Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä Prius sulla on? tuo uudempi plugin-hybridi vai vanha? Vanhakin Prius käsittääkseni antaa ajaa pelkällä sähköllä suurempaa nopeutta kuin Auris.

Mulla ei siis omakohtaista kokemusta asiasta ole, mutta Auriksella en ajatellut sitä hankkiakaan kaverin kokemuksen perusteella.
Itselataava kolmoskorinen, eli edellinen malli tästä uusimmasta. Se antaa ajaa 78 km/h sähköllä kun sen tekee kaasupolkimella, eli pitää sen sähköalueella ja EV-modessa about neljääkymppiä. Käsittääkseni tuo ja Auris on tekniikaltaan täysin identtisiä. Mutta toisaalta sillä ei ole edes väliä, koska tuo sähköllä ajo on tehty ainoastaan liikkeellelähtöön, parkkipaikkapyörittelyyn ja ehkä alamäissä antamaan ajoittain hieman lisäboostia jos vauhti uhkaa muuten tippua ja ilman, että polttomoottoria tarvitsisi käynnistää. Se kulkee hyvissä olosuhteissa hiljaista nopeutta pari kilometriä sähköllä, eli matka-ajossa se on yksi kärpäsen paska, eikä sitä akkua ole muutenkaan järkeä tyhjentää ja sitten ladata matka-ajossa, koska energian muuntaminen muodosta toiseen ei ole häviötöntä.

Työkaveri muuten osti hybridi Auriksen matka-ajoon ja kehui, että menee ainakin huomattavasti vähemmällä kuin entinen KIA.

Edit: Piti oikein kysellä kaverilta paljonko se Auris kuluttaa ja se heitti sieltä jopa vähän alhaisempia lukemia kuin minä. Olettaisin, että todellisuudessa aika samoissa mennään. Sun kaverilla on ollut kyllä jotain vikaa siinä, tai helvetin leveät ja huonon vierinvastuksen omaavat renkaat, tai sitten se on varannut kulutusta johonkin aivan uuteen pikkuautoon.
 
Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa tosiaan ottaa asioista selvää ennen kuin tulee kavereiden vinkeillä esittämään totuuksia. Toyotan itselataavat hybridit menevät nätisti 5,5l moottoritiellä ja alle 4,5l kaupungissa. Verot ovat pienet ja ylläpito halpaa. Pitävät arvonsa erittäin hyvin. Versus bensa-Avensis keskikulutus yli 7 litraa.

Sen sijaan plug-in mallit kehittyvät parhaillaan todella nopeasti. Niillä voi olla isoja vaikeuksia pitää arvoaan, koska kuka haluaa vanhentunutta mallia viiden vuoden päästä, jos uudella pääsee tuplamatkan pelkällä sähköllä? Muutenhan nuo ovat näppäriä pelejä, mutta kun jollain Mitsun Outlanderilla ei pääse pakkasella kuin 30km sähköllä, niin ei se houkuta. Sen jälkeen kun kulutus lähentelee 10 litraa.
 
Kannattaa tosiaan ottaa asioista selvää ennen kuin tulee kavereiden vinkeillä esittämään totuuksia. Toyotan itselataavat hybridit menevät nätisti 5,5l moottoritiellä ja alle 4,5l kaupungissa. Verot ovat pienet ja ylläpito halpaa. Pitävät arvonsa erittäin hyvin. Versus bensa-Avensis keskikulutus yli 7 litraa.

Sen sijaan plug-in mallit kehittyvät parhaillaan todella nopeasti. Niillä voi olla isoja vaikeuksia pitää arvoaan, koska kuka haluaa vanhentunutta mallia viiden vuoden päästä, jos uudella pääsee tuplamatkan pelkällä sähköllä? Muutenhan nuo ovat näppäriä pelejä, mutta kun jollain Mitsun Outlanderilla ei pääse pakkasella kuin 30km sähköllä, niin ei se houkuta. Sen jälkeen kun kulutus lähentelee 10 litraa.
No jos nyt ihan omalle kohdalle mietit, että luotatko ennemmin omaan kaveriisi jonka olet tuntenut vuosikaudet ja istut hänen autossaan ja kaveri sanoo että Auriksensa kuluttaa enemmän kuin aiempi auto. Vai luotatko random nettipalstalla olevaan nimimerkkiin?

Itse tiedän oman kantani tähän kysymykseen.

Auton ostamista en itse perustele arvon säilymisellä, koska auto ei arvoaan säilytä. Ei premiumit eikä Tojotat sen paremmin. Eikä auton ostamista ylipäätään tehdä järjellä vaan fiiliksellä. Siksi katselen sähköautoja ja plugin hybrideitä tietyiltä valmistajilta.

Mutta sepä siitä.
 
Kannattaa tosiaan ottaa asioista selvää ennen kuin tulee kavereiden vinkeillä esittämään totuuksia. Toyotan itselataavat hybridit menevät nätisti 5,5l moottoritiellä ja alle 4,5l kaupungissa. Verot ovat pienet ja ylläpito halpaa. Pitävät arvonsa erittäin hyvin. Versus bensa-Avensis keskikulutus yli 7 litraa.

Sen sijaan plug-in mallit kehittyvät parhaillaan todella nopeasti. Niillä voi olla isoja vaikeuksia pitää arvoaan, koska kuka haluaa vanhentunutta mallia viiden vuoden päästä, jos uudella pääsee tuplamatkan pelkällä sähköllä? Muutenhan nuo ovat näppäriä pelejä, mutta kun jollain Mitsun Outlanderilla ei pääse pakkasella kuin 30km sähköllä, niin ei se houkuta. Sen jälkeen kun kulutus lähentelee 10 litraa.

Eiköhän se akkutekniikasta ole kiinni ja luulen, että uudempaa akkua pystyy hyödyntämään tulevaisuudessa myös vanhempiin malleihin. Mielenkiinnosta, perusteletko tuon lähentelee 10L/100km, onko kokemusta? Mulla on mutta pienemmistä lukemista kylläkin :whistle:
 
Itse tiedän oman kantani tähän kysymykseen.
Jokainen saa tietysti pysyä kannassaan, vaikka se perustuisikin höpöhöpöjuttuihin. Mä ottaisin sinuna kuitenkin enemmän selvää asioista, ennen kuin lukitset kantasi. Se nimittäin on valheellinen.
 
Auton ostamista en itse perustele arvon säilymisellä, koska auto ei arvoaan säilytä. Ei premiumit eikä Tojotat sen paremmin. Eikä auton ostamista ylipäätään tehdä järjellä vaan fiiliksellä. Siksi katselen sähköautoja ja plugin hybrideitä tietyiltä valmistajilta.
Hankin oman RS Focuksen viime vuonna ja nyt kun vertailen sen hankintahintaa myynnissä oleviin vastaaviin, niin yli 30tkm enemmän ajetuista pyydetään enemmän kuin mitä omastani maksoin, eikä noissa hinnat muutenkaan juuri näytä tippuvan.

Hauska lueskella näitä ihmisten kulutuksia kun omassa keskikulutus tosi nätisti ajamalla 8,9l/100km, joka on omasta mielestä ihan kohtuullinen moottoriin ja tehoihin nähden.
 
Onko porukat kärryillä siitä miten verotus tulee tässä muuttumaan? Nyt on jo päästy pitkälle uuden auton oston neuvotteluissa (Skoda Kodiaq) mutta jonkun artikkelin mukaan verotus ehtii tässä vuoden aika muuttua vielä useaan otteeseen, ja jotain käsitin että vähän alenee ensi vuoden alussa? Tämän auton myynti menee vielä vanhalla verotuksella. Uuden verotuksen mukaan Kodiaqin hinta nousee tällä moottorilla n.1800€.

Ja toinen täysin irrallinen kysymys liittyen vanteisiin :) ajattelin 19" mustia Triglav vanteita (jossa vaalea reunus). Kuvissa näyttää hyviltä, mutta onko kokemusta siitä näyttääkö jatkuvasti vaan likaisilta?
 
Onko porukat kärryillä siitä miten verotus tulee tässä muuttumaan? Nyt on jo päästy pitkälle uuden auton oston neuvotteluissa (Skoda Kodiaq) mutta jonkun artikkelin mukaan verotus ehtii tässä vuoden aika muuttua vielä useaan otteeseen, ja jotain käsitin että vähän alenee ensi vuoden alussa? Tämän auton myynti menee vielä vanhalla verotuksella. Uuden verotuksen mukaan Kodiaqin hinta nousee tällä moottorilla n.1800€.

Ja toinen täysin irrallinen kysymys liittyen vanteisiin :) ajattelin 19" mustia Triglav vanteita (jossa vaalea reunus). Kuvissa näyttää hyviltä, mutta onko kokemusta siitä näyttääkö jatkuvasti vaan likaisilta?
Raudanpoistoaineella peset vanteet nii hyvänä pysyy.
 
Kysynpä tässä ketjussa...oisko heittää peliin tuon uusikorisen farkku mondeon tavaratilan pohjan mittoja. Eli leveys. Korkeus lastausaukon kohalla. Pituus takapenkin reunasta siihen luukun kohan muoviosan reunaan.
Toivottavasti joku vois heittää tietoja.
 
Pitkä pitkän pohdinnan jälkeen tuli nyt viimein tilattua Skoda Kodiaq 1.5 2WD DSG Ambition, Winter pack, vetokoukku, 7-paikkanen, valkoinen (metalli). Budjetti ylittyi 15k€ ja tyytyväisiä ollaan :cool: helmikuulle pitäisi odotella.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Selaillut nettiautosta hybridi-aurista farkkuna, v.2016 tai uudempi, miellään aika vähän ajettuna.

Onko kellään useamman vuoden kokemusta ko. autosta?

Ajoa kertyy n. 30tkm/v pääasiassa matka-ajoa mutta myös kaupunkipyörittelyä.
 
Selaillut nettiautosta hybridi-aurista farkkuna, v.2016 tai uudempi, miellään aika vähän ajettuna.

Onko kellään useamman vuoden kokemusta ko. autosta?

Ajoa kertyy n. 30tkm/v pääasiassa matka-ajoa mutta myös kaupunkipyörittelyä.

...en usko että kenelläkään voi olla useamman vuoden kokemusta vuoden tai parin vuoden ikäisestä autosta.
 
Zone-sarja -42%
Pitkä pitkän pohdinnan jälkeen tuli nyt viimein tilattua Skoda Kodiaq 1.5 2WD DSG Ambition, Winter pack, vetokoukku, 7-paikkanen, valkoinen (metalli). Budjetti ylittyi 15k€ ja tyytyväisiä ollaan :cool: helmikuulle pitäisi odotella.
Vakavaa ostokrapulaa odotellessa, miksi kukaan muu ei osta tälläistä autoa?
 
...en usko että kenelläkään voi olla useamman vuoden kokemusta vuoden tai parin vuoden ikäisestä autosta.
Auris hybridiä on kaiketi valmistettu jostain v2013 asti? Itse ostaisin mielellään uuden/uudehkon ja vähän ajetun. Mielellään v2016 tai tuoreempi.

Tuskin itse autolla on paljoa eroa vuosimallien välillä?
 
Auris hybridiä on kaiketi valmistettu jostain v2013 asti? Itse ostaisin mielellään uuden/uudehkon ja vähän ajetun. Mielellään v2016 tai tuoreempi.

Tuskin itse autolla on paljoa eroa vuosimallien välillä?

Facelift tuli syksyllä 2015 ja se on omaan makuun jonkin verran tyylikkäämpi kuin edeltäjänsä.

Itsellä on juuri tuo facelift ja autoon voi olla oikein tyytyväinen. Mukavan hiljainen, vakaa ja tilava auto. Moottoritiellä kuluttaa 5,5l ja kaupungissa 4,5l. Huollotkaan eivät ole kalliita ja pitää arvonsa hyvin.
 
Ryhdyin paremmaksi ihmiseksi ja ostin kaasulla kulkevan Passatin. Ennen meni 300-400e kuussa pelkkään naftaan, nyt menee Gasumin kamppiksella 89e kuussa kaasuun. Maksan siis vähemmän kaasusta ja auton lyhennyksestä kuin ennen pelkästä polttoaineesta. Vaikea oli keksiä miksi tämä ei olisi fiksua.
 
Ryhdyin paremmaksi ihmiseksi ja ostin kaasulla kulkevan Passatin. Ennen meni 300-400e kuussa pelkkään naftaan, nyt menee Gasumin kamppiksella 89e kuussa kaasuun. Maksan siis vähemmän kaasusta ja auton lyhennyksestä kuin ennen pelkästä polttoaineesta. Vaikea oli keksiä miksi tämä ei olisi fiksua.

Mitens tankkaaminen sujuu? Omassa pitäjässä on tasan yks kaasupiste ja sekin vähän kaukana vakioreiteiltä. Muuten kuullostaa järkevältä diililtä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom