- Liittynyt
- 26.7.2003
- Viestejä
- 17 363
Audia ja Bemariakin on mulla ollut, Bemarissa ohjaustuntuma hyvä mutta muuta hyvää en omasta yksilöstäni osaa keksiä.
Oliko ongelmia bemarin kanssa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Audia ja Bemariakin on mulla ollut, Bemarissa ohjaustuntuma hyvä mutta muuta hyvää en omasta yksilöstäni osaa keksiä.
Oli sähkövikaa enemmän ku kuvitella saattaa mutta en sen takia kaikkia Bemareita vikaisiksi tuomitse.Oliko ongelmia bemarin kanssa?
Viides ja kuudes neliveto tällä hetkellä meidän taloudessa menossa, tällä hetkellä siis Alfa Romeo Giulia jota en ole vielä päässyt talvella testaamaan kun huhtikuussa vasta ostin ja toisena nelikkona Mazda CX-5. Käyttöauto tulee jatkossakin aina olemaan nelikko, kesäauto takavetoinen.
Audia ja Bemariakin on mulla ollut, Bemarissa ohjaustuntuma hyvä mutta muuta hyvää en omasta yksilöstäni osaa keksiä.
Huonoin neliveto tähän mennessä ollut Volvo V60 Cross Countryssa ('16). Sama vika kun sun Hondassa että eka löi etupyörät tyhjää ennen ku taakse kytkeyty veto päälle. Toimi tosin luistonesto päälläkin.
Kaikki nelivedot eivät ole samanlaisia mutta haldextyyppisiä on moni. Erona on ne anturit mitkä kytkee vedon päälle. Volvossa ja Hondassa toimii hitaasti, Audissa ja esimerkiksi tuossa Mazdassa toimii niinku pitää, anturit seuraa useampaa asiaa mistä päättelevät pinnan olevan liukas. Subarussa taas nelikko on aina ollut hyvä, samaten useimmissa Mitsuissa, Land Rovereisssa ja Jeepeissä.
Tässä hyvä testi noista katumaasturiluokan autoista, mukana Honda, Mazda ja Subaru: Which compact SUV has the best all-wheel-drive system for snow and ice? - ExtremeTech
Niinku sanoin, poikittaiskoneisissa Audeissa (pienet Audit, 4-sylinteriset koneet) Quattro on haldexilla toteutettu. Pitkittäiskoneelliset (isot Audit, 5+ sylinteriä) on mekaaninen Torsen-neliveto ja useimmlssa avoin tasaupyörästö eli ei lukkoa kuten reivi ylempänä sanoi. Lisähinnasta voi sen lukonkin ruksata.
Kaikki Quattrot eivät ole samanlaisia ja nykyinen Quattro ei ole enää sama kuin se rallipolkujen mekaaninen, lukollinen Quattro.
On täällä muutkin autoja omistanut, koeajanut ja harrastanut, niin kadulla kuin radallakin. Mullakin kalusto vaihtuu ajomäärien takia tiuhaan niin on noita tullut kokeiltua, 4v sisään kymmenes auto on menossa joista kuus tosiaan nelikoita, osa harrasteautoja.
Missään vaiheessa en ole sanonut että Audin neliveto huono olisi, erinomainen se on mutta ei se mitenkään poikkeuksellinen ole. Sen takia tähän tartuin kun sinä kokoajan nostat sitä Quattroa esille, siinäkin tapauksessa kun minä kommentoin BMW:n ohjaustuntuman olevan erinomainen niin mainitsit että ei ajettavuudesta voi puhuakaan jos toinen on nelikko ja toinen kaksivetoinen, vaikka nekin Bemarit josta alunperin puhuttiin oli nelivetomalleja.
Mukavahan näistä on tosin vääntää, automiehiä molemmat ollaan.
Toisaalta se on todennäköisesti huollettu ajallaan ja "asiantuntevassa" paikassa. Huoltokirja varmaan löytyy?
Kyllä sen autosta näkee, vaikka kuinka ois fiksarilla käyny, onko sillä vain ajeltu vai onko se saanu runtua.
Autot on tehty ajettaviksi, ei niitä kilometrit tapa, vaan laiminlyönti. Ja/tai seisominen puun alla.
Huoltokirjasta näät varmasti aika hyvin onko jotain extraa tehty joka viittaisi laiminlyönteihin ajamisessa. Jarruja ei joka kerta vaihdella jne.Huoltokirja löytyy. Ehkä sitä voisi soitella edelliselle omistajalle ja kysellä oliko toimiva peli.
Mun nykyinen auto on ex leasingpeli. Näkyy ainakin siinä, että sillä on ajeltu aivan nurkka-ajoja (tiedän firman jossa oli), joten hiukkassuodatin tukkeutui paljon ennen aikojaan. Kallis ku perkele. Usein noissa tosiaan hiukan laiminlyödään huoltojakin, ellei ole huoltoleasing. Ts. tehdään vain ne pakolliset määräaikaishuollot ja jos sattuuu katsastuksessa olemaan jotain.Huoltokirjasta näät varmasti aika hyvin onko jotain extraa tehty joka viittaisi laiminlyönteihin ajamisessa. Jarruja ei joka kerta vaihdella jne.
Ei ne huollot vuosissa mene, vaan kilsoissa. Vai onko noissa liisareissa joku X aika / km?Ei kai tuollaisella kolme vuotta vanhalla autolla kauheasti muita kuin perushuoltoja kai pitäisikään olla?
Ei ne huollot vuosissa mene, vaan kilsoissa. Vai onko noissa liisareissa joku X aika / km?
...onko se nyt ’omassa’ parkissa?Fuck it. Vikassa pyjamassa ei oo taskujakatso liitettä 156124
...onko se nyt ’omassa’ parkissa?