös ulkonäöllisestin on cittareiden parhaimmistoa.
 
Renault Megane 1.4 -03, ajettu reilu 100tkm tällä hetkellä harkinnassa.
Reppanoista voin sen verran kertoa, että ota suosiolla se 1.6 16v ennemmin kuin tuo 1.4. Vaikka paperilla tehoero ei ole suuri, on tuo 1.6 huomattavasti vääntävämpi ja vie normiajossa jopa vähemmän bensaa. Jos autoa on tähän asti huollettu normaalisti, oikeilla huoltoväleillä, on tuossa käyttistä pitkälle tulevaisuuteen. Ovat myös hintaansa nähden mukavia ajettavia.

Fiiatti taas kannattaa käydä ajamassa, tietää nopeasti koeajon jälkeen miksi niitä on niin paljon ja halvalla tarjolla. Ainakin omaan makuun alustat on kauheita apinakeinuja.
 
Menen tänään koeajamaan VW Polo BlueGT:n.

Onko tuosta kellään kokemuksia?

Ajelin just noin 1000km melkeen uudella Pololla, tosin se ei valitettavasti ollu BlueGT. Ihan mukava pikkuauto, laittaisin vakavaan harkintaan jos noin pientä autoa joskus metsästän.
 
Vuoden päästä pitäis olla ensiauto alla. Tätä threadia lukiessa tuskailulta ei voi välttyä ja mielipiteet tulevasta autosta vaihtelee jatkuvasti. 30k vois olla hyvä budjetti. En vaan oikeen tiedä et pitäiskö ostaa pikkuauto tyyliin A-mersu vai vähän isompi esim. Octavia. Parin vuoden päästä tulee varmaan kuitenkin ostettua ns. ykkösauto, GLK parhaillaan vahvimpana vaihtoehtona. Pitää varmaan käydä syksymmällä koeajamassa ja tiedustelemassa hintoja, niin auton, huoltojen kuin vakuutusten. Ilmeisesti vakuutuksissa aika isojakin heittoja mallien välillä.

Bensakoneella olis tämä ensimmäinen kaara tarkoitus ottaa.
 
Jooh Lexus on "vaan" viritetty toyota laadukkaammalla sisustalla ja alustalla. Osissakin lukee hyvin pitkälti Toyota :D kestävyys aika heikkoa ainakin millenium vuotisissa..
Niinhän se on. Aijaa (re. kestävyys)? Minä luulin että Lexus on melko luotettava, ja siksi jos haluaa jonkun "kivan" auton tolla budjetilla se ois hyvä valinta koska luotettava + vähä erikoisempi.

Pitäis löytää pieni neliovinen kakkosauto. Pieni kulutus, ilmastointi ja vetokoukku. Hinta noin 4000€
Renault Megane 1.4 -03, ajettu reilu 100tkm tällä hetkellä harkinnassa.
Tuohon hintaluokkaan saatavilla paljon Fiat Puntoa ja Stiloa. Onko kokemuksia noista?
Onpa rellu halpa. Nissan Almeraa saa noilla spekseillä tohon hintaan, jos kattoo että ruostesuojattu niin ei ongelmaa.
 
Vuoden päästä pitäis olla ensiauto alla. Tätä threadia lukiessa tuskailulta ei voi välttyä ja mielipiteet tulevasta autosta vaihtelee jatkuvasti. 30k vois olla hyvä budjetti. En vaan oikeen tiedä et pitäiskö ostaa pikkuauto tyyliin A-mersu vai vähän isompi esim. Octavia. Parin vuoden päästä tulee varmaan kuitenkin ostettua ns. ykkösauto, GLK parhaillaan vahvimpana vaihtoehtona. Pitää varmaan käydä syksymmällä koeajamassa ja tiedustelemassa hintoja, niin auton, huoltojen kuin vakuutusten. Ilmeisesti vakuutuksissa aika isojakin heittoja mallien välillä.

Bensakoneella olis tämä ensimmäinen kaara tarkoitus ottaa.

Automaattiloota pitää luonnollisesti olla.

Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept ?ainutlaatuinen yhdistelmä bensiini- ja sähkövoimaa <--- Paljonkohan tolle tulee hintaan, mahtaako alta kuudenkympin irrota? Jos irtoaa menee GLK:n edelle hankintalistalla.
 
Automaattiloota pitää luonnollisesti olla.

Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept ?ainutlaatuinen yhdistelmä bensiini- ja sähkövoimaa <--- Paljonkohan tolle tulee hintaan, mahtaako alta kuudenkympin irrota? Jos irtoaa menee GLK:n edelle hankintalistalla.
V60 hybrid käsittääkseni myytiin jo ennakkoon loppuun kaikista pohjoismaista, eli saatavuus oli sen kohdalla huono ja kysynnästä johtuen hinta kova (alkaen n.62t). Eli jos merkit pitää paikkaansa, niin xc60 hybrid ei alle 65tonnin irtoa ja kannattaa jo nyt alkaa varaileen jos kiinnostaa.
 
Reppanoista voin sen verran kertoa, että ota suosiolla se 1.6 16v ennemmin kuin tuo 1.4. Vaikka paperilla tehoero ei ole suuri, on tuo 1.6 huomattavasti vääntävämpi ja vie normiajossa jopa vähemmän bensaa. Jos autoa on tähän asti huollettu normaalisti, oikeilla huoltoväleillä, on tuossa käyttistä pitkälle tulevaisuuteen. Ovat myös hintaansa nähden mukavia ajettavia.

Fiiatti taas kannattaa käydä ajamassa, tietää nopeasti koeajon jälkeen miksi niitä on niin paljon ja halvalla tarjolla. Ainakin omaan makuun alustat on kauheita apinakeinuja.

Nyt löytyikin 1.6 Megane sopivaan hintaan, pitää yrittää alkuviikosta päästä koeajolle.

- - - Updated - - -

Reppanoista voin sen verran kertoa, että ota suosiolla se 1.6 16v ennemmin kuin tuo 1.4. Vaikka paperilla tehoero ei ole suuri, on tuo 1.6 huomattavasti vääntävämpi ja vie normiajossa jopa vähemmän bensaa. Jos autoa on tähän asti huollettu normaalisti, oikeilla huoltoväleillä, on tuossa käyttistä pitkälle tulevaisuuteen. Ovat myös hintaansa nähden mukavia ajettavia.

Fiiatti taas kannattaa käydä ajamassa, tietää nopeasti koeajon jälkeen miksi niitä on niin paljon ja halvalla tarjolla. Ainakin omaan makuun alustat on kauheita apinakeinuja.

Nyt löytyikin 1.6 Megane sopivaan hintaan, pitää yrittää alkuviikosta päästä koeajolle.
 
Ostin ko auton pari viikkoa sitten ja vajaa tonni tullut ajeltua. Yleinen laatuvaikutelma hyvä, ei narise tai paiku kaupunkiajossa. Alusta on napakka eli mukulakivillä tärisee mutta mutkatiella kiva kääntää mutkaan. Ei mikään racing alusta kuitenkaan siis, että jos kovaa ajaa niin alkaa toki pettämään. Dsg-loota toiminut hyvin, ehdoton kaupunkiajelussa. Moottori vääntää hiton hyvin eli automaatti laittaa reilusti isoa vaihdetta silmään. Sisäänajon takia en ole vielä kunnolla luukuttanut mutta kyllä tolla ahtaisiinkin väleihin ehtii. Yksi lastenistuin on takana ja melko ahdasta on. Samoin takaluukku on siinä määrin rajoittunut, että golfbägi ei mene ilman penkinkaatamista trunkkiin. Kalliskin se on mutta kyllä mä olen ollut ihan tyytyväinen. "Ykkösauto" Kia ceed farkku tuntuu aika nuhapumpulta tän jälkeen vaikka onkin perheelliselle oikein järkevä ja jämäkkä idänihme.
 
Tietääkö joku onko kestävyydessä ym paljon eroa -03 mallin Meganessa ja Cliossa?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mersun CLA on alkanu houkuttaa yhä enemmän. Reilu 5k€ pitäis laittaa lisää rahaa pöytään verrattuna A-meseen. Pyörä pieni pyörii ja lopulta päädytään kuitenkin Octaviaan :)
 
Ostettiin Clio -03 ajettu 130tkm.. jakohihna vaihdettu muistaakseni viime kesänä. Ei ole nyt huoltokirjaa lähellä sattuneesta syystä. 9 päivää ja noin 300 km myöhemmin auto jätti tielle ja nyt ilmoitettiin keskusautohallista korjaus arvio 1500-2000.. hihna poikki ja luultavasti moottorista jotain venttiileitä solmussa. Mikä vastuu kenelläkin on??
 
Ostettiin Clio -03 ajettu 130tkm.. jakohihna vaihdettu muistaakseni viime kesänä. Ei ole nyt huoltokirjaa lähellä sattuneesta syystä. 9 päivää ja noin 300 km myöhemmin auto jätti tielle ja nyt ilmoitettiin keskusautohallista korjaus arvio 1500-2000.. hihna poikki ja luultavasti moottorista jotain venttiileitä solmussa. Mikä vastuu kenelläkin on??

Omaan piikkiin menee lähes varmasti. Auto on kuitenkin 10v vanha ja sellasessa lähes kaikki menee "normaalin kulumisen" piikkiin. Ellet sitten pysty todistamaan että huoltokirja on väärennetty tai hihnan vaihtanut liike on tehnyt vaihdon virheellisesti.
 
Omaan piikkiin menee lähes varmasti. Auto on kuitenkin 10v vanha ja sellasessa lähes kaikki menee "normaalin kulumisen" piikkiin. Ellet sitten pysty todistamaan että huoltokirja on väärennetty tai hihnan vaihtanut liike on tehnyt vaihdon virheellisesti.
Joo mutta merkkikorjaamot antavat jopa 2v takuuta osille ja töille.
Jos alle 1v sitten on jakopää remontoitu jossain muualla, kuin "Pärnäsen" korjaamolla, niin kyllä korjaamon pitäisi tulla aika isolla summalla vastaan, jos jakoremmi on itestään poikki mennyt.
Tosin on tapauksia, että apulaiteremmi on katkennut ja mennyt jakoremmin väliin.
Ei muuta kuin selvittämään kuka ja koska remmi on vaihdettu ja toki jos kuittikin siitä löytyy, niin aina vaan parempi;)
 
Ostettiin Clio -03 ajettu 130tkm.. jakohihna vaihdettu muistaakseni viime kesänä. Ei ole nyt huoltokirjaa lähellä sattuneesta syystä. 9 päivää ja noin 300 km myöhemmin auto jätti tielle ja nyt ilmoitettiin keskusautohallista korjaus arvio 1500-2000.. hihna poikki ja luultavasti moottorista jotain venttiileitä solmussa. Mikä vastuu kenelläkin on??
Jos ostit liikkeestä niin olet vahvoilla, jos yksityisellä niin todella heikoilla jäillä, silloin voit tietysti kääntyä ton jakohihnan vaihdon suorittaneen huoltoliikkeen puoleen.
 
Jos ostit liikkeestä niin olet vahvoilla, jos yksityisellä niin todella heikoilla jäillä, silloin voit tietysti kääntyä ton jakohihnan vaihdon suorittaneen huoltoliikkeen puoleen.

Liikkeestä on ostettu.
 
Nyt on semmonen tilanne, että vanha ''auto'' on siinä kilometrilukemassa ja kunnossa, että kuntoon laittaminen vaatii auton arvoon nähden 2-3x summan :D Eli tuoreempaan vaihtaminen taitaa olla ajankohtaista. Kävin tänään potkimassa parin tdi octaavian renkaita. No eurot ei tietenkään tilillä riitä suoraan ostamaan, joten tarvetta olis saada noin 5000-8000€ kasaan omien hilujen lisäksi niin ei tarvisi kynsiä syödä. Kumpi on parempi vaihtoehto noin yleisesti laina pankista vai autoliikkeen rahoitus?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom