Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
^mutta uudessa autossa on uuden auton takuu. Eli sikäli huoletonta ajella.

Toki ja uuden hinta että sinällään siellä pajallakin käyttää aika monta kertaa jos ostaa vähän käytetyn. Samalla tavalla se auto siellä pajalla sitten poissa omasta käytöstä on, olipa takuuta tai ei. Jos osuu paska yksilö niin tulee pelkkää vitutusta. Eikä ne viat tykkää ikinä tulla takuuaikana vaan sopivasti sen jälkeen, ihan sama onko kyse autosta vai jääkaapista.

Jos vaimo hyväksyy mun pari sille kattomaani ehdokasta niin saattaa olla että tässä tehdään autokauppoja ihan lähipäivinäkin. Ei ole takuun piirissä ja hintaakin alle kymppitonni.
 
Tohon pajalla olemiseenkin on ratkaisu, vakuutus joka sisältää sijaisauton teknisten korjausten ajaksi.


1.4 TSI DSG on ihan helvetin hyvä yhdistelmä, tykkäsin octaviassa. Kertaakaan en kaivannut lisätehoa tms. Mutta ai vittu jos jompikumpi em. kirjainyhdistelmistä menee paskaksi, siinä tarttetaan paaaaljon paalua.
 
Nythän ne on tossa TSI:ssä luopunu siitä umpipaskasta jakoketjustaan ja palannu hihnaan. Ja DSG alkaa olla jo sen verran vanha että eiköhän se näissä uusissa oo jo hiukka parempi. Muutaman vuoden ikästä autoa tolla yhdistelmällä en kyllä uskaltais ostaa.
 
Jaa jotta ei DSG:tä. :jahas:

Eikä kai TSI-konettakaan?
http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-mu...-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen-21.html

Tosin tässä 2013 mallissa on ketju korvattu hihnalla, mutta eihän tuo kai ainoa ongelma tuossa ole? Sen kyllä tiedän ettei näihin uusiin VAGin dieseleihin kannata koskea, ei edes sormenpäällä romuttamolla. 15v++ alkaakin sitten olla laatupelejä joilla porskuttelee sen 500tkm++.

Tässä vikalistaa Golf VII:stä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12788.0

Ei paljoa houkuttele, vaikka tuolla yksi trolli kirjoitteleekin.

Mahtaa olla hyvä jälleenmyyntiarvo noilla 100tkm++ ajetuilla dsg+tsi comboilla? Käsittääkseni eräs suurempi autokauppa ei ota noita yli 100tkm ajettuja DSG-autoja edes vaihdossa.

Pitää kyllä sanoa että Mitsu on pelannut yllättävän hyvin. Yksi ainoa vika ja sekin meni takuuseen. 80tkm ajettu jo (toki en itse ole kaikkea ajanut, mutta edellisen omistajan kanssa olen jutellut).
 
2013 1.4tsi dsg Golf ja Octavia kiinnostais. Molempia saa farkkuna tosin vasta syksyn tienoolla. Kumpikohan ois parempi? Miksi? Nelikkona toki, jos bensaversioon saavat nelikon. Epäilen.

Ocusta Elegance -versio ja Golfista Highline. Hinnathan noissa on samat. Volkkarissa vois takuu pelata reilummin?

Jos farmi-Golf tehdään edelleen Meksikossa kuten edeltävä malli ja Octavia Tsekeissä, on Tsekin tehtaan laatu parempi -> vähemmän takuumurheita. Näin ainakin kahden auton otannalla, edellinen oli Octavia ja nykyinen on 2011 farmari-Golf. Ei tämä kyllä sinänsä tule yllätyksenä, kun vertaa näiden kahden maan työmoraalia. Octaviassa oli yksi vika 3v aikana (kaasupoljin hajosi), Golfissa on ollut 2v aikana muutama ärsyttävä valmistuksen laatuun/laaduttomuuteen viittaava pikkuvika. Golfin sisustus myös natisee, Octavian ei. Lieneekö tämä toisaalta ihme jos auto tehdään täysin eri ilmastossa ja roudataan maapallon toiselle puolelle. DSG:ssä ei ole ollut kummassakaan ongelmia :)
 
Ittellä on kyllä VW Polo Blue GT 2013 tilauksessa. Tehokas pikku pirulainen joka kuitenkin litkii menovettä hyvinkin maltillisesti (alta 5L / 100km). Aiemmin ajellu Golffeilla, ja hyvin nekin aina pelittänyt. Vaikka ollut -90 luvun alkupuolen malleja...

Poloisessa on 1.4 TSI (ei kuitenkaan DSG:tä). Eikä pelota! :puntti:
 
Ittellä on kyllä VW Polo Blue GT 2013 tilauksessa. Tehokas pikku pirulainen joka kuitenkin litkii menovettä hyvinkin maltillisesti (alta 5L / 100km). Aiemmin ajellu Golffeilla, ja hyvin nekin aina pelittänyt. Vaikka ollut -90 luvun alkupuolen malleja...

Poloisessa on 1.4 TSI (ei kuitenkaan DSG:tä). Eikä pelota! :puntti:

Eiks ne oo just kestäviä.... Ton uuden kanssa ei kyllä pidäkään pelätä kun on takuu. Eteenpäinkin saa myytyä koska volkkarin maine pysyy vielä pitkään hyvänä vaikka ne ei erityisen luotettavia autoja olis pitkään aikaan tehnytkään.
 
Tekis mieli ostaa joku auto. Bensa-automaatti. Oikeasti ja vakavissaan vähäruokainen. Japanilainen. 2013 Forester olis kiva mutta XS-malli liian kallis. 30ke sais maksaa. Neliveto ois hyvä olla mutta ei aivan välttämätön. Katumaasturi ois hyvä olla mutta ei aivan välttämätön. Mazda CX on liian kallis.

Volvokin kiinnostaisi, sen olisi hyvä kuitenkin olla Diesel, muuten hörppii liikaa. V60 on liian uusi malli ja hinnat pompsahtaa siinäkin. Xc60 kallis ja xc70 yleensä liikaa ajettuja.

Kauheasti tekis mieli saksalaista mutta en taida uskaltaa kun pelottelitte.

BMW on viimeinen vaihtoehto, mieluummin ajan bussilla tai taksilla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No entäs VAG mutta 1.8tsi ja manuaalivaihteet? Eikös toi ole aika toimiva combo?
Eli 1.8tsi Octavia...
 
alkaa olla ajankohtainen auton vaihto meilläkin. meikäläisen rautarouvalla (-96vm 406 pösö, vajaa 350tke rullattu) alkaa olla kilsat täynnä. luulen, että corolla versoon on taivuttava.
 
Kävin eilen koeajamassa Jaguarin XK8:sin, sain ihan hyvän vaihtohinnankin omasta X-typestäni, mutta täytyy vielä pureksia, maltti olis näissä se kova juttu. Periaatteessa äxällä kyllä ajelee ja on sekin vähän "vaiheessa" hifien osalta yms ja ensi keväänä olis sitten kyhveliä suoraan XKR:ään, jota alkaa kuitenkin tekemään mieli XK8:sin jälkeen.
 
Tekis mieli ostaa joku auto. Bensa-automaatti. Oikeasti ja vakavissaan vähäruokainen. Japanilainen. 2013 Forester olis kiva mutta XS-malli liian kallis. 30ke sais maksaa. Neliveto ois hyvä olla mutta ei aivan välttämätön. Katumaasturi ois hyvä olla mutta ei aivan välttämätön. Mazda CX on liian kallis.

Miten olisi Honda Accord? Vähintäänkin yhtä laadukkaan oloinen kuin Skoda, mutta luotettavammalla koneella.
 
Miten olisi Honda Accord? Vähintäänkin yhtä laadukkaan oloinen kuin Skoda, mutta luotettavammalla koneella.

Eipä ole tullut vielä mieleenkään. En tiedä miksi... Hyvä idis, tosin noi on aika arvokkaita.
 
No uusissa ei ole. Koska jakohihna.

Jep, onhan noita ollut myynnissä jo pari viikkoa. Varmaan ne on ainakin sen ajan kestäneet?

1.8tsi on näköjään jätetty vielä ketjukoneeksi. Varmaan koemielessä testailevat ja asiakas maksaa.
Ehkä tommosen 1.4tsi manuaalin Ocun hihnakoneella uskaltais sittenkin ostaa?
 
Eipä ole tullut vielä mieleenkään. En tiedä miksi... Hyvä idis, tosin noi on aika arvokkaita.

Kannattaa muuten kattella honda -aiheisia keskustelupalstoja, yllättävän vähän puhuvat vioista, toki keskustelijoitakin on vähemmän kuin esim. btcf:ssä, mutta mulla on semmonen käsitys Hondista että olisivat melko luotettavia nykyautoiksi :wtf: ja on niissä mun mielestä enemmän tyyliä kuin Toyotissa.

Edit: Eihän noi vähän käytettynä maksa mitään, joka toisessa autossa on täysnahat jne.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom