Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä riittää, muttei penkkiriveille JA pyörätilalle. Ja korkeus riittää, just kulki tuollaisessa uudessa kaksi pyörää. Mutta jos pyörää meinaa kuljettaa samassa tilassa mihin seuraavaksi nostetaan penkit ja lastataan ihmiset, niin se pyörä on varmaan sähkömallia millä ajellaan parketilla.
Kollegalla on tuollainen pakkatuore V-sarjan mersu, eikä kyllä kävisi mielessä työntää enskapyörää sinne. Kattotelinettä suunniteltiin että saisi ajaa 100:aa matkalla lappiin. :)

Ei samanaikaisesti tarvitse kaikkien ehtojen toteutua, kuten olen jo tarkentanut "aloituspostiani" tämän aiheen tiimoilta. Yksin sillä enimmäkseen tulisi ajeltua, tarpeentullen sitten muunneltavuutta mahdollisimman paljon. Eiköhän Transporter olisi mulle passeli.
 
Voi saatana.
Teette hei sillee että otatte jätkien kanssa tilataksin ja eukkos tulee muiden muijien kanssa junalla ja UPS tuo kamat.
 
Kyllä pornstarterissa pituutta on, varmaan vuosimallista riippuen n.280cm. Korkeuskin riittää ehkä just ja just, yleensä pyörät kai siinä 125-130cm korkeita. Itse kun olen suzuki-miehiä prätkissä niin ne on siinä piirun alle 130cm. Pituus riittää hienosti, tarvitaan min. 220cm.

Ja noitahan löytyy myös korotettuina, meilläkin taitaa olla se vajaa 20 cm korkeampi normaaliversioon nähden. Tämmöinen 190 cm/118 kg pyörii jo suht ketterästi tollasessa tila-avaruudessa ;)
 
Onko tosta Dodge Nitrosta mihinkään?

dodge-nitro-sxt-08.jpg


Nettiautossa kallein on vaan 16 880e 2010vm ajettu 103k. Miksi ne on noin halpoja?
Kellään kokemusta ko. autosta?

Vois huvituspäissään vaihtaa tylsän farkun tollasee.
 
Vähän arveluttaa liukkailla keleillä tuommoinen iso rohjo takavetoisena. Noin muuten niin onhan se ainakin erilainen.
 
Liittyen tohon pakukeskusteluun. Porukoille tuli juuri vaihdossa iso sprintteri, jossa penkit seitsemälle (3+4) ja takanakin vielä tilaa reilusti. Mielenkiintoista oli, että se on rekisteröity matkailuautoksi.
 
Itse asiassa tollanen Dodgen Nitro on melko pieni, jos miettii että se on kuitenkin "maasturi", ja lisäksi jotenkin kapean näköinen ulkomitoiltaan. Muuten ihan hauskan oloinen, koska on selkeästi erilainen ja massasta poikkeava.

Itsellä on käyttöautona saman konsernin, saman ikäluokan auto ja sisustathan näissä on tosi muovisia ja natisevia, lisäksi ihan kaikkein hiljaisimpia Cryslerit/Dodget eivät ole. Poikkeuksen taitaa tehdä vain 300C.

Toki vastapainoksi on sitten halpa hankintahinta.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi varmaan löytynyt parempikin keskustelu kysymykselleni, muutta laitan tämän silti tänne.

Jos saisit valita auton näiden kahden välillä niin kumman ottaisit?

- Audi A3 s-line (1.2) Vm. 2012
- Ford Focus Ecoboost Titanium (1.0) Vm. 2013

Molemmat ajettu 50tkm. Hinnassa ei eroa. Kummasta saa paremman hinnan 5 vuoden päästä?
 
Arvo tippuu kummassakin. Mutta Audissa maksat merkistä älyttömästi ja saat "s-linen" missä paska kone.

Itse bongasin netistä Focus 1.6 turbon. Hinta about saman verran mitä karvalakkigolffilla. Kehuttu ajettavuus jopa radalla + 180hp kone. Meluisuus sitten lannisti minut, mutta jos ei tarvi maantiellä ajaa (eikä noista vaihtoehdoista päätellen tarvi) niin itse ottaisin sellaisen. Varmaan on eroa Fordin ja Audin huoltohinnoissakin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olisi varmaan löytynyt parempikin keskustelu kysymykselleni, muutta laitan tämän silti tänne.

Jos saisit valita auton näiden kahden välillä niin kumman ottaisit?

- Audi A3 s-line (1.2) Vm. 2012
- Ford Focus Ecoboost Titanium (1.0) Vm. 2013

Molemmat ajettu 50tkm. Hinnassa ei eroa. Kummasta saa paremman hinnan 5 vuoden päästä?
Audin.
 
Kiitos kommenteista. Unohdin vielä lisätä, että miksi? Eli perusteluja myös. :)

Etsinnässä alle 3 vuotta vanha ja alle 60tkm. ajettu auto, jolla hintaa 16-19 tuhatta. Pääasiassa taajama-ajoa ja maantieajoakin silloin tällöin. Saa ehdottaa muitakin.
 
Kiitos kommenteista. Unohdin vielä lisätä, että miksi? Eli perusteluja myös. :)

Etsinnässä alle 3 vuotta vanha ja alle 60tkm. ajettu auto, jolla hintaa 16-19 tuhatta. Pääasiassa taajama-ajoa ja maantieajoakin silloin tällöin. Saa ehdottaa muitakin.
Audissa isompi kone, ite en kyllä ostaisi alle 2-litran bensaa mutta tuo sentään lähempänä kuin Ford. Parempi jälleenmyyntiarvo, viimeistellympi kaikin puolin (laadukkaampi), hienompi. En jaksa katsoa tehoja/kulutusta, mutta luulis et litrasta joutuu polkemaan aika lailla että saa liikkeelle.
 
Miksi et ostaisi alle 2-litran bensaa? Pienemmällä koneella kulutus saadaan pienemmäksi ja tehoa saadaan korvattua muilla keinoin. Noin muuten itselleni riittää mainiosti pienempikin moottori. Molempia olen käynyt koittamassa, eikä pahaa sanottavaa kummastakaan. Ilmoitettu kulutus Audissa 5.5l/100km ja Fordissa 5.0l/100km. Tehoja Audissa muistaakseni 105hv ja Fordissa 125hv.

Lisää mielipiteitä?
 
Viimeksi muokattu:
Miksi et ostaisi alle 2-litran bensaa? Pienemmällä koneella kulutus saadaan pienemmäksi ja tehoa saadaan korvattua muilla keinoin. Noin muuten itselleni riittää mainiosti pienempikin moottori. Molempia olen käynyt koittamassa, eikä pahaa sanottavaa kummastakaan. Ilmoitettu kulutus Audissa 5.5l/100km ja Fordissa 5.0l/100km. Tehoja Audissa muistaakseni 105hv ja Fordissa 125hv.

Lisää mielipiteitä?

Miksi en ostaisi
a) tykkään väännöstä mm. ohitustilanteiden takia
b) isompaa konetta voi kuormittaa maltillisemmin -> luotettavampi (ainakin periaatteessa)
c) ei se oikea kulutus kauheasti suurempaa ole kohtien a ja b takia (jossain testissä M3 ajoi Teslan? perässä radalla ja kulutus oli pienempi)
d) Kylmässä (jota suomessa riittää) kabiini pitää saada jollain lämpimäksi ja lämpö pysymään siellä. Pieni kone -> vähän hukkalämpöä -> hitaammin lämpenevä/kylmempi matkustamo
 
Ok, kiitos informaatiosta. :) Pitää pohtia asiaa lisää. Tuo uusi ecoboost moottori on kyllä saanut todella hyvän vastaanoton noin yleisesti.
 
Audia halvemmalla saat Golffin. Sama autohan se käytännössä on ;) Astraa saisi myös edukkaasti. Oikeastaan joka merkillä on tarjontaa noissa litraisissa pikkuautoissa.
 
Miksi en ostaisi
a) tykkään väännöstä mm. ohitustilanteiden takia
b) isompaa konetta voi kuormittaa maltillisemmin -> luotettavampi (ainakin periaatteessa)
c) ei se oikea kulutus kauheasti suurempaa ole kohtien a ja b takia (jossain testissä M3 ajoi Teslan? perässä radalla ja kulutus oli pienempi)
d) Kylmässä (jota suomessa riittää) kabiini pitää saada jollain lämpimäksi ja lämpö pysymään siellä. Pieni kone -> vähän hukkalämpöä -> hitaammin lämpenevä/kylmempi matkustamo

Vertaatko 2.0 vapariin vai turbokoneeseen? Nuo pienet turbokoneet on nöyriä puurtajia, eli vääntöä todellakin löytyy pieniltä kierroksilta alkaen. Itellä vanhahtava kaksilitrainen turbokone ja käyttöominaisuudet arkiajoon on näissä pikkukoneissa vähintäänkin yhtä hyvät. Koneen iskutilavuudella ei ole merkitystä luotettavuuteen mihin itsekin viittasit, pienemmässä koneessa on kumminkin pääsääntöisesti pienempi kulutus. Mitenkähän kulutuslukemat olisi kääntynyt jos olisi viety M3 ja Prius kaupunkikierrokselle?

Meillä on Fiesta tuolla turbottomalla 1.0 koneella ja ainakin se lämpenee todella nopeasti kovillakin pakkasilla ja lämmöt myös pysyy asetuksessa. Tästä seuraa, että myös kabiinissa riittää lämpöä. Valmistajat kiinnittää näissä uusissa taloudellisuuteen pyrkivissä moottorimalleissa huomiota erityisesti nopeaan lämpiämiseen ja nestetilavuudet on pienet mikä myös jeesaa. Lisäksi logiikkasi mukaan pientä konetta pitää rasittaa enemmän kuin isompaa, joten lämpiäähän se silloin nopeammin... :)

Kysyjälle omat suppeat kokemukseni, Audi on aikuismaisempi ja sisusta kestää paremmin silmää, moottoriongelmat lienee yleisesti tiedossa. Fordin 1.0 ecoboostissa ei lapsentauteja ole käsittääkseni ollut. Molemmat on hyviä ajaa alustan osalta ja kuskin ergonomia kohallaan. VAG konsernin autoissa silti ohjaustunto ja polkimien toiminta vetää pidemmän korren, varsinkin poljintuntuma on Fordissa keinotekoinen ja pilaa osaltaan muutoin hyvää ajettavuutta ja fiilistä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom