Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minä laskin että n. 60e/kk kalliimmaksi tulee omilla 60tkm ajoilla 7,5l kuluttava bensa ku 6,5l kuluttava diesel. Laskin bensan hinnan 5snt korkeammaksi ku dieselin.
Noh siinä se ihan helvetisti tulikin.. Sulla taisi myös olla vaatimuksena neliveto? Samalla hinnalla erotus on noillakin kilsoilla ~45e/kk.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä. Edes tuohon 7,5l menevät bensanelikotkin alkaa olla harvassa jos ei mitään max 2 litran vaparia halua.

Joo ja jos pitkää siivua vetää(paljon motaria), niin nuo hybridit ja pienikulutuksiset bensat alkaa olla aika kikkeliskokkelis ajaa, samalla kulutus nousee esim. priuksessa ym. samalla tekniikalla olevissa hybrideissä.
 
Joo ja jos pitkää siivua vetää(paljon motaria), niin nuo hybridit ja pienikulutuksiset bensat alkaa olla aika kikkeliskokkelis ajaa, samalla kulutus nousee esim. priuksessa ym. samalla tekniikalla olevissa hybrideissä.
Hep! Täällä! Priuksella motaria, 100 km/h, kulutus alkaa nelosella. Enkä nyt tiedä mikä on kikkeliskokkelis ajaa. Ihan suuntavakaa ja leppoisa toikin on. Ihan samanlainen kuin vaikka Skoda Octavia, mutta ei mikään Mersu kuitenkaan.
 
Siinä saa uuden auton leasinkejä tai rahoituseriä laskea, arvon alenemasta puhumattakaan, että siitä saisi edes teoriassa kannattavan hankinnan:whistle:.

Siinä vähän aihetta sivuten korkojen vaikutuksista mitä tuli aikasemmin joskus tänne laskeskeltua:


Tuo "toimitus"maksukin on paikasta riippuen 100-1000e :D Ja sillä ei ole toimituksen kanssa juurikaan edes tekemistä, vaan sillä katetaan toimistokuluja ym.. On myös verotonta. Tuntuu että nuo tilinhoitomaksutkin on olleet nousussa, yleensä jotain 8e ja 15e väliltä /kk.

Vähän vertailuna miten 25000e lainaan vaikuttaa korot ja käsittelymaksut 5v/60kk maksuajalla.

Korko 1,50%
Tilinhoitokulu 10,00e/kk
Kuukausierä
432,75 €/kk
Todellinen vuosikorko 2,44 %
Arvioitu kokonaiskustannus 26 564,83
Korkojen osuus 964,83 €
Lainanhoitokulujen osuus 600,00 €

Korko 1,50%
Tilinhoitokulu 5,00e/kk
Kuukausierä
432,75 €/kk
Todellinen vuosikorko 1,98 %
Arvioitu kokonaiskustannus 26 264,83
Korkojen osuus 964,83 €
Lainanhoitokulujen osuus 300,00 €


Korko 4,00%
Tilinhoitokulu 10,00e/kk
Kuukausierä
460,41 €/kk
Todellinen vuosikorko 4,99 %
Maksuerien määrä 60,00 maksuerää (kk)
Arvioitu kokonaiskustannus 28 224,78
Korkojen osuus 2 624,78 €
Lainanhoitokulujen osuus 600,00 €

mm. KAMUX:lla oli yli 6% luokkaa korot ennen kuluja ym. härdelleitä:

Korko 8,00%
Tilinhoitokulut 10,00e/kk
Kuukausierä
506,91 €/kk
Todellinen vuosikorko 9,20 %
Maksuerien määrä 60,00 maksuerää (kk)
Arvioitu kokonaiskustannus 31 014,59
Korkojen osuus 5 414,59 €
Lainanhoitokulujen osuus 600,00 €

Piti ihan tarkistaa KAMUX:n liikkeestä:


Audi A4 Quattro S-LINE Sedan Business 1,8TFSI 125kW **Juuri huollettu**
25 800,00 €
+ toimistomaksu 99€
KAMUXxx.jpg


KAMUX - "edullisempaa autokauppaa" sivujensa mukaan. Mitä ikinä sitten tarkoittaakaan..
 
Hep! Täällä! Priuksella motaria, 100 km/h, kulutus alkaa nelosella. Enkä nyt tiedä mikä on kikkeliskokkelis ajaa. Ihan suuntavakaa ja leppoisa toikin on. Ihan samanlainen kuin vaikka Skoda Octavia, mutta ei mikään Mersu kuitenkaan.

Entä 120kmh? :whistle: muistaakseni tosta "sweetspotista" oli joskus juttua täällä kun Alko viemään enemmän bensaa.
Ja lähinnä tarkotin ohituskiihtyvyyttä ym.
 
Kyllä. Edes tuohon 7,5l menevät bensanelikotkin alkaa olla harvassa jos ei mitään max 2 litran vaparia halua.
1.4T Opel Mokka, tosin en uskaltaisi itse Opeliin koskea. Autoja muutenkin remppaava työkaveri on kyllä tykännyt, eikä ole ollut mitään sen isompaa.
 
Toi mokka on ihan siistin näkönen, mutta kun livenä näki, niin on myös ihan helvetin pienen näkönen :unsure:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Entä 120kmh? :whistle: muistaakseni tosta "sweetspotista" oli joskus juttua täällä kun Alko viemään enemmän bensaa.
Ja lähinnä tarkotin ohituskiihtyvyyttä ym.
No siinä vauhdissa se alkaa vitosella. Tuossahan se hyppäys isompaan kulutukseen ei edes ole niin raju kuin monessa muussa autossa juuri 100 - 120 km/h välissä, koska ilmanvastuskerroin on niin matala. Voisi sanoa, että se säästää sitä enemmän verrattuina muihin autoihin mitä kovempaa mennään. Ja mihin moottoritiellä tarvitaan ohituskiihtyvyyttä? Aika harvoin itse asiassa missään muuallakaan. Hyvin harvassa on ne kerrat kun olen tuolla polkaissut kaasun pohjaan. Yleisimpiä on ne kerrat kun on mennyt hermo johonkin ja olen purkanut sen autoon. Mä olen kai jo sen verran vanha, että multa on mennyt auton tehojen ihannointi ohi. Ei yli 100 heppaista autoa oikeasti tarvitse yhtään mihinkään, ellei se sitten paina yli kahta tonnia. Tuossa niitä on 136 ja se on enemmän kuin tarpeeksi normaaliin liikenteeseen.
 
Täytyy todeta tässä välissä puoliksi offtopicina kuinka mukavaa on kun ei tarvitse välittää noista kulutuksista hevon vittua. Kaasulasku on sen saman 89e kuussa vaikka kuinka paljon kenkisi poljinta. Mukavan vapauttavaa kun ei tarvitse ajatella koko asiaa yhtään. :)
 
Ei yli 100 heppaista autoa oikeasti tarvitse yhtään mihinkään, ellei se sitten paina yli kahta tonnia. Tuossa niitä on 136 ja se on enemmän kuin tarpeeksi normaaliin liikenteeseen.
Sähän olit ajanut aikaisemmin g astralla nyt priuksella niin ymmärrän ton sun kommentin ihan hyvin.
 
Täytyy todeta tässä välissä puoliksi offtopicina kuinka mukavaa on kun ei tarvitse välittää noista kulutuksista hevon vittua. Kaasulasku on sen saman 89e kuussa vaikka kuinka paljon kenkisi poljinta. Mukavan vapauttavaa kun ei tarvitse ajatella koko asiaa yhtään. :)
Se ilo ei kauaa kestä kun vuoden päästä Gasumin kamppis loppuu :D
 
Se ilo ei kauaa kestä kun vuoden päästä Gasumin kamppis loppuu :D

Vuoden ajan saan ajella tuohon hintaan, ennen sitä jo hyvin todennäköisesti lyhenee työmatka radikaalisti ja vuoden ajot samalla putoaa aika paljon. Sitten voikin vaikka vaihtaa taas autoa jos siltä tuntuu, eipä tuo paljoa kaivele. :)
 
Vuoden ajan saan ajella tuohon hintaan, ennen sitä jo hyvin todennäköisesti lyhenee työmatka radikaalisti ja vuoden ajot samalla putoaa aika paljon. Sitten voikin vaikka vaihtaa taas autoa jos siltä tuntuu, eipä tuo paljoa kaivele. :)
Totta ja halpaahan se on kamppiksen jälkeenkin jos kaasun hinnalle ei aivan ihmeitä tapahdu!
 
Sähän olit ajanut aikaisemmin g astralla nyt priuksella niin ymmärrän ton sun kommentin ihan hyvin.
Ja siinä välissä Corsalla ja Octavialla. En mä kyllä tiedä miten mun autot asiaan liittyy. Olen mä polkenut joskus 400 heppaista ja ollut 600, 800 ja 1100 heppaisen kyydissä, mutta en ole ikinä tuntenut minkäänlaista tarvetta saada tehokasta autoa liikenteeseen. Sitä kun ei siellä tarvita.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom