Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Triumpheja saa muutamalla tonnilla, nettiautossa useampia.

Mulla ois kesäauto myös kaupan, sympaattinen pikkuavo mutta ei ihan kriteereitä täytä. '99 Miata, kuin pakasta vedetty.
Mä luulin että nuo oli kalliimpia.
Sinällään budjettia edes ole mutta jos katsastettu ja ajokuntoinen on niin kyllä siitä 3-4000e voi maksaa, toki autosta riippuen ja kunnosta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuohon hintaan saattaa saada myös Volvo Amazonia tai rättisitikkaa.
Volvo on kyllä melkein poissuljettu mutta rättisitikka on kyllä symppis :)
Maailmassa on ihan älytön määrä erilaisia vanhoja pieniä autoja eikä niitä edes tajua, sitten kun jossain ohjelmassa tai jollain tutulla on niin vasta huomaa.
 
Nyt tuli koeajettua seuraavat:
Kia Sorento
Kia Sportage
Honda CRV
Skoda Karoq
Skoda Kodiaq
Skoda Superb (Sedan, koska ei ollut Combia koeajettavana)

Koeajon tarkoitus oli hieman testata erilaisia autoja, koska kokemusta ei hirveesti ole ennestään.

Näistä mukavin ja omiin tarpeisiin sopivin oli Kodiaq. Muut pienet maasturit tuntuivat hieman pieniltä. CRV oli ennen koeajoja oma suosikkini mutta olikin pieni pettymys. Tilaa oli mutta ajotuntuma ei ollut hyvä. Jostain syystä Skodan tuntuma sopi parhaiten.

Olen aina pitänyt uuden auton ostamista turhana, mutta nyt ollaan itse siinä tilanteessa
 
Nyt tuli koeajettua seuraavat:
Kia Sorento
Kia Sportage
Honda CRV
Skoda Karoq
Skoda Kodiaq
Skoda Superb (Sedan, koska ei ollut Combia koeajettavana)

Koeajon tarkoitus oli hieman testata erilaisia autoja, koska kokemusta ei hirveesti ole ennestään.

Näistä mukavin ja omiin tarpeisiin sopivin oli Kodiaq. Muut pienet maasturit tuntuivat hieman pieniltä. CRV oli ennen koeajoja oma suosikkini mutta olikin pieni pettymys. Tilaa oli mutta ajotuntuma ei ollut hyvä. Jostain syystä Skodan tuntuma sopi parhaiten.

Olen aina pitänyt uuden auton ostamista turhana, mutta nyt ollaan itse siinä tilanteessa

Mihin Outlander jäi? Mulla kolmas alla ja ensi viikolla kenties vihdoin se PHEV, siinä meikäläisen ympäristöteko :whistle:
 
Matalat autot on kyllä vittua. Yhtään en tykkää istua maan tasolle. Mieluummin istahtaa aina ylöspäin. Muksun ottamiseen ja laittamiseen istuimeen ei tarvi edes mainita.
Ja tykkään ajatuksesta, että on enempi massaa autolla kun mopoautot kurvailee eteen.

Toki 10ke halvempi on aina halvempi. On muuten siitäkin vielä 15ke halvempi kun jättäis hyndainkin ostamati ja menis jalkapatikalla.

Olipas taas järkevä vertaus. Joo en ite tykkää yhtään lentää turistiluokassa. Silti usein lennän vaikka voisin säästää lisää kävelemällä.
 
Onkos porukassa yrittäjiä jotka käyttää leasing mallia uudessa autossa?
Pitkään pohtinut oisko se oikea vaihtoehto ja ei tarvitse miettiä mitään volkkarin tyylisiä koneongelmia jossa valmistaja pesee kätensä vaikka on selvä vika.
E: Luinkin tuolta ettei leasing vastaa: Ajoneuvoa ja sen varusteita koskevien takuiden, vakuutusten ja vastaavien vastuuperusteiden sekä ajoneuvon myyjän virhevastuun piiriin kuuluvat viat ja vahingot
 
Viimeksi muokattu:
Oli se helvetisti järkevämpi ku verrata auton ostamista turistilentämiseen
Lukemisenymmärtimisessä aukkoja. Sanoin että katumaasturilla haaskaat rahaa (eli kuten lentäisit businessluokassa) vs. perusauto (eli lentäisit turististissa). Sä sanoit että kävele. Ero kävelemisen ja paskallakin autolla ajamiseen on valtaisasti suurempi kuin ero paskan ja hyvän auton välillä.
 
Nykyinen velaton auto vs uusi auto ja muutaman vuoden pätkä :rolleyes:

Auton sisätilat ja tekniikka vuosimallia 2010 vs 2019 :whistle: On tää aina yhtä vaikeaa, kun ei ole tarpeeksi paksua lompakkoa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pickuppi tekis mieli hakea Ruotsista joku 2012-2015 vuosimalli. Vaikka noihin tuontiautoihin lätkäistään veroa vielä +-5.000€ päälle, niin on ne silti melko edullisia verrattuna Suomen hintoihin ja varustelut ihan eri luokkaa yleensä. VW Amarok houkuttelis eniten, mutta palkintopallille kiilaavat myös Isuztu D-max ja Hilux.
 

Mitä vaihtoehtoja kattelit ja miten pääsit tuohon tulokseen?

Itse rupesin nyt selailemaan saksan tuontiautoja. Aiemmin olin päättänyt että seuraava auto olisi uusi Skoda Kodiaq, mutta toisaalta samaan hintaan näyttäisi saavan 2014 X5:n jonka arvon tipahtaminen näyttäisi tasottuneen tuossa vaiheessa, kun taas uuden Kodiaqin hinta romahtelee seuraavat 5v. Olisiko näin ollen halvin vaihtoehto kuitenkin ostaa kallis 5v vanha auto, esim. X5? Tietysti tietty määrä rahaa on aina sidottu autoon, mutta arvonmenetys on vähäinen.
 
Toivottavasti on edes kohtuullisen tuore ettet heti pääse vaihtamaan etupään niveliä. Ellen ihan väärin muista niin ohjausvaihteitakin noihin on vaihdeltu. Parhaimmissa vaihdetaan kaikki alatukivarret jo 100tkm kohdalla, mut tämän varmaan tiesitkin kun tuollaisen ison ja painavan auton ostit.
 
Mitä vaihtoehtoja kattelit ja miten pääsit tuohon tulokseen?

Itse rupesin nyt selailemaan saksan tuontiautoja. Aiemmin olin päättänyt että seuraava auto olisi uusi Skoda Kodiaq, mutta toisaalta samaan hintaan näyttäisi saavan 2014 X5:n jonka arvon tipahtaminen näyttäisi tasottuneen tuossa vaiheessa, kun taas uuden Kodiaqin hinta romahtelee seuraavat 5v. Olisiko näin ollen halvin vaihtoehto kuitenkin ostaa kallis 5v vanha auto, esim. X5? Tietysti tietty määrä rahaa on aina sidottu autoon, mutta arvonmenetys on vähäinen.

Aluksi kattelin 435i X-drive Gran Coupeeta lähinnä äänimaailman takia, mutta takapenkit eivät ole kovin optimaaliset lastenistuimille. Seuraavaksi oli mietinnässä M13xi X-drive, mutta koeajojen perusteella liian ahdas. Kolmas vaihtoehto oli suoraan pakasta vedetty 530e hybridi. Tarjousta päästiin vääntämään, mutta hallituksen mukaan emmaljungat ei mahu takakonttiin, joten se siitä haaveilusta. Neljäs vaihtoehto oli F11 korilla (farkku) oleva 530-535d X-drive tai M550d. Tarjonta alle 130tkm ajetuista yksilöistä oli aika vähäistä tai sitten hinta nousi lompakolle liian korkeaksi. Tuttu sanoi mökillä, että ei se auta vaikka on neliveto, jos pohjasta jää kiinni hankeen, joten tässä kohtaa alkoi haaveilu maasturista. Muutamia yksilöitä katselin nettiautosta, mutta niissäkin kilometrit olivat yli 150tkm. Viime viikolla sattui sopivasti päivän reissu kotipaikkakunnalle, joten päätin katsoa löytyisikö sieltä jotain ajettavaa. Parin tunnin koeajo tuolla X5:lla johti tarjousneuvotteluihin. Aluksi kuukausierä huiteli ihan mahottomissa lukemissa, mutta viimeisellä suuremmalla erällä se saatiin suht kohtuulliseksi. Yön yli mietin asiaa ja seuraavan aamuna soitin myyjälle, että tekee paperit valmiiksi - tulen iltapäivästä hakemaan auton pois. Yhtenä merkittävänä tekijänä oli tehtaan kahden vuoden BPS takuu. Olihan tuo kallis ostos, mutta palkkakin on noussut, joten voi sitä itseään palkita vähän :whistle: Kyseessä siis vuoden 2016 X5 40d koneella.

2014 tuli X5:sta kokonaan uusi malli. Koodinimellä F15. Suosittelen katsomaan sellaista yksilöä, jossa on aktiiviohjaus. Kääntyy keskustassakin pieneen tilaan. 1000km ajettu nyt ja joka kerta hymyilyttää kun astuu autoon sisään.

Toivottavasti on edes kohtuullisen tuore ettet heti pääse vaihtamaan etupään niveliä. Ellen ihan väärin muista niin ohjausvaihteitakin noihin on vaihdeltu. Parhaimmissa vaihdetaan kaikki alatukivarret jo 100tkm kohdalla, mut tämän varmaan tiesitkin kun tuollaisen ison ja painavan auton ostit.

Vuoden 2016 tuotantoa.
 
Sietääkin hymyilyttää 70ke auto :D uutena satkun peli.
Varmasti mahtava körötellä. Mitäköhän mahtaa X5 huollot kustantaa? Broidilla on ML (viimeisiä, ennenku vaihtu GLE:ksi) niin huollattaa virossa kun kolmannes halvempaa.

Itellä Sorentoon tuli just 120tkm mittariin. 900e oli huolto. Pitäis kipeästi vaihtaa. Ja tarvis oikeesti ison auton että mahtuis harrastusjutut. Maasturi toki olis jees, mutta noi citymallit vitun pieniä ja premium maasturit sataa tonnia. Nyt on osunut silmään bemarin 2-sarjan gran tourer. Millainenhan mahtais olla? Olis ainaki perätilaa kolmelle rekulle kamoineen.
 
Zone-sarja -42%
Pitäisi kai mutsille ostaa joku pikkukippo. Yaris tai Micra, onkos muita mummoautoja?

Kun ei jaksanut panostaa asiaan enempää kuin mennä lähimmälle autojobbarille niin pihaan tuli sitten Nissan Almera, 2002 ja 170tkm. En semmoisen tunnin ajelu & tonkimissessiolla mitään vakavempaa löytänyt.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom