Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
https://www.is.fi/autot/art-2000005798067.html?ref=rss


Niin siis mikä tämä uusi autoverotussysteemi on? On paljon juttuja siitä että autojen hinnat nousee vitusti. Mutta laskeeko mitkään hinnat? Kai hybridien hinta vastavuoroisesti putoaa?

Jos esim ton jututun neliveto dieselivolvot maksaa monta tonnia enempi, luulis nyt 400hp T8 hybridi mallin hinta laskevan. Tuskimpa.

Hybridi auto muutenkin on rehti kusetus päästöjen pienentämiseksi. Ei tarvi VW:n kaltaista keplottelua. Todellisuudessa kukaan ei pääse lähellekkään hybridien ilmoittamia päästöjä.
Oma kokemus esim Auris hybrid vs Audin 1.0tsi niin molempia viikon ajaneena, samanlaisella ajolla Audi kulutti vähemmän.
Ei siis mulla mitään hybridejä vastaan, ihan hyvin voisin moisen ostaa.


Kusetus on ehkä väärä ilmaisu? Pitää vaan miettiä millaiseen käyttöön hybridi tulisi, käyttötarkoituksen mukaanhan sellainen kantsii hankkia jos haluaa "säästöpeteksi". Itse vaihdoin Outlanderin Pheviin toukokuun lopussa ja ajot ovat juuri sen mittaisia, että olen tankannut auton tasan kaksi kertaa mukaan lukien kesäreissu Pärnussa. Töihin 20km, piuha kiinni työmaalla ja sitä rataa. Onhan tässä tietysti ookoo fiilikset kun työmatkoihin ei ole kulunut pisaraakaan bensaa, tietysti talvi tuo omat haasteet mutta pari kikkaa löytyy :whistle:
 
Kusetus on ehkä väärä ilmaisu?

No se olikin vitsi. Mulla tässä syksyllä vaihtuu hommat ja tulee oikeutus palkasta-pois autoetuun. Jos päästöt tietyn rajan alle niin firma tulee hyvällä summalla vastaan. "Pakko" siis ottaa hybridi. Työmatka vajaa 10km kaupungin läpi, tolppapaikka ja kotona lämmin talli. Pitäis siis olla passeli peli.
 
Töihin 20km, piuha kiinni työmaalla ja sitä rataa.
Tuo hyöty on nopeella matikalla 77 e / kk. Mitä se hybridi siihen sitten maksaa lisää versus pelkkä bensa/diisseli, onko vaivan väärti.

Jollekin ehkä on jollekin ei, mutta itse pidän myös hieman "kusetuksena".

+ Että hybridille ominainen kumilankamaisuus lappu lattiaan laitettaessa on ikävä ostettu ominaisuus, kun otetaan kaikki teho ulos.
 
Varmaan voi noinkin laskea mutta todellinen säästö on työmatkoihin ollut hiukka yli 100€/kk ja hei pelkkä työmatka, sitten kauppareissut ym. keikat niin säästöähän onkin jo kummasti enemmän. Autovero 121,90 vuodessa. Muista hybrideistä ei hirveästi kokemusta ole mutta en kyllä lähtisi kumilangaksi Mitsua ainakaan sanomaan, jos nyt muutaman kerran olen joutunut kickdownia käyttämään niin aika paljon terävämpi kiihdytys kuin edellisellä bensa Outsikalla mutta ei lähdetä nyt puimaan olisko johtunut CVT laatikosta... Olen kuitenkin itse ollut hommaan enemmän kuin tyytyväinen ja se riittää mulle
 
Pitäisi siirtyä sähkö/pluginhybridimaailmaan ja vaaka kallistelee 2015 e-golfin ja 2013 Opel Amperan/Chevy Voltin välillä. Toisaalta haluttaisi päästä kokonaan bensamoottorin huolloista ja jakoketjuhuolesta eroon, toisaalta tuo e-golf sitten ei liiku mihinkään kun sähkö loppuu akusta. Molemmilla vaihtoehdoilla pääsen 99% päivittäisistä ajoistani sähköllä ja lopuissa tapauksissa sitten tarvittaessa perheen toisella autolla jos tarvii pitemmälle lähteä.

Vaikeaa on auton valinta, onko täällä ketään samojen autojen välillä painineita joukossa?
 
Pitäisi siirtyä sähkö/pluginhybridimaailmaan ja vaaka kallistelee 2015 e-golfin ja 2013 Opel Amperan/Chevy Voltin välillä. Toisaalta haluttaisi päästä kokonaan bensamoottorin huolloista ja jakoketjuhuolesta eroon, toisaalta tuo e-golf sitten ei liiku mihinkään kun sähkö loppuu akusta. Molemmilla vaihtoehdoilla pääsen 99% päivittäisistä ajoistani sähköllä ja lopuissa tapauksissa sitten tarvittaessa perheen toisella autolla jos tarvii pitemmälle lähteä.

Vaikeaa on auton valinta, onko täällä ketään samojen autojen välillä painineita joukossa?


Lexus
 
hybridille ominainen kumilankamaisuus lappu lattiaan laitettaessa on ikävä ostettu ominaisuus, kun otetaan kaikki teho ulos.
Mikä on hybridille ominainen kumilankamaisuus? Eihän hybriditekniikalla ole mitään tekemistä tuon asian kanssa. Toyotan hybridit on vähän tuollaisia, mutta se johtuu E-CVT vaihteistosta, mitä ei kylläkään voi käyttää kuin hybridissä. Muut valmistajat käyttää silti erilaisia ratkaisuja ja tuntuma voi olla täysin eri.

Ei taida olla pluginhybridi vaan tojotan höpöhöpöhybridi?
En tiedä mistä Lexuksesta puhutte tai onko sen mallistossa plug-in-hybridiä, mutta Toyotalta löytyy myös PHEVejä. Tosin niillä ei ilmeisesti päästele kuin kolmisenkymmentä kilometriä sähköllä hyvänä päivänä.
 
Onko Mitsun PHEVit samanlaisia?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielummin itselataava hybridi kuin plug-in tai täyssähkö. Sähkötekniikka kehittyy niin kovaa vauhtia, että nykymallit vanhenevat käsiin, mutta itselataavissa se ei tunnu jälleenmyyntiarvossa niin paljoa.
 
Siis öö? Saahan nuo plugin hybridit lataamaan myös ajossa aivan samalla tapaa kuin ns.itselataavat. On vaan isommat akut ja mahdollisuus ladata myös pistokkeista. Itse puntaroin Ravia ja Outlanderia niin mun mielestä tuo phev oli paljonkin järkevämpi ainakin meikäläisen ajoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis oma tarve on ladattavalle autolle, jolla pääsee työmatkat sähköllä 50km moottoritietä pitkin. Latausmahdollisuus on myös työpaikalla. Pidempi toimintasäde on luonnolllisesti plussaa ja siksi tuo plug-in hybridikin on mukana vaihtoehtona.

Mutta Tojotan hybridit ei kelpaa, koska ne kuluttaa motarilla enemmän bensaa kuin normaali bensakulkine. Näin ainakin raportoi kaveri jolla pari vuotta vanha tojotan Auris oli. Ja Auris meni vaihtoon juuri tästä syystä. Kaupungissa pyörimiseen Auris voi pystyäkin sähköllä mutta kun vauhti nousee yli 40 (vai oliko 50kmh) niin bensamoottori tulee käyttöön. Eli minun tapauksessani ajaisin bensalla lähes koko työmatkan -> ei mitään järkeä maksaa hybriditekniikasta lisää kun kuitenkin ajaa bensalla.

Sähköautojen tekniikka etenee hurjaa vauhtia, mutta siksipä noita pari-kolme vuotta vanhoja autoja saa jo suhteellisen halvalla. Sitten kun 10 vuoden päästä tarvii akut uusia niin luultavasti paremmalla kapasiteetilla varustettuja akkuja saa jo halvemmalla kuin nyt näitä pienempiä.

Perheen toiseksi autoksi tulee edelleen jäämään bensamoottorilla varustettu farkku.
 
Zone-sarja -42%
Eroja on tosiaan esim. Volvon V60 plugarilla pystyy menemään sen 120km/h pelkällä sähköllä kuten myös Outlanderilla tai itse asiassa 130km/h kun PhevBox kiinni.
 
Eroja on tosiaan esim. Volvon V60 plugarilla pystyy menemään sen 120km/h pelkällä sähköllä kuten myös Outlanderilla tai itse asiassa 130km/h kun PhevBox kiinni.
Jep, noissa vanhemmissa ja sitämyöten hintaluokaltaan sopivissa Volvon V60 plugareissa (D6 moottorissa) on ainoa huono puoli se, että sähkömoottorin kaverina on dieselmoottori. Eli autovero on liian kova että tuollaista työmatka-ajoon hankkisi. Muuten oli kyllä pirun hyvä ajettava auto kun testaamassa kävin.

Muutenkin hieman ihmetyttänyt, että miksi Opel Amperassa on pienempi autovero kuin täyssähkö Golfissa. Ampera reilun 100€ ja e-Golfissa reilu 200€.
 
Mutta Tojotan hybridit ei kelpaa, koska ne kuluttaa motarilla enemmän bensaa kuin normaali bensakulkine. Näin ainakin raportoi kaveri jolla pari vuotta vanha tojotan Auris oli. Ja Auris meni vaihtoon juuri tästä syystä.
Aivan täydellistä paskapuhetta, että Toyotan hybridi kuluttaisi moottoritielläkään enemmän kuin tavallinen bensa. Tai no en mä Auriksesta tiedä, koska se on kuitenkin farmari ja farmarin ilmanvastuskerroin on väistämättä huono. Mulla itsellä on Prius ja se menee motaria vähemmällä aineella kuin moni Diesel. 120 km/h keskimäärin 5.5 l /100 km mittarin mukaan. Se heittää pari desiä. Eli ollaan kuitenkin vielä selvästi alle kuuden. Hyvänä päivänä se menee viiteen litraan.
 
Aivan täydellistä paskapuhetta, että Toyotan hybridi kuluttaisi moottoritielläkään enemmän kuin tavallinen bensa. Tai no en mä Auriksesta tiedä, koska se on kuitenkin farmari ja farmarin ilmanvastuskerroin on väistämättä huono. Mulla itsellä on Prius ja se menee motaria vähemmällä aineella kuin moni Diesel. 120 km/h keskimäärin 5.5 l /100 km mittarin mukaan. Se heittää pari desiä. Eli ollaan kuitenkin vielä selvästi alle kuuden. Hyvänä päivänä se menee viiteen litraan.
Mikä Prius sulla on? tuo uudempi plugin-hybridi vai vanha? Vanhakin Prius käsittääkseni antaa ajaa pelkällä sähköllä suurempaa nopeutta kuin Auris.

Mulla ei siis omakohtaista kokemusta asiasta ole, mutta Auriksella en ajatellut sitä hankkiakaan kaverin kokemuksen perusteella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom