Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noilla koneilla on automaatit harvinaisen puoleisia. Ovatkohan powershiftejä?

Pyörän laakereita siitä menee säännöllisesti. Noilla kilsoilla todennäköisesti myös laturi porsii ja hydrauliyksikkö, jos ei ole vielä vaihdettu. Ja dieselissä voi olla dpf:n kanssa mahdollisesti ongelmia.
 
Tuo pienempi kone on tarkka öljyistä eli jos on ajettu pitkällä vaihtovälillä tai paskoilla öljyillä, niin turboremppaa saattaa pukata. Sen verran mitä vuokra-autoista kertynyt kokemuksia ko. motista, niin en kyllä manuaalin parina ainakaan itselle kelpuuttaisi. Sen verran ponnetonta on alavääntö, että liikkeellelähdöt ja kadunkulmapyöritys on tuskaa. Liekö ees automaagina saa.
 
Noista pienempää ei taida olla automaattina, mutta kakslitrasta on jonkin verran tomaattina tarjolla. Kaikissa ton verran ajetuissa alkaa olemaan yhtä sun toista, toisissa rempat vaan kalliimpia...
 
Ei kai ainakaan tuossa 2.0 naftassa mitään suuria vikoja ole. Mutta jotenkin muistelisin, että 1.6D:ssä se DFP taitaa olla ihan virallisesti vaihtotavaraa tietyllä kilometrillä. vrcf.fi kannattaa selata.

V50/S40:tä itsekin jossain vaiheessa katselin. 1.6D:tä on ihan helvetisti myytävänä. Mutta on aika hengetön mylly ja tuo auto taisi olla suht painava. D3 oli omassa kiikarissa, mutta niitä oli vain 1-3 myynnissä koko Suomessa kun etsin.
 
Mitähän porukka on tinkinyt uudesta autosta?

Antavatkohan liikkeet mitään alennuksia, esim. talvirenkaita kaupanpäällisenä, ym?

Aikomus olisi mennä ensimmäistä kertaa ostamaan tuliterä auto (ilman vaihtoautoa ja käsirahaa) ja siksi ei mitään kokemusta voiko niistä edes tinkiä mitään.
 
Mitähän porukka on tinkinyt uudesta autosta?

Antavatkohan liikkeet mitään alennuksia, esim. talvirenkaita kaupanpäällisenä, ym?

Aikomus olisi mennä ensimmäistä kertaa ostamaan tuliterä auto (ilman vaihtoautoa ja käsirahaa) ja siksi ei mitään kokemusta voiko niistä edes tinkiä mitään.

Aina voi ja pitää tinkiä. Eihän siitä varmaa mitää älyttömiä saa pois, mutta jotain kuitenki. On ihan kauppiaastakin kiinni alennuksen määrä.
Joku viisaampi voi varmasti vastata tähän vielä paremmin.
 
Käteisellä saa varmasti tingittyä. Fikstuinta olisi ehkä rakentaa netissä auto valmistajan sivuilla, ja sitten ottaa tarjous parista kaupasta ja vertailla. Itse tarjosin Skodaan vuosia sitten vaihtoautoa ja ero kahden liikkeen välillä oli 3500€. Eli ei kannata ottaa ensimmäistä tarjousta heti sellaisenaan.

Renkaita ym. varusteita saa alennuksen sijaan leivottua helpommin - voisin kuvitella. Ehkä vielä huoltoa ym.?
 
En ole koskaan uutta ostanut. Pari viikkoa sitten sain 11.500e hintapyynnöllä olevan auton hinnan tingittyä nopeasti 10.000e:n. Kaupat tosin jäivät tekemättä, kun myyjän piti selvittää pari juttua ja palata mulle päin.
Joskus aikoinaan sain tingittyä 20.900e auton hintaan 19.000e. Siitä tulikin kaupat. Eli kai se 10% yleensä noista käytetyistä on mahdollista tinkiä.
 
Toisaalta jos menee ostamaan Nettiauton halvinta, niin se tinkivara voi olla 0%. Samoin auton merkin ja mallin ollessa joku Golffi tai Skooda. Joku ne ostaa kuitenkin, niin miksi heti tiputtamaan hintaa. Citikka voisi lähteä ilmaiseksikin, jos tarjoat suoraan viemään sen pois liikkeen pihasta ilman erillistä laskua ;)
 
Eiköhän uudesta pitäisi vähintään sen 10% irrota, varsinkin ilman vaihdokkia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs asiantuntevampi porukka on mieltä. Saako halvalla hyvää. Tuollaista olen katellut: http://www.nettiauto.com/bmw/316/7535997

Samat vuosimallit ja kilometreillä niin hinta on yleensä 2200e-3200e. Mitähän kaikkea vikoja tuossa voisi olla? Uskaltaako olla kiinnostunut?

Muistaakseni noissa on moottori aika epäonnistunut tuotos. Paljon ollut jakoketjun ja kiristimien kanssa ongelmaa. Eli halvalla ei saa hyvää.
 
Oliskohan tämä oikea ketju kysyä. Kysyn kuitenkin :)

Pakettiauto kiinnostaisi ostaa tulevaisuudessa, käytännössä harrastusvehkeiden kuljettamista varten (lumilautaa, fillaria, suksia, crossipyörää jne. you name it) ja että sais suuremman kaveriporukan liikkumaan tarvittaessa yhdellä autolla.
Onko valmistajilla sellaista patenttiratkaisua, että kaikki muut, paitsi ensimmäinen istuinrivi on poistettavissa? Kellään hyväksi havaittua autoa tähän tarkoitukseen? Katselin vähän netistä löytyvää materiaalia ja en ainakaan heti löytänyt..

Eli sama auto toimisi "oikeana" pakettiautona ja isona kaveriporukan menopelinä. Nelivetoinenkin saisi olla, se tuskin on haaste.
 
Oliskohan tämä oikea ketju kysyä. Kysyn kuitenkin :)

Pakettiauto kiinnostaisi ostaa tulevaisuudessa, käytännössä harrastusvehkeiden kuljettamista varten (lumilautaa, fillaria, suksia, crossipyörää jne. you name it) ja että sais suuremman kaveriporukan liikkumaan tarvittaessa yhdellä autolla.
Onko valmistajilla sellaista patenttiratkaisua, että kaikki muut, paitsi ensimmäinen istuinrivi on poistettavissa? Kellään hyväksi havaittua autoa tähän tarkoitukseen? Katselin vähän netistä löytyvää materiaalia ja en ainakaan heti löytänyt..

Eli sama auto toimisi "oikeana" pakettiautona ja isona kaveriporukan menopelinä. Nelivetoinenkin saisi olla, se tuskin on haaste.

Volkkarin Caravelle 2+2+3 tai vastaava Transportteri 1+8(oiskohan C1-luokan vehje..) täyttää kaikki vaatimukset, mutta penkkien helppo poistaminen on vähän kiikun kaakun. Kyllähän ne sieltä irti saa mutta ei ihan lennossa. Caravellestä lähtee takimmainen sohva aika helposti, kyllä sinne sitten jo meidän bändin kamat ainakin mahtui.
Tosin en soittanu U2:ssa tai Pink Floydissä.

Uudemmissa saattaa olla sitten jo kaikenmaaliman antureita ja "eörbäägejä" jotka varmasti haittaa isuinten poistoa. Luulisi kyllä että penkit olisi edes kaatuvia. SIlloin ainakin tavaratilan korkeudesta saisi puolet käyttöön.
 
Volkkarin Caddy tai Caddy Maxi saattais olla myös ihan passelin kokoinen. Istumapaikkoja ei toki ole yhtä paljon kuin edellä mainituissa.

edit. No joo, en mä kyllä tuollaisella moottoripyörää kuljettaisi ja nelivetonakin taitaa olla tarjontaa aika nihkeästi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä ihan pakettiautoa etsin, ei Caddy tms. ole tarpeeksi iso :)
Tila-autoa en halua missään nimessä. Jos toi C1-luokan vehje tarkoittaa kuorma-autoa niin se ei ole ongelma, itseltä ja vaimolta löytyy molemmilta kortista virtaa siihenkin.
 
Kyllä mä ihan pakettiautoa etsin, ei Caddy tms. ole tarpeeksi iso :)
Tila-autoa en halua missään nimessä. Jos toi C1-luokan vehje tarkoittaa kuorma-autoa niin se ei ole ongelma, itseltä ja vaimolta löytyy molemmilta kortista virtaa siihenkin.
Mites Volkkarin Caravelle?

Tai sitten jos Foortti kelpaa niin tämmöne ajais kans asiansa varmasti http://www.nettiauto.com/ford/transit/7370030
 
Mites Volkkarin Caravelle?

Tai sitten jos Foortti kelpaa niin tämmöne ajais kans asiansa varmasti http://www.nettiauto.com/ford/transit/7370030
Folkkari käy ehdottomasti, mutta en löytänyt heidän sivuiltaan yksityiskohtaista selostusta, miten käytännössä tuo penkkien irroitus toimisi. Onko kokemusta?
Tuo uusi kaksivärinen designikin olis mun mieleen. Vaikka eihän pakettiautosta nyt hienoa saa millään.

Kaveri osti vuosi sitten tuliuuden Transitin ja sanoi sen menneen huimia harppauksia eteenpäin vanhasta. Nyt vuoden jälkeen on niin kyrpiintynyt kaikkiin pikkuvikoihin ettei enää foorttia tule heidän rakennusfirmalleen. Eli ei mullekaan, kiitos. Ja siis sellainen olisi hakusessa, jossa olis oikeat penkit kaikille, ei tuollaista ilmoituksen mukaista "lavittaa" takapenkkiläisille.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom