Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hirvee autokuume, mutta onneks kun painaa lompakolla otsaan niin vähä helpottaa. Ajatuksissa oikeastaan vaan farkkuna e91 330xd tai vielä hölmömpänä 350z. Bemarilla päästelis hyvin ympäri vuoden, lastutettuna toki. Nissani jäis varmaan vaan kesäkäyttöön, talvi sitten jollain muutaman satkun pommilla.

Tosin muualle kun ei oikeastaan ajoa kun töihin ja kotiin, nykyinen riisikuppi hoitas homman halvalla. Mutta olis edes se tyyömatka kiva istua vähän nätimmässä kabiinissa..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuli eka japanilainen tähän perheeseen, nissan primera -03, farmari, 1,6 koneella. Eka auto ilmastoinnilla. Kyllä tuli hyvään saumaan! Ai tätä onnea autosta! :ROFLMAO:
 
Zone-sarja -42%
Sietääkin hymyilyttää 70ke auto :D uutena satkun peli.
Varmasti mahtava körötellä. Mitäköhän mahtaa X5 huollot kustantaa? Broidilla on ML (viimeisiä, ennenku vaihtu GLE:ksi) niin huollattaa virossa kun kolmannes halvempaa.

Itellä Sorentoon tuli just 120tkm mittariin. 900e oli huolto. Pitäis kipeästi vaihtaa. Ja tarvis oikeesti ison auton että mahtuis harrastusjutut. Maasturi toki olis jees, mutta noi citymallit vitun pieniä ja premium maasturit sataa tonnia. Nyt on osunut silmään bemarin 2-sarjan gran tourer. Millainenhan mahtais olla? Olis ainaki perätilaa kolmelle rekulle kamoineen.

Ei riitä edes satku. Menisköhän johonkin 130 tiennoille noilla varusteilla.

Koittanut googletella netistä huoltojen hintoja, mutta ei oikein tunnu löytyvän tietoa :unsure: Autojerrystä löytyy jotain, mutta ei noihin kaiketi oo uskomista. BPS takuun myötä on vähän pakko tehdä määräaikaishuollot BMW valtuutetussa liikkeessä.
Talvella sen näkee kun pitää öljyt vaihtaa. Edelliseen F10 oli öljyjen vaihto + suodattimet muistaakseen 300€ tiennoilla, kun otti satasen halvempaa öljyä.

Premium maasturi vaan, kerran se kirpasee (y) tai no omassa tapauksessa joka kuukauden viimeinen päivä :ROFLMAO:. Satasen sais vielä kuukausierästä pois kun vaihtaisi Nordean rahoituksesta Handelsbankenin rahoitukseen.
Huoltopäällikkö anto suositukset tuohon 2-sarjan gran toureriin ja nykyään on vissiin jo joku active tourer. Perheautoksi kuulemma hyvä. Tavaratilaa hatchbackiksi on 468 litraa.

Hirvee autokuume, mutta onneks kun painaa lompakolla otsaan niin vähä helpottaa. Ajatuksissa oikeastaan vaan farkkuna e91 330xd tai vielä hölmömpänä 350z. Bemarilla päästelis hyvin ympäri vuoden, lastutettuna toki. Nissani jäis varmaan vaan kesäkäyttöön, talvi sitten jollain muutaman satkun pommilla.

Tosin muualle kun ei oikeastaan ajoa kun töihin ja kotiin, nykyinen riisikuppi hoitas homman halvalla. Mutta olis edes se tyyömatka kiva istua vähän nätimmässä kabiinissa..

350z äänien puolesta, mutta ''fiksu'' ratkaisu olisi e91 330xd. Auto ei paljoa paina, joten tuolla kutos koneella liikkuu kyllä ripeästi, varsinkin lastutettuna jolloin sieltä irtoaa sen 300 heppaa.
 
Huoltopäällikkö anto suositukset tuohon 2-sarjan gran toureriin ja nykyään on vissiin jo joku active tourer. Perheautoksi kuulemma hyvä. Tavaratilaa hatchbackiksi on 468 litraa
Mul olis syksyllä tulos työsuhdeautoks toi 225xe active tourer, mut se on vähän pieni perätiloiltaan. Siks kattonu gran tourerii toiseks autoks.
 
350z äänien puolesta, mutta ''fiksu'' ratkaisu olisi e91 330xd. Auto ei paljoa paina, joten tuolla kutos koneella liikkuu kyllä ripeästi, varsinkin lastutettuna jolloin sieltä irtoaa sen 300 heppaa.

Paikkalukukin piisais zetassa normikäyttöön. Voimaa vaan ehkä uupuu ulkonäköön suhteutettuna. Kesäleluksi.

Bemu taas tilallisesti järkevämpi, joskus harvoin kun joutuu jotsin kuskaamaan. Ja voimaa sais suht helpolla. Työmaalta löytyy yhdeltä ukolta 530 farkku tolla samalla padalla. Käytti pajalla oston jälkeen, ahdin ym. vaihdettuna karvan alta 400 heppaa ja 700nm. Kilsoja ennen viritystä 260.000 ja nyt vetäny 80.000 rankalla tossulla ilman ongelmia.
 
Paikkalukukin piisais zetassa normikäyttöön. Voimaa vaan ehkä uupuu ulkonäköön suhteutettuna. Kesäleluksi.

Bemu taas tilallisesti järkevämpi, joskus harvoin kun joutuu jotsin kuskaamaan. Ja voimaa sais suht helpolla. Työmaalta löytyy yhdeltä ukolta 530 farkku tolla samalla padalla. Käytti pajalla oston jälkeen, ahdin ym. vaihdettuna karvan alta 400 heppaa ja 700nm. Kilsoja ennen viritystä 260.000 ja nyt vetäny 80.000 rankalla tossulla ilman ongelmia.
Jepjep ja sitten kun on riittävän tarkka katsuri joka epäilee chipatuksi tai spottaa vaihdetun ahtimen niin muutoskatsastus odottaa. Vakuutusyhtiö voi kanssa tykätä kyttyrää jos onnettomuustutkija kolarin jälkeen löytää autosta vaihdetun ahtimen, jota ei ole otteella.

Noissa 530 bemuissa taitaa(?) olla zf:n vaihdelaatikko ja ne tuppaa kestämään aika koviakin tehoja. Se mikä noissa mättää niin öljynvaihtoa ei noihin ihan helposti tehdäkkään. Lähinnä jos sitä tehoa enemmän haluaa niin varmaan ne puurotkin olisi sinne laatikkoon hyvä vaihtaa. Mitä noihin tehoihin tulee, niin tosi nopeasti niihin turtuu. Omassa on karkeasti 360hp/600nm ja tuntuu aika tehottomalta.

Viime vuonna pääsisin ihan vähän ajamaan remmiahdettua m3 bemaria ja se oli aika ripeän tuntuinen. Myös reippaasti viritetty mitsun evo9 oli aika hauska laite.
 
Jepjep ja sitten kun on riittävän tarkka katsuri joka epäilee chipatuksi tai spottaa vaihdetun ahtimen niin muutoskatsastus odottaa. Vakuutusyhtiö voi kanssa tykätä kyttyrää jos onnettomuustutkija kolarin jälkeen löytää autosta vaihdetun ahtimen, jota ei ole otteella.

Noissa 530 bemuissa taitaa(?) olla zf:n vaihdelaatikko ja ne tuppaa kestämään aika koviakin tehoja. Se mikä noissa mättää niin öljynvaihtoa ei noihin ihan helposti tehdäkkään. Lähinnä jos sitä tehoa enemmän haluaa niin varmaan ne puurotkin olisi sinne laatikkoon hyvä vaihtaa. Mitä noihin tehoihin tulee, niin tosi nopeasti niihin turtuu. Omassa on karkeasti 360hp/600nm ja tuntuu aika tehottomalta.

Viime vuonna pääsisin ihan vähän ajamaan remmiahdettua m3 bemaria ja se oli aika ripeän tuntuinen. Myös reippaasti viritetty mitsun evo9 oli aika hauska laite.

BMW:n mukaan vaihteiston öljyt ovat mallia life time ja laatikon valmistaja suosittelee 100tkm välein vaihtoa. Kumpaa tässä nyt sit uskoo :rolleyes: Foorumeilla mielipiteet jakautuu aika 50/50.
 
BMW:n mukaan vaihteiston öljyt ovat mallia life time ja laatikon valmistaja suosittelee 100tkm välein vaihtoa. Kumpaa tässä nyt sit uskoo :rolleyes: Foorumeilla mielipiteet jakautuu aika 50/50.

Ei kai nyt kukaan enää nykypäivänä oikeasti kuvittele, etteikö tomaattiin öljyjä tarvitsisi säännöllisin väliajoin vaihtaa?
 
No en hirveästi jaksa stressata tollasen katsastuksesta, eri juttu jos kyseessä olis joku perus 200sx viritys päänkokosella holsetilla. Noh, kevät näyttää mitä tulee vai mitään.
 
BMW:n mukaan vaihteiston öljyt ovat mallia life time ja laatikon valmistaja suosittelee 100tkm välein vaihtoa. Kumpaa tässä nyt sit uskoo :rolleyes: Foorumeilla mielipiteet jakautuu aika 50/50.
Auto ku auto nii 100-120tkm välein viimeistään. Ite oon 60tkm välein vaihdattanut.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei riitä edes satku. Menisköhän johonkin 130 tiennoille noilla varusteilla.

Koittanut googletella netistä huoltojen hintoja, mutta ei oikein tunnu löytyvän tietoa :unsure: Autojerrystä löytyy jotain, mutta ei noihin kaiketi oo uskomista. BPS takuun myötä on vähän pakko tehdä määräaikaishuollot BMW valtuutetussa liikkeessä.
Talvella sen näkee kun pitää öljyt vaihtaa. Edelliseen F10 oli öljyjen vaihto + suodattimet muistaakseen 300€ tiennoilla, kun otti satasen halvempaa öljyä.

Premium maasturi vaan, kerran se kirpasee (y) tai no omassa tapauksessa joka kuukauden viimeinen päivä :ROFLMAO:. Satasen sais vielä kuukausierästä pois kun vaihtaisi Nordean rahoituksesta Handelsbankenin rahoitukseen.
Huoltopäällikkö anto suositukset tuohon 2-sarjan gran toureriin ja nykyään on vissiin jo joku active tourer. Perheautoksi kuulemma hyvä. Tavaratilaa hatchbackiksi on 468 litraa.



350z äänien puolesta, mutta ''fiksu'' ratkaisu olisi e91 330xd. Auto ei paljoa paina, joten tuolla kutos koneella liikkuu kyllä ripeästi, varsinkin lastutettuna jolloin sieltä irtoaa sen 300 heppaa.

Jos muuten otit autokaupan kautta vakuutuksen, suosittelen soittamaan vaikka heti huomenna samaan vakuutusyhtiöön ja kysymään vakuutusta.

Kerran moottoripyörää ostaessa otin Pohjolan vakuutuksen kaupanteon yhteydessä. Seuraavana päivänä soitin vakuutustädille joka noita meidän vakuutuksia on käsitellyt, josko olisi jotain kampanjaa ym... Yllättyi kun oli kuulemma niin kallis ja huono vakuutus ollut, siinäkin säästi pitkän pennin...

Neuvoi että jos on menossa ostamaan liikkeestä autoa, niin soittaa eka vakuutusyhtiöön mistä rek. num. peeusteella antavat tarjouksen ja lappu kädessä kaupoille ja vakuutus lähtee kaupanteon yhteydessä rullaamaan. Muistaakseni vaati edellisenä päivänä soiton minimissään.
 
Jos muuten otit autokaupan kautta vakuutuksen, suosittelen soittamaan vaikka heti huomenna samaan vakuutusyhtiöön ja kysymään vakuutusta.

Kerran moottoripyörää ostaessa otin Pohjolan vakuutuksen kaupanteon yhteydessä. Seuraavana päivänä soitin vakuutustädille joka noita meidän vakuutuksia on käsitellyt, josko olisi jotain kampanjaa ym... Yllättyi kun oli kuulemma niin kallis ja huono vakuutus ollut, siinäkin säästi pitkän pennin...

Neuvoi että jos on menossa ostamaan liikkeestä autoa, niin soittaa eka vakuutusyhtiöön mistä rek. num. peeusteella antavat tarjouksen ja lappu kädessä kaupoille ja vakuutus lähtee kaupanteon yhteydessä rullaamaan. Muistaakseni vaati edellisenä päivänä soiton minimissään.

Autokaupalla oli joku tarjous fennian kaskosta lasivakuutuksen kanssa hintaan 220e / vuosi. Edellisen auton kanssa otin saman diilin, kunhan vaan muistaa että se kasko ei ole se Premium kasko tms. vaan se toisiksi parhain.
 
Jepjep ja sitten kun on riittävän tarkka katsuri joka epäilee chipatuksi tai spottaa vaihdetun ahtimen niin muutoskatsastus odottaa. Vakuutusyhtiö voi kanssa tykätä kyttyrää jos onnettomuustutkija kolarin jälkeen löytää autosta vaihdetun ahtimen, jota ei ole otteella.

Noissa 530 bemuissa taitaa(?) olla zf:n vaihdelaatikko ja ne tuppaa kestämään aika koviakin tehoja. Se mikä noissa mättää niin öljynvaihtoa ei noihin ihan helposti tehdäkkään. Lähinnä jos sitä tehoa enemmän haluaa niin varmaan ne puurotkin olisi sinne laatikkoon hyvä vaihtaa. Mitä noihin tehoihin tulee, niin tosi nopeasti niihin turtuu. Omassa on karkeasti 360hp/600nm ja tuntuu aika tehottomalta.

Viime vuonna pääsisin ihan vähän ajamaan remmiahdettua m3 bemaria ja se oli aika ripeän tuntuinen. Myös reippaasti viritetty mitsun evo9 oli aika hauska laite.


Kyllä niihin öljynvaihtoja tehdään, vaikka noissa vanhehemmissa onkin "ikuiset" öljyt.

Ongelma on yleensä siinä kun ajetaan niillä "ikuisilla" öljyillä ilman vaihtoja, niin lähemmäs 200tkm ajetuissa kun öljyt vaihtaa siitä hiilipuru-metallisilpusta paremmin juoksevaan, ei laatikko aina toimi kunnolla.

Kerran kun antaa lootan öljyjen ylikuumentua jolloin ne hiiltyvät, menettää öljyssä aika paljon...

Onhan noissa ZF:ssä pieniä heikkoja lenkkejä myös, olikohan yksi se kuula mekatroniikassa joka kului ja sitten ei saatukaan pakkia päälle tai lähdetty liikkeelle aamulla parkkikselta. Taisi olla kyllä tuo ainakin niissä vanhemmissa välimallin ZFissä..
 
Auto ku auto nii 100-120tkm välein viimeistään. Ite oon 60tkm välein vaihdattanut.

Taisi olla 60tkm välein pelkillä uusilla öljyillä ja filttereillä mitä yhden pätevän sepän kanssa juttelin. Ja huuhtelu sitten jossain kohtaa, esim. 120tkm ja 240tkm kohdilla.
 
Ainakin ZF loota mitä oli e60 530xd:ssä oli jo aika pätevää tekoa. Siinä ainoa mahdolliseksi ongelmaksi mainittu, oli maininta että solenoideja saattaa ehkä mennä rikki. Takavetosessa tais olla eri laatikko.

Vai oisko ollut 535xd

https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/20/everything-about-your-zf-automatic-transmission-issues/

In fact ZF 6HP21 is a very good transmission, powerful, bullet proof pretty much if serviced in time and proper fluid pressure maintained! This transmission is still considered one of the best and has carbon clutches vs cheap paper ones you can find on Japanese cars. But this transmission has very serious and very important weak spots you have to take care of:

Its a long list of issues, but if you take care of your transmission every 80-100k miles it pays for itself pretty good. Most important thing for this transmission is correct fluid pressure and temps, other parts like clutches are very durable and made with highest quality standard. Don’t forget the same transmission they still install on newest Bentley, Rolls Royce, Audi, Maserati and other luxury brands. This transmission is way more reliable than Mercedes one or Lexus transmissions.
 
Viimeksi muokattu:
Kakkosautoa tässä metsästelly jonkun aikaa q3 quattro 2.0tdi abt:n kaveriksi kun muijan kanssa menee vähän väliä tappeluksi kumpi saa ajaa autolla töihin. Saksalaisia tuli kateltua; Audilta a6, a3 nelikkona, Mersulta Cla, C, A nelikkona ja Bemarilta 5-sarjaa ja 3-sarjalaisia nelikkona. Nyt viimein seula käyty läpi ja nelikosta en suostunut luopumaan niin pihaan saapuu ensi viikolla -15 bmw 320i touring xdrive. Eihän tuo mikään raketti ole mutta varustelu vakuutti ja kun kerran joka kulmasta raapii niin mikäs sen mukavampaa. Samalla meni bemari-neitysyys.
 
Kävin varsin koeajamassa Mazda CX-3:a nelivetoisena.

On kyllä ajettavuudeltaan mahtava, ohjaus on tunnokas ja nopea. Tulee ihan tuo oma Miata mieleen.

Luxury-varustetasolla sisusta ja varustelu olivat huipputasoa, näyttää kalliimmalta autolta ku toi oma Volvo V60 Cross Country joka on uutena vajaa 20k kalliimpi auto.

Ainut iso miinus hengetön 105-hevosvoimainen diesel, toki se ei sitten syökään paljon mitään.

Ens viikolla ajattelin Mini Countrymanin käydä kokeilemassa.
 
https://www.is.fi/autot/art-2000005798067.html?ref=rss
Uudesta autoverosta tihkuu jo eurontarkkoja summia – esimerkiksi nämä mallit kallistuvat 1.9. tonnitolkulla

Autojen uusi päästömittausmenetelmä eli WLTP-normi alkaa vaikuttaa Suomen autoverotukseen 1.9.2018 alkaen.

Esimerkiksi Volvon tapauksessa veromuutos nostaa maahantuojan uunituoreen ilmoituksen mukaan nelivetoisen ja dieselmoottorisen XC60 D4 AWD:n hintaa tasan 3280 euroa. Vastaavan Volvo V90 D4 AWD:n kohdalla korotus on puolestaan tasan 2450 euroa.

Aiemmin Volvon maahantuoja ja jälleenmyyjäliikkeet ovat puhuneet osaa mallistosta koskevista ”tuhansien eurojen” hinnankorotuksista. Käytännössä esimerkiksi XC60 -katumaasturin etu- ja nelivetoversioiden hintaero on siis jatkossa peräti 7000 euroa.

Niin siis mikä tämä uusi autoverotussysteemi on? On paljon juttuja siitä että autojen hinnat nousee vitusti. Mutta laskeeko mitkään hinnat? Kai hybridien hinta vastavuoroisesti putoaa?

Jos esim ton jututun neliveto dieselivolvot maksaa monta tonnia enempi, luulis nyt 400hp T8 hybridi mallin hinta laskevan. Tuskimpa.

Hybridi auto muutenkin on rehti kusetus päästöjen pienentämiseksi. Ei tarvi VW:n kaltaista keplottelua. Todellisuudessa kukaan ei pääse lähellekkään hybridien ilmoittamia päästöjä.
Oma kokemus esim Auris hybrid vs Audin 1.0tsi niin molempia viikon ajaneena, samanlaisella ajolla Audi kulutti vähemmän.

Ei siis mulla mitään hybridejä vastaan, ihan hyvin voisin moisen ostaa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom