Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muista ei ole omakohtaista kokemusta mutta D5:lla (geartronic & AWD) on tullut ajeltua paljonkin, se on ainakin janoinen kone jos tulee paljon kaupunki/taajama-ajoa.
Ajotietokoneen mukaan keskikulutus aina siellä 7-8 välissä, todellinen varmaan vähän päälle.
Kyseinen yksilö on tutun uutena ostama -07 ja nyt on mittarissa 340tkm. Ohjauskulmia ei tuosta ole saatu ikinä kuntoon, syö renkaita kovaa tahtia, muuten perushuolloilla mennyt.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt olis palkkasi-ketjun rahamiehille auto myynnissä. Paitsi eihän ne käytettyjä osta.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg-gt-s/7863774

Nää vähän arvokkaampien käytettyjen autojen hinnat on meikäläiselle vähän arvoitus. Jos olis puolet uuden hinnasta niin vois ehkä kenties ymmärtää jos auto muuten on just sitä mitä hakee, mutta että uuden hinnalla myydään sellasta minkä penkkiä on jonkun perse ehtinyt marinoida...
 
Zone-sarja -42%
Nyt olis palkkasi-ketjun rahamiehille auto myynnissä. Paitsi eihän ne käytettyjä osta.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg-gt-s/7863774

Nää vähän arvokkaampien käytettyjen autojen hinnat on meikäläiselle vähän arvoitus. Jos olis puolet uuden hinnasta niin vois ehkä kenties ymmärtää jos auto muuten on just sitä mitä hakee, mutta että uuden hinnalla myydään sellasta minkä penkkiä on jonkun perse ehtinyt marinoida...

On kumminkin jonkun Elastisen vanha, ehkä joku antaa lisäarvoa ;)

Oon ihan samoilla linjoilla.
 
Kyllähän tuossa varmasti tinkimisvaraa on, mutta onhan tuo jo todennnäköisesti useamman kymppitonnin tippunut ostohinnasta. Näyttäisi lähtöhinta olevan 227k€, mutta varusteltuna ostohinta on varmasti päälle 250k€. Esim. Iltalehden koeajossa olleessa GT S:ssä oli lisävarusteita noin 60k€ edestä ja kokonaishinta 289k€.
 
Jotenkin jänniä vekottimia nuo käytetyt arvoautot. Joskus on tullut miettittyä, että meikällä olisi 200k€ laittaa autoon niin miksi helvetissä ostaisin käytetyn? Meinaan että tuolla rahamäärällä ja tulotasolla tuskin mietitään mitään kymppitonnien hintaeroja. Itse ainakin kävelisin kauppaan, vaatisin espressoa kupillisen ja ostaisin uuden Mesen just sillä värillä mitä itse haluan.

Olisi kiva tietää, kuka noita kalliita käytettyjä ostelee? Tekisi mieli ostaa 300k€ auto mutta kun rahaa on vain 250k€ niin pitääpä ostaa käytetty. Sen sijaan että ostaisinkin sitten vaan uuden M5.n tai muun kuliauton.
 
Uutta arvoautoa joutuu nähtävästi miljonäärikin odottamaan,joissakin tapauksissa jopa jonottamaan.Vähä käytetyn voi hovimestari käydä hakemassa vaikka heti.
 
Tietääkö kukaan sellaista nettisivua missä olisi listattuna esim., että mitkä farmarit on samassa kokoluokassa.
Pitäisi siirtyä V50 volvosta isompaan sarjaan ja enkä itse suoraan osaa nyt listata mitkä kuuluu tuohon suurempaan luokkaan.

Todelliselta automieheltähän tuo tieto lyötyy varmaan päästä.

Volvo V70
Ford Mondeo
Skoda Octavia ja superb
Audi A6
BMW 500 - sarja
Mitä muita mitä kannattaa edes harkita?

Kysessä on perustilanne, että ei ole ukolla enää omaa elämää ja ainoa ilo taitaa olla se kiesi millä ajetaan sinne Muumimaailmaan, joten kriteerit on isompi, mukavampi, tehokkaampi, hiljainen ja kiva ajaa. Dieseli +150hp "mukavuuksilla".
En ole vielä rajannut mihinkään tiettyyn autoon tuota hankintaa kun yritän tässä hahmotella mitä on edes tarjolla tässä ylemmässä keskiluokassa.
 
Tietääkö kukaan sellaista nettisivua missä olisi listattuna esim., että mitkä farmarit on samassa kokoluokassa.
Pitäisi siirtyä V50 volvosta isompaan sarjaan ja enkä itse suoraan osaa nyt listata mitkä kuuluu tuohon suurempaan luokkaan.

Todelliselta automieheltähän tuo tieto lyötyy varmaan päästä.

Volvo V70
Ford Mondeo
Skoda Octavia ja superb
Audi A6
BMW 500 - sarja
Mitä muita mitä kannattaa edes harkita?

Kysessä on perustilanne, että ei ole ukolla enää omaa elämää ja ainoa ilo taitaa olla se kiesi millä ajetaan sinne Muumimaailmaan, joten kriteerit on isompi, mukavampi, tehokkaampi, hiljainen ja kiva ajaa. Dieseli +150hp "mukavuuksilla".
En ole vielä rajannut mihinkään tiettyyn autoon tuota hankintaa kun yritän tässä hahmotella mitä on edes tarjolla tässä ylemmässä keskiluokassa.

Äkkiseltään tulee tuohon vielä lisäksi mieleen E-sarjan MB, Opel Insignia, VW Passat, Honda Accord, Toyota Avensis, Mazda 6.
Varmaan katse kuitenkin kannattaa kriteerien pohjalta suunnata noihin eurooppalaisiin ajoneuvoihin. Hintahaitarihan noissa on suhteellisen iso.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tietääkö kukaan sellaista nettisivua missä olisi listattuna esim., että mitkä farmarit on samassa kokoluokassa.
Pitäisi siirtyä V50 volvosta isompaan sarjaan ja enkä itse suoraan osaa nyt listata mitkä kuuluu tuohon suurempaan luokkaan.

Todelliselta automieheltähän tuo tieto lyötyy varmaan päästä.

Volvo V70
Ford Mondeo
Skoda Octavia ja superb
Audi A6
BMW 500 - sarja
Mitä muita mitä kannattaa edes harkita?

Kysessä on perustilanne, että ei ole ukolla enää omaa elämää ja ainoa ilo taitaa olla se kiesi millä ajetaan sinne Muumimaailmaan, joten kriteerit on isompi, mukavampi, tehokkaampi, hiljainen ja kiva ajaa. Dieseli +150hp "mukavuuksilla".
En ole vielä rajannut mihinkään tiettyyn autoon tuota hankintaa kun yritän tässä hahmotella mitä on edes tarjolla tässä ylemmässä keskiluokassa.

D- ja E-segmentit sulla taitaa olla hakusessa.
https://en.wikipedia.org/wiki/D-segment
https://en.wikipedia.org/wiki/E-segment

Edit. Koska mitään tiettyä ei ole mielessä ni ite lähtisin purkamaan vyyhtiä lyömällä budjetin lukkoon ja alkamalla perkaamaan mielenkiintoisia merkkejä/malleja sen pohjalta. On hieman eri vuotuinen ja/tai varusteltu Octavia, jonka saa samaan rahaan kun vertaa vaikka E-mersuun. Jos saa olla esim. maksimissaan 3 vuotta vanha, niin kaikkia noiden segmenttien autoja et luettelemillasi kriteereillä ja kuvitteellisella budjetilla 30k€ edes saa. Jos taas ei ole budjettikysymys, niin sitten kallein :D
 
Viimeksi muokattu:
Jos on ollut V50 Volvo alla niin ei kannata edes harkita muita kuin V70 volvo.

Kannattaa muuten tarkastaa vuotuisten kilometrien kannattavuus kiisseliin. Nykyään kun kokonaisuutta katsoo niin diesel ei meinaa enää olla mikään taloudellinen vaihtoehto muuta kuin aniharvalle.
 
Tietääkö kukaan sellaista nettisivua missä olisi listattuna esim., että mitkä farmarit on samassa kokoluokassa.
Pitäisi siirtyä V50 volvosta isompaan sarjaan ja enkä itse suoraan osaa nyt listata mitkä kuuluu tuohon suurempaan luokkaan.

Todelliselta automieheltähän tuo tieto lyötyy varmaan päästä.

Volvo V70
Ford Mondeo
Skoda Octavia ja superb
Audi A6
BMW 500 - sarja
Mitä muita mitä kannattaa edes harkita?

Kysessä on perustilanne, että ei ole ukolla enää omaa elämää ja ainoa ilo taitaa olla se kiesi millä ajetaan sinne Muumimaailmaan, joten kriteerit on isompi, mukavampi, tehokkaampi, hiljainen ja kiva ajaa. Dieseli +150hp "mukavuuksilla".
En ole vielä rajannut mihinkään tiettyyn autoon tuota hankintaa kun yritän tässä hahmotella mitä on edes tarjolla tässä ylemmässä keskiluokassa.

Jos diesel pitää olla ja paljon tilaa niin oma valintani olisi BMW 535D m-sport
 
Jos on ollut V50 Volvo alla niin ei kannata edes harkita muita kuin V70 volvo.

Kannattaa muuten tarkastaa vuotuisten kilometrien kannattavuus kiisseliin. Nykyään kun kokonaisuutta katsoo niin diesel ei meinaa enää olla mikään taloudellinen vaihtoehto muuta kuin aniharvalle.

Rupesin miettiimään tuota kiisseliä ja vaikka nykyinen onkin dieseli niin ei tuo välttämättömyys taida olla. Ei niin paljoa tule kyllä oikeasti kilometrejä ja varsinkin nyt olen turhaan maksanut ylimääräistä veroa kun ajoa on tullut aika vähän. Volvo on kyllä hyvä auto, mutta on minulla ollut yksi fordinkin ja sekin oli ihan hyvä ja vikavapaa auto ajella. Kokemusten takia ehkä linjaan autot nyt Volvoon ja Fordiin.

V70 perustuu Fordin tuoteperheeseen mondeon kanssa ja tilat ihan identtiset.

Volvo V70
  • Pituus: 4823 mm
  • Leveys: 1861 mm
  • Korkeus: 1547 mm
  • Akseliväli: 2816 mm
  • Raideleveys (e/t): 1578/1576 mm
  • Omamassa: 1616–1817 kg
  • Tavaratila: 555/1580 l

Ford Modeo

  • Pituus: 4830 mm
  • Leveys: 1886 mm
  • Korkeus: 1512 mm
  • Akseliväli: 2850 mm
  • Raideleveys (e/t): 11589/1605 mm
  • Omamassa: 1457–1611 kg
  • Tavaratila: 494–1745 l

Bensalla oleva Volvo näyttää olevan suhteessa kalliimpi mitä Fordin bensat. Fordia näyttää saavan samalla hintaa uudempaa ja vähemmän ajettua ja myöskin tuo EcoBoost vaikuttaa mielenkiintoiselta. Joko 1.6l 160hv tai sitten noita 2.0l 203hv koneella olevia. Budjetin sovin itseni kanssa niin, että autosta (olen vähän jo kysellyt) saan noin 10k tai enemmän riippuen mihin vaihtaa ja omaa rahaa laitan maksimissaan 15k tuohon vaihtoon lisää. Tuo karsiikin sitten BMW:n pois, koska en halua mitään hulluna kierrettyä autoa ja en kyllä muutenkaan ole innostunut BMW:stä. Bemarin voi ostaa sitten kun sitä massia on niin paljon sukassa, että ei tarvi vanhoja katella :)

Ehkäpä aloitan tosta mondeosta. RS skodakin olisi ihan vekkuli, mutta eikö se ole ollut hieman vikaherkkä?
 
Samaa farkkuhommaa tuli pohdittua ja testailtua useita eri malleja. E-mese, 3-sarja, 5-sarja, A4. Hetken mielijohteesta menin sitten testaamaan RS Octavian ja sellanen sitte tuli tilattua. En olisi ikinä uskonut, että sen merkkinen kulkine joskus pihassa olis, mutta vannomatta paras näköjään. W164 ML meni vaihdossa.

Ocun vahvuudet oli tossa sakissa ne, että se on aidosti parempi ajaa kuin 3-sarjan M sport farkku (kannattaa koeajaa ennenkö muuta sanoo), isot tilat ja tietenkin se, että järkyttävän paljon halvemmalla saa ison kans varusteita ja uuden auton. Heikkouksia sitten on melutaso ja se, että mitään rakettimoottoria ei Okuun ole tarjolla.
 
No nyt se sitten iski perkeleellisen autokuumeen monen vuoden tauon jälkeen. Sinänsä ihan järkevään paikkaan, että ajamisen määrä on lisääntynyt paljon ja tulotasokin parantunut. Vanhan romun voisi siis päivittää ihan järkiperusteinkin.

Millaiseen käyttöön:
- kilometrejä vuoteen ainakin 30 000, ehkä 40 000.
- ajo pääasiassa maanteillä ja motareilla, vain vähän kaupunkiajoa

Ominaisuudet, jotka kiinnostavat:
- mieluusti diesel
- kohtalaisen suuri koko, mielellään farmari
- mukavaa ja luotettavaa maantiematkaa
- alhainen kulutus
- mieluusti muutenkin jotenkin kohtuulliset käyttökustannukset
- ilo silmälle
- hintaluokka 10 000e molemmin puolin

Näiden perusteella olen alkanut haaveilla seuraavanlaisista ratkaisuista:
1. BMW 520, noin vuosimallia 05-09
2. Toyota Avensis 2009-->
3. Audi A6 2006 --->

Näiden lisäksi yksi työkaveri on myymässä Volkswagen Passattia (2.0, diesel, 2011, ajettu 100 000 km), jonka voisi saada sopuhintaan.

Ehdottomasti eniten houkuttelisi 500-sarjalainen bemari ja muutenkin tuollainen vähän premium-luokan auto. Olisiko järkevä hommata tuollaista laitosta meikäläisen käyttöön?
 
A5. Taas kuolaan sitä. Pysäyttäkää mut. Eihän tässä ole mitään järkeä. Maksaa pirusti ja on koko ajan pajalla. Huh. Itsehillintää nyt.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom