Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo se viimeinen on itsellekkin selvä, mutta pitäisi saada se keskimmäinenkin ja jos vielä yksi rivi, jossa penkit selkänojat vastakkain 1. penkkirivistön kanssa niin nekin.
 
Kyllä itse ainakin M_attin tapauksessa kallistuisin Mersun Sprinteriin. Niistä on olemassa noita malleja, missä on paikat 9 hengelle ja löytyy vielä reilusti tilaa tavaroille. Ja saa ajaakin vielä ihan B-kortilla. Esim. tässä on sellanen http://www.autotalli.com/vaihtoauto/34192502/Mercedes-Benz/Sprinter/2012/[Tuusula]?pos=2&page=6
Näyttää ainakin penkit kohtuullisen kiinteilta, ei taida ola mitään fiksua plug in-systeemiä vaan ihan jakoavaimelle töitä? Oon vähän miettinyt, jos ostais itselle sen pakettiauton päivittäiseen käyttöön ja vaimo sais ajella sitten ihan oikealla autolla, niin tuo sprinterin koko on pieni turn off. Mersu sinällään taitaa olla pakettiautojen kurko, joten merkkinä käy hienosti. Vito vois olla soiva peli, pitää varmaan alkaa käymään ihan diilereillä katsomassa paikan päällä, turhaa sitä aikaa tuhlaa netissä googlailuun kun ei meinaa vastauksia löytyä :)
 
Vaatimus oli kaverit ja kamat. Ei kaverit tai kamat. Et myöskään antanut kavereiden lukumäärä. Huono speksi ;)
Ehkä alkuperäinen oli sitten väärinymmärrettävissä, mutta sitä tarkoitin, että auton sisällä kulkisi tarvittaessa enemmänkin roipetta ja että monikäyttöisyyttä olis sen verran, että esim. 4 pariskuntaa pääsis sillä liikahtamaan. Mukavasti ja turvallisesti.

Jos vetokoukku+ kärry-ratkaisu, jonka nyt saa (melkein) mihin vain autoon, olisi hakusessa en kyselisi sitä auton ostamiseen liittyvässä ketjussa ;)
 
Mersulla on myös isoja sprintereitä jotka on 7hengen ja vielä tavaratilaa löytyy. 8 hengen autoissa on se ropleema että penkkiriveja on aina 3. Sitten pitää olla jo bussi, jos meinaa että tavaraakin mahtuu.
 
Muistanko väärin vai asutko M_atti Saksassa? Suomessa kun ilmeinen specsit täyttävä vastaus olisi Jonasson Oy:n Carsport CL/GL/GLE V.I.P. eli Suomessa sisustettu "bussi" joka ainakin ulkoisesti on kaikille koskaan taksitolpan ohi kävelleelle tuttu. Aiemmin keskittyi pelkästään VW:iin mutta nykyään tekevät myös muita merkkejä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muistanko väärin vai asutko M_atti Saksassa? Suomessa kun ilmeinen specsit täyttävä vastaus olisi Jonasson Oy:n Carsport CL/GL/GLE V.I.P. eli Suomessa sisustettu "bussi" joka ainakin ulkoisesti on kaikille koskaan taksitolpan ohi kävelleelle tuttu. Aiemmin keskittyi pelkästään VW:iin mutta nykyään tekevät myös muita merkkejä.
Täällä juu. Mä käyn volsulla ja mesellä vähä työllistämässä myyjiä kuhan saan aikaiseksi. Mikään kiire ei asialla ole. Yleisellä tasolla tuota muunneltavuutta täältä kyselin, ilmeisesti ei kuitenkaan ole kenellekään tuttu aihe.
 
Tuolla Frankfurtin uutuuksissa on aika monipuolisen oloinen tuo Volkkarin PanAmericana:
http://www.inautonews.com/2015-frankfurt-motor-show-live-volkswagen-multivan-panamericana-concept

VW-Panamericana-IAA-2015-06.jpg


Toi prätkävinssi toki pitää joka ukolla olla kanssa ruksattuna lisävarusteista. Siis sitten jos tämä nyt joskus löytää tuotantoon asti.

Edit. Vain kolme riviä penkkejä näyttäisi olevan eli ei taida Matin 8 henkeä mennä tuolla laatikolla vielä.
 
Täällä juu. Mä käyn volsulla ja mesellä vähä työllistämässä myyjiä kuhan saan aikaiseksi. Mikään kiire ei asialla ole. Yleisellä tasolla tuota muunneltavuutta täältä kyselin, ilmeisesti ei kuitenkaan ole kenellekään tuttu aihe.

Meillä on VW Transporter minibussi 1+8 minibussi. Penkit eivät ole niinkuin Caravellessa vaan keskellä käytävä ja kuskin penkin takana penkkirivistö naamat taaksepäin. Penkit on pikalukitteiset ja autosta saa kaikki penkin pois n. 10 - 15 min. Saa vaikka oikealta puolen kaikki pois jolloin sopii se crossipyörä. Me ostettiin toi juuri sen takia, että sitä saa muunneltua melkein miten haluaa. Mutta siis pikalukituksella penkit lattiakiskossa, mahdollistaa nopean muunneltavuuden. Ois sulle just bueno.
 
Sä tarvitsisit autoksi suomalaisen verotusihmeen, isosta pakusta tehdyn retkeilyauton. Kaks riviä penkkejä 4-7 hengelle ja about 1.5-3.3m tavaratilaa riippuen autoaihiosta ja spekseistä.

Saksa sekoittaa pakkaa, enkä tiedä mikä siellä on saatavuus "miehistö-ohjaamollisesta" pakettiautosta/kuorma-autosta. Noitahan joillain valmistajilla on isommista malleista, mutta suomeen ei tuoda koska pakussa ei täällä saa olla takapenkkiä.
 
Mersulla on myös isoja sprintereitä jotka on 7hengen ja vielä tavaratilaa löytyy. 8 hengen autoissa on se ropleema että penkkiriveja on aina 3. Sitten pitää olla jo bussi, jos meinaa että tavaraakin mahtuu.
Miten paljon sitä tavaraa sitten on mukana? VW Transportterin henkilömalliin mahtuu ainakin 8 ihmistä jolla jokaisella mukana 100L keikkalaukku aivan hienosti. Tuollaisella autolla ja köörillä on tänäkin vuonna tullut siirryttyä yli 10tkm. Pituutta siinä tavaratilassa ei paljon ole, mutta korkeus antaa anteeksi.
 
Oliskohan tämä oikea ketju kysyä. Kysyn kuitenkin :)

Pakettiauto kiinnostaisi ostaa tulevaisuudessa, käytännössä harrastusvehkeiden kuljettamista varten (lumilautaa, fillaria, suksia, crossipyörää jne. you name it) ja että sais suuremman kaveriporukan liikkumaan tarvittaessa yhdellä autolla.
Onko valmistajilla sellaista patenttiratkaisua, että kaikki muut, paitsi ensimmäinen istuinrivi on poistettavissa? Kellään hyväksi havaittua autoa tähän tarkoitukseen? Katselin vähän netistä löytyvää materiaalia ja en ainakaan heti löytänyt..

Eli sama auto toimisi "oikeana" pakettiautona ja isona kaveriporukan menopelinä. Nelivetoinenkin saisi olla, se tuskin on haaste.

Sä tarvitsisit autoksi suomalaisen verotusihmeen, isosta pakusta tehdyn retkeilyauton. Kaks riviä penkkejä 4-7 hengelle ja about 1.5-3.3m tavaratilaa riippuen autoaihiosta ja spekseistä.

Saksa sekoittaa pakkaa, enkä tiedä mikä siellä on saatavuus "miehistö-ohjaamollisesta" pakettiautosta/kuorma-autosta. Noitahan joillain valmistajilla on isommista malleista, mutta suomeen ei tuoda koska pakussa ei täällä saa olla takapenkkiä.

Tarkennetaan vielä että jos krossipyörää meinaat oikeasti kuljettaa, tarvitset 220-230 pitkän tavaratilan minimissään, ellet sitten yritä tunkea pyörää jotenkin nurkasta nurkkaan ja saada siitä vähän tingittyä. Tuo 230 yhdistettynä jatko-ohjaamoon tarkoittaa noissa saksalaismerkeissä että kaikki Transporter/Caravelle, Vito yms. pikkuautot saa unohtaa ja pitää siirtyä katsomaan Crafteria ja Sprinteriä, eikä niistä edes lyhintä tai toiseksi lyhintä versiota. L3 pituisessa Sprinterissä on miehistö-ohjaamon jälkeen n.280 tavaratilaa.
Muita vaihtoehtoja on sitten vaikka Opelin Movano. Rellulla ja Nissanilla sama auto Opel. Ranskalaismerkeilläkin on noita isoja.
Amerikkalaista jos haluaa, niin pitkään Chevy Expressiin saa virittelemällä pyörän pituisen tilan 5h kuljetuskapasiteetilla.

Näitä on aika paljon tullut haeskeltua itsekin. Suomi ja verotus tuo omat lisämausteet asiaan. Suomessa kaikki jatko-ohjaamolla/miehistöohjaamolla olevat ovat käytännössä retkeilyautoja tai kevytkuorma-autoja ja niitä on viikonloppuisin krossi-, enska-, mikroauto- jnejne. ratojen parkkikset pullollaan.

Jos Caravelle tms. penkkimalli on vaihtoehto crossipyörän kuljettamiseen niin jossain kusetetaan - autolla ei oikeasti kuljeteta pyörää, tai sillä pyörällä ei ajeta, tai auto on sellainen sikala missä kukaan ei halua matkustaa.
 
Tarkennetaan vielä että jos krossipyörää meinaat oikeasti kuljettaa, tarvitset 220-230 pitkän tavaratilan minimissään, ellet sitten yritä tunkea pyörää jotenkin nurkasta nurkkaan ja saada siitä vähän tingittyä. Tuo 230 yhdistettynä jatko-ohjaamoon tarkoittaa noissa saksalaismerkeissä että kaikki Transporter/Caravelle, Vito yms. pikkuautot saa unohtaa ja pitää siirtyä katsomaan Crafteria ja Sprinteriä, eikä niistä edes lyhintä tai toiseksi lyhintä versiota. L3 pituisessa Sprinterissä on miehistö-ohjaamon jälkeen n.280 tavaratilaa.
Muita vaihtoehtoja on sitten vaikka Opelin Movano. Rellulla ja Nissanilla sama auto Opel. Ranskalaismerkeilläkin on noita isoja.
Amerikkalaista jos haluaa, niin pitkään Chevy Expressiin saa virittelemällä pyörän pituisen tilan 5h kuljetuskapasiteetilla.

Näitä on aika paljon tullut haeskeltua itsekin. Suomi ja verotus tuo omat lisämausteet asiaan. Suomessa kaikki jatko-ohjaamolla/miehistöohjaamolla olevat ovat käytännössä retkeilyautoja tai kevytkuorma-autoja ja niitä on viikonloppuisin krossi-, enska-, mikroauto- jnejne. ratojen parkkikset pullollaan.

Jos Caravelle tms. penkkimalli on vaihtoehto crossipyörän kuljettamiseen niin jossain kusetetaan - autolla ei oikeasti kuljeteta pyörää, tai sillä pyörällä ei ajeta, tai auto on sellainen sikala missä kukaan ei halua matkustaa.

Kyllä pornstarterissa pituutta on, varmaan vuosimallista riippuen n.280cm. Korkeuskin riittää ehkä just ja just, yleensä pyörät kai siinä 125-130cm korkeita. Itse kun olen suzuki-miehiä prätkissä niin ne on siinä piirun alle 130cm. Pituus riittää hienosti, tarvitaan min. 220cm.
transporter-han-car.jpg
 
Kyllä pornstarterissa pituutta on, varmaan vuosimallista riippuen n.280cm. Korkeuskin riittää ehkä just ja just, yleensä pyörät kai siinä 125-130cm korkeita. Itse kun olen suzuki-miehiä prätkissä niin ne on siinä piirun alle 130cm. Pituus riittää hienosti, tarvitaan min. 220cm.

Kyllä riittää, muttei penkkiriveille JA pyörätilalle. Ja korkeus riittää, just kulki tuollaisessa uudessa kaksi pyörää. Mutta jos pyörää meinaa kuljettaa samassa tilassa mihin seuraavaksi nostetaan penkit ja lastataan ihmiset, niin se pyörä on varmaan sähkömallia millä ajellaan parketilla.
Kollegalla on tuollainen pakkatuore V-sarjan mersu, eikä kyllä kävisi mielessä työntää enskapyörää sinne. Kattotelinettä suunniteltiin että saisi ajaa 100:aa matkalla lappiin. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom