Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nythän se tuska vasta alkaa kun auto on tilattu ja se hakuttiin jo täydeksi paskaksi Skoda-ketjussa. Onneksi kestää vielä sen 3kk ennenkuin se rikkoutuu (=tulee tehtaalta ja käynnistetään ensimmäisen kerran). Varmaan räjähtää Tsekkolslovakian pihaan.

1.4tsi DSG Elegance tilattu.

Kai tuo nyt sitten saatana on NELIVETO?

Uskooko enää mitään mitä sä sanot? Vai onko talveksi tulossa neliveto? :D

Miten niin? Aina on tullut pärjättyä "vajaavetoisella" vaikka olisi kuinka liukasta ja paljon lunta. Ja toi on yleensä suurin syy miksi se neliveto hankitaan. Kesällä nelivedosta ei ole kuin haittaa.

Toki maastoautoissa pitää olla neliveto, mutta tiellä sillä ei tee mitään.

Sanoo kaveri kenellä ei ole (ollut) nelivetoa. Pois en vaihda.

Vaihoit kuitenkin.

Mikä tahansa neliveto on parempi kuin vajaaveto.

Vajaavetoista ei meidän perheeseen tule enää kuin korkeintaan KESÄautoksi ja leikkikaluksi.
Eli ostettu auto on kesäauto tai leikkikalu?

Oon ajellu nyt pari päivää katumaasturilla enkä usko että aivan heti ostaisin muunlaista autoa. Onhan toi aivan saatanan magee. Korkea, näkee hyvin ja neliveto määrää! Jengi jää sudittelemaan millä tahansa vehkeellä liikenenvaloihinkin ja tuolla on kuin kesällä lähtis liikenteeseen. Toki muistan sen ettei jarrutusmatka ole sen lyhyempi kuin "tavallisellakaan" autolla.

Kakkosautoksi voisi ajatella jotain pientä sporttia, mutta eihän tuosta SUVista nyt voi enää luopua. Sit kun rikastun, ostan Ford Rangerin :D
Noh, vuosi taisi mennä

Bemarissa oli kiva istua, mutta sillä ei päässy näillä keleillä valoista eikä muutenkaan minnekään. Ei omasta pihasta, ei parkkipaikalta, ei liikennevaloista, ei päiväkodin pihasta eikä edes mökille alamäkeen.
Katumaasturilla senkun ajelee. On lepposaa, eikä tartte varoa kaikkia töyssyjä, kanttareita tai pieniä liukkaita plänttejä asfaltissa.

Miten selviät ensin talven? Kotipihallekaan ei pääse..

Ostan mieluummin huonon nelikon kuin hyvän vajaavetoisen. Niin teinkin, BMW vaihtui Mitsubishiin, eikä edes kaduta. Sitäpaitti Mitsu on parempikin, jos toimivuutta katsotaan. Mutta ihan paskahan tolla on ajella Bemarin jälkeen, välttää kuitenkin mulle.
Noh, ostitko?

Ihminen on heikko, varsinkin luonteeltaan. Kelit kun paranee niin noita virhearviointeja tulee. :)

Muutama viikonloppu sitten ajelin kaverin diesel A4:llä Lahdesta ja laskeskelin siinä matkalla aikani kuluksi että sillä helvetti ajaa halvemmalla Lahteen ja takaisin, kuin mun autolla Lahteen. Silloin ohi kiitävän hetken mietin että pitäiskö...sitten mietin taas että ei pitäis. :)

Kyllähän nämä sulat tiet aiheuttivat sellaisen hetkelliseb mielenhäiriön. Olette oikeassa.

Eihän saksalaisperäistä Pirkka-Audia voi edes verrata Mitsuun jos yli kilometrin lenkin ajelee, kyllähän te tiedätte. Molemmissa kyllä puolensa, valitettavasti Mitsussa alkoi tulla 100tkm täyteen ja se nyt on mulle vähän liikaa.

Mä oon heikko. Anteeksi. Ja vähän painostettiin makuukammarinkin puolelta vaihtoa...

Kyllähän nämä sulat tiet aiheuttivat sellaisen hetkelliseb mielenhäiriön. Olette oikeassa.

Eihän saksalaisperäistä Pirkka-Audia voi edes verrata Mitsuun jos yli kilometrin lenkin ajelee, kyllähän te tiedätte. Molemmissa kyllä puolensa, valitettavasti Mitsussa alkoi tulla 100tkm täyteen ja se nyt on mulle vähän liikaa.

Mä oon heikko. Anteeksi. Ja vähän painostettiin makuukammarinkin puolelta vaihtoa...
Jos et ensi talvena pääse tuolla vajaavedolla pihaasi, niin voihan sen torpan myydä pois;)

Aika paljon tuntus kiinnostavan muita meikäläisen auto. Taitaa se tuska olla siellä päin.
Mulle on ihan sama toimiiko toi vai ei, huolto on 500m päässä, korjatkoon kuntoon. Bemari hinattiin lavalla 90km päähän aina.

Mitsussa on sinänsä ollut 1 vika 80tkm aikana, kyllä sen nyt AJOI huoltoon vähän kauemmaskin kerran vuoteen ihan mielellään.

Ja Skeidassahan on samat varusteet kuin mitä Bemarissa oli, kutakuinkin ja enemmänkin. Ei se aivan huono ole muutenkaan, kiva sillä oli ajella kun koeajolenkin ajelin.
Matka-ajossa huomattavasti mukavampi kuin tuollainen pahvilaatikon aerodynamiikan omaava kiikkerä koppi.

Aika paljon tuntus kiinnostavan muita meikäläisen auto. Taitaa se tuska olla siellä päin.
Mulle on ihan sama toimiiko toi vai ei, huolto on 500m päässä, korjatkoon kuntoon. Bemari hinattiin lavalla 90km päähän aina.
Ajattele sitä, jos olisit kertonut näistä autohuolista jollain foorumilla!
Nyt asiasta ei onneksi tiedä, kuin muutama henkilö:D

Ajattele sitä, jos olisit kertonut näistä autohuolista jollain foorumilla!
Nyt asiasta ei onneksi tiedä, kuin muutama henkilö:D

Kaikki juontaa varmasti juurensa Bemariin. Mitsuhan on oikeasti ollut hyvä auto. Jos olisin uusi täällä ja kertoisin ostaneeni Skodan niin olisin saanut vain onnitteluja? Oma vikani. Toisaalta hieman harmittaakin vaihtaa mutta kun enemmän tulee ajettua "jatkossa" matka-ajoa kuin neliveto-maastoa niin ei tuolle ole mitään järkevää tarvetta. Lisäksi bensa-automaatti oli ne kriteerit, joilla seuraava auto valitaan. Jos tosiaan ei olisi ollut rahasta ja saatavuudesta kiinni niin alla olisi 2.0 Subaru Forester XS CVT.

Tuskaahan tämä on. Uskoisin kuitenkin monen VAG-konsernin tuotteita ajelevan olevan täysin tyytyväisiä autoihinsa. Eihän Bemarin imusarjanläpätkään ole valmistajan mukaan oikeasti ongelma, mutta ne muutamat, jotka eivät ole tajunneet niitä poistaa, ovat konerikon sattuessa tottakai haukkuneet merkin tuon vuoksi täysin paskaksi. Eihän jokainen Bemari hajoa imusarjan läppien vuoksi, kuten ei jokainen VAG-autokaan hajoa TSI-koneen jakopääketjuongelman vuoksi.

Pitää toivoa että tuo uusittu moottori on kestävämpi laite kuin 2012 ja vanhemmat. Senhän tietää vasta kun ensimmäisissä alkaa olla se 50.000km++, mielellään 100tkm.

^^
Henkilökohtaisestin en Skodaa ole missään vaiheessa haukkunut ja mitä tutuilla on ollut, niin viattomampia ne on ollut, kuin esim Vw tai Audi.
Ehkä johtuu siitä, että Skodassa ei ole sitä uusinta tekniikkaa, vaan menee tuo tekniikka "nokkimisjärjestyksessä" Audi-Vw-Seat-Skoda
Sillä tuota takuuta kysyin, että sulla on huolettomia kilometrejä 2v tai 3v mitä takuu nyt Skodassa onkaan.
Tosin olet luultavastin ennen takuun loppumista jo vaihtanut autoa:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^^
Henkilökohtaisestin en Skodaa ole missään vaiheessa haukkunut ja mitä tutuilla on ollut, niin viattomampia ne on ollut, kuin esim Vw tai Audi.
Ehkä johtuu siitä, että Skodassa ei ole sitä uusinta tekniikkaa, vaan menee tuo tekniikka "nokkimisjärjestyksessä" Audi-Vw-Seat-Skoda
Sillä tuota takuuta kysyin, että sulla on huolettomia kilometrejä 2v tai 3v mitä takuu nyt Skodassa onkaan.
Tosin olet luultavastin ennen takuun loppumista jo vaihtanut autoa:D

Mitsussakin ois takuuta vielä n. 18kk. Olet varmasti oikeassa :D

Kai tuo nyt sitten saatana on NELIVETO?

Uskooko enää mitään mitä sä sanot? Vai onko talveksi tulossa neliveto? :D

Vaihoit kuitenkin.

Eli ostettu auto on kesäauto tai leikkikalu?

Noh, vuosi taisi mennä

Miten selviät ensin talven? Kotipihallekaan ei pääse..

Noh, ostitko?

Tuliko yöllä uni silmään?

Mitsussakin ois takuuta vielä n. 18kk. Olet varmasti oikeassa :D
Millaisia ehtoja autokauppa laittoi tuohon vanhan autosi käyttöön?
Meinaan etkö saa Skodan vasta syksyllä, niin Mitsulla kannattaa ajaa kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin matkat, kun arvo ei alene odottelu aikana.

Millaisia ehtoja autokauppa laittoi tuohon vanhan autosi käyttöön?
Meinaan etkö saa Skodan vasta syksyllä, niin Mitsulla kannattaa ajaa kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin matkat, kun arvo ei alene odottelu aikana.

Kai mä kaupassa käyn tolla ja muksut vien päiväkotiin. Mitä tarkoitat? Lähden Via Baltican kautta Monacoon ja ajelen takas? Miksi? ;)

Kilsathan tossa on sovittu, eiköhän noi alle 80tkm jää. Ei mun tartte minnekään ajella. En oikestaan edes tarviis koko autoo, mun puolesta ton sais jo myydä. Toki piharakennuksen tarpeet pitää käydä diilaamassa ja roudaamassa. Onhan toi nettiautossa jos joku tahtoo halvalla, saan sit hieman alennusta jos vien tilalle käteistä.

Kai mä kaupassa käyn tolla ja muksut vien päiväkotiin. Mitä tarkoitat? Lähden Via Baltican kautta Monacoon ja ajelen takas? Miksi? ;)

Kilsathan tossa on sovittu, eiköhän noi alle 80tkm jää. Ei mun tartte minnekään ajella. En oikestaan edes tarviis koko autoo, mun puolesta ton sais jo myydä. Toki piharakennuksen tarpeet pitää käydä diilaamassa ja roudaamassa. Onhan toi nettiautossa jos joku tahtoo halvalla, saan sit hieman alennusta jos vien tilalle käteistä.
Eli kauppakirjaan sovittiin km.
Kato mä en tiedä, kun vanhoilla autoilla joutuu ajamaan, miten käyttäydytään, jos ostaa uuden auton ja uuden toimitus on vasta syksyllä:D

Eli kauppakirjaan sovittiin km.
Kato mä en tiedä, kun vanhoilla autoilla joutuu ajamaan, miten käyttäydytään, jos ostaa uuden auton ja uuden toimitus on vasta syksyllä:D

Juu en minäkään. Kroonisesti persaukisena ostan vain näitä "uusia" eli n. 5 vuotta vanhoja ja n. satkun ajettuja ikäloppuja, jotka Saksalaiset jo tyyliin ajaisi paalaimeen.

Olkoot näin jatkossakin, vaikka jostain saisi reilusti rahaakin, mitä nyt ei tosin ole näköpiirissä.

Onhan tämä nyt harmillista kun tällaisella "kulttihahmolla" kuin Hupella ei ole enää aikaa jäljellä kuin about 7 kk. Ensimmäiset lumet kun tulee niin Huppe päivittää hätäviestin pakkikselle kuvan kera. "Tulkaa auttakaa, lumi saartoi autoni, kuolen nälkään. Pelottaa."
Prius+pestyna.jpg

onkohan muuten kukaan koskaan laittanut uuden auton vaihtoon ennen kuin se on toimitettu? En nimittäin ihmettelisi vaikka Huppe tekisi tämänkin :hyvä:

onkohan muuten kukaan koskaan laittanut uuden auton vaihtoon ennen kuin se on toimitettu? En nimittäin ihmettelisi vaikka Huppe tekisi tämänkin :hyvä:

VAG-arenalla yksi ainakin :D
Eilen mietiskelin ihan samaa, että jos vaikka voittais Eurojackpotissa niin marssisin autokauppiaan luokse ja sanoisin ettei se Skoda kiinnosta, ruksitaan yksi BMW M5 kiitos. Ei sitä varmaan haittais?
Näh, ehkä mä ottaisin M55xda vai mikä se onkaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom