Kävin eilen koeajamassa E-Mersun, 2010 eli w212 -mallinen 200cdi. Noita on tarjolla yllättävän edukkaasti verrattuna audeihin, bemareihin. Eikä hintaeroa juuri ole edes pienempiin kuten C tai V60-volvo. Kuitenkin eri kokoluokan auto.
Mutta arviot:
+ kiva ja pehmeä kyyti, ei paljon kuopat tunnu. Kunnon lullafiilistä
+ moottori ja vaihteisto toimii hienosti yhteen, osaa käyttää vääntöä ja ajattaa pienillä kierroksilla. Toki viipyilyä liikkeellelähdöissä (viimeksi koeajoin amperaa joka lähti samalla sekunnilla kun kaasuun sattui). Kerran kyllä töksäytti kunnolla kun isommassa vauhdissa löysäsi kaasua kickdownista...
+ 136 hevoista kuljetti yllättävän kepeästi, tolla pärjäisi täysin ja chippaamalla pitäisi enemmänkin löytyä jos sellainen olo tulee
+ penkit ok ja muutenkin herraskainen fiilis
- rengasmelu! Harva asia autossa potuttaa niin paljon kuin rengasmelu ja sitä tossa kyllä oli ihan liikaa. Oon luullut että nää on hiljaisia. 245/45/17 rengastus varmaan vaikuttaa ja farmariperä. Täytyy käydä koittaas sedania.
- ohjaus kääntää kyllä herkästi mutta jättää palauttamatta mikä on hämäävää ainakin alkuun. Kai siihen tottuisi
- kontrollit on lähinnä käsittämättömät. Vilkkuviikseen on ympätty lasinpyyhin ja se on tökätty ihmeelliseen paikkaan. Vakkari samoin. Nää nyt on perus mersumaisuuksia kai. Myös kojelaudan käyttölogiikka oli ihan hukassa. Ei siitä pylpyrästä tiennyt pitääkö painaa vai pyörittää vai mitä.
- kulutusmittari näytti 7.7l/100km. Eli kulutus nousisi nykyisestä bensakoneesta. Ei tätä taloudella pysty perustelemaan
- Onhan se iso laite kaupungissa pyörittelyyn. Pärjäis hyvin pienemmälläkin.
Näissä ei kai isompia tyyppivikoja ole? Ei ruostu kuten edeltäjänsä eikä ketjukaan ihan niin paska kuin joissain?
Kokeile f 30 kolmosbemari, oli tossa vähä aikaa siite viikonlopun yli semmonen, ja olipahan auto. Yllättävän tehokas alle satasta ajettaessa, 320d efficien dynamics kyseessä.
Toisaalta autobahnilla aika tuhnu, ei toi ottanut kun 220 km/h, vaikka kuinka polki. Toisaalta suomen oloihin aivan riittävä.
Yllättävän hiljainen, yllättävän hyvä ajaa ja hyvä viimeistely. keylessgo avain on vaan hieno olemassa.
Tosin ostaa päräytin itte ihan tavan perusauton uutena, tulee joskus 2kk päästä ja ny on kauhea perhehelvettitila-auto sen aikaa väliaikaiskiesinä.
se ei menny ku vähä yli 160..
Saanynähä, 3 v nyt ajaa vaikka patonkia, no worries, sit taas jotain muuta. Alfaa mä nyt ekana kävin kyseleees mut ku toi patonki on tasan 50% sen alfan hinnasta, ja giuliettastahan tulee uusi ensi vuonna ni eipä taipunu iha, vaikka helvetin hienoja ne onki.
jos sitä saisi finanssit ennen auton seuraavaa vaihtoa sellaseen tanaan että voisi sen Stelvion laittaa uutena / Giulia quattrifoglio verdet tulee ostohintoihin, niin tiedän mitä ajan kolmen vuoden päästä..
lähellä se nyt oli nytki etten oisi laittanu oikein Autoa isolla a:lla..
Mersun sitä laittais jos budjettia olisi, lähipiirissä ML, eikä mikään jeesuksenaikanen edes ja onha se aika äijä ajettava.
toisaalta ku yksin pelkästää ajelee ni vähä vaikea perustella ittelle rahamielessä.