Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Öljynkulutushan noissa on ollut vakava ongelma. Olisko 2008-2011 mallit ne pahimmat. Sellaista en ostaisi. Muutenkin imago on kokenut ainakin omassa mielessä aika pahan inflaation.. Mä ajan volkkarilla, että periaatteessa firman miehiä, mutta seurailen nyt hieman sivussa tilanteen kehittymistä..

E. Mun kommentti koskien 1.8 ja 2.0TFSI koneita, ei Nikulan malleja.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla edellinen Volkkari alkoi kuluttaa öljyä ja samalla bensakone konvertoitui itsetään dieseliksi käyntiäänen puolesta. Normikone (ei FSI, TSI tai TFSI) 3~vuotias noin 60tkm malli taisi olla 2007. Myöhemmin sylinterin mäntä räjähti. Kuulostaa täysin samalta vialta mitä tässä tuulilasin raporttssa Audeille. "Selitys suurelle öljynkulutukselle löytyy viallisista männistä ja männänrenkaista, jotka päästävät öljyä palotilaan. Koska öljy palaa palotilassa, saattaa se vahingoittaa mäntiä ja lopulta aiheuttaa moottorin hajoamisen."
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tsi-ja-tfsi-moottorit-syovat-liikaa-oljya-tyyppivika

Onko ne DSG-laatikon hajoamiset jo saatu kuntoon?

E: Ei helveten, Audi: "Jos öljynkulutustestissä kulutus ylittää valmistajan ohjerajan 0,5L/1000km, niin auton moottori tarkistetaan ja tarvittaessa kunnostetaan." Nyt alla Priuksella 120tkm ja kertaakaan en ole lisännyt öljyä. Lisäksi tässä on markkinoiden paras automaattilaatikko. Elämä onkin ollut viime aikoina liian helppoa. Oikeasti Toyotan jälkeen uskaltaa ostaa vain Lexusen mutta niiden ulkonäkö ei miellytä ja sitten niissä on kaikkea ihmeellistä kuten että takapenkkejä ei saa vaakatasoon.
 
Viimeksi muokattu:
Keksikääs mulle joku typerä auto.
-Budjetti noi 20 000€
-kyytiin pitää mahtua 2 ihmistä eikä paljoa tavaraa
-Pitää olla kivan näköinen ja avoauto vois olla ihan jees
-Tekniikan pitää olla luetettavaa mutta kulkua pitää olla sen verran ettei joku lastutettu diisseli golffi pääse valoissa yllättämään
-Taka- tai neliveto

Itse olen vähän ajatellut vm06 Z4:sta kolmen litran koneella. Tai sitten jos ei avoa niin evo mitsu tai wrx subaru.
 
120 tkm Priuksella kuulostaa aikamoiselta kidutukselta :)

No joo. Kitkarenkailla maantieajo on aika hanurista. Kesärenkailla ajotuntuma paranee. Tehoa voisi olla enemmän, mutta hyvä laatikko vähän pelastaa, kun ei tarvitse odotella kickdownia. Eikä pelätä että se hajoaa ;). Lisäksi sähköajo on edelleen makea. Voi kuvitella olevansa Red Oktoberin kapteeni Ramius (Sean Conery) "Now they will tremble again - at the sound of our silence. The order is: engage the silent drive." Ihmiset tietysti tykkää eri asioista. Jotkut tykkää siitä että moottori jytisee niin että naapurissakin taulut tippuu seiniltä.

Keksikääs mulle joku typerä auto.
-Budjetti noi 20 000€
-kyytiin pitää mahtua 2 ihmistä eikä paljoa tavaraa
-Pitää olla kivan näköinen ja avoauto vois olla ihan jees
-Tekniikan pitää olla luetettavaa mutta kulkua pitää olla sen verran ettei joku lastutettu diisseli golffi pääse valoissa yllättämään
-Taka- tai neliveto
Itse olen vähän ajatellut vm06 Z4:sta kolmen litran koneella. Tai sitten jos ei avoa niin evo mitsu tai wrx subaru.

Täh. Mauttomia kotteroita. Audi TT alle. 3.2 litran koneella et jää jalkoihin.
http://www.nettiauto.com/audi/tt/7834193
 
Keksikääs mulle joku typerä auto.
-Budjetti noi 20 000€
-kyytiin pitää mahtua 2 ihmistä eikä paljoa tavaraa
-Pitää olla kivan näköinen ja avoauto vois olla ihan jees
-Tekniikan pitää olla luetettavaa mutta kulkua pitää olla sen verran ettei joku lastutettu diisseli golffi pääse valoissa yllättämään
-Taka- tai neliveto

Itse olen vähän ajatellut vm06 Z4:sta kolmen litran koneella. Tai sitten jos ei avoa niin evo mitsu tai wrx subaru.

Tai sitten Lexus. GS:ssä on pirun pieni kontti joten täyttää speksin
http://www.nettiauto.com/lexus/gs/7825893

Myös Nissanilla urheiluautot on kehuttuja 350Z. Saa myös avoautona
http://www.nettiauto.com/nissan/350z/7787345

E: Noilla spekseillä hakisin ton Nissanin pois. :kuola:
 
Keksikääs mulle joku typerä auto.
-Budjetti noi 20 000€
-kyytiin pitää mahtua 2 ihmistä eikä paljoa tavaraa
-Pitää olla kivan näköinen ja avoauto vois olla ihan jees
-Tekniikan pitää olla luetettavaa mutta kulkua pitää olla sen verran ettei joku lastutettu diisseli golffi pääse valoissa yllättämään
-Taka- tai neliveto

Itse olen vähän ajatellut vm06 Z4:sta kolmen litran koneella. Tai sitten jos ei avoa niin evo mitsu tai wrx subaru.

Tuon hintaluokan Boxsterit on ainakin typerän näkösiä. :D
 
Eihän tollasella Nissanilla kehtaa ajaa yli 20-vuotias kuin iso hattu ja aurinkolasit päässä :D

BMW 125i Cabrio. Ohjelmalla täysin samat hevoset kuin 130i:stä, eli Hirvipurolta 283hp ja vääntöä mitä nyt oli, eikä ole läski kori, niin ei tehot huku siihen. Autoverot ei pahat, ei mikään fast & furious nipponi. Tai sitten tuo Z4. Jos luetettavaa kulkinetta hakee, niin miten nuo Mitsut ja Subarut mahtuvat lauseeseen? Ihan järkyttävät kulutukset ja ainakin kutitetut hajoo joka kierroksen jälkeen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos nyt muuten käyttöä ajattelee, niin softaamisen jälkeen varsinkin tuolla Bemarilla ajelee sekalaista ajoa 8l kulutuksella, siinä missä varsinkin tuossa 350Z Nissanissa kulutus on ihan järkyttävä, myös enemmän päästöjä ja enemmän autoveroja. + Myös Nissania jonkun verran nopeampi.
 
Corvette? XKR tai XK8 Jagge? CLK mese? Alfan Brera Q4? Bemmin 600-sarja?

Kaikki noista sopii tavalla tai toisella tuohon typerän auton luokitukseen :D
 
Ei mitään tyttöbemaria. Mites Porsche Boxster?

Tuon hintaluokan (ikäluokan) Porschen kohdalla kannattaa googlata IMS bearing failure ja miettiä sitten kahdesti. Ilmeisen ikävä vaiva, joka pahimmassa tapauksessa laittaa uusiksi koko motin.
 
Eihän tollasella Nissanilla kehtaa ajaa yli 20-vuotias kuin iso hattu ja aurinkolasit päässä :D

BMW 125i Cabrio. Ohjelmalla täysin samat hevoset kuin 130i:stä, eli Hirvipurolta 283hp ja vääntöä mitä nyt oli, eikä ole läski kori, niin ei tehot huku siihen. Autoverot ei pahat, ei mikään fast & furious nipponi. Tai sitten tuo Z4. Jos luetettavaa kulkinetta hakee, niin miten nuo Mitsut ja Subarut mahtuvat lauseeseen? Ihan järkyttävät kulutukset ja ainakin kutitetut hajoo joka kierroksen jälkeen.

Hakee sitten pappamersua alle. Kun voi todistella senioriteettinsa harmailla ja pitkällä CV:llä niin voi valita parhaan eikä tarvii miettiä mitä muut ajattelee. Ymmärrän että alle 30kymppiset on itsestään epävarmoja eikä halua leimautua teineiksi.

Nissani antaa Porchen ominaisuudet paremmalla laadulla ja halvemmalla hinnalla.
 
Zone-sarja -42%
Tuon hintaluokan (ikäluokan) Porschen kohdalla kannattaa googlata IMS bearing failure ja miettiä sitten kahdesti. Ilmeisen ikävä vaiva, joka pahimmassa tapauksessa laittaa uusiksi koko motin.

Kannattaa ainakin selvittää onko sille tehty jo ennalta ehkäiseviä toimenpiteitä. Ei ne kumminkaan kaikki hajoa, mutta riski toki on, IMS laakerin mallista riippuen 1-8% failure ratea on tilastoitu. Paljon niitä on fiksattu jo etukäteen. Toki hajotessaan "kunnolla" koko motti menee herkästi uusiksi, mikä ei sitten ole enää halpaa huvia.

Mutta ei Possua tuon pelossa kannata jättää ostamatta, kunhan tiedostaa asian ja etsii etukäteen huolletun yksilön tai hoitaa sen itse kuntoon. Helppo se kuulema vaihtaa on, kunhan on ensin tiputtanut moottorin ja vaihdelaatikon autosta :D
 
Nissanista en jotenkin tykkää, ei vaan istu silmään. Porchea olen harkinnut mutta tuo vähän jännä moottori+mahdolliset muut pemaria korkeammat käyttökulut vähän mietityttää. Ajoa minulle tulee varmaan alle 10tkm vuodessa jolloin bensan kulutuksella ei ole varmaankaan mitään merkitystä kokonais konkursissa :D

Bemareista ehkä z4 miellyttää silmää enemmän mutta täytyy ehkä käydä livenä ihmettelmässä molempia.

Tässä on "onneksi" vielä aikaa harkita kun täytyy varmaan vielä pari kuukautta säästellä pennosia kasaan.
 
Porchea olen harkinnut mutta tuo vähän jännä moottori+mahdolliset muut pemaria korkeammat käyttökulut vähän mietityttää.

Porshcea ei tartte noiden takia pelätä, kun tiedostaa sen IMS:n ongelman olemassaolon, niin on jo aika pitkälle turvassa, etsii yksilön missä vaivalle on tehty jotain. Eikä ne käyttökulut nyt sen juuri sen kummempia ole. Huoltoväli on kumminkin aika tavallinen vuosi/20tkm. Nuo typerät autot yleensäkkin on kalliimpia käyttökuluiltaan, oli se sitten Possu, Nissani tai Pemari.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom