Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joissain menny 30tkm kohdalla, joissain myöhemmin... Alkaa paukuttamaan vaihteita alasvaihtaessa. En tiedä koskeeko vaan noita mopomoottoreita, kaverin RS6 myös toiminut laatikon osalta ihan moitteettomasti :D Noita DSG:itä oli muistaakseni 3 eri versiota, ja mm. Porsche käyttää niitä myös.
 
Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä mä ainakin pyrin pitäytymään noista ihan tunnetuista moottori- sekä automaattivaihteistovioista kaukana.
Esimerkkinä noi 2009-2012 VAG TSI/TFSI ja TDI moottorit(poislukien 3.0tdi 2009->) missä männänrenkaissa, jakoketjuissa sekä laahaimissa ym. tyyppiviat. Myös BMW:n samanikäiset N47 moottorit kärsivät noista jakopään ongelmista, mutta BMW:llä oli myös muita aika mielenkiintosia vikoja, esim. iDrive ja joulukuusiongelmat ym. sähköviat. 2011 alkaen vissiin vähän parantunut laatu, mutta silti katsoin että Audi olisi parempi ratkasu:
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=591357
 
Tuohon hintaan saa myös hyviä Subaruita (Legacy, Outback, Forester) ja jos ei olympiarenkaista halua maksaa nii eikö Skoda (Octavia/Superb) oo ihan yhtä hyvä auto myös ku nuo Auditki.

Volvoa V50/V70 voi nelikkonaki löytyä.
 
Tuohon hintaan saa myös hyviä Subaruita (Legacy, Outback, Forester) ja jos ei olympiarenkaista halua maksaa nii eikö Skoda (Octavia/Superb) oo ihan yhtä hyvä auto myös ku nuo Auditki.

Volvoa V50/V70 voi nelikkonaki löytyä.

Tommosen SuperB haluaisin itse, mutta ei oikein manuaalina löydy kun ei noita DSG:itä halua... Subarua mietin myös itse joskus mutta on samanlaisia muovipurkkeja kun Nissanit ym.. Nuo Saksalaiset on vaan jotenkin paremman tuntuisia.

Volvon nelikot on sitten haldexilla, samoin Audin A3, Q3 ja jotku TT:t. Jos jotain nyt ylipäätään kiinnostaa.

Parit 4x4 SuperB 2012-> manuaalina:
https://www.nettiauto.com/skoda/superb/8366273
https://www.nettiauto.com/skoda/superb/8735749
 
Peruskäyttäjälle tuskin on väliä että onko neliveto haldex vai "oikea" neliveto, kunhan tarvittaessa liikennevaloista lähtiessä joka nurkasta raapii :)
 
Onhan nuo saksalaiset kivoja mutta keskimäärin älyttömän tylsiä kapistuksia, mutta ruoste noita tuntuu raiskaavan kovalla kädellä. Vaggilaisia ja mersuja on nyt jokunen pyöriny nurkissa ja jokaisessa on kukkaa pukannu milloin mistäkin. Nykyinen golffi kontin lipasta ja helmoista, tämä onkin viimeinen sakemanni joka tähän pihaan eksyy. Seuraavaksi ajattelin urheilla ja pistää alle Alfan 159 2.2 litran diiselinä, sopivia vaihdokkeja vaan on nihkeästi tarjolla :D.
 
Tämä ei nyt liity auton ostamisen tuskaan, vaan auton myymisen tuskaan. Olen myymässä 1300 € pyyntihinnalla olevaa autoa ja hinta on mielestäni auton kunto, huollot jne. huomioiden enemmän kuin kohdallaan, ts. halvimpia ellei jopa halvin vastaavista. Tarjoukset mitä olen saanut ovat olleet luokkaa 800 - 900 €, eli 60 - 70 % pyyntihinnasta! Mikä vittu ihmisiä oikein vaivaa?!? Ajan ennemmin auton romuttamolle ilmaiseksi kuin myyn sen 60 - 70 %:lla pyyntihinnasta!
 
Tämä ei nyt liity auton ostamisen tuskaan, vaan auton myymisen tuskaan. Olen myymässä 1300 € pyyntihinnalla olevaa autoa ja hinta on mielestäni auton kunto, huollot jne. huomioiden enemmän kuin kohdallaan, ts. halvimpia ellei jopa halvin vastaavista. Tarjoukset mitä olen saanut ovat olleet luokkaa 800 - 900 €, eli 60 - 70 % pyyntihinnasta! Mikä vittu ihmisiä oikein vaivaa?!? Ajan ennemmin auton romuttamolle ilmaiseksi kuin myyn sen 60 - 70 %:lla pyyntihinnasta!

Mitä tahansa myykin niin aina ihmiset tulee tarjoamaan reilusti vähempää mitä on pyynti. Niin se vaan minun kokemusten mukaan menee. Kun joku ostaa autoa ja rahaa on käytettävissä 2000€ niin silti se katselee niitä 3-4 tonnin autoja ja tekee niistä tarjouksia unelmoiden josko sittenkin saisi paremman mihin on oikeasti varaa.

Nosta hintapyyntö 1800 euroon :D
 
Simpsa sanoi:
Tämä ei nyt liity auton ostamisen tuskaan, vaan auton myymisen tuskaan. Olen myymässä 1300 € pyyntihinnalla olevaa autoa ja hinta on mielestäni auton kunto, huollot jne. huomioiden enemmän kuin kohdallaan, ts. halvimpia ellei jopa halvin vastaavista. Tarjoukset mitä olen saanut ovat olleet luokkaa 800 - 900 €, eli 60 - 70 % pyyntihinnasta! Mikä vittu ihmisiä oikein vaivaa?!? Ajan ennemmin auton romuttamolle ilmaiseksi kuin myyn sen 60 - 70 %:lla pyyntihinnasta!

Auton myynti on niin käsittämätöntä puuhaa ettei siihen kannata huvikseen ruveta. Itse myin toukokuussa Ford Mondeo ST220:sta. Löin hinnaksi semmoisen summan että oli vastaavista nettiauton halvin. Pyynti oli ensin 3400 ja tiputtelin sitä sitten muutaman viikon jälkeen. Joku valopää tarjosi 1500 euroa. Totesin suoraan: "Jos alle kahden tonnin autoa etit niin mene katselemaan alle kahden tonnin autoja". :D Kyllä huomasi että ne oli eri kaverit jotka renkaita potkii ja ne jotka autoa on ostamassa. Pari heppua oli sitten ihan suoraan ostamassa tuota pyyntihinnalla ja toiselle auton vein ja se katsoi sitä ehkä minuutin ja iski käteiset kouraan koeajamatta autoa. Nuo jotka ensimmäisenä tinkailee ei sitä autoa ole ostamassakaan. Niille voi sanoa suoraan ettei tarvitse edes tulla katsomaan. Ihan sama kuvio pari vuotta sitten kun Skoda Octaviaa myin. Kun hinta on kohdillaan niin kyllä ostajia tulee, jotka lähes pyynnin maksaa. Ilmoituksessa kannattaa mainita kaikki pikkuviat niin ostaja tietää mitä saa, eikä tule erikoista rutinaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tämä ei nyt liity auton ostamisen tuskaan, vaan auton myymisen tuskaan. Olen myymässä 1300 € pyyntihinnalla olevaa autoa ja hinta on mielestäni auton kunto, huollot jne. huomioiden enemmän kuin kohdallaan, ts. halvimpia ellei jopa halvin vastaavista. Tarjoukset mitä olen saanut ovat olleet luokkaa 800 - 900 €, eli 60 - 70 % pyyntihinnasta! Mikä vittu ihmisiä oikein vaivaa?!? Ajan ennemmin auton romuttamolle ilmaiseksi kuin myyn sen 60 - 70 %:lla pyyntihinnasta!
Tossa hintaluokassa liikkuu myös paljon jobbareita autoja ostamassa. Tingataan hinta niin alas, että jää itselle mahdollisuus tienata jotain. Sitten auto kotipihaan ja saman tien myyntiin tai vaihtoon. Nimimerkillä joskus myin 3500e autoa ja lupailin jo puhelimessa 3000e pintaan. Paikan päällä nenän edessä heiluteltiin 2500e ja ties mitä puheita yritettiin, kuinka se on nyt hyvä hinta. Lähetin jobbarin kotiinsa ja auto meni parin viikon päästä kaupaksi yli 3000e hinnalla.

Toinen autotarina vuosien takaa. Myin 10ke autoa ja vaikka luki ei vaihtoa, niin kaikenlaista tavaraa yritettiin silti tarjota. Paras näistä oli, kun vaihdossa tarjottiin jotain viittä lumilinkoa :D
 
Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
Oon diiselikoneista volvoa pitkään jahkaillut, mutta nyt tuli yllätysvaihtoehto takavasemmalta: Opel Ampera

Tolla pääsis työmatkat ajamaan pelkällä sähköllä, pikaiseen laskien pelkästään dieselkärryn ajoneuvoveron hinnalla ajelis vuoden. Ruma on toki kuin mikä, varsinkin sisältä. Ja vissiin vähän kylmä talvella. Ja jos pitempää matkaa joutuu bensalla taittamaan niin ei enää mikään säästöpossu. Mutta muuten kyllä kiinnostelee nyt. Alkaa saada <20te hintaan käytettyjä.

Tuskin kellään kokemuksia?

ampera_etu270711PP_503_au.jpg


Opel_Ampera_Interior_View_992x425_am13_i02_022.jpg
 
Millainen takuu Ooppelin akuilla on? Opel Ampera on täällä Chevrolet Bolt, ja vaihtoakuston listahinta on $16k (!), mihin Suomessa tulisi tietty vielä ALV päälle. Täällä powertrain takuu 8 vuotta tai 100k mailia, mutta ilmeisesti kapan pitää pudota takuuaikana yli 40%, että saattaisivat vaihtaa takuuseen. Kannattanee käydä lukemassa chevybolt.org foorumia ennen ostopäätöstä.
 
eikös tuo Ampera ole Volt? Bolt lienee se uusi pikkuisempi?
Noita Amperoita on lähipiirissä peräti 3 kappaletta. Kaikkien vessat ovat ainakin toistaiseksi toimineet käsittääkseni ongelmitta. Tosin yksikään ei taida vielä 100 tkm ajettu.
 
Jesh niin onkin. Bolt on Teslan kaltainen täyssähkö ja Volt plug-in hybridi. Aina menevät sekaisin.
 
Oon diiselikoneista volvoa pitkään jahkaillut, mutta nyt tuli yllätysvaihtoehto takavasemmalta: Opel Ampera

Tolla pääsis työmatkat ajamaan pelkällä sähköllä, pikaiseen laskien pelkästään dieselkärryn ajoneuvoveron hinnalla ajelis vuoden. Ruma on toki kuin mikä, varsinkin sisältä. Ja vissiin vähän kylmä talvella. Ja jos pitempää matkaa joutuu bensalla taittamaan niin ei enää mikään säästöpossu. Mutta muuten kyllä kiinnostelee nyt. Alkaa saada <20te hintaan käytettyjä.

Tuskin kellään kokemuksia?

Mulla on ollut vuoden. Hemmetin hyvä ostos ollut. Sähköllä menee Helsingissä kaikki ajo käytännössä, parkkipaikkoja riittää, kiva ajaa. Sisältä ruma, mutta siihen totuin. Kokonaan mustana ei ulkoa edes pahan näköinen. Meillä on nyt reipas 10tkm ajettuna ja keskikulutus kaikkineen 3l tasolla. Matka-ajossa tuo tullut, taitaa olla jotain 6l / 100km, en ole tsekannut. Ainoa miinus mulle on yhden takapenkin puuttuminen ja sekin on todella pieni miinus. Pahimmilla pakkasilla sähköllä pääsee vain 30km, mutta lämpöongelmia ei ole ollut.
 
Kävin koeajolla ja olihan se metka ajettava. Hyvin tukeva ja silti mukava alusta ja vaikkei ihan rakettimaista suorituskykyä tarjoile, niin kummasti sitä veti liikennevalolähdöissä sadan metrin kaulan. Kovemmissa vauhdeissa oli vähän yllättävästi viivettä kaasuun vastaavuudessa, mutta saattoi johtua siitä että akku oli tyhjä ja kesti hetken että kone otti kierroksia. Aika ääneti se moottorikin kehräsi.

Tarvii oikeasti kyllä tuumia kauppoja. Takakontti on pieni ja takapenkillä vähän ahdas tunnelma jos jotain moittimista pitää keksiä. Boseissa yllättävän honottava soundi. Ja kojelauta näyttöineen on pikkasen sekava ainakin alkuun, mutta kai senkin oppisi. Vakkariakaan en saanut päälle vaikka kaikella lailla yritin. :)
 
Tosiaan, jos akku ei ole täynnä, niin moottori joutuu hetken lataamaan akkua ja siitä tulee tuo viive ajoittain. Ihan eri homma, kun akkua on. Tuo ongelma on siis vain matka-ajossa. Yksi juttu nyt tuli mieleeni... Jos et asu omassa talossa, niin taloyhtiön kanssa kannattaa jutella lataamisesta ennakkoon niin ei tule sanomisia jälkikäteen. Haluatko asentaa lataustolpan, ladata lämmitystöpselistä vai miten. Kestääkö sulakkeet ladata isommalla virralla? OP:lla oli hyvä teksti aiheesta https://op.media/talous/Autot-ja-li...oa-pihallasi-02ad56de69af4bc48aa46b7ad7dabfe7
 
Lataamisen kanssa ei ole ongelmaa. Mitenkäs muuten esilämmitys talvella? Jostain luin että uudemmissa vuosimalleissa voi valita tapahtuuko esilämmitys pelkällä sähköllä, mutta lähteekö vanhemmissa heti moottori pyörimään? Kuulostaa aika raa'alta kunnon pakkasilla, eikä lohkolämmitinkään kovin kätevä olisi.

Luotettavuuskin vähän arveluttaa, ei niinkään akut vaan lataus/ajoinvertterit ja muu sensorisälä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom