Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mobile.de kattelin noita Lexus LS460 ja alle 20ke saisi ~120-150tkm ajettuja, verot lienee jotain 8-12ke välillä(ainakin MB S500 oli tota luokkaa).
Jotku firmat tuo tilauksesta noita, kattoo muutaman hyvän vaihtoehdon valmiiksi ja valitsee parhaimman paikan päältä. Rahotuksen pystyy myös katsomaan autolle valmiiksi veroineen päivineen, kulut paikasta riippuen 1000-2500e.

Tuolta voi katsoa verotuspäätöksiä tuoduille autoille:
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/auto/autoverotus/taulukoita_ajoneuvojen_sovelletuista_ve/

2009 ja 2008vm 111tkm ja 220tkm ajettu LS600LH verot näytti olevan 9700e molemmissa.

Käyttövoimavero ~367e/vuosi, koska hybridi :D
 
Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ls mallien vikoja etsiessä pisti vähän hymyilyttämään toi jarrujuttu :D

Screenshot_20170928-201741.png
 
Priuksessa ihan samoja "vikoja". 130tkm tullessa oli mennyt kahdet levyt ja laakerit. Kaikki eteen. Ei ihan halpoja osia. En sitten tiedä mikä on oletuskesto normiautoissa. Suola syö levyjä ja meidän Prius ajaa säännöllisesti ties millaisella kinttupolulla joten se voi syödä laakereita.

Ei helkkari olisi kyllä makeeta omistaa LS. Alle 30keur tollainen 220tkm ajettu eikä noi kilsat maailman luotettavimman merkin lippulaivaautossa pitäisi olla kuin numeroita.
http://www.scc.fi/vaihtoautot/vaiht...steet!-rahoitus-jopa-ilman-kasirahaa!/KMC892/
Ls mallien vikoja etsiessä pisti vähän hymyilyttämään toi jarrujuttu :D

Screenshot_20170928-201741.png
 
Moi, kokemuksia Renaultin Cliosta? Oli toi Tokmannin tarjous että 12te uusi Clio ja varusteet päälle ja 4v takuu/100tkm. Itselläni on kerran ollut Megane ja se on ollut kaikista huonoin auto ikinä, mutta ajattelin tuota että noin 13te saisi uuden auton ja ajaisi kolme vuotta ja myisi pois vaikka 6-7te niin saisi suhtkoht halvalla ajaa uutta autoa.
 
Eikös se ollut kilpailu?

Moi, kokemuksia Renaultin Cliosta? Oli toi Tokmannin tarjous että 12te uusi Clio ja varusteet päälle ja 4v takuu/100tkm. Itselläni on kerran ollut Megane ja se on ollut kaikista huonoin auto ikinä, mutta ajattelin tuota että noin 13te saisi uuden auton ja ajaisi kolme vuotta ja myisi pois vaikka 6-7te niin saisi suhtkoht halvalla ajaa uutta autoa.
 
Ei ollut kilpailu vaan alennuskuponki kaikille yli 20€ ostoksen Tokmannissa tehneille. Mutta tuo tarjous on tämän vuoden osalta umpeutunut jo, ensi vuonna varmaan sama kampanja taas kuten niillä on ollut tapana.
 
Priuksessa ihan samoja "vikoja". 130tkm tullessa oli mennyt kahdet levyt ja laakerit. Kaikki eteen. Ei ihan halpoja osia. En sitten tiedä mikä on oletuskesto normiautoissa. Suola syö levyjä ja meidän Prius ajaa säännöllisesti ties millaisella kinttupolulla joten se voi syödä laakereita.

Ei helkkari olisi kyllä makeeta omistaa LS. Alle 30keur tollainen 220tkm ajettu eikä noi kilsat maailman luotettavimman merkin lippulaivaautossa pitäisi olla kuin numeroita.
http://www.scc.fi/vaihtoautot/vaiht...steet!-rahoitus-jopa-ilman-kasirahaa!/KMC892/


130tkm on aika hyvä matka jo jarruille. Varsinkin kun tuo LS:kin paino muistaakseni lähemmäs 2800kg :D Jos nuo porukan kulutuslukemat pitää edes vähän paikkaansa, niin 4.5 ja 5.0litrasille moottoreille tuolla massalla aika kiitettävän pieni kulutus.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/26-Lexus/1214-LS600h.html?fueltype=2&power_s=380&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/detail/684222.html
 
Täällä kun on aina aika-ajoin keskusteltu myös ohimennen eri merkkien tyyppivioista ja tietyt henkilöt eivät jostakin kumman syystä tätä asiaa tunnu ollenkaan hahmottavan, niin tässä esimerkkinä VW-konsernin 2009 - 2011 1,8 - 2,0 TSI koneiden ongelmat ja autoliikkeiden suhtauminen asiaan autosta hyvitettäessä. Ja lisäyksenä vielä, että lähestulkoon jokaisella automerkillä ja -mallilla tuntuu olevan ne omat tyyppivikansa, joillakin niitä on enemmän ja ne voivat huonon tuurin kohdalle sattuessa tulla kalliiksi.

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710192200472258_oa.shtml

Autokauppiaat hylkivät vanhoja öljysyöppöjä VW-konsernin autoja"Ei oteta vastaan ilman korjauskuittia"

Tekniikan Maailman juuri julkaiseman artikkelin mukaan öljysyöppöjä autoja ovat 2009 - 2011 -malliset Volkswagen-ryhmän autot, joissa käytetään 1,8- tai 2,0 -litraisia turboahdettuja TSI-moottoreita. Iltalehteen yhteyden ottanut lukija kertoi saaneensa autokauppiaiden nihkeydestä karuja kokemuksia, vaikka hänen autonsa lukeutuu hänen mukaansa niihin yksilöihin, jotka eivät kuluta liikaa öljyä.
- Olen yrittänyt vaihtaa omaa autoani, mutta kahdesta liikkeestä on sanottu suoraan, ettei kauppaa tehdä näistä 1,8- ja 2,0 -litraisista bensa-autoista.
- Yksi liike vaati nimen paperiin, että jos auto syö öljyä, niin minä maksan korjauksen.
- Yhdessä liikkeessä kerrottiin, että autoja ei oteta vastaan ilman korjauskuittia.
Mies oli tarjonnut autoaan vaihtoon kaikkiaan 11 autoliikkeeseen ja vain kahdessä näistä luotettiin miehen sanaan siitä, että tämä auto ei kuluta liikaa öljyä.

Iltalehti kysyi parilta käytettyjen autojen kauppiaalta, miten nämä suhtautuvat öljysyöppöihin VW-moottoreihin. Vastaukset olivat samankaltaisia kuin mitä TM oli saanut Kamuxin maajohtaja Jussi Mäkiseltä. Eli jos autoon on tehty tehty liiallisen öljynkulutuksen estävä korjaus ja siitä on mustaa valkoisella, niin hyvityshinta on normaali. Jos kuitti tai huoltokirjamerkintä puuttuu, niin silloin auto otetaan vastaan pitkin hampain. Hyvityshinta voi olla merkittävästi huonompi kuin autossa, jossa korjausremontti on tehty. Kamuxin Jussi Mäkinen totesi TM:lle vielä tarkemmin, että jo remonttia ei ole tehty, niin hyvityshinnasta vähennetään tapauskohtainen korjauskustannus.

TM:n mukaan öljynkulutusremontin hinta voi olla merkkiliikkeessä jopa 6 000 - 7 000 euroa, moottorikoneistamossa puolet vähemmän.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olis uuden auton hankinta edessä ja olen nyt iskenyt silmäni tohon uuteen vw polo gti-malliin.
Liisarina meinasin hommata ja muutamat tarjoukset oonki jo pyytänyt.
Koeajoon toi tulee valitettavasti vasta joskus helmikuussa 2018. Kävin koeajaa ton perus polon, mutta eipä siitä varmaan lähellekkään samaa ajokokemusta saa ku gti:stä. Ihan hyvän oloinen peli kuitenkin.
Vakiovarustelut on ihan jees, enkä kauheesti meinannut lisävarusteisiin satsata. Oikeestaan vaan tummennetut takaikkunat, parempi äänentoisto ja adaptiivinen vakionopeudensäädin.
Olin aluks ihan varma, että haluun mustan auton, mutta nyt mieli on muuttunut enemmän valkosen kannalle. Mietin valkoseen myös mustaa kattoa.

Onkohan täällä kellään kokemuksia polon gti-malleista?
 
Zone-sarja -42%
Pelimerkkejä olisi noin 30. Tällä saisi uutukaisen Hyundai i30 tai sitten jo maailmaa nähneen 2009 vuoden Lexus RX:n. Toki kaikkea myös siltä väliltä.

https://www.nettiauto.com/hyundai/i30?pfrom=25000&pto=30000
https://www.nettiauto.com/lexus/rx?id_vehicle_type=1&pfrom=25000&pto=30000

R mersu olisi kiva mutta on järjettömän janoinen. E Mersu on muotoilultaan ehkä eläkeläisille mutta voisi olla ajettavuudeltaan paras. Peugeot 508 isolla diiselillä voisi käydä myös. Bensa kone on Pösöön liian riski.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9309719
https://www.nettiauto.com/peugeot/508/9279585
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/r/9179834
 
Täällä kun on aina aika-ajoin keskusteltu myös ohimennen eri merkkien tyyppivioista ja tietyt henkilöt eivät jostakin kumman syystä tätä asiaa tunnu ollenkaan hahmottavan, niin tässä esimerkkinä VW-konsernin 2009 - 2011 1,8 - 2,0 TSI koneiden ongelmat ja autoliikkeiden suhtauminen asiaan autosta hyvitettäessä. Ja lisäyksenä vielä, että lähestulkoon jokaisella automerkillä ja -mallilla tuntuu olevan ne omat tyyppivikansa, joillakin niitä on enemmän ja ne voivat huonon tuurin kohdalle sattuessa tulla kalliiksi.

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710192200472258_oa.shtml

Autokauppiaat hylkivät vanhoja öljysyöppöjä VW-konsernin autoja"Ei oteta vastaan ilman korjauskuittia"

Tekniikan Maailman juuri julkaiseman artikkelin mukaan öljysyöppöjä autoja ovat 2009 - 2011 -malliset Volkswagen-ryhmän autot, joissa käytetään 1,8- tai 2,0 -litraisia turboahdettuja TSI-moottoreita. Iltalehteen yhteyden ottanut lukija kertoi saaneensa autokauppiaiden nihkeydestä karuja kokemuksia, vaikka hänen autonsa lukeutuu hänen mukaansa niihin yksilöihin, jotka eivät kuluta liikaa öljyä.
- Olen yrittänyt vaihtaa omaa autoani, mutta kahdesta liikkeestä on sanottu suoraan, ettei kauppaa tehdä näistä 1,8- ja 2,0 -litraisista bensa-autoista.
- Yksi liike vaati nimen paperiin, että jos auto syö öljyä, niin minä maksan korjauksen.
- Yhdessä liikkeessä kerrottiin, että autoja ei oteta vastaan ilman korjauskuittia.
Mies oli tarjonnut autoaan vaihtoon kaikkiaan 11 autoliikkeeseen ja vain kahdessä näistä luotettiin miehen sanaan siitä, että tämä auto ei kuluta liikaa öljyä.

Iltalehti kysyi parilta käytettyjen autojen kauppiaalta, miten nämä suhtautuvat öljysyöppöihin VW-moottoreihin. Vastaukset olivat samankaltaisia kuin mitä TM oli saanut Kamuxin maajohtaja Jussi Mäkiseltä. Eli jos autoon on tehty tehty liiallisen öljynkulutuksen estävä korjaus ja siitä on mustaa valkoisella, niin hyvityshinta on normaali. Jos kuitti tai huoltokirjamerkintä puuttuu, niin silloin auto otetaan vastaan pitkin hampain. Hyvityshinta voi olla merkittävästi huonompi kuin autossa, jossa korjausremontti on tehty. Kamuxin Jussi Mäkinen totesi TM:lle vielä tarkemmin, että jo remonttia ei ole tehty, niin hyvityshinnasta vähennetään tapauskohtainen korjauskustannus.

TM:n mukaan öljynkulutusremontin hinta voi olla merkkiliikkeessä jopa 6 000 - 7 000 euroa, moottorikoneistamossa puolet vähemmän.
Ja ne tietenkin myy samoja autoja sitten normaaliin hintaan eikä tuu vastaan yhtään jos öljyä menee.
 
Vajaan vuoden ja reilu 30tkm olen nyt ajellut 508-Pösöllä itse ajellut. Olen kyllä tykännyt, mikään ei ole alkanut vituttaa tähän mennessä. Mulla on 2.0 Diesel johon olen ohjelmoinut 185hp/400Nm, liikuttaa ihan hyvin. Ainoa ikävä on että ei tuosta silti rakettia tullut koska manuaalilaatikon välitykset on ilmeisesti tehty taloudellisempaan ajoon, mutta kyllä silti tehot on minulle riittäneet.
 
Minkälaisia autoja kannattaa tuoda Saksasta, ja mitä ei? T.s. ovatko tietyn kokoluokan/merkin autot parempia vrt. Suomesta ostettuna?

Lisäksi, eikö tuo ole muutenkin aika riskiä touhua? Esim. kaksi kaveria osti äskettäin käytetyt autot, Superbin ja Octavian, kummatkin suomalaisesta liikkeestä. Vuoden sisällä yhdessä tuli 7k korjaus ja toisessa 6k, ja käsittääkseni liikkeet korvasivat kummatkin tapaukset takuun puitteissa. Tuollainen tuskin onnistuu ulkomailta ostettuna?
 
Mersun tuominen Saksasta tai Volvon Ruotsista lienevät ne klassisen hyvät vaihtoehdot. Hybridin tuominen antaa enemmän veroetua. Varmaan lähtisin tuomaan E-mallin hybridimersua Saksasta jos itse olisin asialla tai vaihtoehtoisesti menisin hakemaan V70 Volvon länsinaapurista.

Skodan takia en vaivautuisi.
 
Pelimerkkejä olisi noin 30. Tällä saisi uutukaisen Hyundai i30 tai sitten jo maailmaa nähneen 2009 vuoden Lexus RX:n. Toki kaikkea myös siltä väliltä.

https://www.nettiauto.com/hyundai/i30?pfrom=25000&pto=30000
https://www.nettiauto.com/lexus/rx?id_vehicle_type=1&pfrom=25000&pto=30000

R mersu olisi kiva mutta on järjettömän janoinen. E Mersu on muotoilultaan ehkä eläkeläisille mutta voisi olla ajettavuudeltaan paras. Peugeot 508 isolla diiselillä voisi käydä myös. Bensa kone on Pösöön liian riski.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9309719
https://www.nettiauto.com/peugeot/508/9279585
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/r/9179834


Mersu myös yksi kalleimmista ylläpidettävistä.
Käyttövoimavero 320CDI:llä muistaakseni ~800e/vuosi.
Jos onni käy niin saattaa löytää tolla rahalla myös MB E300 hybridin järkevillä kilsoilla.

Tolla rahalla saisi myös 2012 faceliftatun Lexus IS300h vähän reilu 100tkm ajettuna.
Tai Audi A4 2012 facelift ->
Tai 5kpl Kia Ceedejä?
 
Mersu myös yksi kalleimmista ylläpidettävistä.
Käyttövoimavero 320CDI:llä muistaakseni ~800e/vuosi.
Jos onni käy niin saattaa löytää tolla rahalla myös MB E300 hybridin järkevillä kilsoilla.

Tolla rahalla saisi myös 2012 faceliftatun Lexus IS300h vähän reilu 100tkm ajettuna.
Tai Audi A4 2012 facelift ->
Tai 5kpl Kia Ceedejä?

Tuo Mersun E300 hybrid on Suomen verotuksen huomioon ottaen vähän hölmö, koska se on diesel. Eli ajoneuvo- ja dieselverot vuoteen > 650 €, vaikka paperilla kuluttaakin vähän ja ajoneuvovero on pieni. Bensahybridillä (esim. Lexus GS 300h) ajoneuvovero on vain 173 €/vuosi, eli melkein 500 € vähemmän kuin Mesessä.
 
Tuo Mersun E300 hybrid on Suomen verotuksen huomioon ottaen vähän hölmö, koska se on diesel. Eli ajoneuvo- ja dieselverot vuoteen > 650 €, vaikka paperilla kuluttaakin vähän ja ajoneuvovero on pieni. Bensahybridillä (esim. Lexus GS 300h) ajoneuvovero on vain 173 €/vuosi, eli melkein 500 € vähemmän kuin Mesessä.

Joo, kaveri hommasi MB S400 hybridin ja siinä taisi olla käyttövoimavero lähemmäs 200e/vuoteen :D

Niitäkin saisi ihan hyvään hintaan jos Saksasta tilaa, kaverikin tilasi. Jää hinta helposti ~10ke Suomen vastaaviin.
 
Menee vain hankalammaksi, kun tajusin että adaptivinen vakkari olisi jonossa ajamiseen ehdoton lisävaruste. Tuon option kun laittaa nettiautossa päälle niin valikoima kapenee taas ohuemmaksi. Siispä selailen Mobile.de:stä Jungestern takuunalaisia E-mersuja.

Lisäksi, eikö tuo ole muutenkin aika riskiä touhua? Esim. kaksi kaveria osti äskettäin käytetyt autot, Superbin ja Octavian, kummatkin suomalaisesta liikkeestä. Vuoden sisällä yhdessä tuli 7k korjaus ja toisessa 6k, ja käsittääkseni liikkeet korvasivat kummatkin tapaukset takuun puitteissa. Tuollainen tuskin onnistuu ulkomailta ostettuna?

VAG konsernin autot on hyviä jos takuu. SEAT:ia saisi viiden vuoden takuulla joten se on noussut listoille. Adaptiivinen vakkarikin löytyisi.
Tuontiautoon Veho tarjoutuu myös hoitamaan Junge Stern takuuprosessia Sakujen kanssa.
https://www.veho.fi/huolto/huollon-palvelut/rinnakkaistuodut-autot/

Tolla rahalla saisi myös 2012 faceliftatun Lexus IS300h vähän reilu 100tkm ajettuna.
Tai Audi A4 2012 facelift ->

IS:ään ei sovi Lapin reissun kamat. Vähän hölmöä että yksi retki määrittää niin paljon auton valinnassa. Toisaalta juuri tätä naputellessa hokasin että peräkärry voisi olla ratkaisu tuohon. Mutta sitten kärryn kanssa ajelu on raskaampaa. Argh vaikeeta on.

Tuo Mersun E300 hybrid on Suomen verotuksen huomioon ottaen vähän hölmö, koska se on diesel. Eli ajoneuvo- ja dieselverot vuoteen > 650 €, vaikka paperilla kuluttaakin vähän ja ajoneuvovero on pieni. Bensahybridillä (esim. Lexus GS 300h) ajoneuvovero on vain 173 €/vuosi, eli melkein 500 € vähemmän kuin Mesessä.
Joo, kaveri hommasi MB S400 hybridin ja siinä taisi olla käyttövoimavero lähemmäs 200e/vuoteen :D
Niitäkin saisi ihan hyvään hintaan jos Saksasta tilaa, kaverikin tilasi. Jää hinta helposti ~10ke Suomen vastaaviin.

E220 diesel kuluttaa 5l/100km ja S400 8l/100km. Meillä tulee hiukan päälle 20tkm vuodessa joten dieselillä säästää verojen ja menoveden jälkeen yli 500euroa.

Reissussa oon taas ollut ja menopelinä C4 Grand Picasso noin 1500km verran. Yllättävän mukava aparaatti ajaa Italian vaihtelevakuntoisilla teillä. Kulutus dieselillä hiukan päälle 5l/100km eli loisto lukema tällaisella laivalla. Konettaa saa kyllä polkea tosisaan kun taitaa olla sellainen 1.6l 88kw diesseli.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom