Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vääntävä auto nyt on ihan kätevä, mutta sillä nyt taas ei ole välttämättä järkevyyden kanssa mitään tekemistä. Muuten samaa mieltä powerhousun kanssa, ainoa auto jolla ohittaessa tehoja todella kaipasi oli W124 200D.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täällä joskus oli muutama tyyppi kellä oli Opel Ampera. Muistaakseen kehuitte silloin, mutta kaipaisin vähän pidemmän ajan kokemuksia. Näitähän alkaisi saamaan edukkaasti ja omat ajot sujuisi 80 % sähköllä. Vituttaa silti moiset kulkineet ihan periaatteesta, mutta kai se on pakko alkaa pikkuhiljaa taipua, kun verotetaan kuoliaaksi. Vittu!
 
Auton ei tartte olla "miehinen" tai tehokas, mutta se mikä erottaa jyvät akanoista varsinkin meidän Suomen karkeilla asfalteilla on hiljaisuus. 99% ajasta ajaessa ei tartte tehoja ja itse ei näe miten "makee" se auto on ulkoapäin. Mutta hiljaisuus kabiinissa on se asia mistä nauttii 100% ajasta jonka ajaa. Tämän järkeilin aikoinaan kohilleen ja näin se todellakin on. Myös musiikin kuuntelu ym. kaikki on paremmin hiljaisessa autossa. Hermostuin kun oli aikanaan mutsin vanha G-astra joka oli yllättävän hiljainen ja hyvä auto ja sit seuraavaksi sain firman autoksi H-Astran joka oli aivan järkyttävä jyrisijä vaikka laitoin bitumia ja vaahtomuovia joka paikkaan, paskasti tehty = paskasti tehty. Jos on käpy tiukalla niin suosittelen tota G-astraa esim. tai sitten jos vähän enempi laittaa niin vanha E-mese, 5-bemu, A6 jne. Tai siitä ylöspäin. Ranskalaisillla hyviä hinta/laatu suhde hiljaisia autoja esim C5 mut toimiiko talvella niin en tiedä.
 
Auton ei tartte olla "miehinen" tai tehokas, mutta se mikä erottaa jyvät akanoista varsinkin meidän Suomen karkeilla asfalteilla on hiljaisuus. 99% ajasta ajaessa ei tartte tehoja ja itse ei näe miten "makee" se auto on ulkoapäin. Mutta hiljaisuus kabiinissa on se asia mistä nauttii 100% ajasta jonka ajaa. Tämän järkeilin aikoinaan kohilleen ja näin se todellakin on. Myös musiikin kuuntelu ym. kaikki on paremmin hiljaisessa autossa. Hermostuin kun oli aikanaan mutsin vanha G-astra joka oli yllättävän hiljainen ja hyvä auto ja sit seuraavaksi sain firman autoksi H-Astran joka oli aivan järkyttävä jyrisijä vaikka laitoin bitumia ja vaahtomuovia joka paikkaan, paskasti tehty = paskasti tehty. Jos on käpy tiukalla niin suosittelen tota G-astraa esim. tai sitten jos vähän enempi laittaa niin vanha E-mese, 5-bemu, A6 jne. Tai siitä ylöspäin. Ranskalaisillla hyviä hinta/laatu suhde hiljaisia autoja esim C5 mut toimiiko talvella niin en tiedä.
Renkailla on aivan älytön vaikutus asiaan. Eikä pelkästään rengaskoolla, vaan ihan samankokoiset kesärenkaat, niin toinen saattaa pitää hirveää meteliä ja toinen olla hiljainen. Ihmiset ei joko tiedä tätä tai ei välitä, kun ostavat vain jotkut renkaat. Autojen ohiajomeluun on tullut kiinnitettyä huomiota, kun taloon tuli viime tammikuussa koira mitä tuossa on päivittäin ulkoilutettu eräänlaisen asuinalueen päätien varressa missä on viidenkympin rajoitus. Joissakin autoissa on niin hirveä rengasmelu, että jos koiralle haluaa sanoa jotain, pitää huutaa ja toiset autot taas kulkee melkein sukkasiltaan. Ja ihan oikeasti joidenkin autojen kesärenkaat pitää paljon kovempaa ääntä kuin toisen auton nastarenkaat.
 
Auton ei tartte olla "miehinen" tai tehokas, mutta se mikä erottaa jyvät akanoista varsinkin meidän Suomen karkeilla asfalteilla on hiljaisuus. 99% ajasta ajaessa ei tartte tehoja ja itse ei näe miten "makee" se auto on ulkoapäin. Mutta hiljaisuus kabiinissa on se asia mistä nauttii 100% ajasta jonka ajaa. Tämän järkeilin aikoinaan kohilleen ja näin se todellakin on. Myös musiikin kuuntelu ym. kaikki on paremmin hiljaisessa autossa. Hermostuin kun oli aikanaan mutsin vanha G-astra joka oli yllättävän hiljainen ja hyvä auto ja sit seuraavaksi sain firman autoksi H-Astran joka oli aivan järkyttävä jyrisijä vaikka laitoin bitumia ja vaahtomuovia joka paikkaan, paskasti tehty = paskasti tehty. Jos on käpy tiukalla niin suosittelen tota G-astraa esim. tai sitten jos vähän enempi laittaa niin vanha E-mese, 5-bemu, A6 jne. Tai siitä ylöspäin. Ranskalaisillla hyviä hinta/laatu suhde hiljaisia autoja esim C5 mut toimiiko talvella niin en tiedä.

Juu, itse meinasin ostaa Lexuksen CT200H eka, mutta meteliä tulee sisälle vähän liikaa. Nettiä selaillessani monet muutkin kirjoittelivat samaa.

BMW e60 koeajon jälkeen ei tarvinnut enää miettiä. Hiljainen, mukava ja etenkin sport comfort penkeillä saa vähintään hyvät säädöt kun toi selkä-hartia akselikin on mitä on. Yksi harvoista autoista missä saa hyvän ajoasennon, ettei tarvitse itse kannatella päätä ajaessa. Vakkari päällä aika usein kun tulee nopeutta vähän huomaamatta liikaa hiljaisuuden takia.

1.jpg


2.jpg
 
BMW e60 koeajon jälkeen ei tarvinnut enää miettiä. Hiljainen, mukava

Sattumoisin päädyin sen metelöivän Astran jälkeen samaan ratkaisuun! Tai siis mulla oli farmariversio et tais olla sitten E61. Paljon kävin koeajamassa kiuluja, ennen kuin tuohon päädyin ja nimenomaan kävin koekuuntelemassa niitä.
 
Renkailla on aivan älytön vaikutus asiaan. Eikä pelkästään rengaskoolla, vaan ihan samankokoiset kesärenkaat, niin toinen saattaa pitää hirveää meteliä ja toinen olla hiljainen. Ihmiset ei joko tiedä tätä tai ei välitä, kun ostavat vain jotkut renkaat. Autojen ohiajomeluun on tullut kiinnitettyä huomiota, kun taloon tuli viime tammikuussa koira mitä tuossa on päivittäin ulkoilutettu eräänlaisen asuinalueen päätien varressa missä on viidenkympin rajoitus. Joissakin autoissa on niin hirveä rengasmelu, että jos koiralle haluaa sanoa jotain, pitää huutaa ja toiset autot taas kulkee melkein sukkasiltaan. Ja ihan oikeasti joidenkin autojen kesärenkaat pitää paljon kovempaa ääntä kuin toisen auton nastarenkaat.

Tuo on ihan totta. Mulla on meluisat kesärenkaat jotka haluaisin vaihtoon. Sisälle meluisat renkaat yleensä tekevät melua ihan yhtä lailla ulospäin. Autossakin asian voi vahvistaa ihan avaamalla ikkunan ja kuuntelemalla melua ulkoapäin.
 
Sattumoisin päädyin sen metelöivän Astran jälkeen samaan ratkaisuun! Tai siis mulla oli farmariversio et tais olla sitten E61. Paljon kävin koeajamassa kiuluja, ennen kuin tuohon päädyin ja nimenomaan kävin koekuuntelemassa niitä.

Suosittelen sitten xHP vaihteisto-ohjelmointia, sekä Carly Bluetooth adapterin ostamista + lisenssi.

xHP on paikasta riippuen 220-250e, itse otin stage3.

Carly palikka oli 45e ja lisenssi vuodeksi ~50e. Sillä pystyy tekemään aika laajoja diagnostiikkoja(pystyy tarkistamaan myös aidot kilometrit, sekä tekemään katalysaattorin ja DPF:n regeneroimisen nappia painamalla. Vaihteiston uudelleen oppimiset ym.) ohjelmoimaan mm. kusenkeltaset etuvalot kulmakarvat pois ja lisäämään valotehoa ym... Helppokäyttöinen.
Lisäksi live parametrejä ahtopaineista, vaihteiston toimintaan asti.. Ja tottakai vikakoodien nollaus ym. Lisäksi saa datat laitettua pdf:nä sähköpostiin.

BMW:issä kannattaa sitten käyttää Continentalin renkaita ;)
 
Mulla on nykyään X3, E61 oli edellinen kiulu. Oon kyllä miettiny lastuttamista, on toi hinnat alkaen bensakone aika nuhainen. E61 oli kuusisylinterinen vapaasti hengittävä. Ikävä on sitä nakutusta kun kierroksia laitto koneeseen. :-) Tosin sillä oli pakko laittaa lämä tiskiin tosi usein liittymässä, pienillä kierroksilla vääntö oli aika olematonta.
X1 olis riitäny mulle koon puolesta ja muuten ja olisin saanu kunnon koneella, mutta tossa kohden tuli tosiaan se huomattava hyppäys mukavuudessa/hiljaisuudessa. Useamman X1:n kävin koeajamassa, en päässy sinuiks. X3 on ihan eri kärry, mieluummin otin sen pikkukoneella.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko kokemuksia autoista, joihin mahtuisi 3 lastenistuinta? Vaatinee yli 5 paikkaisen auton? Tärkeät asiat ovat luotettavuus ja turvallisuus. Neliveto olisi kova juttu.
 
Tilasin Kiinan kaupasta tällaiset etupenkeille kun nahkajakkarat on niin perkeleen liukkaat, kylmät ja kesällä tietty hikiset. Vähän olin skeptinen että onko ne vaan vitun rumat eikä mitään muuta riemua, mutta pienen käytön jälkeen täytyy sanoa että ihan mainiot. Heti tosi lämpimät kun ahterin lyö penkkiin, kesätestiä ei vielä ole mutta varmaan nahkaa paremmin hengittävät. Hyvin voin suositella kyllä. En tiedä onko väärä ketju tälle, ampukaa jos on.

sku_916479268_1.jpg
 
Mun uuden auton metsästys sai hiukan odottamattoman päätöksen, sillä tuli tilattua uusi M-B A-sarjalainen. Typeräähän se on ostaa ihan uusi auto, mutta tuli sen verran ihastuttua sen tekniikkaan ja sisustaan, joten tuli päätyttyä tällaiseen ratkaisuun.
 
Meillä 4 viimeisintä autoa ostettu uutena, takuun loppumisen jälkeen aina vaihtoon. Kallista, joo, ei vaan jaksa enää ihmetellä kaiken maailman mahdollisia vikoja vaan auto pajalle takuun piikkiin ja sijaisauto alle jos jotain sattuu tapahtumaan. Ei tosin kertakaan ole tarvinnut mutta eipähän tarvitse raapia päätä jos vikavaloja syttyy. Sai ihan tarpeeksi 5-10 vuotta vanhojen paskojen kanssa miettiä että mitähän nyt vittu taas.
 
Zone-sarja -42%
Itsellä ollut autot aina sellaisia, mitkä olen voinut ostaa n. kuukausipalkalla. Kilometrejä mittarissa on ollut ostettaessa about 200 - 350t. Ensimmäistä lukuun ottamatta varusteet ovat olleet aina vähintäänkin kohtuulliset, eli automaatti ilmastointi, nahkasisusta, vakkari jne. Näillä muutaman tonnin koslilla olen suhaillut menemään yhteensä joku 200 tkm viimeisen kymmenen vuoden aikana ja tasan yhden kerran olen tielle jäänyt. Lähes kaikki huollot on itse tehty ja ne ovat olleet lähinnä nivelien ja öljyn vaihtoa, muutamaa vähän isompaa remppaa lukuun ottamatta. Ei näihin remppoihin rahaa ole kuitenkaan mennyt satasia enempää. Keskimäärin arvonalenema on ollut varmaan n. 500€/vuosi. Jos Mike taas tulee kohta kertomaan, että takuuajan ylimenevällä autolla ei kannata ajaa metriäkään, niin se on ihan täyttä hevonpaskaa. Nyt tosin itseänikin kiinnostaisi jo hivenen uudemman koslan hankinta, kun talous siihen antaa myöten. Silti koko ajatus tuntuu todellä typerältä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom