Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa Alyssan linkittämässä autossa on turvajärjestelmän vikailmoitus mittaristossa. Paikallista jobbaria ja potentiaalisia ostajia ei ilmeisesti haittaa, ei niillä airbageillä, turvavöiden esikiristimillä ym. niin väliä ole...
Ymmärtääkseni ei UK:ssa(kaan) mene katsastuksesta läpi, jos näkyvillä on vikailmoituksia.Tuossa Alyssan linkittämässä autossa on turvajärjestelmän vikailmoitus mittaristossa. Paikallista jobbaria ja potentiaalisia ostajia ei ilmeisesti haittaa, ei niillä airbageillä, turvavöiden esikiristimillä ym. niin väliä ole...
Menee, frendillä on 04vm Jaguar X-type. Yhdistetty kulutus 3,9l oli viimeksi viimeiseltä viideltä tonnilta mittarissa. Se 2 litran diesel siis. Mikä on vanhaksi autoksi ihan jees. Nyt noista uusista autoista puhumattakaan/hybrideistä. Kun ne litran bensakoneet melkeen vetävät samaan ja kuitenkin joku 100 kaakkia tehoakin.
Jos nyt verrataan vastaaviin autoihin, (kun puhutaan kuitenkin E-segmentin autostakin), niin onhan tuo nyt ihan okei. Tuon aikakauden autoille ihan normaali, kun verrataan vastaavia koneita Bemarilta vastaavan kokoluokan korissa. Ja mitä noita nyt on muitakin. Kun ei nyt mikään ihan uusi vehje ole enää tuokaan.
Mä olen vähän eri mieltä. Alle 300k ajetusta huolletusta 2-litraisesta meni kansi. Muutenkin yllättävän paljon vikoja. 323:n oli paljon luotettavampi, vaikkakin oli kovempi ruostumaan.
Tuossa Alyssan linkittämässä autossa on turvajärjestelmän vikailmoitus mittaristossa. Paikallista jobbaria ja potentiaalisia ostajia ei ilmeisesti haittaa, ei niillä airbageillä, turvavöiden esikiristimillä ym. niin väliä ole...
Jaa? Auto tietysti katsastetaan ennen kauppoja tai se käy MB:n merkkiliikkeen "terveystarkastuksessa" mistä ei pääse läpi mikäli auto on vaarallinen. Aika usein nuo diilerit korjaavat itse automaattisesti etenkin moiset näkyvät viat.
Melkoista välinpitämättömyyttä myyjältä joka tapauksessa kuvata auto tuollaiset herjat taulussa, eikä ilmoitustekstissäkään ole mitään mainintaa asiasta. En ostaisi.
Suomessahan autot on kalliita, ei ne sen arvokkaampia ole kuin mitä ukollesi on tarjottu, suomessa eletään vaan ihmeellisessä autohintakuplassa verotuksen takia.
Kyllä tuo 3,9l kulutus on enemmän, kuin jees;)
Varsinkin jos on todellista, eikä ajotietokoneen ilmoittamaa.
Ei taida olla uusissa pienissäkään montaa, jolla pääsee todellista alle 3,9litran yhdistetty!
Ei edes hybridit!
En usko etta tulee sittenkaan kauppoja tuosta, koska vaihdosta ei tarjottu tarpeeksi rahaa. Ja onhan tuo vahan ruman varinenkin. Kattelin muuten nettiautosta etta miehen nykyisesta autosta pyydetaan Suomessa lahemmas kymppitonnia (Linkki, speksit samat ja viela sama varikin). Taalla siita saa muutaman tonnin :jahas:
Suomessahan autot on kalliita, ei ne sen arvokkaampia ole kuin mitä ukollesi on tarjottu, suomessa eletään vaan ihmeellisessä autohintakuplassa verotuksen takia.
Pitäisi joskus muistaa kysäistä huollosta, että onko tuo kalibrointi mahdollista/helppoa=edullista:DAjotietokoneesta tuo oli, joten ei voi sanoa miten todellisuudessa.
Omassa vastaavassa bensa Jaguarissa vetää litran päälle konsolin, kun tankkaamalla seuraa. Olen kuullut, että näitäkin pystyy jotenkin säädättämään? :o Toisaalta ei juuri mitään väliä, tankkaan kun tarvitsee ja siihenhän se ei vaikuta.
Jos esim renkaan halkaisija on väärä tietokoneessa, ts mittarivirhettä on, tulee sama virhe myös keskikulutukseen. En tiedä mitä muita säätöjä löytyy noista, mutta ainakin rengaskokoa pystyy muuttamaan.Pitäisi joskus muistaa kysäistä huollosta, että onko tuo kalibrointi mahdollista/helppoa=edullista:D
Omassa autossa kanssa sellaista 0,8l liian vähän näyttäisi tuo ajotietokone.
Oletetaan, että mennään noilla rekisteriotteeseen merkityillä rengaskoolla.Jos esim renkaan halkaisija on väärä tietokoneessa, ts mittarivirhettä on, tulee sama virhe myös keskikulutukseen. En tiedä mitä muita säätöjä löytyy noista, mutta ainakin rengaskokoa pystyy muuttamaan.
Vituttaa ihan sikana, kun vertailin yksi päivä autojen hintoja Saksassa ja Suomessa. Audi A5 on Saksassa n. 15k ja Suomessa lähes 30k ja Toyota Gt86 Saksassa 25k ja Suomessa 50k.
2013 1.4tsi dsg Golf ja Octavia kiinnostais. Molempia saa farkkuna tosin vasta syksyn tienoolla. Kumpikohan ois parempi?
TSI + DSG... onko tullut ikävä auton korjauttamista? :D Voi nousta bemarimuistot pintaan jos saat sopivan yksilön, kaikkihan noista ei ole sekundaa, mutta itse välttäisin kuin ruttoa.
Mitä nyt kävin Skodan sivuja vilkuilemassa niin Skodalla on lisävarusteet hinnoiteltu varsin edullisiksi. Saa ainakin rahalle vastinetta jos tshekki-vankkurin valitsee.