Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eihän niitä kukaa käytä bemareis? :whistle::LOL:

Mäkin käytin tänään vilkkua ja sain keskaria. Ei kuitenkaan halunnu tulla vierelle asti valoissa:ROFLMAO:
 
Jäätävä autokuume. Nykyisessä ei ole varsinaisesti mitään vikaa ja olen huoltanut sitä siihen malliin että kannattaisi vain ajaa loppuun itse. Nyt kuitenkin löin sen myyntiin ja käynyt jo ajamassa muutamaa hakemaani autoa eikä kuume ainakaan helpota.
 
Jäätävä autokuume. Nykyisessä ei ole varsinaisesti mitään vikaa ja olen huoltanut sitä siihen malliin että kannattaisi vain ajaa loppuun itse. Nyt kuitenkin löin sen myyntiin ja käynyt jo ajamassa muutamaa hakemaani autoa eikä kuume ainakaan helpota.
Ei se laannu kuin autoa vaihtamalla.

Vaihdoin myös auton ja täällä kuumeisesti odotan että soitetaan se päivämäärä kun se tuodaan mulle.
 
Ei perkele, kuume vaan pahenee. Mulla on täysin toimiva isolla rahalla itselle rempattu auto, josta olisin nyt kahden vuoden käytön jälkeen luopumassa hyvinkin isolla persnetolla (huoltojen lisäksi arvo laskenut reippaasti) ja tilalle katselen vakavissani 5 vuotta vanhempaa autoa dieselkutosella, ja auton vuotuiset käyttökustannukset tuplaantuisivat :whistle: Ei olis ikinä pitänyt päästää meikäläistä tollaisen auton rattiin, kun aiemmin 2,0l tdi tuntui aivan riittävältä. Nykyinen siis 2009 Mazda 6 2,0 tdi, kiikarissa MB E320CDI alkuun katselin faceliftmalleja eli 2006-> mutta silmiin osui mahdollinen helmi -04. Jos pääsen välirahasta jonkunnäköiseen sopuun, niin pitää ajella katsomaan ja kilauttaa kaverille (santander) :hyper:
 
Ei perkele, kuume vaan pahenee. Mulla on täysin toimiva isolla rahalla itselle rempattu auto, josta olisin nyt kahden vuoden käytön jälkeen luopumassa hyvinkin isolla persnetolla (huoltojen lisäksi arvo laskenut reippaasti) ja tilalle katselen vakavissani 5 vuotta vanhempaa autoa dieselkutosella, ja auton vuotuiset käyttökustannukset tuplaantuisivat :whistle: Ei olis ikinä pitänyt päästää meikäläistä tollaisen auton rattiin, kun aiemmin 2,0l tdi tuntui aivan riittävältä. Nykyinen siis 2009 Mazda 6 2,0 tdi, kiikarissa MB E320CDI alkuun katselin faceliftmalleja eli 2006-> mutta silmiin osui mahdollinen helmi -04. Jos pääsen välirahasta jonkunnäköiseen sopuun, niin pitää ajella katsomaan ja kilauttaa kaverille (santander) :hyper:
Käyhän vielä kokeilemassa Alfa 159 2.4l vitosdieselillä nii unohtuu mersut, kuume pahenee ja vielä vaikeempi perustella järjellä!
 
Käyhän vielä kokeilemassa Alfa 159 2.4l vitosdieselillä nii unohtuu mersut, kuume pahenee ja vielä vaikeempi perustella järjellä!
Tämän kuumeen voin vahvistaa. Pitkään, vahingossa suoritetun koeajon jälkeen, kummitteli mielessä musta 159 farmari, punaisella nahkasisustalla, nelivedolla ja kaikilla herkuilla ladattuna mitä tuohon aikanaan oli saatu. Onneksi tai epäonneksi ei päästy hinnasta sopuun. Helevetin makia peli kyl ajella.
 
Tämän kuumeen voin vahvistaa. Pitkään, vahingossa suoritetun koeajon jälkeen, kummitteli mielessä musta 159 farmari, punaisella nahkasisustalla, nelivedolla ja kaikilla herkuilla ladattuna mitä tuohon aikanaan oli saatu. Onneksi tai epäonneksi ei päästy hinnasta sopuun. Helevetin makia peli kyl ajella.
Kyllä. Itellä nyt 3,5kk ollut Alfa Giulia alla ja eka kerta ikinä ettei oo jo tässä vaiheessa autokuume noussut uudestaan. On se vaan uskomaton ajettava ja tarkoitus olis ainakin pari vuotta pitää. Ylläpitokulut tosin aika isot, jakopää 60tkm välein yms (ajan 70tkm vuodessa) ja vakuutuksetkin aika kalliit tuohon mutta nautinnosta maksaa mielellään.

Seuraavaksi vaimon auto vaihdettava, varmaan Alfa Stelvio tai Jaguar F-Pace 30d tulee hänelle ostettua ku jommalla kummalla meistä pitää olla tilava ja käytännöllinen auto.
 
Mulle on syntynyt hyvin vahvoja ennakkoluuloja ja kammo kaikkia muita automerkkejä kuin mersuja kohtaan :LOL: Kyllähän niissä tietty ihan yhtälailla rempattavaa on, varsinkin kun puhutaan tuon ikäluokan vehkeistä mitä olen katsellut. Mut yhtään mikään muu auto (realistisesti tavoiteltavissa oleva) ei sytytä tällä hetkellä. Huomenna menossa katsomaan yhtä potentiaalista helmeä, henkisesti olen kyllä jo kaupat lukinnut mutta katsotaan nyt vielä onko livenä yhtä hyvä kuin tarinassa ja kuvissa.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulle on syntynyt hyvin vahvoja ennakkoluuloja ja kammo kaikkia muita automerkkejä kuin mersuja kohtaan :LOL: Kyllähän niissä tietty ihan yhtälailla rempattavaa on, varsinkin kun puhutaan tuon ikäluokan vehkeistä mitä olen katsellut. Mut yhtään mikään muu auto (realistisesti tavoiteltavissa oleva) ei sytytä tällä hetkellä. Huomenna menossa katsomaan yhtä potentiaalista helmeä, henkisesti olen kyllä jo kaupat lukinnut mutta katsotaan nyt vielä onko livenä yhtä hyvä kuin tarinassa ja kuvissa.
Mullakin on syntynyt ennakkoluuloja useita automerkkejä kohtaan, oikeastaan vain mersut ja bemarit on ok. Tällä viikolla saan vaihtaa mersun uudempaan.
 
Oikeesti huolettomimmat pelit on mulla kyllä olleet bensaopeleja, mut eihän sellaista oo kiva ajaa vaikka kuinka huoleton olis. Tai olihan niissäkin laitettavaa, mut kaikki oli hyvin pientä ja halpaa. Mut kerran kun pääsee jonkun paremman auton makuun niin paluuta ei ole :LOL:
 
Oikeesti huolettomimmat pelit on mulla kyllä olleet bensaopeleja, mut eihän sellaista oo kiva ajaa vaikka kuinka huoleton olis.
Sama täällä. Tai siis oikeastaan toiseksi parhaita Toyotan jälkeen. Mä olen jo sen verran vanha ilmeisesti, että mulle ei ole millään ajettavuudella tai ajonautinnolla mitään merkitystä. Olen sen verran ajanut elämässäni, että ajamisesta ja nautinnosta ei voi samassa lauseessa puhua kuitenkaan. Ajan päästäkseni pisteestä A pisteeseen B ja autolle riittää se, että se pysyy tiellä "ajamattakin" ja siinä on muutama mukavuusvaruste.

Ajelin juuri työkaverin uudenkarhealla bemarilla ja se kyseli, että millainen on. Sanoin kohteliaisuudesta, että ihan kiva, mutta oikeasti ajattelin, että ihan sama se on veivata Toyotalla. Olen ilmeisesti siihenkin tarpeeksi vanha, että kehtasin pari vuotta sitten ostaa Toyotan ja se on ollut kirjaimellisesti paras auto tähän asti. Akun olen siihen vaihtanut, öljyt muutaman kerran ja laittanut bensaa tankkiin. Ja sitten emäntä meni ja osti myös Toyotan. Huomenna mennään ostamaan samanlaiset tuulipuvut.

Kun automerkkikammoista puhuitte, niin mulla on kunnon kammo kaikkia Italialaisia autoja kohtaan. Fiatia ei tule ikinä, eikä kyllä Alfaakaan. Kalliimpia urheiluautoja ei tule ihan muista syistä. Ranskalaisissa vähän sama juttu, mutta ei yhtä vakava. Jotain Pösöä voisin harkita, mutta onneksi ei ole pakko. Citroenia tuskin ostaisin ikinä.
 
Sama täällä. Tai siis oikeastaan toiseksi parhaita Toyotan jälkeen. Mä olen jo sen verran vanha ilmeisesti, että mulle ei ole millään ajettavuudella tai ajonautinnolla mitään merkitystä. Olen sen verran ajanut elämässäni, että ajamisesta ja nautinnosta ei voi samassa lauseessa puhua kuitenkaan. Ajan päästäkseni pisteestä A pisteeseen B ja autolle riittää se, että se pysyy tiellä "ajamattakin" ja siinä on muutama mukavuusvaruste.

Ajelin juuri työkaverin uudenkarhealla bemarilla ja se kyseli, että millainen on. Sanoin kohteliaisuudesta, että ihan kiva, mutta oikeasti ajattelin, että ihan sama se on veivata Toyotalla. Olen ilmeisesti siihenkin tarpeeksi vanha, että kehtasin pari vuotta sitten ostaa Toyotan ja se on ollut kirjaimellisesti paras auto tähän asti. Akun olen siihen vaihtanut, öljyt muutaman kerran ja laittanut bensaa tankkiin. Ja sitten emäntä meni ja osti myös Toyotan. Huomenna mennään ostamaan samanlaiset tuulipuvut.

Kun automerkkikammoista puhuitte, niin mulla on kunnon kammo kaikkia Italialaisia autoja kohtaan. Fiatia ei tule ikinä, eikä kyllä Alfaakaan. Kalliimpia urheiluautoja ei tule ihan muista syistä. Ranskalaisissa vähän sama juttu, mutta ei yhtä vakava. Jotain Pösöä voisin harkita, mutta onneksi ei ole pakko. Citroenia tuskin ostaisin ikinä.

Komppaan noissa ranskalaisissa. Kyllä mäkin toimeen tulisin ihan jollain bensaopelilla tai toyotalla, mut kyllästyn tosi nopeasti autoon jos ei siitä saa mitään kiksejä. Ja noiden halpojen bensavehkeiden kanssa mulla on aina palanut hermo siihen pieneenkin laittoon mitä niissä on ollut, koska se auto on ollut vain työkalu ja työkalun toivoisi toimivan ilman laittoja. Nyt kun viimeisin auto oli jo vähän siistimpi isompi sedan pirteämmällä dieselmyllyllä ja paremmalla ajettavuudella, jaksoi hiukan laitellakin mutta siinäkin huoltojen hinnat vs. ajonautinto ei kohdannut. Katsotaan nyt sit tällainen uutena 80 000€ suomen rahaa maksanut peli, jota kiinnostaa enemmän itse laitella, en usko että ihan yhtälailla vituttaa kalliimmatkaan huollot koska on niin kiva vehje ajaa ja mun silmään pirun hieno ikäisekseen (sekä malli, että kunto).

Tänään soitteli myyjä, että ensi viikon puolivälin paikkeilla pitäis olla valmiina noudettavaksi. Pääsen tosin vasta su-ma hakemaan, joten kuumeista odottelua täällä. Viimeiset kolme päivää etsitty netistä vanteita :LOL:
 
Minkä auton ostaisitte työkaluksi, jos tarpeena on kalastus/leireily. 4m kajakki tai kaks pitäisi saada katolle ja polkupyörä tai kaks takaluukusta sisään. 4-veto ja kohtuullinen maavara+kyky mennä maastossa iso plussa. Mieluusti kohtuu suorituskykyinen ettei jää rampeissa jalkoihin.

Mä olen pohtinut näiden väliltä, jeep gladiator(pickup), jeep wrangler(maasturi) tai uus subaru outback(farmari). Eniten houkuttelis järkevä farmari, joka siis tosiaan työkaluksi eikä näyttelyautoksi.

Kävi kyllä sellainenkin mielessä, että joku wanha kottero vois olla jees ja veis sit rahat masanpajalle, jossa auto viriteltäisiin haluttuun kuntoon kunnon budjetilla. Asun paikassa missä noita tuunauksia saa tehdä, kunhan menee päästömittauksista läpi.
 
Minkä auton ostaisitte työkaluksi, jos tarpeena on kalastus/leireily. 4m kajakki tai kaks pitäisi saada katolle ja polkupyörä tai kaks takaluukusta sisään. 4-veto ja kohtuullinen maavara+kyky mennä maastossa iso plussa. Mieluusti kohtuu suorituskykyinen ettei jää rampeissa jalkoihin.

Mä olen pohtinut näiden väliltä, jeep gladiator(pickup), jeep wrangler(maasturi) tai uus subaru outback(farmari). Eniten houkuttelis järkevä farmari, joka siis tosiaan työkaluksi eikä näyttelyautoksi.

Kävi kyllä sellainenkin mielessä, että joku wanha kottero vois olla jees ja veis sit rahat masanpajalle, jossa auto viriteltäisiin haluttuun kuntoon kunnon budjetilla. Asun paikassa missä noita tuunauksia saa tehdä, kunhan menee päästömittauksista läpi.
Outback/Forester tai Mitsu Outlander jos haluaa että ovat teknisesti luotettavia. Nelivedot molemmissa hyvät. Ohjelmalla sitten lisää tehoa.
 
Laitoin reilu vuosi sitten [P]-Geariin arvostelun Wranglerista, joka minulla oli Kanadassa vuokralla.

2018 Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6 v6 aut.
+ miehekäs laitos
+ riittävän tehokas kone
+ aja minne huvittaa, tällä pääset sinne
- muovinen sisusta
- karmea kulutus pyöritellessä (~ 20 l/100 km)
- isoilla maastorenkailla melkoinen woblaus ajettaessa ja tuulen suhinat kovemmaissa vauhdeissa aerodynamiikasta (tai sen puutteesta) johtuen

Joko täysin järjetön tai sitten järkevä laitos käyttötarkoituksesta riippuen. Sinun kuvaileemaasi tarpeeseen ehkä jopa järkevä.
 
Mua ahdistaa wranglerissa sen hökötyksen korkeus. Tämmönen hukkapätkä joutus kuljettaan tikapuita mukana, että saa helpommin katolle kamat kiinnitettyä huolellisesti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom