Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
E220 diesel kuluttaa 5l/100km ja S400 8l/100km. Meillä tulee hiukan päälle 20tkm vuodessa joten dieselillä säästää verojen ja menoveden jälkeen yli 500euroa.

Reissussa oon taas ollut ja menopelinä C4 Grand Picasso noin 1500km verran. Yllättävän mukava aparaatti ajaa Italian vaihtelevakuntoisilla teillä. Kulutus dieselillä hiukan päälle 5l/100km eli loisto lukema tällaisella laivalla. Konettaa saa kyllä polkea tosisaan kun taitaa olla sellainen 1.6l 88kw diesseli.

Yhtään Mersua väheksymättä, niin Mersu ei ole näköjään kovin mairittelevasti pärjännyt noissa testeissä, missä on verrattu luvattua ja todellista kulutusta toisiinsa. Tämä siis uudemmilla autoilla.

https://www.tekniikkatalous.fi/tekn...sta-kulutus-yli-40-luvattua-suurempaa-6609743

Mersu kaikista pahin huijari: Autojen kulutustietojen vääristely massiivista – kulutus yli 40 % luvattua suurempaa

"Mersun eräissä malleissa ero aidoissa olosuhteissa ajettuun kulutukseen on jopa 56 prosenttia. Mersun jälkeen eniten huijasivat Smart ja Audi. Pienimpiä erot ilmoitetun ja todellisen kulutuksen välillä olivat Fiatilla, Skodalla ja Opelilla."
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Automanian kalkkiviivat ovat käsillä. Vastakkain finaalissa Seat Leon ST ja Hyundai I30 wagon niin suurella määrällä varusteita ja niin isolla bensakoneella kuin saa. Tai no Seatissa oli jotain turhia varusteita eikä niin helppoja tasoja kuin Hyundaissa joten siitä joutuu vähän tinkimään. Huomenna tai perjantaina pitäisi vetää liipasimesta.
 
Cupra olisi mennyt ylibudjetin. Peli ratkesi Hyundain hyväksi näistä syistä:
+ Parempi ohjaamo. Kun istuin tuli heti olo että palasin lomalleni ja siellä ajetun B-Mersun rattiin.
+ Karvan isommat tilat takapenkillä peräkontissa
+ Parempi luotettavuus. Kahdessa koeajossa Seat resonoi jossain kohtaa koeajoa, renkaat hiukan täristi ja oven raosta pilkisti ei niin kaunista valkoista äänieristestyroksia. Netti selvettely toi lisävalaistusta asiaan. Ensin blogi ja sitten löytyi vikaketju jossa joka toinen viesti sanoo että resonoi ja loput kertoo että vedet tulee sisään jne. Hyundailla taas oli näyttöjä luotettavuustestien voitoista.
https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/seat-leon-resonoi-ja-natisee
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14846.720
https://www.is.fi/autot/art-2000001930033.html
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/

Seat eduiksi jäi parempi moottori (1.8) ja nopeampi vaihteisto. Varauksin myös parempi ajettavuus ainakin kesäkelillä hyväkuntoisella tiellä. Pitkään kuolasin 1.8 moottorin ja DSG vaihteiston suorituskykyä. Mutta kun hintalappu oli molemmissa samalla tasolla peli oli lopulta aika selvä.
 
Cupra olisi mennyt ylibudjetin. Peli ratkesi Hyundain hyväksi näistä syistä:
+ Parempi ohjaamo. Kun istuin tuli heti olo että palasin lomalleni ja siellä ajetun B-Mersun rattiin.
+ Karvan isommat tilat takapenkillä peräkontissa
+ Parempi luotettavuus. Kahdessa koeajossa Seat resonoi jossain kohtaa koeajoa, renkaat hiukan täristi ja oven raosta pilkisti ei niin kaunista valkoista äänieristestyroksia. Netti selvettely toi lisävalaistusta asiaan. Ensin blogi ja sitten löytyi vikaketju jossa joka toinen viesti sanoo että resonoi ja loput kertoo että vedet tulee sisään jne. Hyundailla taas oli näyttöjä luotettavuustestien voitoista.
https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/seat-leon-resonoi-ja-natisee
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14846.720
https://www.is.fi/autot/art-2000001930033.html
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/

Seat eduiksi jäi parempi moottori (1.8) ja nopeampi vaihteisto. Varauksin myös parempi ajettavuus ainakin kesäkelillä hyväkuntoisella tiellä. Pitkään kuolasin 1.8 moottorin ja DSG vaihteiston suorituskykyä. Mutta kun hintalappu oli molemmissa samalla tasolla peli oli lopulta aika selvä.

Teit oikean valinnan. Olisi lisäksi myöhemmin kaduttanut tuhansien euroja polttaminen voimansiirron remontteihin. VAG pettää. Aina.
 
Kirjoitellaas pitkästä aikaa tännekin jotain. Eli rouwalle pitäisi löytää pieni ja vähäruokainen työmatkakulkine tuon V70 D5 tilalle, budjetti luokkaa 10k€. Työmatka moottoritietä 38km suuntaansa. Mietinnässä ollut lähinnä '08--> Civic 2.2 diesel tai Toyota Auris 2.0 diesel. Kannattaako pieneen autoon ottaa diesel vai ennemmin bensa tai onko hybrideistä kokemusta? Muita järkeviä vaihtoehtoja?
 
Kirjoitellaas pitkästä aikaa tännekin jotain. Eli rouwalle pitäisi löytää pieni ja vähäruokainen työmatkakulkine tuon V70 D5 tilalle, budjetti luokkaa 10k€. Työmatka moottoritietä 38km suuntaansa. Mietinnässä ollut lähinnä '08--> Civic 2.2 diesel tai Toyota Auris 2.0 diesel. Kannattaako pieneen autoon ottaa diesel vai ennemmin bensa tai onko hybrideistä kokemusta? Muita järkeviä vaihtoehtoja?


Toyotan Hybrideillä on kovat takuut hybridijärjestelmistä. Olikohan 10v/350000km. Lexuksen CT200h luultavasti ihan näppärä kulkine, mutta joutuu varmaan vähän venyttää budjettia.
 
Kirjoitellaas pitkästä aikaa tännekin jotain. Eli rouwalle pitäisi löytää pieni ja vähäruokainen työmatkakulkine tuon V70 D5 tilalle, budjetti luokkaa 10k€. Työmatka moottoritietä 38km suuntaansa. Mietinnässä ollut lähinnä '08--> Civic 2.2 diesel tai Toyota Auris 2.0 diesel. Kannattaako pieneen autoon ottaa diesel vai ennemmin bensa tai onko hybrideistä kokemusta? Muita järkeviä vaihtoehtoja?

Jos itselle pitäisi löytää kakkosajoneuvo motariajoon, haeskelisin pientä ranskalaista dieselkoneella. Joskus on ollut vuokra-autona Renault Clio diesel 1000km edestä ja oli OK kyyti motarillakin dieselkoneen väännön ansiosta. Ranskalaisissa voi olla kaikkea pikkuvikaa, mutta niitten dieselkoneet on luotettavia. Eli jos jotain laukeaa koko omaisuus ei uppoa korjaamiseen. Lisäksi niitten arvo putoaa nopsaan joten käytettyjä saa halvalla. Saksalaisissa on kautta linjan liikaa kalliita moottorivikoja joten käytettynä kakkosautoon ne kannattaa kiertää kaukaa. Toyotan ongelma on että ne pitää arvonsa hyvin eli on kallis hankkia käytettynä. Toyotan hybridit on luotettavia mutta diesel koneet taisi tulla BMW:ltä. Google huvikseksi vaikka "N47 jakopää". En ymmärrä miksi Toyota riskeeraa maineensa, mutta ilmeisesti haluavat laittaa paukkunsa Hybrid kehitykseen ja jättää nokivasarat muille. Motariajettavuus Toyotalla on myös vähän niin ja näin. Eli vaikka tällaista:
https://www.nettiauto.com/peugeot/208/9346779
 
Kirjoitellaas pitkästä aikaa tännekin jotain. Eli rouwalle pitäisi löytää pieni ja vähäruokainen työmatkakulkine tuon V70 D5 tilalle, budjetti luokkaa 10k€. Työmatka moottoritietä 38km suuntaansa. Mietinnässä ollut lähinnä '08--> Civic 2.2 diesel tai Toyota Auris 2.0 diesel. Kannattaako pieneen autoon ottaa diesel vai ennemmin bensa tai onko hybrideistä kokemusta? Muita järkeviä vaihtoehtoja?

Kyllä noilla kilsoilla hybridi tulis halvemmaksi. Tohon budjettiin saa Priusta ja Aurista. Volvon jälkeen ei välttämättä ole ihan yhtä hyviä ajaa, mutta pitäisi kuitenkin olla aika luotettavia kamppeita.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos itselle pitäisi löytää kakkosajoneuvo motariajoon, haeskelisin pientä ranskalaista dieselkoneella. Joskus on ollut vuokra-autona Renault Clio diesel 1000km edestä ja oli OK kyyti motarillakin dieselkoneen väännön ansiosta. Ranskalaisissa voi olla kaikkea pikkuvikaa, mutta niitten dieselkoneet on luotettavia. Eli jos jotain laukeaa koko omaisuus ei uppoa korjaamiseen. Lisäksi niitten arvo putoaa nopsaan joten käytettyjä saa halvalla. Saksalaisissa on kautta linjan liikaa kalliita moottorivikoja joten käytettynä kakkosautoon ne kannattaa kiertää kaukaa. Toyotan ongelma on että ne pitää arvonsa hyvin eli on kallis hankkia käytettynä. Toyotan hybridit on luotettavia mutta diesel koneet taisi tulla BMW:ltä. Google huvikseksi vaikka "N47 jakopää". En ymmärrä miksi Toyota riskeeraa maineensa, mutta ilmeisesti haluavat laittaa paukkunsa Hybrid kehitykseen ja jättää nokivasarat muille. Motariajettavuus Toyotalla on myös vähän niin ja näin. Eli vaikka tällaista:
https://www.nettiauto.com/peugeot/208/9346779

Tuossa hintaluokassa ei ole Toyotan dieselit vielä BWM:n tekemiä. Sen lisäksi tuo jakopää ongelmakin on korjattu jo siihen mennessä, kun BMW:n koneet tuli Toyotaan.
 
Jos itselle pitäisi löytää kakkosajoneuvo motariajoon, haeskelisin pientä ranskalaista dieselkoneella. Joskus on ollut vuokra-autona Renault Clio diesel 1000km edestä ja oli OK kyyti motarillakin dieselkoneen väännön ansiosta. Ranskalaisissa voi olla kaikkea pikkuvikaa, mutta niitten dieselkoneet on luotettavia. Eli jos jotain laukeaa koko omaisuus ei uppoa korjaamiseen. Lisäksi niitten arvo putoaa nopsaan joten käytettyjä saa halvalla. Saksalaisissa on kautta linjan liikaa kalliita moottorivikoja joten käytettynä kakkosautoon ne kannattaa kiertää kaukaa. Toyotan ongelma on että ne pitää arvonsa hyvin eli on kallis hankkia käytettynä. Toyotan hybridit on luotettavia mutta diesel koneet taisi tulla BMW:ltä. Google huvikseksi vaikka "N47 jakopää". En ymmärrä miksi Toyota riskeeraa maineensa, mutta ilmeisesti haluavat laittaa paukkunsa Hybrid kehitykseen ja jättää nokivasarat muille. Motariajettavuus Toyotalla on myös vähän niin ja näin. Eli vaikka tällaista:
https://www.nettiauto.com/peugeot/208/9346779

N47 moottori nyt on kaikkein paskin moottori BMW:ltä ikinä. Samoin monelta muulta merkiltä tuli tuossa finanssikriisin aikana aikamoisia pommeja, mm. Audi 2.0TFSI.

Uudemmissa BMW:issä on kyllä myöskin kaikenmaailman kikkeliskokkelis-vikoja, eikä ihmekään kun tämän Premium merkin autojen hinnat ovat vähän laskeneet.
Audi taas on kunnostautunut aika hyvin 2012 faceliftistä lähtien(A6 2011->) ja mitään normaalia isompaa en ole kuullut että noissa olisi. Automaattivaihteistoisissa huoltoväli muistaakseni 60tkm välein ~400e Audilla. Ennenhän noihin ei paljoa öljyjäkään vaihdeltu.


Teit oikean valinnan. Olisi lisäksi myöhemmin kaduttanut tuhansien euroja polttaminen voimansiirron remontteihin. VAG pettää. Aina.

Mihinhän voimansiirron remontteihin?


Oon muuten parin viikon sisällä nähnyt liikenteessä useamman ranskalaisen missä takavalot vilkkuineen pitää ihan ihme valoshowta :D
 
Jep, olen kuullut myös, että ranskalaiset olisi nykyään ihan luotettavia pelejä. Ja nykyään tuntuu olevan merkillä kuin merkillä ongelmia, toisilla isompia ja toisilla pienempiä. Tiedättekö paljonko todellinen kulutus on diesel Auriksella tai Civicillä? Mersuja on itsellä aikaisemmin ollut ja niihin ei ole paluuta Bemareista puhumattakaan. Itseasiassa Volvoakin on saanut käyttää aika usein pajalla, kuluvia osia tosin mutta niitä on mennyt reppukaupalla. Nuo hybridit on mielenkiintoinen vaihtoehto mutta tehot n.80hv, wtf? Täytyy selata ranskalaisia läpi..
 
Voi elämä näitä.

Ihan rehellisesti voin sanoa, että omat paskat kokemukset aiheuttaa aikamoista antipatiaa koko konsernia kohtaan. Siihen kun lisätään monen muun vastaavanlaiset kokemukset, niin ulostulo on sitten tuota tasoa. Mutta hienoa, että olet itse säästynyt ikäviltä kokemuksilta.
 
Ihan rehellisesti voin sanoa, että omat paskat kokemukset aiheuttaa aikamoista antipatiaa koko konsernia kohtaan. Siihen kun lisätään monen muun vastaavanlaiset kokemukset, niin ulostulo on sitten tuota tasoa. Mutta hienoa, että olet itse säästynyt ikäviltä kokemuksilta.

Samalla voisi olla hyvä kertoa autoista missä näitä vikoja on ollut.. esim. puhutaanko 2000vm 300tkm ajetuista ym... Ja mitä vikoja?
 
Samalla voisi olla hyvä kertoa autoista missä näitä vikoja on ollut.. esim. puhutaanko 2000vm 300tkm ajetuista ym... Ja mitä vikoja?

Kyseessä oli vm. 2008 Golf TSI-moottorilla, jossa ketju venyi säännöllisesti noin 80tkm välein (olin ilmeisesti "onnekas", koska monella on samaa käynyt jo pienemmilläkin kilometreillä). No ei tuossa vielä mitään, mutta lopulta kone oli pahasti karstoittunut n. 150tkm kohdalla, ja se piti käytännössä purkaa osiin puhdistusta varten. Samalla todettiin, että jo uusittu ketju on kulunut vaihtokuntoiseksi, ja piti vaihtaa myös joku alaosan ratas joka oli kulunut vituiksi. Vaikka pienen väännön jälkeen maahantuoja tuli vähän vastaan, niin tuo tuli aika saakelin kalliiksi. Volkkarin huoltoneuvoja antoi vielä todella luottamusta herättävän vinkin: "Vaihda autoa aika nopsaan, koska kohta kukaan ei sitä enää huoli." Eivät siis luota omaan merkkiinsäkään.

Työkaverin vm. 2010 golffi teki vähän aikaa sitten saman "jekun", eli ketju venyi siinäkin ja about samoilla 80tkm ajettuna. Meni takuuseen vielä, mutta voin sanoa että silläkin menee seuraava omasta pussista. Monella muullakin tutulla on ollut nimenomaan isoja ja kalliita ongelmia pääasiassa VW/Audi -rintamalla, vaikka autot ovat olleet suhteellisen uusiakin. Yleisesti tiedossa olevia ongelmia DSG-vaihteistossa, joidenkin moottorimallien naurettava öljynkulutus, päästöhuojaukset, moottorien suunnitteluvirheet yms. Kyllä tämä konserni loistaa kusetussektorilla kirkkaammin kuin mikään muu tällä hetkellä. Asiakas testaa puolitiehen jätetyn kehitystyön "helmet" ja maksaa siitä sitten kalliin hinnan omasta lompakostaan.

Kaikki ongelmat kiistetään, öljynkulutus on normaalia, eikä hemmetti edes pientä eristyspalaa voida laittaa vaikka huollon yhteydessä (takaisinkutsu, mikä se on?) surullisenkuuluisaan 2.0 TDI-moottoriin, koska sehän saakeli antaisi sellaisen kuvan että siellä olisi suunnitteluvirhe. Parempi on, että kondensiovesi pääsee moottoriin ja rikkoo koko paskan. Omistajan virhe, mitäs ajoi talvella parkkihalliin.

Näitä riittää. Kiitos ja anteeksi.
 
Zone-sarja -42%
Vw, audi, bmw ja mersu on nykyisin autoja, jotka kannattaa ostaa uutena jos semmoisesta haaveilee, on takuu voimassa ja kori ei ole ehtinyt ruostua. Käytettynä kiertäisin kaukaa, ellei puol ilmaiseksi saa tai jos ei halua itselleen projektia. Edellinen oma golffi oli, toki jo 8v ikäisenä, helmoista ja luukuista mätä, sama vika 5v vanhassa työkaverin passatissa, puhumattakana firman 4v vanhasta Vitosta :D. Öljyä tuntuu kans katoavan 0.5-1 litraa 1tkm matkalla 2.0tdi moottoreissa, näin siis ainakin itselläni ja työkaverilla pasuunassa ja eipä nuo dsg/mekatroniikka ongelmatkaan aivan urbaanilegenda ole jos 200tkm alkaa oleen mittarissa. Mersun diiselissä tuntuu nuo polttoaineensuuttimet/suuttimen tiivisteet olevan vuosihuoltoon kuuluvia osia, ainakin niitä tuntuu vuodessa menevän tarpeeksi usein, puhumattakaan sitten noista alustan osista.

Toimiessaan ihan ok ajettavia, mutta kyllä noissa murheita on.
 
No toi VW TSi 2007-2012 on yhtä surullinen tapaus kun Audin TFSI samalta ajalta. 2012 faceliftistä lähtien korjasivat isoimmat ongelmat öljynkulutukseen liittyen. 2.0tdi:ssäkin oli tolla ajalla jotain ongelmia, mutta ei muistaakseni ihan niin ikäviä. Itselläkin ollut nyt pari vuotta 2013 A4 2.0tdi, 3takaisinkutsukampanjaa tällä autolla takana ja päästökampanjassakin meni 15min.
 
VW 2008 1.6 vaparista laukesi sylinterin kansi ja rikkoi koko moottorin. Ikää 2½ kilsoja joku 60tkm. Maahantuoja hyvitti reilusti mutta jäi siitä itselle maksettavaa 1400.

Juuri päättyneessä autoprojektissa tuli merkkikohtaisia foorumeita luettuja. Noista saa mielestäni varsin rehellisen kuvan luotettavuudesta. VW / Audi on voinut parantaa luotettavuuttaan, mutta kyllä vanhat muistot vähentää merkin haluttavuutta useita vuosia. Lisäksi kyseisen putiikin huolto oli täynnä mulkkuja. Kun hommasin Toyotan ihmettelin, että mitä helvettiä, huollon työntekijät on oikeasti mukavia ja mun ongelmat kiinnostaa niitä... ei VW:llä ikinä tullut tuollainen olo.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom