Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jep, onhan noita ollut myynnissä jo pari viikkoa. Varmaan ne on ainakin sen ajan kestäneet?

1.8tsi on näköjään jätetty vielä ketjukoneeksi. Varmaan koemielessä testailevat ja asiakas maksaa.
Ehkä tommosen 1.4tsi manuaalin Ocun hihnakoneella uskaltais sittenkin ostaa?

Bemarin dieseleillä pääsee sentään sen 150..200tkm ennen kuin on ketju poikki:) Mulla on onneks vielä satku niihin kilsoihin..
 
Mitsulla jos ajelis vielä pari vuotta niin ois vasta 100tkm täynnä. Nyt näyttää vastaavilla olla jo 200tkm mittarissa. Ei toi voi huonokaan olla jos jotkut on ajaneet 130tkm enemmän kuin minä. VAGista hajoaa paitsi vaihteet, myös kone alle 100tkm. :D
 
Ei taida syntyä autokauppoja kun ei myyjä tingi siihen mitä olen valmis maksamaan. Uutta matoa koukkuun siis....
 
En kyllä ymmärrä tuota ketjusta hihnaan muutosta. Tai no saadaanhan sillä huoltofirmoille lisää rahaa kun pitää käyttää hihnanvaihdossa vähän väliä.

Varmaan siksi, kun ketju oli epäluotettava? Mielummin pari hunttia remmin vaihtoon 4 vuoden välein mitä 5k€ + työt konerempan merkeissä.
 
En kyllä ymmärrä tuota ketjusta hihnaan muutosta. Tai no saadaanhan sillä huoltofirmoille lisää rahaa kun pitää käyttää hihnanvaihdossa vähän väliä.

Näissä uusissa rupee olemaan "huoltovapaita" hihnoja. TSI:ssä muistaakseni 210tkm eka tsekkaus ja viimeistään 300tkm vaihto. Fordin litrasessa Ecoboostissa jotain 200-240tkm. Fordissa hihna on öljykylvyssä, volkkarista ei ole tietoa. Mutta joka tapauksessa joissain maissa ei tarvitsisi vaihtaa kertaakaan, Suomessa ehkä kerran, mikäli nuo myllyt nyt muuten kestää. Sinänsä noihin pikkukoneisiin ei luulis hihnanvaihto mitenkään mahdottoman kallis olevan, kun tilaa luulisin löytyvän, mutta voi olla, että noissa huoltovapaissa ole paljon vaihdon helppoutta mietitty.

Ja lopuksi vielä maininta, että eipä läheskään kaikki pre-downsizing ketjukäyttöisetkään mitään ikuisia ole eli niitäkin joutuu vaihtelemaan.
 
Näissä uusissa rupee olemaan "huoltovapaita" hihnoja. TSI:ssä muistaakseni 210tkm eka tsekkaus ja viimeistään 300tkm vaihto. Fordin litrasessa Ecoboostissa jotain 200-240tkm. Fordissa hihna on öljykylvyssä, volkkarista ei ole tietoa. Mutta joka tapauksessa joissain maissa ei tarvitsisi vaihtaa kertaakaan, Suomessa ehkä kerran, mikäli nuo myllyt nyt muuten kestää. Sinänsä noihin pikkukoneisiin ei luulis hihnanvaihto mitenkään mahdottoman kallis olevan, kun tilaa luulisin löytyvän, mutta voi olla, että noissa huoltovapaissa ole paljon vaihdon helppoutta mietitty.

Ja lopuksi vielä maininta, että eipä läheskään kaikki pre-downsizing ketjukäyttöisetkään mitään ikuisia ole eli niitäkin joutuu vaihtelemaan.

"Huoltovapaa" tarkottaa varmaan just sitä että konetta ei ole lainkaan suunniteltu huollettavaksi ja hihnan ylimääräinen vaihto maksaa maltaita, ja senhän varmasti pääsee vaihtamaan ainakin suomessa kun öljynvaihtovälit on täälläkin vähintään se 30tkm...
 
Eli 1.8tsi Octavia...

Jos löytää, kuitenkin vähän harvinaisempi kone. Vai oikein uudenko meinaat pistää?

Mitä jos rullaisit vaan Mitsulla? Onko pakko ostaa, autokuume menee ainakin mulla ohi kun katsoo tilin saldon.
 
Jos löytää, kuitenkin vähän harvinaisempi kone. Vai oikein uudenko meinaat pistää?

Mitä jos rullaisit vaan Mitsulla? Onko pakko ostaa, autokuume menee ainakin mulla ohi kun katsoo tilin saldon.

Hyvä lääke autokuumeeseen on ostaa joku järjetön 500-1000 euron vekotin. Kuitenkin useita tuhansia halvempi kuin auto ja enemmän iloa. Auto seisoo pihalla autokatoksessa 23h vuorokaudessa.
 
Autokuumeesta. Sitä on itselläkin. Myönnetään.

Mutta siitä just kaverille Skypessä chattasin, eli mennyt itsellä näin.

Ostettiin aikoinaan se esittely-Cordoba, eli käytännössä uus auto. Tais olla 23.000 euroa. Oli meillä jotain vajaa pari vuotta kun poika syntyi ja ei tuohon mitään mahtunut oikeasti. Ei edes istuinta niin ettei etupenkillä istuvalla ollut polvet kiinni kojetaulussa, konttiin ei mahdu vaunut kuin rälläkällä paloitellen. Pakko mennä autokauppaan. Löydettiin tuo vieläkin käytössämme oleva 307 farkkupösä, vajaa vuoden vahja 12.000 ajettu. Cordobasta sai muistaakseni 16.000 euroa vaihdossa ja pösön hinta tais olla 21.000 jos en väärin muista. Eli Cordobasta takkiin 7000 euroa alta kahden vuoden.

No sitten kysyttiin tuosta pösöstä huvikseen parin vuoden pidon jälkeen tarjouksia ja tais silloin vaihtohyvitys olla n. 14.000 tonnia. Tänäpäivänä varmaan sais 6-9 tonnia täysin riippuen siitä minkä hintaiseen vaihtaisi...

Että tällätavalla. Vähän pystyy jo kuumetta hallitteen. Tiukkoja tarjouksi pari tehnyt nyt. Tarkotus siis vaihtaa tuo oma tonnin järkipeli pois. Tai siis ostaa auto ja myydä sitten tuo tonnin järkipeli. Hyvin se varmaan vieläkin toimisi, mutta alkaa oikeasti melkein 3 vuotta jo tuolla riittämään.

Alta kymppitonnin pikkuautoja kateltu. Vaimolle se ja mulle tuo Pösö. vaikka onkin paljon parjattu ranskanpulla, niin se on ollut meillä lähes uudesta, sillä ajettu vasta 130 tkm eli tuon auton tuntee ja tietää. Sillä kannattaa oikeasti rullata vielä ainakin satku jos vaan toimii ongelmitta. Jos ei toimi niin sitten joutuu miettiin senkin
vaihtoa.


EDIT: Eli siis tarjoan noista sen mitä olen valmis maksamaan ja jos myyjä ei myy, niin saa pitää autonsa. Huvittavaa vaan kun tulee vähän suorastaan kiukuttelumeilejä takaisin kun jätän tarjouksen ja vastaavat että eivät tuolla myy ja minä että eipä sinä sitten mitään kuin että kiitos kaupan hieromisesta ja jään katteleen seuraavia. Kyllä minä sen tuskan ymmärrän kun siitä rakkaasta peltikotterosta ottaa kunnolla takkiin myydessä. Mutta tätä se autokauppa on silloin kun tavallinen pulliainen näitä ostelee itselleen käyttöön. 99% tapauksista arvo laskee heti kaupanteon jälkeen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos löytää, kuitenkin vähän harvinaisempi kone. Vai oikein uudenko meinaat pistää?

Mitä jos rullaisit vaan Mitsulla? Onko pakko ostaa, autokuume menee ainakin mulla ohi kun katsoo tilin saldon.

Mulla menee autokuume ohi, kun katsoo pihalle ja näen Corollan. Muutama viikko sitten halusin valkoisen auton, kun tuo oli niin paskainen, mutta käytin sen pesussa.
 
Varmaan siksi, kun ketju oli epäluotettava? Mielummin pari hunttia remmin vaihtoon 4 vuoden välein mitä 5k€ + työt konerempan merkeissä.

Niinno edelisellä autolla +500tkm samalla ketjulla, nykyiseen vaihdettu kerran ketju ja mittarissa on 670tkm. Se vaan on kiinni siitä osaako autovalmistaja tehdä moottoria ylipäätään. Tuplaketju kun on niin se ei tosiaan ole epäluotettava, kunhan moottori itsessään on luotettava. Fordeissa yms. kestää muutenki kone sen 300tkm korkeintaan niin onhan se mahdollista että niissä ketjua voidaan luulla epäluotettavaksi. Toki poikkeuksia löytyy hyvistäkin autoista, tehdastuotannossa kun aina tulee myös niitä virheitäkin.
 
Niinno edelisellä autolla +500tkm samalla ketjulla, nykyiseen vaihdettu kerran ketju ja mittarissa on 670tkm. Se vaan on kiinni siitä osaako autovalmistaja tehdä moottoria ylipäätään. Tuplaketju kun on niin se ei tosiaan ole epäluotettava, kunhan moottori itsessään on luotettava. Fordeissa yms. kestää muutenki kone sen 300tkm korkeintaan niin onhan se mahdollista että niissä ketjua voidaan luulla epäluotettavaksi. Toki poikkeuksia löytyy hyvistäkin autoista, tehdastuotannossa kun aina tulee myös niitä virheitäkin.
Kyllä siellä ketjua pyörittävisää osissa löytyy laakereita, mitkä voivat poikia;)
Jossain vaiheessa noita hihnoja tosiaan vahdettiin ketjuihin tai jonkinlaisiin rattas virityksiiin, niin kyllä vaan moni valmistaja on palannut takaisin tuohon remmiin.
 
Testasin Octavia 2013 mallia. Ihan kiva peli, ja hienokin. Epäilyttää vain tuo vaihto toimivasta autosta VAG-konsernin palikoista läjättyyn autoon + pitäisi maksaa väliäkin. Ei kyllä aiheuta ostotoimenpiteitä vaikkei toi Outlanderi niin kiva kesäisin olekaan. Marraskuussa tulee sitten taas hymy suunpieliin ja voi nauraa neliveto-threadissa skodamiehille. :lol2:

Suoraan sanottuna kukaan ei tahdo ottaa Diesel-Outlanderia vaihdossa niin että hyvittäisi siitä mitään. Diesel on aikansa elänyt. Just live with it.
 
Diesel on aikansa elänyt. Just live with it.
No ohhoh, johan on. Noin se voi olla jossain pakkiksen autokeskusteluissa, mutta kyllä varsinkin lähestulkoon kaikki isot laatuautot rekisteröidään dieseleinä. Tai näin mä ainakin kuvittelen. Ihmiset tuijottaa ihan liikaa sitä naftapumpun eurohintaa ja vertaa sitä bensan hintaan. Ei tollasta isoa maasturia/muuten isoa autoa vaan kannata ostaa bensana, koska kyllä ite ainakin kaipaisin sitä kunnon vääntöä sellaiseen. Vai onko sulla Huppelsson ollut hirveesti ongelmia egr:n tai dpf:n kanssa? Rahamiehet kuitenkin vaihtaa autoa jatkuvasti, niin ei ne kerkee siinä ajassa kärsiä.
 
No ohhoh, johan on. Noin se voi olla jossain pakkiksen autokeskusteluissa, mutta kyllä varsinkin lähestulkoon kaikki isot laatuautot rekisteröidään dieseleinä. Tai näin mä ainakin kuvittelen. Ihmiset tuijottaa ihan liikaa sitä naftapumpun eurohintaa ja vertaa sitä bensan hintaan. Ei tollasta isoa maasturia/muuten isoa autoa vaan kannata ostaa bensana, koska kyllä ite ainakin kaipaisin sitä kunnon vääntöä sellaiseen. Vai onko sulla Huppelsson ollut hirveesti ongelmia egr:n tai dpf:n kanssa? Rahamiehet kuitenkin vaihtaa autoa jatkuvasti, niin ei ne kerkee siinä ajassa kärsiä.

Se minkälaisia autoja rekisteröidään ei hirveesti kerro tekniikan laadusta pidemmän päälle. Suihkumoottorilla varustettu "iso laatuautokin" olis rekisteröintilistan kärjessä jos se vaan olisi edullisempi kuin muut vastaavat. Kohtuu koomista kun ennen niin luotettavana pidetyt matalaviritteiset dieselkoneet on muuttuneet korkeaviritteisiksi ja vikaherkiksi. Diesel on enemmänkin aikaansa edellä kuin aikansa elänyt. Jokainen ajaa millä haluaa ja varmasti jokainen keksii perustelut mielipiteelleen. Mä en dieseleihin koske, enää. Matalaviritteiset ja vapaastihengittävät bensakoneet vaan tuntuu nykyään helvetisti luotettavammalta vaihtoehdolta. Mieluummin maksan enemmän pumpulla kuin korjaamolla.
 
Matalaviritteiset ja vapaastihengittävät bensakoneet vaan tuntuu nykyään helvetisti luotettavammalta vaihtoehdolta. Mieluummin maksan pumpulla sitten enemmän.
Sitähän mä sanoin. ;)
Mun Mitsussa pitäs kyllä olla suhteellisen luotettava ja pitkäikäinen + matalaviritteinen PSA:n 2.2 HDI. Ovathan noi näillä porskutelleet jo lie 10v ajan 400-700tkm helposti. Vaihtoehtoinen kone oli VAGin 2.0 diesel. Se jäi kauppaan tarkoituksella :lol2:
 
En tiedä, josko sittenkin harkitsisi tuota 1.4tsi DSG -yhdistelmää. Hyvällä tuurillahan se voi olla toimivakin.
 
^Tässä on kyllä jotain savolaista jahkailua ilmassa. Voisiha mie tuon ostaakkii mut se kuitennii hajjooo 500tkm jälkeen niin enpä taidakkaa. :D
Mee sinne kauppaan osta auto lykkää mitsu vaihdossa ja ole tyytyväinen oli auto sitten mikä tahansa :D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom