Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Taidan ruksitella huomenna tehdastilauslomakkeeseen muutaman rastin.
 
No nää on niitä juuri. Minä taas en maksa melkein kymppitonnia lähes 200 tkm ajetusta autosta. Ja jos näitä kattelee sitten noilla mun spekseillä niin mennään luokkaan 15.000 euroa.

Noita ranskalaisiakin korjaa aika monta kertaa tuolla 5000-6000 eurolla. ;)

Ranskalaiset lienee syystäkin halpoja, mutta eipä tuohon omaan ole ollut sanomista ja parilla kaverilla ollut kanssa pösöjä ja ihan tyytyväisiä ovat olleet. Citikat nyt kai lienee aika paskoja kaikkien mielestä?
Eniten noita ranskalaisia haukkuu ne, jotka essonpaarissa iltaa istuu. Fakta on se, että peruskoneella varustettua ranskalaista huoltaa sen koko eliniän siinä, missä niin perusvarmassa tojotassa menee korjauksissa aina se toimintatonni. Meillä on perheessä ollut nyt 3 ranskanpullaa, joista omassa meganessa oli vähän pikkuvikaa, mutta eivät olleet loppupeleissä minkään hintaisia. Sen sijaan nykyisen avensiksen korjauskustannukset on ollut niin järkyttävät, että taksilla ajaminen olis ollut +-0. Nimim. jos haluan kesäksi ilmastoinnin, täytyy pelkkään uuteen kompuraan sijoittaa kevyt 1000€ ja työt päälle.
 
Mun Renault Megane oli 11kk aikana jotain 20 kertaa pajalla. Sitten loppui takuu ja vaihtui auto.
Mutta tottahan tuo on mitä yllä sanotaan. Rellua korjaa sen 20 kertaa samalla summalla kuin mitä vaikka Bemariin maksaa pelkät öljyt marmorilla. Lisäksi kun Bemaria korjatessa joku 3000-8000e on aivan normaali korjauskustannus. Sillä saa jo uudehkon rellun täydellä 12kk takuulla.

PSA:n diesel-koneilla sitäpaitsi ajelee lähes yhtä monta kilsaa kuin mersun vanhemmilla.
 
No nää on niitä juuri. Minä taas en maksa melkein kymppitonnia lähes 200 tkm ajetusta autosta. Ja jos näitä kattelee sitten noilla mun spekseillä niin mennään luokkaan 15.000 euroa.
Nää kilsat kyllä jakaa mielipiteet. Itsellä ollut vain 2 alle 150tkm ajettua autoa. Muut + 200tkm tai +300tkm tai jopa +400tkm. Dieseleitä toki nuo eniten ajetut. Kaikissa on kuitenkin ollut sunnilleen saman verran remppaa. Ei missään mitään kallista, eli tuuriakin on toki ollut. Hihnat, laakerit, jarrujen osat jne vaihdellaan kuitenkin n. 100tkm välein, niin samat rempat ovat edessä myös alle 100tkm ajetuissa.
Eräs Saab-harrastaja sanoikin, että 250tkm ajettu on paras ostos, koska siihen on jo tehty kaikki suuret rempat. Suurimmat tulevat välillä 150tkm-->250tkm.
Jälleenmyynnissä tulee sitten suurin hankaluus. +300tkm ajettua autoa ei moni enää huoli.
 
Tais sitten kaupat pösöstä tulla...

Siinä on puskurissa reikä, aivan siellä alhaalla. Noita muovipuskimia lienee pystyy paikkaamaan? Ei tuollaista reikää ihan helpolla saa huomaamattomaksi, mutta kunhan saa edes korjattua niin se ei sieltä mihinkään näy.

Näkyi hinnassa reilusti, siis tietysti sillä edellytyksellä ettei osta koko puskuria uutta...mitä en ihan helpolla tee. Paikkaan sen ennemmin vaikka itte vaikken osaakkaan. :D
 
just laitoin eilen pankkiin viestin autolainasta. katotaan jos tässä kohta saapi "uuden" auton meillekkin. kävin eilen ajamassa yhtä versoa ja ihan jees oli. tällä hetkellä palvelisi tarkoitusta miellä enemmän kuin hyvin.
 
just laitoin eilen pankkiin viestin autolainasta. katotaan jos tässä kohta saapi "uuden" auton meillekkin. kävin eilen ajamassa yhtä versoa ja ihan jees oli. tällä hetkellä palvelisi tarkoitusta miellä enemmän kuin hyvin.

Sä oot kyllä vähän Versokuskin olonenkin. Mua kiinnostais Toyota myös paljon mutta valitettavasti hyvityshinnat, edes uusiin Toyotoihin ovat 3000e vähemmän kuin VAG-konsernin tuotteisiin.
Ei tosiaan pysty edes harkitsemaan. Toyota on liian kallis meille tai vaihtoehtoisesti liian vanha.
 
just laitoin eilen pankkiin viestin autolainasta. katotaan jos tässä kohta saapi "uuden" auton meillekkin. kävin eilen ajamassa yhtä versoa ja ihan jees oli. tällä hetkellä palvelisi tarkoitusta miellä enemmän kuin hyvin.
Minkä ikäisestä Versosta oli kyse?
 
Eniten noita ranskalaisia haukkuu ne, jotka essonpaarissa iltaa istuu. Fakta on se, että peruskoneella varustettua ranskalaista huoltaa sen koko eliniän siinä, missä niin perusvarmassa tojotassa menee korjauksissa aina se toimintatonni. Meillä on perheessä ollut nyt 3 ranskanpullaa, joista omassa meganessa oli vähän pikkuvikaa, mutta eivät olleet loppupeleissä minkään hintaisia. Sen sijaan nykyisen avensiksen korjauskustannukset on ollut niin järkyttävät, että taksilla ajaminen olis ollut +-0. Nimim. jos haluan kesäksi ilmastoinnin, täytyy pelkkään uuteen kompuraan sijoittaa kevyt 1000€ ja työt päälle.
Itellä ei ole ollut, kuin kaksi ranskalaista!
Ensimmäinen ja viimeinen:D
Auto oli 309 Peugeot ja se on ainut auto joka on jättänyt tielle (3krt)
Sähköt toimi silloin kuin toimi ja yleensä ne ei toiminut;)
Esim puhallin lakkasi yleensä toimimasta sadekelillä ja sama koski pyyhkimiä, kun niitä juurikin sadekelillä käytetään.
Samasta syystä myös ei mennyt katsastuksesta läpi, kun katsastaja setä kokeili pyyhkimiä ja ne pysähtyi keskelle tuulilasia.
Tosin katsastaja löysi samalla kertaa muutakin vikaa, niin se vähän lohdutti.
Ainut mikä oli hyvää, niin oli sen aikaisiin mun autoihin nähden ylivoimaisestin parhain ajaa ja hiljainen.
Myös Pösö on aina osannut tehdä niin sisätiloiltaa, kun ulkonäöltään houkuttelevia autoja!
Renaul ja Citikka onkin sitten jotain lookkia "Juhan Af Gran" ja kun ei ole kokemusta rakastelusta ufojen kanssa, niin ne ei muhun vetoa:D
Kaverilla oli tuossa vuodenvaihteessa alle 200tkm ajettu vm 2000 Renaultin Skenaario, kun naapuri kauppasi sitä 150€.
Autosta oli mennyt takapäästä jotkin kumipuslat paskaksi ja sitten paljastui, että sinne ei saa mistään uusia kumipuslia, vaan pitää ostaa koko taka-akselisto:wtf:
Kaveri haki romarilta 390€ käytetyn taka-akseliston ja laitettiin se paikoilleen.
Välillisestin mulla on ollut myös V40 ranskalaista osaa.
Alkupään V40 ainakin pienemmissä koneissa oli Renaultin vaihteisto ja se oli susi!!
Volvon oma oli jo aivan eri planeetalta, kuin tuo Renun tekemä.
 
Siihen on yleensä syynsä miksi niitä ranskalaisia on nettiauto täynnä. Mutta niinkuin jo aikaisemmin on mainittu, tuuripeliä autokauppakin on osaksi. Paras hinta-laatu suhteen omaava auto minulla on ollut fiat punto. Maksoi 600€uroa, ajoin sillä 1,5 vuotta ja möin 400 eurolla. Toimi kuin unelma. Ranskalaisen voisin ostaa hintaluokassa 1-5000€, mutta sen yli jos laittaisin rahaa niin ostaisin japsin/saksalaisen. Jos tarkkaan halutaan laskea käyttökustannuksia, pitäisi huomioon ottaa myös auton arvon aleneminen, joka on ranskalaisissa melkein eksponentiaalinen verrattuna japanilaisiin/saksalaisiin. Nämä siis mielipidekysymyksiä. Itse ajan 1900€ maksaneella mersulla, kävin koeajamassa 04-vuosimallin psa-konsernin autoa ja meinasi ilonkyynel tulla silmään kun istuin takaisin mersun penkkiin. Mersua jos korjaa vaikka muutamalla satasella vuodessa, saa autosta saman rahan viiden vuoden päästäkin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
just laitoin eilen pankkiin viestin autolainasta. katotaan jos tässä kohta saapi "uuden" auton meillekkin. kävin eilen ajamassa yhtä versoa ja ihan jees oli. tällä hetkellä palvelisi tarkoitusta miellä enemmän kuin hyvin.

Järkipuhetta.
 
No kyllä niitä ranskalaisia löytyy nettiautosta ihan senkin takia, että niitä on myyty kans ihan kohtalaisesti. Edullisia ja mukavia + turvallisia perheautoja, joissa saattaa olla vikoja samaan tapaan, kuin muissakin autoissa. Ajattelin itsekin, kun joskus meni puolaa, ym. että ompa harmillista, mutta nää korjaukset oli luokkaa 150€. Tojotan jälkeen saanut vähän perspektiiviä siitä, mitä voi varaosahinnat olla.

Esim. noita 2.0 d4d huoltohintoja: marmoritiskillä kytkin + vauhtipyörä töineen 3400€, startti 600€, kun tehdaskunnostettua ei huoltomiehen mukaan saa (tämä oli paskapuhetta, onneksi en uskonut), ilmastoinnin kompura tarvikkeena 995€ jne...
 
No kyllä niitä ranskalaisia löytyy nettiautosta ihan senkin takia, että niitä on myyty kans ihan kohtalaisesti. Edullisia ja mukavia + turvallisia perheautoja, joissa saattaa olla vikoja samaan tapaan, kuin muissakin autoissa. Ajattelin itsekin, kun joskus meni puolaa, ym. että ompa harmillista, mutta nää korjaukset oli luokkaa 150€. Tojotan jälkeen saanut vähän perspektiiviä siitä, mitä voi varaosahinnat olla.

Esim. noita 2.0 d4d huoltohintoja: marmoritiskillä kytkin + vauhtipyörä töineen 3400€, startti 600€, kun tehdaskunnostettua ei huoltomiehen mukaan saa (tämä oli paskapuhetta, onneksi en uskonut), ilmastoinnin kompura tarvikkeena 995€ jne...

Tommosta se moderni tekniikka on. Nykyään taitaa olla aika arkipäivää noi kytkin+vauhtipyörähommat, autoissa hirveet alaväännöt ja tekniikka mahdollisimman kustannustehokkaasti huippuunsa viritettyä, kuitenkaan keskivertoautoilijan jalkatyö ei ole sen tarkempaa kuin ennenkään.
 
No kyllä niitä ranskalaisia löytyy nettiautosta ihan senkin takia, että niitä on myyty kans ihan kohtalaisesti. Edullisia ja mukavia + turvallisia perheautoja, joissa saattaa olla vikoja samaan tapaan, kuin muissakin autoissa. Ajattelin itsekin, kun joskus meni puolaa, ym. että ompa harmillista, mutta nää korjaukset oli luokkaa 150€. Tojotan jälkeen saanut vähän perspektiiviä siitä, mitä voi varaosahinnat olla.

Esim. noita 2.0 d4d huoltohintoja: marmoritiskillä kytkin + vauhtipyörä töineen 3400€, startti 600€, kun tehdaskunnostettua ei huoltomiehen mukaan saa (tämä oli paskapuhetta, onneksi en uskonut), ilmastoinnin kompura tarvikkeena 995€ jne...
Veikkaan, että Tojotassa oli likemmäksi 400tkm takana;)
Tosiaan kyllä se merkkihuollossa osat/työ on aina kalliimpaa, kuin tarvikkeilla.
Kaveri ei edes viittinyt kysyä, että paljonko se uusi taka-akseli olisi Renaultilla(Käyttöautossa) maksanut, kun romarillakin joutui maksamaan 390€:D
Joitakin osia ei vaan ole tarkoitettu korjattavaksi, mutta kyllä sentään puslat pitäisi pystyä vaihtamaan, ettei koko taka-akselia pidä vaihtaa!
 
Itselläni oli aikoinaan Rellun Megane, 140tkm ajettu ja täydellinen huoltokirja, kiva ajaa ja pieni kulutuksinen ja hiljainen, mutta voi vittu sitä korjaamisen määrää. Auto seisoi viikonlopun paikallaan ni kas kummaa taas oli joku vitun puolan vaihto edessä ja muuta paskaa, puolentoista vuoden aikan kuusi kertaa korjaamolla auto ja lopulta myin/annoin kaverille melkein ilmaiseksi, kaveri ajoi hetken aikaa ja myi pois ni vaihdelaatikko hajos jo Rellusta lisäksi.
 
Ostin auton.

hanska1.webp

Sinne meni respektit.
 
Itse en tiiä perunko vielä koko kaupat ja unohdan ylipäätään. Tuntuu ettei taas mikään mee tässä elämässä kuten suunnittelee. PERKELE.

No katellaan nyt pari päivää vielä ja jos taas nämä taloudelliset kuviot menee ns vituiksi niin sitten vaan remppaa tuohon vanhaan romuun ja sillä sitten tyydyttävä ajeleen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom