Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon kanssa tota kyseistä bemaria kattellu. Liaan pieni kone ehkä kyllä omaan makuun. Jos ostan z4:sen niin varmaan tulee sillä 3.0si koneella, noissa on aika usein kaiken maailman m-sport pakettiakin valittuna. Tosin myös aika usein rattivaihteilla ja tahtoisin ehkä mieluiten manuaalin. No jos saksasta tuo niin riittää valikoimaa ainakin.

Kävin muuten eilen ihmettelemässä mx-5:sta piruuttani kun tässä ihan vieressä on yksi myynnissä. On muuten aika ahdas auto! Itse olen vain 176cm/95kg ja mm. rattia ei saanut niin ylös ettei se olisi koko ajan hinkannut reisiin :D Lähden ens viikolla käymään helsingissä niin täytyy siellä vähän kierrellä autoliikkeitä ja käydä livenä ihmettelemässä tollasta z4:sta ja sitä ykkösarjan avomallia.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lumet kun sulaa tota tahtia niin auto menis vaihtoon ja karsinnan jälkeen ykkösvaihtoehdoksi jäi volvo c70. Mallia 2007-08 t5 kovakatto avo. Ei tahdo näitä vaan oikeen hirveesti olla ja tosi nihkeesti löytyy kokemuksia mistään keltään. Vanha c70 oli ainakin jees kaikinpuolin. Kellään ollu tällästä ? Millasia ton ikäluokan automaattilootat ja t5 koneet ?

Tuo sitten pohjautuu S40/V50 malliin. Eli ihan ok, ei "kunnon volvo" hyvässä ja pahassa. Tekniikka ei ainakaan ole liian eksoottinen. T5 on janoinen ja automaatti vanhanaikainen, luistattaa ihan huolella.
 
Tähän palatakseni. Tänään sitten keskellä kaupunkia ÄSSÄ4 polki kauheella pörinällä ja kiihdytyksellä rinnalle ja ohi, 200m päässä oleviin liikennevaloihin seisomaan. Peilistä näki hyvin kun audin perä niias ja kunnon ryntäys ohi. Oli jotenkin söpöä. :p

Aijai :D Kyllä se tuottaa varmaan suurta mielihyvää.

http://www.nettiauto.com/bmw/z4/7267734

Itse ehkä lähtisin noilla spekseillä tähän. Kaunis peli, muotoilu klassikkokamaa ja ilmoituksesta saa kuvan, että olisi harrastajan käsistä, Miinuksena toki vähän liian pieni moottori.

Tossa vaan ei oo mitään, mikä maksaisi 21 000e, kun vastaavan saat lähempänä 10 tonnia. Tuo vahapinta ei ole sen arvoista... Mua alkaa tossa häiritsemään tuo hieman vanhanaikainen ulkonäkö, tollainen manaatti. Mutta nää on makukysymyksiä tietenkin.
 
Tuo sitten pohjautuu S40/V50 malliin. Eli ihan ok, ei "kunnon volvo" hyvässä ja pahassa. Tekniikka ei ainakaan ole liian eksoottinen. T5 on janoinen ja automaatti vanhanaikainen, luistattaa ihan huolella.

Aaa, olin siinä uskossa että on v70 sukulainen. Noh, janoisuus ei juurikaan haittaa kun suht vähän tulee ajeltua. 140/170hv malli on liian laiska tuohon koppaan joten taitaa t5 olla ainoa vaihtoehto. Pitää vaan koeajossa sitten rääkätä laatikkoa kunnolla (ei yhtään manuaali t5sta myynnissä)
Nettiauton jokapäiväinen selailu lisäs vielä a5 audin tonne koeajolistaan. Pitää tehdä ens viikolla pääkaupunkiseutu kierros ja käydä ajaa c70, slk ja a5. Eiköhän niistä joku mukaan lähde.
 
Aijai :D Kyllä se tuottaa varmaan suurta mielihyvää.



Tossa vaan ei oo mitään, mikä maksaisi 21 000e, kun vastaavan saat lähempänä 10 tonnia. Tuo vahapinta ei ole sen arvoista... Mua alkaa tossa häiritsemään tuo hieman vanhanaikainen ulkonäkö, tollainen manaatti. Mutta nää on makukysymyksiä tietenkin.

Mun mielestä toi 06-08 Z4 on ainakin ihan pirun hyvän näköinen, vai keksitkö paremman näköisen kaksi paikkasen avoauton minkä saa tohon 20 000€ hujakoille suht ripeällä tekniikalla? Noi kaikki muut vähänkään järkevän hintaset näyttää liikaa tyttöautoilta
 
Mun mielestä toi 06-08 Z4 on ainakin ihan pirun hyvän näköinen, vai keksitkö paremman näköisen kaksi paikkasen avoauton minkä saa tohon 20 000€ hujakoille suht ripeällä tekniikalla? Noi kaikki muut vähänkään järkevän hintaset näyttää liikaa tyttöautoilta
https://m.autoscout24.de/angebote/mazda-mx-5-20-mzr-sports-line-benzin-grau-286956983

Suomessa avuton tarjonta noista. Mut tollasen laittaisin ite jos pieni, suomen oloihin vähintään riittävän kulkupuolen omaava ja ketterä avo pitäis saada kohtuu budjetilla. Varmasti halvempi ylläpitääkin kuin penari.
 
https://m.autoscout24.de/angebote/mazda-mx-5-20-mzr-sports-line-benzin-grau-286956983

Suomessa avuton tarjonta noista. Mut tollasen laittaisin ite jos pieni, suomen oloihin vähintään riittävän kulkupuolen omaava ja ketterä avo pitäis saada kohtuu budjetilla. Varmasti halvempi ylläpitääkin kuin penari.

Tossa NC-koppasessa on menetetty ne MX5 ominaispiirteet, mitkä siinä ennen oli, ND:ssä ne on tullut taas takaisin. Toi on enemmän perusavo, kun taas NA, NB ja ND on selkeesti sportteja. Aikaisemmat mallit ei taida käydä aloittajalle kuitenkaan.
 
Zone-sarja -42%
Tossa NC-koppasessa on menetetty ne MX5 ominaispiirteet, mitkä siinä ennen oli, ND:ssä ne on tullut taas takaisin. Toi on enemmän perusavo, kun taas NA, NB ja ND on selkeesti sportteja. Aikaisemmat mallit ei taida käydä aloittajalle kuitenkaan.
Makuasia mistä tykkää. Ite tykkään tuosta korista oikeastaan eniten. Ei omaan silmään ole NA/NB ja ND juurikaan tekemistä keskenään.
 
Kävin just tuollaista nc-koppaista koeistumassa ja se oli kyllä liian ahdas minulle. Nuo uudemmat ovat taas niin kalliita, että sillä rahalla saa jo jotain oikeasti aika hienoakin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä toi 06-08 Z4 on ainakin ihan pirun hyvän näköinen, vai keksitkö paremman näköisen kaksi paikkasen avoauton minkä saa tohon 20 000€ hujakoille suht ripeällä tekniikalla? Noi kaikki muut vähänkään järkevän hintaset näyttää liikaa tyttöautoilta

En oo vissiin eläessäni ajanut muita, kuin tyttöautoja :) Harvemmin vaan oon niitä kenenkään naispuoleisen nähnyt ajavan. Saman segmentin kikottimiahan nuo kaikki pikkuiset on, ei se minustakaan ruma ole. BMW on järkevin - tehot + kulutus huomioiden.
 
En oo vissiin eläessäni ajanut muita, kuin tyttöautoja :) Harvemmin vaan oon niitä kenenkään naispuoleisen nähnyt ajavan. Saman segmentin kikottimiahan nuo kaikki pikkuiset on, ei se minustakaan ruma ole. BMW on järkevin - tehot + kulutus huomioiden.
Penarin (2.5i) kiihtyvyys 0-100 lienee aika tarkka 7,0 sek, mazarati 7,6. Kulutus taas lähteestä riippuen BMW n. 8,9/100km vs. mazarati 7,5l/100km. Ehkä penari sitten on järkevin, ehkä ei. Riippuu kummalle antaa enemmän painoarvoa. Ylläpitokustannukset lienevät penarissa kalliimmat (varaosat, vakuutus, huollot). Mä en oo mikään Mazdan äänenkannattaja, kunhan heitin yhden vaihtoehdon. Ja jos se tosiaan on niin pieni, ettei sisälle sovi, niin turha siitä on spekuloida sen enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Penarin (2.5i) kiihtyvyys 0-100 lienee aika tarkka 7,0 sek, mazarati 7,6. Kulutus taas lähteestä riippuen BMW n. 8,9/100km vs. mazarati 7,5l/100km. Ehkä penari sitten on järkevin, ehkä ei. Riippuu kummalle antaa enemmän painoarvoa. Ylläpitokustannukset lienevät penarissa kalliimmat (varaosat, vakuutus, huollot). Mä en oo mikään Mazdan äänenkannattaja, kunhan heitin yhden vaihtoehdon. Ja jos se tosiaan on niin pieni, ettei sisälle sovi, niin turha siitä on spekuloida sen enempää.

Nojoo, eipä ne Bemmin osat nyt niin kauheita maksa :) T: E82:seen iskarin yläpäät 30e kappale, eikä ollut ees motonetistä. Taisi olla vanhaan autooni päälle huntin kpl esimerkkinä. Muutenkin osaa löytää todella laajalla skaalalla hyvin. Perus akseliston osat on melkeen ilmaisia. Tolla 3.0i:llä pääsee jo vanhemmalla 5,9s ja uudemmalla myllyllä 5,7s (noin ilmoitettuna, oikea varmasti heittää) about tuolla 9l kulutuksella. Mazdalla ei taida MX:inä olla enää sen kanssa kilpailevaa myllyä?
 
Kävin äsken ihmettelemässä livenä vm.07 Z4:sta ja se oli kyllä livenä vielä nätimpi kuin kuvissa. Ohjaamokin oli katto kiinnikkin ihan mukavan kokoinen minulle. Täytyy vielä käydä tuollaista 1-sarjalaista katsomassa jossain.
 
Olis näköjään nettiautossa yksi Z4M:äkin myynnissä http://www.nettiauto.com/bmw/z4/7885391 Tavallaan vähän houkuttais jos vertaa "tavalliseen" z4:seen 3.0si koneella ja m-pakettilla, hintaeroa ei taida jäädä kuin maks 5k€... En tiedä kuinka paljon kalliimpi tuollainen olisi sitten pitää. Hyvin on kuitenkin lähdössä taas hanskasta tämäkin homma :D
 
Makuasia mistä tykkää. Ite tykkään tuosta korista oikeastaan eniten. Ei omaan silmään ole NA/NB ja ND juurikaan tekemistä keskenään.
Jos itse hakisin pirteää avoautoa, niin ottaisin Mk1 (toista kertaa) tai Mk2 MX vitosen. Olen 184cm ja mahdun hyvin sisään. Noita saa vakiona puoli-ilmaiseksi. Siihen sitten ahdin, coiloverit, LSD, kisakytkin, paremmat jarrupalat ja -levyt sekä turvakaari, niin ollaan vieläkin jossain kymppitonnin hujakoilla. Konttiin mahtuu golfbägi, taivas on kattona eikä ratapäivillä paljoa jää Boxtereille.

Jos vehje hajoaa, niin viripalat voi siirtää uuteen yksilöön, tai myydä osat seuraavalle yrittäjälle.
 
Jaahas kävin eilen vähän koeajamassa autoja eikä yhtään helpottanut. Piti eräästä liikkeestä mennä z4 hakemaan koeajolle. Z4 vieressä oli kuitenkin ikivanha boxteri tyrkyllä ja ajoin samalla vähä sitä. No kyseinen yksilö oli ehkä vähän turhan raffissa kunnossa, enkä ehdi ottamaan mitään projektia autoa joten pitäisi olla varmaan vähän uudempi kuin vuosimallia 99. Tuon porssen jälkeen sitten Z4 alle ja olo oli heti kuin olisi uudemassa ja paremmassa autossa, mutta itse ajokokemus oli jotenkin pliisu porssen jälkeen. Kyllähän se kulki vähän kovempaa ja hallinta laitteet yms. toimivat paremmin mutta jotain siittä jäi puuttumaan. Varsinkin katto kiinni rauhakseen ajalteassa Z4 ei tuntunut mitenkään kummoiselta, mutta porssessa oli koko ajan jotenkin vähän erikoinen tunnelma.

Täytyy nyt vielä käydä koeajamassa 2005-> boxteria ja sitä ämmä bemaria nyt voisi vielä harkita kun tuo tavallinen ei tuntunut tarpeeksi typerältä ja hankalalta autolta :D
 
Aika nätin porssenkin saa kyllä tuolla ämmä bemarin hinnalla. Kävin vähän Tampereen porsse kaupassa ihmettelemässä käytettyä boxteria. Tavallaan tuo keskimoottori on ruvennut kiehtomaan, olis ainakin jotain vähän erilaista. Kulkupuolihan olisi ämmässä reilusti parempi kuin 2.7 boxterissa mutta en tiedä kuinka tärkeä osuus tuo on sitä kokemusta, pysyispähän kortti taskussa vähän paremmin. ehkä :D
 
Ja etsintä jatkuu... Kivat porsset on niin prkleen kalliita, että en ole sellaista vielä raaskinut/saanut ostettua. Nyt alkaisi olemaan varmaan pennoset kasassa mutta menin koeajamaan eilen s2000 hondaa. Oli meinaan yllättävän kiva auto hondakin ja ihan tarpeeksi nätin näköinenkin. Ajotuntuma oli jotenkin paljon hauskempi kuin bemarissa ja tykkäsin moottorista myös paljon enemmän kuin bemarin koneesta. Nyt pitäisi vaan päättää, että ostaakko tuollainen vähän halvempi honda vai pistääkö pennit riviin ja ostaa porsse...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom