- Liittynyt
- 9.10.2010
- Viestejä
- 4 905
Vau! Mitähän tuolle tulee hintaa? Mullekin kelpaisi!https://www.is.fi/autot/art-2000005801786.html?ref=rss
Ostan heti jos tulee myyntiin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vau! Mitähän tuolle tulee hintaa? Mullekin kelpaisi!https://www.is.fi/autot/art-2000005801786.html?ref=rss
Ostan heti jos tulee myyntiin.
https://www.is.fi/autot/art-2000005798067.html?ref=rss
Niin siis mikä tämä uusi autoverotussysteemi on? On paljon juttuja siitä että autojen hinnat nousee vitusti. Mutta laskeeko mitkään hinnat? Kai hybridien hinta vastavuoroisesti putoaa?
Jos esim ton jututun neliveto dieselivolvot maksaa monta tonnia enempi, luulis nyt 400hp T8 hybridi mallin hinta laskevan. Tuskimpa.
Hybridi auto muutenkin on rehti kusetus päästöjen pienentämiseksi. Ei tarvi VW:n kaltaista keplottelua. Todellisuudessa kukaan ei pääse lähellekkään hybridien ilmoittamia päästöjä.
Oma kokemus esim Auris hybrid vs Audin 1.0tsi niin molempia viikon ajaneena, samanlaisella ajolla Audi kulutti vähemmän.
Ei siis mulla mitään hybridejä vastaan, ihan hyvin voisin moisen ostaa.
Kusetus on ehkä väärä ilmaisu?
Tuo hyöty on nopeella matikalla 77 e / kk. Mitä se hybridi siihen sitten maksaa lisää versus pelkkä bensa/diisseli, onko vaivan väärti.Töihin 20km, piuha kiinni työmaalla ja sitä rataa.
Pitäisi siirtyä sähkö/pluginhybridimaailmaan ja vaaka kallistelee 2015 e-golfin ja 2013 Opel Amperan/Chevy Voltin välillä. Toisaalta haluttaisi päästä kokonaan bensamoottorin huolloista ja jakoketjuhuolesta eroon, toisaalta tuo e-golf sitten ei liiku mihinkään kun sähkö loppuu akusta. Molemmilla vaihtoehdoilla pääsen 99% päivittäisistä ajoistani sähköllä ja lopuissa tapauksissa sitten tarvittaessa perheen toisella autolla jos tarvii pitemmälle lähteä.
Vaikeaa on auton valinta, onko täällä ketään samojen autojen välillä painineita joukossa?
Ei taida olla pluginhybridi vaan tojotan höpöhöpöhybridi?Lexus
Mikä on hybridille ominainen kumilankamaisuus? Eihän hybriditekniikalla ole mitään tekemistä tuon asian kanssa. Toyotan hybridit on vähän tuollaisia, mutta se johtuu E-CVT vaihteistosta, mitä ei kylläkään voi käyttää kuin hybridissä. Muut valmistajat käyttää silti erilaisia ratkaisuja ja tuntuma voi olla täysin eri.hybridille ominainen kumilankamaisuus lappu lattiaan laitettaessa on ikävä ostettu ominaisuus, kun otetaan kaikki teho ulos.
En tiedä mistä Lexuksesta puhutte tai onko sen mallistossa plug-in-hybridiä, mutta Toyotalta löytyy myös PHEVejä. Tosin niillä ei ilmeisesti päästele kuin kolmisenkymmentä kilometriä sähköllä hyvänä päivänä.Ei taida olla pluginhybridi vaan tojotan höpöhöpöhybridi?
Onko Mitsun PHEVit samanlaisia?
Mitä tarkoitat? Jos vaihteistoa, niin ei ole CVT
Jep, noissa vanhemmissa ja sitämyöten hintaluokaltaan sopivissa Volvon V60 plugareissa (D6 moottorissa) on ainoa huono puoli se, että sähkömoottorin kaverina on dieselmoottori. Eli autovero on liian kova että tuollaista työmatka-ajoon hankkisi. Muuten oli kyllä pirun hyvä ajettava auto kun testaamassa kävin.Eroja on tosiaan esim. Volvon V60 plugarilla pystyy menemään sen 120km/h pelkällä sähköllä kuten myös Outlanderilla tai itse asiassa 130km/h kun PhevBox kiinni.
Aivan täydellistä paskapuhetta, että Toyotan hybridi kuluttaisi moottoritielläkään enemmän kuin tavallinen bensa. Tai no en mä Auriksesta tiedä, koska se on kuitenkin farmari ja farmarin ilmanvastuskerroin on väistämättä huono. Mulla itsellä on Prius ja se menee motaria vähemmällä aineella kuin moni Diesel. 120 km/h keskimäärin 5.5 l /100 km mittarin mukaan. Se heittää pari desiä. Eli ollaan kuitenkin vielä selvästi alle kuuden. Hyvänä päivänä se menee viiteen litraan.Mutta Tojotan hybridit ei kelpaa, koska ne kuluttaa motarilla enemmän bensaa kuin normaali bensakulkine. Näin ainakin raportoi kaveri jolla pari vuotta vanha tojotan Auris oli. Ja Auris meni vaihtoon juuri tästä syystä.
Mikä Prius sulla on? tuo uudempi plugin-hybridi vai vanha? Vanhakin Prius käsittääkseni antaa ajaa pelkällä sähköllä suurempaa nopeutta kuin Auris.Aivan täydellistä paskapuhetta, että Toyotan hybridi kuluttaisi moottoritielläkään enemmän kuin tavallinen bensa. Tai no en mä Auriksesta tiedä, koska se on kuitenkin farmari ja farmarin ilmanvastuskerroin on väistämättä huono. Mulla itsellä on Prius ja se menee motaria vähemmällä aineella kuin moni Diesel. 120 km/h keskimäärin 5.5 l /100 km mittarin mukaan. Se heittää pari desiä. Eli ollaan kuitenkin vielä selvästi alle kuuden. Hyvänä päivänä se menee viiteen litraan.