Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei oo vielä autonvaihto ajankohtasta, mutta tosta nykysestä tiedä koska se laukee :D
Diiseli tarvis olla kun kilsoja tulee ja nelivetokin olis hyödyllinen, mutta ei pakollinen. Kestääkkin sais jotain kun noita kilsoja tulee niin ei tekis mieli vaihdella jotain niveliä 3kk välein. :D Budjetti vois olla jotain 5000-15000€. Katumaasturit ei kiehdo eikä liijoin tuulipukukansan tojota. Oon miettiny lähinnä vag:n kotteroita, kun niitä on aikasemminkin ollut. Tarkottais siis a4, octavia, bora, golf, leon yms. Mersun c on kanssa ollu mielessä ja samoin saab 93. Foordilta focus vois kanssa olla, mutta jotenkin semmonen kuva että niitä saa kokoajan roplata. Ainakin kaveri on omaansa tehny ihan riittävästi remppaa vaikka on alta 300tkm. Alfan 159 olis kyllä hieno, mutta mutta :D Mitäs muita vaihtoehtoja olis. Oon kyllä aika kranttu ja varmaan päädyn taas johonkin vag tuotteeseen tai ajan nykysellä niin pitkään kun se kulkee ja loput taksilla :D
 
tämä mitä kävin ajamassa oli 2005. uudemman ajattelin ostaa, ehkä.

Elä sitä (harmaata?) 1.6.sta ota. 1.8i ja SOL-varustetaso. Uudemmat mallit ois Versoja, tuohan on vielä Corolla.
 
Elä sitä (harmaata?) 1.6.sta ota. 1.8i ja SOL-varustetaso. Uudemmat mallit ois Versoja, tuohan on vielä Corolla.

juu sitä ja en osta sitä =) ei varmaan rahat riitä niin uutta että pelkkä verso ois malliltaan.
 
Ei oo vielä autonvaihto ajankohtasta, mutta tosta nykysestä tiedä koska se laukee :D
Diiseli tarvis olla kun kilsoja tulee ja nelivetokin olis hyödyllinen, mutta ei pakollinen. Kestääkkin sais jotain kun noita kilsoja tulee niin ei tekis mieli vaihdella jotain niveliä 3kk välein. :D Budjetti vois olla jotain 5000-15000€. Katumaasturit ei kiehdo eikä liijoin tuulipukukansan tojota. Oon miettiny lähinnä vag:n kotteroita, kun niitä on aikasemminkin ollut. Tarkottais siis a4, octavia, bora, golf, leon yms. Mersun c on kanssa ollu mielessä ja samoin saab 93. Foordilta focus vois kanssa olla, mutta jotenkin semmonen kuva että niitä saa kokoajan roplata. Ainakin kaveri on omaansa tehny ihan riittävästi remppaa vaikka on alta 300tkm. Alfan 159 olis kyllä hieno, mutta mutta :D Mitäs muita vaihtoehtoja olis. Oon kyllä aika kranttu ja varmaan päädyn taas johonkin vag tuotteeseen tai ajan nykysellä niin pitkään kun se kulkee ja loput taksilla :D

1.9tdi Golf tai Bora ja tarpeeks vanha et on jakajapumppukoneella (66kW tai 81kW) oon lukenu että on niitä 1.9 tdi koneista kestävimpiä, kannattaa ehkä itse varmistaa jostain. Passatissa ja A4:ssa on samoja koneita mutta niissä on myös monimutkaisempi alustan rakenne ja sitämyöten ainakin jonkun mielestä enemmän vikoja.
Tollaset tulis mieleen jos pitäis itelle hankkia auto menemiseen paikasta a paikkaan b mahdollisimman paljon ja halvalla, jos nelivedolla haluis niin sitten mielummin passat tai A4 kun niissä tasauspyörästö on "ikuinen". Tietysti vielä vanhemmista löytyy varmaan yksinkertasempia vehkeitä mutta 3 kopan golffit alkaa olemaan jo tosi vanhoja.
 
1.9tdi Golf tai Bora ja tarpeeks vanha et on jakajapumppukoneella (66kW tai 81kW) oon lukenu että on niitä 1.9 tdi koneista kestävimpiä, kannattaa ehkä itse varmistaa jostain. Passatissa ja A4:ssa on samoja koneita mutta niissä on myös monimutkaisempi alustan rakenne ja sitämyöten ainakin jonkun mielestä enemmän vikoja.
Tollaset tulis mieleen jos pitäis itelle hankkia auto menemiseen paikasta a paikkaan b mahdollisimman paljon ja halvalla, jos nelivedolla haluis niin sitten mielummin passat tai A4 kun niissä tasauspyörästö on "ikuinen". Tietysti vielä vanhemmista löytyy varmaan yksinkertasempia vehkeitä mutta 3 kopan golffit alkaa olemaan jo tosi vanhoja.
Tällähetkellä cordoban pellin alla raksuttaa tommonen 66kw jakajapumppukone ja hyvin on palvellut. Ja kyllä nuo 1.9 pumpparikoneetkin on ihan lujaa tekniikkaa. Kaverilla ollut 200tkm asti 130hp bora ja nyt taitaa lähennellä 500tkm. Kyllä sitä 2l tdi:n uskaltais ottaa, mutta pitäis olla merkintä, että on vaan kaikki pumppusuuttimet vaihdettu niin pitäis kaiketi olla huoleton. Ainoa miinus vaan, että se on janoisempi kuin 1.9.
 
Tällähetkellä cordoban pellin alla raksuttaa tommonen 66kw jakajapumppukone ja hyvin on palvellut. Ja kyllä nuo 1.9 pumpparikoneetkin on ihan lujaa tekniikkaa. Kaverilla ollut 200tkm asti 130hp bora ja nyt taitaa lähennellä 500tkm. Kyllä sitä 2l tdi:n uskaltais ottaa, mutta pitäis olla merkintä, että on vaan kaikki pumppusuuttimet vaihdettu niin pitäis kaiketi olla huoleton. Ainoa miinus vaan, että se on janoisempi kuin 1.9.

Pumppusuutin 1.9:ssä ollut joitain venttiilinnostajien kulumista ja ilmeisesti nokkia mennyt uusiksi, varmasti harvinaisia mutta noissa vanhemmissahan ei ole sitäkään vähää ongelmia.
 
tämä mitä kävin ajamassa oli 2005. uudemman ajattelin ostaa, ehkä.

Mulla oli juuri tuon ikäinen 7paikkainen ja tyytyväinen olin kaikkin puolin autoon.
Takatilat on hyvät ja plussaa siitä, että lattia on täysin tasainen!
Takana on tilaa enemmän, kuin V70!
Jos jotain huonoa pitää hakea, niin nastarenkailla äänekäs ja penkit ei ole Volvoon verrattuna niin hyvät:D
Niin mulla oli tuolla 1.8 bensalla ja Sol varustetasolla;)
 
Ostaako kaikki nykyään Skodaa, Toyotaa yms tylsää ja turvallista? Vai ovatko kaikki Mersun, Bemun ja Audin ostajat vaan hiljaa? Toivottavasti en itse koskaan kasva noin aikuiseksi autojen suhteen, että vaihdan laatuVAIKUTELMAN tylsyyteen. Eihän järjellä ajateltuna kenenkään kannattaisi ostaa noita em. merkkejä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ostaako kaikki nykyään Skodaa, Toyotaa yms tylsää ja turvallista? Vai ovatko kaikki Mersun, Bemun ja Audin ostajat vaan hiljaa? Toivottavasti en itse koskaan kasva noin aikuiseksi autojen suhteen, että vaihdan laatuVAIKUTELMAN tylsyyteen. Eihän järjellä ajateltuna kenenkään kannattaisi ostaa noita em. merkkejä.

Eipä noi Anjoviksetkaan taida kovin halpoja ylläpidettäviä olla, mitä tästä taaksepäin lukee.
Järkevintähän ois ollu ajaa Bemarilla, eläkeläiseks asti. Harmi kun se oli 50% ajasta rikki eikä sillä päässyt edes kauppaan.

Nythän se tuska vasta alkaa kun auto on tilattu ja se hakuttiin jo täydeksi paskaksi Skoda-ketjussa. Onneksi kestää vielä sen 3kk ennenkuin se rikkoutuu (=tulee tehtaalta ja käynnistetään ensimmäisen kerran). Varmaan räjähtää Tsekkolslovakian pihaan.
 
Se nyt on ihan sama minkä auton ostaa niin jonkun siskonserkunkaimalla just se merkki on ollut se paska joka on aina vaan korjaamolla ja johon meni 5000 euroa remonttiin kun hajosi tyyliin kaikki. Siis oikeasti, ihan sama minkä auton ostat niin joku tietää jonkun jolla se hajosi. Syystä että ne on paskaa kaikki tänäpäivänä. Ihan kuin kodinkoneet. Kaikessa optimoidaan kustannukset ja maksimitehokkuus. Ei silloin itään OIKEAA laatua tehdä. Bulkkipaskaa ne on kaikki autot mitä 99,9% tämän foorumin käyttäjistä ostaa.
 
Tottakai, mutta esimerkiksi katsastustilastot antaa aika rehellistä dataa autojen kestävyydestä. Myös autojen arvon alenemisessa on konkreettisesti isoja eroja. Esimerkiksi ranskikset ja alfat pudottaa arvoaan paljon nopeammin kuin vaikka japskit. Kolmas konkreettinen asia on huoltojen ja varaosien hinnoittelu, erityisesti mikäli ei pysty itse huoltoja tekemään.

Toki myös vakuutusmaksuissa on isoja eroja.
 
Ostaako kaikki nykyään Skodaa, Toyotaa yms tylsää ja turvallista? Vai ovatko kaikki Mersun, Bemun ja Audin ostajat vaan hiljaa? Toivottavasti en itse koskaan kasva noin aikuiseksi autojen suhteen, että vaihdan laatuVAIKUTELMAN tylsyyteen. Eihän järjellä ajateltuna kenenkään kannattaisi ostaa noita em. merkkejä.

Meikäläisen mielestä nää sinun tylsäksi luttelemat vehkeet on ottaneet niin paljon noita premium merkkejä kiinni ettei oikeasti ole mitään järkeä maksaa 30k€ siitä että pääsee 1-2sek nopeammin 0-100km/h tai sisämelu tippuu 2db..
joskus 90 luvulla Toyotaa/Audia ei voinut verrata edes samana päivänä, nykyään esim meikäläisen emäntä ei huomaisi mitään eroa uudessa Avensiksessa verattuna vaikka uuteen 500sarjan Bimmeriin.

Kuinka paljon teidän mielestä autojen ajo-ominaisuudet on parantuneet vaikkapa viimeisen 5v aikana? Mun mielestä hyvin vähän, en mä esim erottais ajanko vm2008 volvolla vai vm2012..
 
Tottakai, mutta esimerkiksi katsastustilastot antaa aika rehellistä dataa autojen kestävyydestä. Myös autojen arvon alenemisessa on konkreettisesti isoja eroja. Esimerkiksi ranskikset ja alfat pudottaa arvoaan paljon nopeammin kuin vaikka japskit. Kolmas konkreettinen asia on huoltojen ja varaosien hinnoittelu, erityisesti mikäli ei pysty itse huoltoja tekemään.

Toki myös vakuutusmaksuissa on isoja eroja.

Näin se menee, muuten Audi Q5 johtaa katsastustilastoja pienellä hylkäysprosentillaa. Joo, no tuohon hintaan saa kyllä aika saatanan monta ranskanpullaa hylättäväksi. Sitten siellä hännässä oli yksi Mesekin.

Tuossa pitäisi vielä katsoa ne hylkäyksen syyt, joissain autoissa kun on tiettyjä tyyppivikoja, jotka voi olla todella halpa korjata, mutta jotka johtaa hylkäyksiin. Ei siis ihan niin yksiselitteinen että vaan kattoo monennellako sijalla se oma suosikki tai inhokki on.
 
Mites Seatit on pärjänny katsastustilastojen vertailuissa? Noita 2007-2008 alle 100k ajettuja saa ihan fiksuihin hintoihin ja ovat ilmeisesti myös "sporttisia" jossain määrin :)
 
Ostaako kaikki nykyään Skodaa, Toyotaa yms tylsää ja turvallista? Vai ovatko kaikki Mersun, Bemun ja Audin ostajat vaan hiljaa? Toivottavasti en itse koskaan kasva noin aikuiseksi autojen suhteen, että vaihdan laatuVAIKUTELMAN tylsyyteen. Eihän järjellä ajateltuna kenenkään kannattaisi ostaa noita em. merkkejä.

Ei osta, itse aion seuraavaksi ostaa E92 korisen M3:sen nykyisen 123d Coupen tilalle.. Nykyiseen verrattuna kaikki kulut tulevat nousemaan ja 4vuotta vanhaan autoon joutuu laittamaan naurettavan määrän rahaa kiinni. Mulle nää autot on vaan enemmän kuin käyttöesineitä, kai se on vähän sama kuin että ostatko sen tonnin espressokeittimen vai kahdenkympin keittimen honkongista. Ja tähänkin päivään mennessä mulla on menny näihin niin paljon jo rahaa että en uskalla edes laskea. Jos sitten sattuu hajoamaan niin laitetaan kuntoon. Onneksi on lähipiirissä osaamista silläkin puolella.
 
Eipä noi Anjoviksetkaan taida kovin halpoja ylläpidettäviä olla, mitä tästä taaksepäin lukee.
Järkevintähän ois ollu ajaa Bemarilla, eläkeläiseks asti. Harmi kun se oli 50% ajasta rikki eikä sillä päässyt edes kauppaan.

Nythän se tuska vasta alkaa kun auto on tilattu ja se hakuttiin jo täydeksi paskaksi Skoda-ketjussa. Onneksi kestää vielä sen 3kk ennenkuin se rikkoutuu (=tulee tehtaalta ja käynnistetään ensimmäisen kerran). Varmaan räjähtää Tsekkolslovakian pihaan.
Ihan varmasti se Skoda kestää sen, minkä muutkin, autot tuppaa olemaan yksilöitä. Uudessa autossa on aina uuden takuu, jos laatikko hajoaa 50tkm aikana normaalissa käytössä, niin satavarmasti tulee menemään takuuseen. Ja varmaankin pidät autoa sen 3 vuotta, mitä ihmiset, joilla pelimerkkejä on, yleensäkin pitää, niin sinä aikana tuskin mitään järkyttävää tapahtuu, oli kyseessä mikä tahansa. Toi oma anjovis on jo 9 vuoden iässä ja metrejäkin yli 200k mittarissa, niin toki alkaa osaa menemään autossa, kuin autossa, varaosat vaan on kalliita.

Onnea uudelle autolle!
 

Suositut

Back
Ylös Bottom