Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lataamisen kanssa ei ole ongelmaa. Mitenkäs muuten esilämmitys talvella? Jostain luin että uudemmissa vuosimalleissa voi valita tapahtuuko esilämmitys pelkällä sähköllä, mutta lähteekö vanhemmissa heti moottori pyörimään? Kuulostaa aika raa'alta kunnon pakkasilla, eikä lohkolämmitinkään kovin kätevä olisi.

Luotettavuuskin vähän arveluttaa, ei niinkään akut vaan lataus/ajoinvertterit ja muu sensorisälä.
Pari viikkoa omalla Amperalla nyt takana. Hankittu nimenomaan työmatka-ajoihin (57km suuntaansa) joihon näillä keleillä akku just riittää. Reilu 1500km rullailtu ja bensaa on päässyt vahingossa lirahtamaan 1.5 litraa. :D

Parkissa esilämmitys tai -viilennys on vakiona, saa remotesta päälle ainakin 50m päästä. Jos auto on piuhassa niin käyttää luonnollisesti sähköä seinästä tähän. Nuo 2012-mallit ilmeisesti lämmittelevät ainakin liikkeessä -4C alkaen polttiksella (ei kai parkissa?), uudemmissa pystyy säätämään vähän laajemmin. Ei vielä omia kokemuksia näistä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko täällä roikkuvilla kellään Subarun uutta forren 2.0 xt bensa turbo mallia? Todellisia Kokemuksia kaipailisin.
Pääsitkö Subarusta kaupoille? Mua kiinnostaisi myös kokemukset.

Nyt olen katsellut Lexus IS:ää ja se on todellinen suuri pieni auto. Miten helvetissä noilla ulkomitoilla saa aikaiseksi noin pienen kontin ja ahtaan takapenkin. Lisäksi karvalakkimallissa tai seuraavassa eli executivessa on sysipaskat varusteet jotka sisältää suunnilleen turvavyön ja se on siinä. Premiumin ja Luxuryn hinnat taas kauas karkaavat.

On tämä kyllä yhtä tuskaa, suorastaan sietämätöntä. Autoilun all-stars kärry näyttäisi tältä. Sen kun saisi niin voi sitten onnen päivä
Muotoilu Audi. Noi on järjettömän hyvännäköisiä.
Tavaratila Skoda.
Luotettavuus: Lexus
Ajettavuus: Lexus
Sisätilan laatuvaikutelma: tämä ei oikeastaan kiinnosta paskan vertaa. Ehkä Mersu.
 
Pitää vielä miettiä .... : Forre XT tai Volvo XC60 ..... ja Skodan Kodiaq myös himottas .... ja vuoden parin sisällä on kuulemma Seatiltaki tulossa joku Atecaa isompi malli? Aina jotai sekottamaan pakkaa ...
On tää yhtä tuskaa :confused:
 
En keksinyt parempaakaan pikkukysymysten topikkia joten kysytäänpä täältä.

Ostin käytetyn auton, jonka rekisteröinnin myyjä hoitaa nimiini valtuutuksellani. Varsinainen tarve autolle tulee olemaan vasta lokakuun alusta, joten ajattelin asettaa auton seisontaan tuoksi ajaksi. Onko tässä tilanteessa pakko ottaa liikennevakuutusta ollenkaan? Lain mukaan ilmeisesti tilapäisesti liikennekäytöstä poistetulle ajoneuvolle ei ole pakko ottaa vakuutusta. Eli onnistuuko homma kaikkien taiteen sääntöjen mukaan niin että odotan nyt arkea kun Trafi siirtää auton nimiini, jätän vakuutuksen ottamatta (tai otan siten että se alkaa vasta päivästä jolloin oikeasti tarvitsen autoa) ja ilmoitan auton tilapäisesti pois liikennekäytöstä heti alkuviikosta?
 
En keksinyt parempaakaan pikkukysymysten topikkia joten kysytäänpä täältä.

Ostin käytetyn auton, jonka rekisteröinnin myyjä hoitaa nimiini valtuutuksellani. Varsinainen tarve autolle tulee olemaan vasta lokakuun alusta, joten ajattelin asettaa auton seisontaan tuoksi ajaksi. Onko tässä tilanteessa pakko ottaa liikennevakuutusta ollenkaan? Lain mukaan ilmeisesti tilapäisesti liikennekäytöstä poistetulle ajoneuvolle ei ole pakko ottaa vakuutusta. Eli onnistuuko homma kaikkien taiteen sääntöjen mukaan niin että odotan nyt arkea kun Trafi siirtää auton nimiini, jätän vakuutuksen ottamatta (tai otan siten että se alkaa vasta päivästä jolloin oikeasti tarvitsen autoa) ja ilmoitan auton tilapäisesti pois liikennekäytöstä heti alkuviikosta?
Et voi rekisteröidä autoa nimiisi jos siinä ei ole vakuutusta. Mikset vaan ota sitä vakuutusta? Liikennevakuutuksen maksu ei mene liikennekäytöstä poiston ajalta.
 
Zone-sarja -42%
Et voi rekisteröidä autoa nimiisi jos siinä ei ole vakuutusta. Mikset vaan ota sitä vakuutusta? Liikennevakuutuksen maksu ei mene liikennekäytöstä poiston ajalta.
Jos ei kerran voi rekisteröidä ilman vakuutusta niin sittenhän se täytyykin varmaan ottaa. Olin siinä käsityksessä että tuo liikennevakutuuksen maksuttomuus kyseiseltä ajalta on täysin vakuutusyhtiöiden sopimusehtojen alainen juttu eikä itsestäänselvyys. Kiitos vastauksesta.
 
Kävin eilen koeajamassa E-Mersun, 2010 eli w212 -mallinen 200cdi. Noita on tarjolla yllättävän edukkaasti verrattuna audeihin, bemareihin. Eikä hintaeroa juuri ole edes pienempiin kuten C tai V60-volvo. Kuitenkin eri kokoluokan auto.

Mutta arviot:
+ kiva ja pehmeä kyyti, ei paljon kuopat tunnu. Kunnon lullafiilistä
+ moottori ja vaihteisto toimii hienosti yhteen, osaa käyttää vääntöä ja ajattaa pienillä kierroksilla. Toki viipyilyä liikkeellelähdöissä (viimeksi koeajoin amperaa joka lähti samalla sekunnilla kun kaasuun sattui). Kerran kyllä töksäytti kunnolla kun isommassa vauhdissa löysäsi kaasua kickdownista...
+ 136 hevoista kuljetti yllättävän kepeästi, tolla pärjäisi täysin ja chippaamalla pitäisi enemmänkin löytyä jos sellainen olo tulee
+ penkit ok ja muutenkin herraskainen fiilis

- rengasmelu! Harva asia autossa potuttaa niin paljon kuin rengasmelu ja sitä tossa kyllä oli ihan liikaa. Oon luullut että nää on hiljaisia. 245/45/17 rengastus varmaan vaikuttaa ja farmariperä. Täytyy käydä koittaas sedania.
- ohjaus kääntää kyllä herkästi mutta jättää palauttamatta mikä on hämäävää ainakin alkuun. Kai siihen tottuisi
- kontrollit on lähinnä käsittämättömät. Vilkkuviikseen on ympätty lasinpyyhin ja se on tökätty ihmeelliseen paikkaan. Vakkari samoin. Nää nyt on perus mersumaisuuksia kai. Myös kojelaudan käyttölogiikka oli ihan hukassa. Ei siitä pylpyrästä tiennyt pitääkö painaa vai pyörittää vai mitä.
- kulutusmittari näytti 7.7l/100km. Eli kulutus nousisi nykyisestä bensakoneesta. Ei tätä taloudella pysty perustelemaan
- Onhan se iso laite kaupungissa pyörittelyyn. Pärjäis hyvin pienemmälläkin.

Näissä ei kai isompia tyyppivikoja ole? Ei ruostu kuten edeltäjänsä eikä ketjukaan ihan niin paska kuin joissain?
 
Kannattaa koittaa ettiä 2012+ facelift versio. Niitäkin saa ihan edullisesti välillä. E300 hybridiä myös.

Itse olen miettinyt Suzukin Grand Vitara 2008-> kakkosautoksi. On ihan tyylikäs mitä livenä näin eikä kauhean kalliitakaan. Alennusvaihteetkin löytyy!
https://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/9126600

Tässä ihan hyvää luettavaa:
https://www.yourmechanic.com/article/the-most-and-least-expensive-cars-to-maintain-by-maddy-martin

Itse olen miettinyt seuraavaksi autoksi Lexus LS460. Mulla on tän nykyisen auton kanssa kunnon viha-rakkaus suhde, nätti kun saatana kiitos metallihohto valkosen ja high gloss paketin. Mutta manuaalilla ja 140hv sorvailu keskustassa vähän pännii välillä... Luotettavakin ollut, toimii kun ajatus. Noitakin saa manuaaleina ihan edullisesti, jopa quattrona.
21931442_10155986175587590_533299722_o.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin eilen koeajamassa E-Mersun, 2010 eli w212 -mallinen 200cdi. Noita on tarjolla yllättävän edukkaasti verrattuna audeihin, bemareihin. Eikä hintaeroa juuri ole edes pienempiin kuten C tai V60-volvo. Kuitenkin eri kokoluokan auto.

Mutta arviot:
+ kiva ja pehmeä kyyti, ei paljon kuopat tunnu. Kunnon lullafiilistä
+ moottori ja vaihteisto toimii hienosti yhteen, osaa käyttää vääntöä ja ajattaa pienillä kierroksilla. Toki viipyilyä liikkeellelähdöissä (viimeksi koeajoin amperaa joka lähti samalla sekunnilla kun kaasuun sattui). Kerran kyllä töksäytti kunnolla kun isommassa vauhdissa löysäsi kaasua kickdownista...
+ 136 hevoista kuljetti yllättävän kepeästi, tolla pärjäisi täysin ja chippaamalla pitäisi enemmänkin löytyä jos sellainen olo tulee
+ penkit ok ja muutenkin herraskainen fiilis

- rengasmelu! Harva asia autossa potuttaa niin paljon kuin rengasmelu ja sitä tossa kyllä oli ihan liikaa. Oon luullut että nää on hiljaisia. 245/45/17 rengastus varmaan vaikuttaa ja farmariperä. Täytyy käydä koittaas sedania.
- ohjaus kääntää kyllä herkästi mutta jättää palauttamatta mikä on hämäävää ainakin alkuun. Kai siihen tottuisi
- kontrollit on lähinnä käsittämättömät. Vilkkuviikseen on ympätty lasinpyyhin ja se on tökätty ihmeelliseen paikkaan. Vakkari samoin. Nää nyt on perus mersumaisuuksia kai. Myös kojelaudan käyttölogiikka oli ihan hukassa. Ei siitä pylpyrästä tiennyt pitääkö painaa vai pyörittää vai mitä.
- kulutusmittari näytti 7.7l/100km. Eli kulutus nousisi nykyisestä bensakoneesta. Ei tätä taloudella pysty perustelemaan
- Onhan se iso laite kaupungissa pyörittelyyn. Pärjäis hyvin pienemmälläkin.

Näissä ei kai isompia tyyppivikoja ole? Ei ruostu kuten edeltäjänsä eikä ketjukaan ihan niin paska kuin joissain?

Kokeile f 30 kolmosbemari, oli tossa vähä aikaa siite viikonlopun yli semmonen, ja olipahan auto. Yllättävän tehokas alle satasta ajettaessa, 320d efficien dynamics kyseessä.
Toisaalta autobahnilla aika tuhnu, ei toi ottanut kun 220 km/h, vaikka kuinka polki. Toisaalta suomen oloihin aivan riittävä.


Yllättävän hiljainen, yllättävän hyvä ajaa ja hyvä viimeistely. keylessgo avain on vaan hieno olemassa.

Tosin ostaa päräytin itte ihan tavan perusauton uutena, tulee joskus 2kk päästä ja ny on kauhea perhehelvettitila-auto sen aikaa väliaikaiskiesinä.

se ei menny ku vähä yli 160..

Saanynähä, 3 v nyt ajaa vaikka patonkia, no worries, sit taas jotain muuta. Alfaa mä nyt ekana kävin kyseleees mut ku toi patonki on tasan 50% sen alfan hinnasta, ja giuliettastahan tulee uusi ensi vuonna ni eipä taipunu iha, vaikka helvetin hienoja ne onki.

jos sitä saisi finanssit ennen auton seuraavaa vaihtoa sellaseen tanaan että voisi sen Stelvion laittaa uutena / Giulia quattrifoglio verdet tulee ostohintoihin, niin tiedän mitä ajan kolmen vuoden päästä..
lähellä se nyt oli nytki etten oisi laittanu oikein Autoa isolla a:lla..


Mersun sitä laittais jos budjettia olisi, lähipiirissä ML, eikä mikään jeesuksenaikanen edes ja onha se aika äijä ajettava.
toisaalta ku yksin pelkästää ajelee ni vähä vaikea perustella ittelle rahamielessä.
 
Kokeile f 30 kolmosbemari, oli tossa vähä aikaa siite viikonlopun yli semmonen, ja olipahan auto.

Voishan tuon käydä koittamassa, kiitos muistutuksesta. Vaikka vähän kammoksun tuon moottoriosastoa kestävyysmielessä. Siitä syystä en audia edes harkitse. Mutta ketjun kalkatusta voi korvallakin seurata ja vaihtaa hilut säännöllisesti. Kammoksuttaa kyllä myös bemarin suuntavakavuus tai sen puute. Sielläpäin ei taida olla uraisia teitä?

Jossain tuon rengasmeluakin on moitittu, mutta lienee pitkälti kiinni rengaskoosta. Olis sitten 316d mikä tulisi kyseeseen, sen saa kyllä näemmä chipattua 180-hepoiseksi.
 
Voishan tuon käydä koittamassa, kiitos muistutuksesta. Vaikka vähän kammoksun tuon moottoriosastoa kestävyysmielessä. Siitä syystä en audia edes harkitse. Mutta ketjun kalkatusta voi korvallakin seurata ja vaihtaa hilut säännöllisesti. Kammoksuttaa kyllä myös bemarin suuntavakavuus tai sen puute. Sielläpäin ei taida olla uraisia teitä?

Jossain tuon rengasmeluakin on moitittu, mutta lienee pitkälti kiinni rengaskoosta. Olis sitten 316d mikä tulisi kyseeseen, sen saa kyllä näemmä chipattua 180-hepoiseksi.

aurauskulmat oikeasti kuntoon ja renkaisiin kunnon paineet. Alkaa vakautta löytymään.
 
Voishan tuon käydä koittamassa, kiitos muistutuksesta. Vaikka vähän kammoksun tuon moottoriosastoa kestävyysmielessä. Siitä syystä en audia edes harkitse. Mutta ketjun kalkatusta voi korvallakin seurata ja vaihtaa hilut säännöllisesti. Kammoksuttaa kyllä myös bemarin suuntavakavuus tai sen puute. Sielläpäin ei taida olla uraisia teitä?

Jossain tuon rengasmeluakin on moitittu, mutta lienee pitkälti kiinni rengaskoosta. Olis sitten 316d mikä tulisi kyseeseen, sen saa kyllä näemmä chipattua 180-hepoiseksi.

Kunhan hommaa 2012-> facelift Audin, ei noita jakopään ongelmia ole. Tai 2009-> 3.0tdi. Ainoa mahdollinen murheenkryyni on S-tronic(DSG), mutta noidenkin mekatroniikkaan on nykyään aika halpa korjaussarja olemassa, missä ei enään tarvitse koko yksikköä uusia.

Enemmän olisin huolissani noiden BMW 2011-> vioista. Esim. f10: http://www.bimmerfest.com/forums/#/topics/591357
 
Kunhan hommaa 2012-> facelift Audin, ei noita jakopään ongelmia ole. Tai 2009-> 3.0tdi. Ainoa mahdollinen murheenkryyni on S-tronic(DSG), mutta noidenkin mekatroniikkaan on nykyään aika halpa korjaussarja olemassa, missä ei enään tarvitse koko yksikköä uusia.

Enemmän olisin huolissani noiden BMW 2011-> vioista. Esim. f10: http://www.bimmerfest.com/forums/#/topics/591357

Jep, tonnin kantturoissa on tuo korjaussarja marmotiskin asentamana, pomo ja työkaveri kokivat molemmat tuon kohtalon 2kk ajan jaksolla. 3.0tdi A6 oli ajettu 280tkm ja 2.0tdi pasuuna 260tkm. Eli tällä otannalla 250-300tkm väliin saattaa tdi+dsg kombon kanssa olla jumppa tiedossa. Molemmissa meni laatikko limp modeen ja audissa valitteli korkeita laatikon lämpötiloja.
 
Jep, tonnin kantturoissa on tuo korjaussarja marmotiskin asentamana, pomo ja työkaveri kokivat molemmat tuon kohtalon 2kk ajan jaksolla. 3.0tdi A6 oli ajettu 280tkm ja 2.0tdi pasuuna 260tkm. Eli tällä otannalla 250-300tkm väliin saattaa tdi+dsg kombon kanssa olla jumppa tiedossa. Molemmissa meni laatikko limp modeen ja audissa valitteli korkeita laatikon lämpötiloja.

Ja joistain alle 100tkmssä. Se kannattaa myös operoida heti kun alkaa oireilemaan, eli esim. 1-2 tai 2-1 vaihtaessa kolahdellessa tai jos pakista loppuu voima. Muuten joutuu uusimaan myös molemmat kytkinlevypakat.

Noihin saa myös paranneltuja ohjelmia vaihteistoon, mm. Revolta. Kytkinten pito paranee ja vaihtoaika lyhenee ym.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli haettua Ruotsista VW Passat CC -08. 3.6l V6 ja DSG. Ei ole kaduttanut ja toimii hyvin! Ohitukset sujuvat ripeästi 300hp ansiosta. Ulkonäkökin komea ainakin omaan silmään, mutta jakanee mielipiteitä?
 
Olen jumissa. Nyt alla huoltokustannus keisari 1 Toyota Prius $4,300 ei vaan pysty hakeen alle jotain rahareikä romurauta bemaria
2 BMW 328i $15,600. Lexusesta kun saisi farkun niin hakisin heti. LS:ään ehkä sopisi ilman farkkua mutta rokottaa ikävästi lompakkoa.

GS on ihan hyvän kokonen myös.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom