Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep, onhan noita ollut myynnissä jo pari viikkoa. Varmaan ne on ainakin sen ajan kestäneet?
1.8tsi on näköjään jätetty vielä ketjukoneeksi. Varmaan koemielessä testailevat ja asiakas maksaa.
Ehkä tommosen 1.4tsi manuaalin Ocun hihnakoneella uskaltais sittenkin ostaa?
En kyllä ymmärrä tuota ketjusta hihnaan muutosta. Tai no saadaanhan sillä huoltofirmoille lisää rahaa kun pitää käyttää hihnanvaihdossa vähän väliä.
En kyllä ymmärrä tuota ketjusta hihnaan muutosta. Tai no saadaanhan sillä huoltofirmoille lisää rahaa kun pitää käyttää hihnanvaihdossa vähän väliä.
Näissä uusissa rupee olemaan "huoltovapaita" hihnoja. TSI:ssä muistaakseni 210tkm eka tsekkaus ja viimeistään 300tkm vaihto. Fordin litrasessa Ecoboostissa jotain 200-240tkm. Fordissa hihna on öljykylvyssä, volkkarista ei ole tietoa. Mutta joka tapauksessa joissain maissa ei tarvitsisi vaihtaa kertaakaan, Suomessa ehkä kerran, mikäli nuo myllyt nyt muuten kestää. Sinänsä noihin pikkukoneisiin ei luulis hihnanvaihto mitenkään mahdottoman kallis olevan, kun tilaa luulisin löytyvän, mutta voi olla, että noissa huoltovapaissa ole paljon vaihdon helppoutta mietitty.
Ja lopuksi vielä maininta, että eipä läheskään kaikki pre-downsizing ketjukäyttöisetkään mitään ikuisia ole eli niitäkin joutuu vaihtelemaan.
Eli 1.8tsi Octavia...
Jos löytää, kuitenkin vähän harvinaisempi kone. Vai oikein uudenko meinaat pistää?
Mitä jos rullaisit vaan Mitsulla? Onko pakko ostaa, autokuume menee ainakin mulla ohi kun katsoo tilin saldon.
Jos löytää, kuitenkin vähän harvinaisempi kone. Vai oikein uudenko meinaat pistää?
Mitä jos rullaisit vaan Mitsulla? Onko pakko ostaa, autokuume menee ainakin mulla ohi kun katsoo tilin saldon.
Varmaan siksi, kun ketju oli epäluotettava? Mielummin pari hunttia remmin vaihtoon 4 vuoden välein mitä 5k€ + työt konerempan merkeissä.
Kyllä siellä ketjua pyörittävisää osissa löytyy laakereita, mitkä voivat poikia;)Niinno edelisellä autolla +500tkm samalla ketjulla, nykyiseen vaihdettu kerran ketju ja mittarissa on 670tkm. Se vaan on kiinni siitä osaako autovalmistaja tehdä moottoria ylipäätään. Tuplaketju kun on niin se ei tosiaan ole epäluotettava, kunhan moottori itsessään on luotettava. Fordeissa yms. kestää muutenki kone sen 300tkm korkeintaan niin onhan se mahdollista että niissä ketjua voidaan luulla epäluotettavaksi. Toki poikkeuksia löytyy hyvistäkin autoista, tehdastuotannossa kun aina tulee myös niitä virheitäkin.
No ohhoh, johan on. Noin se voi olla jossain pakkiksen autokeskusteluissa, mutta kyllä varsinkin lähestulkoon kaikki isot laatuautot rekisteröidään dieseleinä. Tai näin mä ainakin kuvittelen. Ihmiset tuijottaa ihan liikaa sitä naftapumpun eurohintaa ja vertaa sitä bensan hintaan. Ei tollasta isoa maasturia/muuten isoa autoa vaan kannata ostaa bensana, koska kyllä ite ainakin kaipaisin sitä kunnon vääntöä sellaiseen. Vai onko sulla Huppelsson ollut hirveesti ongelmia egr:n tai dpf:n kanssa? Rahamiehet kuitenkin vaihtaa autoa jatkuvasti, niin ei ne kerkee siinä ajassa kärsiä.Diesel on aikansa elänyt. Just live with it.
No ohhoh, johan on. Noin se voi olla jossain pakkiksen autokeskusteluissa, mutta kyllä varsinkin lähestulkoon kaikki isot laatuautot rekisteröidään dieseleinä. Tai näin mä ainakin kuvittelen. Ihmiset tuijottaa ihan liikaa sitä naftapumpun eurohintaa ja vertaa sitä bensan hintaan. Ei tollasta isoa maasturia/muuten isoa autoa vaan kannata ostaa bensana, koska kyllä ite ainakin kaipaisin sitä kunnon vääntöä sellaiseen. Vai onko sulla Huppelsson ollut hirveesti ongelmia egr:n tai dpf:n kanssa? Rahamiehet kuitenkin vaihtaa autoa jatkuvasti, niin ei ne kerkee siinä ajassa kärsiä.
Sitähän mä sanoin. ;)Matalaviritteiset ja vapaastihengittävät bensakoneet vaan tuntuu nykyään helvetisti luotettavammalta vaihtoehdolta. Mieluummin maksan pumpulla sitten enemmän.