Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Helvetin keski-ikä Nytkun olis mahkut vaihtaa auto johonkin nopeseen kivaan leluun s60R Volvo/ Audi S4 tai vastaaviin ni ei helvetti huomaan että "järki" on ottanut vallan ja mietin keskikulutusta ja käyttökustannuksia.... ei vaan ole mitään järkeä omistaa tollasta. aargh elämä on tylsää kun vanhenee.
 
Joku auto pitää kyl saada nyt heti. Ihan mikä tahansa. Kunhan on bensa ja automaatti.
Pakko päästä ens talvena keulimaan maasturit-threadiin että miten hyvin pärjää etuvedolla.
 
Saako bensalenkkarin tittelin jos ei aio ostaa Octaviaa tai Corollaa?

No ei toki, mutta näillä saa:
"kyl autos pitää olla tehooo!!!!!"
"siis oikeella autolla on siis ihan erilaista ajaa kuin ei oikeella autolla!!!!!!"
"12s kiihtyvyys on paljon huonompi kuin 6s kiihtyvyys 3/4 turbolla"
 
Mikä toi automaatin ihannuus nykyään on?

Kaikista mukavin ja helpoin vaihtoehto. Kaksi automaattiautoa ollut ja enään koskaan ei manuaalia mulle tule, sen verran mukavampi ajella verrattuna manuaaliin, voi keskittyä täysin siihen ajamiseen. Pistän automaatin samaan sarjaan kuin vakionopeudensäätimen, xenonit, bt-integroidun radion ja integroidun navigaattorin. Ilman noita en autoa ajamiseen ostaisi, harrastuspelit sitten tietenkin erikseen.
 
Kaikista mukavin ja helpoin vaihtoehto. Kaksi automaattiautoa ollut ja enään koskaan ei manuaalia mulle tule, sen verran mukavampi ajella verrattuna manuaaliin, voi keskittyä täysin siihen ajamiseen. Pistän automaatin samaan sarjaan kuin vakionopeudensäätimen, xenonit, bt-integroidun radion ja integroidun navigaattorin. Ilman noita en autoa ajamiseen ostaisi, harrastuspelit sitten tietenkin erikseen.
Kaikista meidän autoista löytyy nämä, mutta eipä tule juurikaan käytettyä. Xenoneita nyt ei voi oikeen jättää käyttämättä, mutta valaisee ne kaikki muutkin lamput ihan yhtälailla. Vaihteitakin tulee näplättyä ratista. Mielellään käyttäisi manuaaliakin, mutta sitä alkaa olla jo vähän heikommin saatavilla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BMW 530 (E61/E60) bi-xenonit on kyllä kertakaikkiaan niin mahtavat valot että parempia tulen tuskin koskaan näkemäänkään. Eihän siellä etelässä jossain mitään Xenoneilla tee mutta kun täällä landella ainoat valot on 25km välein olevat talojen pihat.
 
Laittanut nyt useammasta pösöstä meneen tarkempaa kyselyä. Löytys muutama hyvillä varusteilla oleva 207 ja yllättävän halvalla tuota 307:aa lasikatolla. Kattelen siis näitä n. 10.000 euron (mielellään alle) ja 2008 + uudemmat ja alta satkun ajettuja. Ei tuo 307 enää ole pikkuauto, meillähän sellainen on. Mutta niissä ois jo vetokoukut ja kaikki valmiina. Meillä kun on yhessä autossa sellainenkin oltava.

Tuleeko mitään mieleen näillä spekseillä? Fiatit saa unohtaa, eikä oikein Citikatkaan kiinnosta. Pösö ainut ranskanperuna jonka vois huolia kun ei tuosta nykysestä ole pahaa sanottavaa ollut. Mazda 2, Seat Ibiza jne ois niitä jotka kiinnostaa myös.

EDIT: Tuskin nää tosin ketään kiinnostaa kun isot pojat puhuu noista +30 tonnin rasseista. ;)
 
Kaikista meidän autoista löytyy nämä, mutta eipä tule juurikaan käytettyä. Xenoneita nyt ei voi oikeen jättää käyttämättä, mutta valaisee ne kaikki muutkin lamput ihan yhtälailla. Vaihteitakin tulee näplättyä ratista. Mielellään käyttäisi manuaaliakin, mutta sitä alkaa olla jo vähän heikommin saatavilla.

Oman kokemuksen myötä ei ne halogeenit yhtälailla valaise kuin xenonit, varsinkin jos joutuu ajamaan paljon valaisemattomia taipaleita joilla tulee vastaantulijoita. Nuo luettelemani varusteet alkaa tosiaan olemaan jo kaikissa uudemmissa malleissa ja hyvä niin, mutta ainakin itse 50 tkm vuodessa ajavana pidän noita tosi tärkeinä sen ajomukavuuden vuoksi. Sama homma automaatissa, se manuaali ei tuo minulle ajamiseen mitään hyötyä, vain vaivaa.
 
Mites timba tämmönen: http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4747413

itse ottasin tuon minä päivänä tahansa ennen ranskalaista, mutta nämä on taas niitä mielipidekysymyksiä :)

Minusta on yksi hienoimmista "halvoista" autoista mitä on tehty muutaman vuoden sisään..

Itel uudempi TSI + DSG jetta.. iha ok peli ollu..
Nois vanhemmis, missä ei TSIkone ja ei DSG ni ei mitään "ylläreitä" pitäis olla odottamas laukeamistaan..
Tosin helvetin laiskahan toi on, mut eipä auto paljoo maksakaan.
Katsastusmiehen suusta "no eihän noi Jetat kyllä mihkään ruostu".. joten kai koritkin kunnossa..
 
Mites timba tämmönen: http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4747413

itse ottasin tuon minä päivänä tahansa ennen ranskalaista, mutta nämä on taas niitä mielipidekysymyksiä :)

Minusta on yksi hienoimmista "halvoista" autoista mitä on tehty muutaman vuoden sisään..

No nää on niitä juuri. Minä taas en maksa melkein kymppitonnia lähes 200 tkm ajetusta autosta. Ja jos näitä kattelee sitten noilla mun spekseillä niin mennään luokkaan 15.000 euroa.

Noita ranskalaisiakin korjaa aika monta kertaa tuolla 5000-6000 eurolla. ;)

Ranskalaiset lienee syystäkin halpoja, mutta eipä tuohon omaan ole ollut sanomista ja parilla kaverilla ollut kanssa pösöjä ja ihan tyytyväisiä ovat olleet. Citikat nyt kai lienee aika paskoja kaikkien mielestä?
 
Helppoa on ollut auton valinta aina, se harmaa Toyota on halpa ja luotettava tapa siirtyä paikasta A paikkaan B. Nykyisin en tosin enää tarvitse autoa.
 
No nää on niitä juuri. Minä taas en maksa melkein kymppitonnia lähes 200 tkm ajetusta autosta. Ja jos näitä kattelee sitten noilla mun spekseillä niin mennään luokkaan 15.000 euroa.

Noita ranskalaisiakin korjaa aika monta kertaa tuolla 5000-6000 eurolla. ;)

Ranskalaiset lienee syystäkin halpoja, mutta eipä tuohon omaan ole ollut sanomista ja parilla kaverilla ollut kanssa pösöjä ja ihan tyytyväisiä ovat olleet. Citikat nyt kai lienee aika paskoja kaikkien mielestä?


Täysin samaa mieltä tosta korjaamisesta..itsellä tosiaan yksi tän tilaston huonommista autoista kuukausittaiset korjaus kustannukset tähän asti ollut 15€ siinä saa jokusen kerran vielä kosahtaa paikkoja ennen kuin kallliimpi olisi itsensä maksanut.. Jos autoa hankitaan pelkästään paikasta A-> B siirtymiseen kannattaa tosiaan selvitellä niitä auton vikoja.. ja VARSINKIN korjauskustannuksia. Tuppaa nimittäin olemaan aika uskomattomia hinta eroja jo pelkästään polttimon vaihdoilla.

Noista ranskiksista ei oo itsellä mitään muuta havaintoa kuin se ettei niistä ainakaan eroon pääse, joku vuosi sitten katselin 307:aa emännän autoksi ja näyttää olevan aika paljon samoja edelleen myynnissä, hinnat on kyllä melko kohtuullisia ja varmasti tinkivaraa on..
 
Täysin samaa mieltä tosta korjaamisesta..itsellä tosiaan yksi tän tilaston huonommista autoista kuukausittaiset korjaus kustannukset tähän asti ollut 15€ siinä saa jokusen kerran vielä kosahtaa paikkoja ennen kuin kallliimpi olisi itsensä maksanut.. Jos autoa hankitaan pelkästään paikasta A-> B siirtymiseen kannattaa tosiaan selvitellä niitä auton vikoja.. ja VARSINKIN korjauskustannuksia.Tuppaa nimittäin olemaan aika uskomattomia hinta eroja jo pelkästään polttimon vaihdoilla.

Polttimot vaihdan itse ja pösöihin ne pystyy jopa vaihtamaan ilman että "purkaa puoli autoa", tosin en varman tuosta 2 litrasesta ole että miten siellä on tilaa...

Ja sitten käytän paria tuttua jotka korjaa sopuhintaan versus nämä "merkkikorjaamot ja muut mitkä mainostaa lehdissä ja radiossa ja jopa telkkarissa". Ei noita 5 vuotiaita enää tarvitse missään merkkihuollossa käyttää, ei ole todellakaan sen rahan arvoista, ei ainakaan näissä jonka hinta on nelinumeroinen.

Ja Hupelta osuva kommentti, että on hyvin pitkälti tuurista kiinni minkälaisen auton saa ja mitä siitä hajoilee. Senverran näitä pösöjä tiedän että alustan osia niihin joutuu vaihtaan. Onneksi on näitä harrastelijoita joilta tuo homma käy. Sitten palaa rahaa jos tulee sähkövikoja joita joutuu selvitteleen, siinä ei enää harrastelijarasvanäppi paljon auta.

Hitto että sitä oottaakin että tuo yksi jonka kanssa kauppoja hieron, ottaisi yhteyttä nyt ja vastaisi vielä pariin kysymykseen. Jos menee hyvin, niin sitten ruvetaan sopimaan aikatauluja.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom