- Liittynyt
- 6.2.2003
- Viestejä
- 13 631
- Ikä
- 42
Itselataava kolmoskorinen, eli edellinen malli tästä uusimmasta. Se antaa ajaa 78 km/h sähköllä kun sen tekee kaasupolkimella, eli pitää sen sähköalueella ja EV-modessa about neljääkymppiä. Käsittääkseni tuo ja Auris on tekniikaltaan täysin identtisiä. Mutta toisaalta sillä ei ole edes väliä, koska tuo sähköllä ajo on tehty ainoastaan liikkeellelähtöön, parkkipaikkapyörittelyyn ja ehkä alamäissä antamaan ajoittain hieman lisäboostia jos vauhti uhkaa muuten tippua ja ilman, että polttomoottoria tarvitsisi käynnistää. Se kulkee hyvissä olosuhteissa hiljaista nopeutta pari kilometriä sähköllä, eli matka-ajossa se on yksi kärpäsen paska, eikä sitä akkua ole muutenkaan järkeä tyhjentää ja sitten ladata matka-ajossa, koska energian muuntaminen muodosta toiseen ei ole häviötöntä.Mikä Prius sulla on? tuo uudempi plugin-hybridi vai vanha? Vanhakin Prius käsittääkseni antaa ajaa pelkällä sähköllä suurempaa nopeutta kuin Auris.
Mulla ei siis omakohtaista kokemusta asiasta ole, mutta Auriksella en ajatellut sitä hankkiakaan kaverin kokemuksen perusteella.
Työkaveri muuten osti hybridi Auriksen matka-ajoon ja kehui, että menee ainakin huomattavasti vähemmällä kuin entinen KIA.
Edit: Piti oikein kysellä kaverilta paljonko se Auris kuluttaa ja se heitti sieltä jopa vähän alhaisempia lukemia kuin minä. Olettaisin, että todellisuudessa aika samoissa mennään. Sun kaverilla on ollut kyllä jotain vikaa siinä, tai helvetin leveät ja huonon vierinvastuksen omaavat renkaat, tai sitten se on varannut kulutusta johonkin aivan uuteen pikkuautoon.
Viimeksi muokattu: