Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Mua ahdistaa wranglerissa sen hökötyksen korkeus. Tämmönen hukkapätkä joutus kuljettaan tikapuita mukana, että saa helpommin katolle kamat kiinnitettyä huolellisesti.
Tällä perusteella ihan pakko sanoa, että paras vaihtoehto lienee paikallinen taksi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua ahdistaa wranglerissa sen hökötyksen korkeus. Tämmönen hukkapätkä joutus kuljettaan tikapuita mukana, että saa helpommin katolle kamat kiinnitettyä huolellisesti.

Ei hätää! Ongelmaan on ratkaisu.

20140906145630_6869.jpg
 
Ei perkele, kuume vaan pahenee. Mulla on täysin toimiva isolla rahalla itselle rempattu auto, josta olisin nyt kahden vuoden käytön jälkeen luopumassa hyvinkin isolla persnetolla (huoltojen lisäksi arvo laskenut reippaasti) ja tilalle katselen vakavissani 5 vuotta vanhempaa autoa dieselkutosella, ja auton vuotuiset käyttökustannukset tuplaantuisivat :whistle: Ei olis ikinä pitänyt päästää meikäläistä tollaisen auton rattiin, kun aiemmin 2,0l tdi tuntui aivan riittävältä. Nykyinen siis 2009 Mazda 6 2,0 tdi, kiikarissa MB E320CDI alkuun katselin faceliftmalleja eli 2006-> mutta silmiin osui mahdollinen helmi -04. Jos pääsen välirahasta jonkunnäköiseen sopuun, niin pitää ajella katsomaan ja kilauttaa kaverille (santander) :hyper:

En tiiä teitkö kaupat, mutta tältä suunnalta suuresti suosittelen, juuri myin 2 vuotta palvelleen W211 pois, kun työmatka lyhenee noin kilometriin, kyseinen oli kylläkin mopommalla 220CDI koneella, erinomainen laite ajaa ja ovat kivan näköisiäkin.
Noissa pre-facelift malleissa saa toki olla tarkkana tyyppivikojen kanssa(SBC-yksikkö, laatikon lauhdutin...) ja suuttimet olisi hyvä olla huollettu/uusittu ~300tkm tietämillä.
 
Aiheeseen liittyen itseä jo jonkin aikaa vaivannut paha autokuume, tullut paljon katseltua erinäisia bensa autoja (mersuja lähinnä), vielä ei ole selvää visiota mikä se tulee olemaan, eikä työkaverin CL600 helpota kuumetta lainkaan:cry:. Nyt kurjuuden maksimoimiseksi ajelen syksyn ja talven ranskalaisella, keväällä ehkä mieli selkeämpi seuraavan menopelin osalta.
 
En tiiä teitkö kaupat, mutta tältä suunnalta suuresti suosittelen, juuri myin 2 vuotta palvelleen W211 pois, kun työmatka lyhenee noin kilometriin, kyseinen oli kylläkin mopommalla 220CDI koneella, erinomainen laite ajaa ja ovat kivan näköisiäkin.
Noissa pre-facelift malleissa saa toki olla tarkkana tyyppivikojen kanssa(SBC-yksikkö, laatikon lauhdutin...) ja suuttimet olisi hyvä olla huollettu/uusittu ~300tkm tietämillä.
Tein, tuli tollainen 130tkm ajettu kahden omistajan E320. SBC:ssä tarra eli ilmeisesti kertaalleen jotain sille tehty, tosin kuulin että saattaa edelleen mennä tehtaan piikkiin. Laatikon lauhdutin on Behr, jossa ei sitä coctail-ongelmaa ole ollut. Lisäksi Airmatic on täysrempattu viimevuonna (y) Ihan jäätävän kova auto tohon hintaan. 1500km nyt körötellyt.
 
En tiiä teitkö kaupat, mutta tältä suunnalta suuresti suosittelen, juuri myin 2 vuotta palvelleen W211 pois, kun työmatka lyhenee noin kilometriin, kyseinen oli kylläkin mopommalla 220CDI koneella, erinomainen laite ajaa ja ovat kivan näköisiäkin.
Noissa pre-facelift malleissa saa toki olla tarkkana tyyppivikojen kanssa(SBC-yksikkö, laatikon lauhdutin...) ja suuttimet olisi hyvä olla huollettu/uusittu ~300tkm tietämillä.

Ei kai noissa itse suuttimissa ole juurikaan ongelmia ollut, vaan suuttimien pohjaprikoissa, jotka alkavat noilla kilometreillä vuotamaan. Itse jouduin kyseisen rempan keväällä teetättämään, kun kaksi pohjaprikkaa alkoi falskaamaan yhtä aikaa. Ongelmaksi tässä vaiheessa muodostuu se, että dieselöljy vuotaessaan suutinkuppiin pikeentyy nopeasti, jolloin itse suuttimia on todella vaikea saada irti ja pohjaprikkaa pois sekä puhdistettua suutinkuppi. Näin ollen pohjaprikkojen vaihtoa kannattaa harkita jo ennen kuin ne alkavat vuotamaan. Näin ollen pääsee paljon helpommalla ja halvemmalla. Asiansa osaavassa nyrkkipajassa tuo remppa ei ole edes kallis.
 
Täytyy sanoa että kun ennen tuota menoveden hinnan vaihtelua seurasi vähän stressilläkin kun joutuu ajamaan niin paljon, niin nykyään kaasuauton kanssa lähinnä hymyilyttää kun hinta ei visko mihinkään. Onhan tuossa yhä miinuksensakin mutta ainakaan ei tarvitse välittää mistään öljykriiseistä tai muista vastaavista hevon vittua. Tietty köyhien hommaahan tuo hintojen seuraaminen on muutenkin mutta kun on jutku niin ei voi mitään.
 

Laardi

VIP
Liittynyt
26.5.2004
Viestejä
13 376
Ikä
50
Kaupunki
Espoo
Kovasti tekisi mieli vaihtaa takaisin hatchbackkiin. On tuo farkku turhan kookas kaupungissa.
 
Mitähän ihmettä käytettyjen autojen hinnoille on tapahtunut? Tässä hiukan erehdyin vilkaisemaan nettiautoa ja paikallisia autoliikkeitä webistä. Piti ihan kaivaa kalenteri että onko nyt tosiaan vuosi 2019, kun vastaan tuli vain autoja vuosilta 2003-2006 joilla ajettu se 300tkm ja hintapyyntö silti 8000e. Mulla on nyt ihan sellanen tunne että jotain on mennyt pahasti ohi. Olin jostain syystä kuvitellut että tuollaiset 15v vanhat loppuun ajetut koslat haetaan 500e:llä pois jos niistä löytyy leimaa loppuvuodeksi.
 
Mitähän ihmettä käytettyjen autojen hinnoille on tapahtunut? Tässä hiukan erehdyin vilkaisemaan nettiautoa ja paikallisia autoliikkeitä webistä. Piti ihan kaivaa kalenteri että onko nyt tosiaan vuosi 2019, kun vastaan tuli vain autoja vuosilta 2003-2006 joilla ajettu se 300tkm ja hintapyyntö silti 8000e. Mulla on nyt ihan sellanen tunne että jotain on mennyt pahasti ohi. Olin jostain syystä kuvitellut että tuollaiset 15v vanhat loppuun ajetut koslat haetaan 500e:llä pois jos niistä löytyy leimaa loppuvuodeksi.
Hmm nopea katsanto aiheeseen, selasin noilla spekseillä ilman hintarajoitusta niin tuloksia tuli noin 4000 kpl, sitten laitoin alarajaksi 7000€ niin tuloksia jäi noin 700 kpl. Joten noin 82% noilla spekseillä myytävistä autoista on alle 7000 € hintaisia. Yli tuon alkoi tulla lähinnä Mersua, BMW:tä ja Volvoa. Oliko hakusessa siis jotain mitä ei pystynyt rivien välistä lukemaan?
 
Ah sori, tosiaan hain 5000e:llä ja 8000 vain eräässä liikkeessä jossa tarjottiin 1500e autosta kuin autosta yli 8000e autoihin vaihtaessa. Ehkä tässä vain on käynyt se että kun puhutaan halvemmista käytetyistä hinnoista, niin se hinta jämähtää tiettyyn mistä alemmas se ei enää putoa vaikka vuodet kuluu. Pistin oman autoni speksit hakuun niin hinnan muutos näköjään noin ~500e 5 vuodessa.
 
Mitähän ihmettä käytettyjen autojen hinnoille on tapahtunut? Tässä hiukan erehdyin vilkaisemaan nettiautoa ja paikallisia autoliikkeitä webistä. Piti ihan kaivaa kalenteri että onko nyt tosiaan vuosi 2019, kun vastaan tuli vain autoja vuosilta 2003-2006 joilla ajettu se 300tkm ja hintapyyntö silti 8000e. Mulla on nyt ihan sellanen tunne että jotain on mennyt pahasti ohi. Olin jostain syystä kuvitellut että tuollaiset 15v vanhat loppuun ajetut koslat haetaan 500e:llä pois jos niistä löytyy leimaa loppuvuodeksi.
Mä ostelen aina bemareita tai mersuja ja mun mielestä tuo on hyvinkin normaali hinta tuonhintaisesta :ROFLMAO: Just ostin about tuohon vuosimalliluokkaan kuuluvan mersun päälle 13 tonnilla. Mutta se oli vähän erikoisempi.
 
Ah sori, tosiaan hain 5000e:llä ja 8000 vain eräässä liikkeessä jossa tarjottiin 1500e autosta kuin autosta yli 8000e autoihin vaihtaessa. Ehkä tässä vain on käynyt se että kun puhutaan halvemmista käytetyistä hinnoista, niin se hinta jämähtää tiettyyn mistä alemmas se ei enää putoa vaikka vuodet kuluu. Pistin oman autoni speksit hakuun niin hinnan muutos näköjään noin ~500e 5 vuodessa.

Hinta pysyy aika tiukkaan MB ja BMW, mutta jos 500€ on autosi hinta tippunut 5v aikana niin silloin puhutaan varmaan alle 3000€ autosta?

Oon painiskellut autokuumeen kanssa, mieli teksi MB C W212 noin vm.-12...-15 mutta järki sanoo uudempi Passatti vm. -15---

Kaikista järkevintä olis vaan pitää vaan nykynen -08 Passatti jossa on vasta tehty jakopää, jarrut, tuulilasi. Myös tyyppivika rattiakselin ohjauslaite uusittu. Oikeestaan ainoo kalliimpi juttu mitä oottelen on kaksoismassavauhtipyörän laukeeminen, mutta sekin on halpaa verrattuna uudemman auton vaihtoon. Tuon hintakin on tippunut niin paljon että sillä on paljon enempi käyttöarvoa kuin rahallista arvoa.
 
Hinta pysyy aika tiukkaan MB ja BMW, mutta jos 500€ on autosi hinta tippunut 5v aikana niin silloin puhutaan varmaan alle 3000€ autosta?

Oon painiskellut autokuumeen kanssa, mieli teksi MB C W212 noin vm.-12...-15 mutta järki sanoo uudempi Passatti vm. -15---

Kaikista järkevintä olis vaan pitää vaan nykynen -08 Passatti jossa on vasta tehty jakopää, jarrut, tuulilasi. Myös tyyppivika rattiakselin ohjauslaite uusittu. Oikeestaan ainoo kalliimpi juttu mitä oottelen on kaksoismassavauhtipyörän laukeeminen, mutta sekin on halpaa verrattuna uudemman auton vaihtoon. Tuon hintakin on tippunut niin paljon että sillä on paljon enempi käyttöarvoa kuin rahallista arvoa.
Mikä järki on passatissa? Tai siis miksi se olisi sun mielestä järkivalinta?
 
Mikä järki on passatissa? Tai siis miksi se olisi sun mielestä järkivalinta?
Hinta-laatu, ajettavuus, sisätilat. Kolme lasta, laskettelukamat, mökkireissut.

C Mersu on vähän pieni ja turhan kallis jota en pysty järjellä perustelemaan meidän autoksi. E-mersuissa sit hinta karkaa ihan liikaa.
 
Neliveto Vito, uhka vai mahdollisuus? Vai sittenkin Transporter, Caddy Maxi tai joku muu? Eli pitäs olla paku, kohtuu hyvä ajaa pitkääkin matkaa (kilsoja tulee semmoset 30-50tkm vuoteen), webasto tmv oltava, koirille ja kamoille tilaa takana. Vaikka ulkonäkö ei miellytä, olen harkinnut myös Ford Tourneo Connectia, Fiat Dobloa ja vastaavia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom