Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuossa Alyssan linkittämässä autossa on turvajärjestelmän vikailmoitus mittaristossa. Paikallista jobbaria ja potentiaalisia ostajia ei ilmeisesti haittaa, ei niillä airbageillä, turvavöiden esikiristimillä ym. niin väliä ole... :)
 
Tuossa Alyssan linkittämässä autossa on turvajärjestelmän vikailmoitus mittaristossa. Paikallista jobbaria ja potentiaalisia ostajia ei ilmeisesti haittaa, ei niillä airbageillä, turvavöiden esikiristimillä ym. niin väliä ole... :)

Kohtuu kalliita korjata toisinaan SRS-ongelmat..
 
Tuossa Alyssan linkittämässä autossa on turvajärjestelmän vikailmoitus mittaristossa. Paikallista jobbaria ja potentiaalisia ostajia ei ilmeisesti haittaa, ei niillä airbageillä, turvavöiden esikiristimillä ym. niin väliä ole... :)
Ymmärtääkseni ei UK:ssa(kaan) mene katsastuksesta läpi, jos näkyvillä on vikailmoituksia.
 
Menee, frendillä on 04vm Jaguar X-type. Yhdistetty kulutus 3,9l oli viimeksi viimeiseltä viideltä tonnilta mittarissa. Se 2 litran diesel siis. Mikä on vanhaksi autoksi ihan jees. Nyt noista uusista autoista puhumattakaan/hybrideistä. Kun ne litran bensakoneet melkeen vetävät samaan ja kuitenkin joku 100 kaakkia tehoakin.

Jos nyt verrataan vastaaviin autoihin, (kun puhutaan kuitenkin E-segmentin autostakin), niin onhan tuo nyt ihan okei. Tuon aikakauden autoille ihan normaali, kun verrataan vastaavia koneita Bemarilta vastaavan kokoluokan korissa. Ja mitä noita nyt on muitakin. Kun ei nyt mikään ihan uusi vehje ole enää tuokaan.

Kyllä tuo 3,9l kulutus on enemmän, kuin jees;)
Varsinkin jos on todellista, eikä ajotietokoneen ilmoittamaa.
Ei taida olla uusissa pienissäkään montaa, jolla pääsee todellista alle 3,9litran yhdistetty!
Ei edes hybridit!
 
Mä olen vähän eri mieltä. Alle 300k ajetusta huolletusta 2-litraisesta meni kansi. Muutenkin yllättävän paljon vikoja. 323:n oli paljon luotettavampi, vaikkakin oli kovempi ruostumaan.

Noh, toi mun tapaus on vm -93 ja 370tkm ajettu. Uudet iskarit taakse, jarrut joka kulmaan sekä hakkapeliitta 7 alla just ennen kuin tuo on jobbarille vaihdossa laitettu. Niin ja hihna kans just vaihdettu, seuraava katsastus marraskuuhun mennessä. Huoltokirjaa pidetty viimeiseen asti, eikä näytä olevan ruostettakaan. Jos ei mene katsastuksesta läpi ja syynä on joku isompi vika, haen seuraavan saman hintaluokan auton tilalle.
Ai niin, pitää vähän haukkuakin. Käsijarru jumii välillä, venttiilikopan tiiviste taitaa vähän vuotaa ja takapönttö piti vaihtaa. Hintaa oli takapöntöllä huikeat 60€.. Kun vertaa edelliseen kakkosautoon, sen arvo tippui vuodessa enemmän mitä mä maksan tästä :D
 
Tuossa Alyssan linkittämässä autossa on turvajärjestelmän vikailmoitus mittaristossa. Paikallista jobbaria ja potentiaalisia ostajia ei ilmeisesti haittaa, ei niillä airbageillä, turvavöiden esikiristimillä ym. niin väliä ole... :)

Jaa? Auto tietysti katsastetaan ennen kauppoja tai se käy MB:n merkkiliikkeen "terveystarkastuksessa" mistä ei pääse läpi mikäli auto on vaarallinen. Aika usein nuo diilerit korjaavat itse automaattisesti etenkin moiset näkyvät viat.
 
Jaa? Auto tietysti katsastetaan ennen kauppoja tai se käy MB:n merkkiliikkeen "terveystarkastuksessa" mistä ei pääse läpi mikäli auto on vaarallinen. Aika usein nuo diilerit korjaavat itse automaattisesti etenkin moiset näkyvät viat.

Melkoista välinpitämättömyyttä myyjältä joka tapauksessa kuvata auto tuollaiset herjat taulussa, eikä ilmoitustekstissäkään ole mitään mainintaa asiasta. En ostaisi.
 
Melkoista välinpitämättömyyttä myyjältä joka tapauksessa kuvata auto tuollaiset herjat taulussa, eikä ilmoitustekstissäkään ole mitään mainintaa asiasta. En ostaisi.

Niin, en sitten tieda... Melkoisia epeleitahan nuo autokauppiaat ovat, kerroin ylla siita sankarista joka myi tiekelvottoman auton ja vakuutti kirkkain silmin korjanneensa kaikki viat. Terveystarkastuksessa selvisi etta autossa oli ties mita vialla eika se ollut turvallinen ajaa.

En usko etta tulee sittenkaan kauppoja tuosta, koska vaihdosta ei tarjottu tarpeeksi rahaa. Ja onhan tuo vahan ruman varinenkin. Kattelin muuten nettiautosta etta miehen nykyisesta autosta pyydetaan Suomessa lahemmas kymppitonnia (Linkki, speksit samat ja viela sama varikin). Taalla siita saa muutaman tonnin :jahas:
 
Suomessahan autot on kalliita, ei ne sen arvokkaampia ole kuin mitä ukollesi on tarjottu, suomessa eletään vaan ihmeellisessä autohintakuplassa verotuksen takia.
 
Suomessahan autot on kalliita, ei ne sen arvokkaampia ole kuin mitä ukollesi on tarjottu, suomessa eletään vaan ihmeellisessä autohintakuplassa verotuksen takia.

Jep. Ja jos multa kysytaan niin mikaan auto ei ole tonnia arvokkaampi :) Taalla kompensoidaan mukavasti matalaa ostohintaa ylihinnoitelluilla vakuutusmaksuilla. Meikalaisen vakuutus Poloon maksaa n. £1200/vuosi, Suomessa mun 18v sisko maksaa vastaavanlaisesta autosta n.60e/kk. Kulujen takia ollaankin vaihtamassa autoa, pitaisi loytaa sellainen jossa on kohtuullinen ostohinta, kohtuullinen kulutus seka kohtuulliset vakuutusmaksut.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä tuo 3,9l kulutus on enemmän, kuin jees;)
Varsinkin jos on todellista, eikä ajotietokoneen ilmoittamaa.
Ei taida olla uusissa pienissäkään montaa, jolla pääsee todellista alle 3,9litran yhdistetty!
Ei edes hybridit!


Ajotietokoneesta tuo oli, joten ei voi sanoa miten todellisuudessa.

Omassa vastaavassa bensa Jaguarissa vetää litran päälle konsolin, kun tankkaamalla seuraa. Olen kuullut, että näitäkin pystyy jotenkin säädättämään? :o Toisaalta ei juuri mitään väliä, tankkaan kun tarvitsee ja siihenhän se ei vaikuta.

- - - Updated - - -

En usko etta tulee sittenkaan kauppoja tuosta, koska vaihdosta ei tarjottu tarpeeksi rahaa. Ja onhan tuo vahan ruman varinenkin. Kattelin muuten nettiautosta etta miehen nykyisesta autosta pyydetaan Suomessa lahemmas kymppitonnia (Linkki, speksit samat ja viela sama varikin). Taalla siita saa muutaman tonnin :jahas:


katso liitettä 97475



Kyllä se suosiolla autokaupoissa kannattaa jättää suosiolla ostamatta, jos on mitään epäilyttävää. On nuo sellaisia huijareita kyllä, kuten olet jo kokenut. Eihän ne muuten voittoa niistä autoista saisi :D
 
Suomessahan autot on kalliita, ei ne sen arvokkaampia ole kuin mitä ukollesi on tarjottu, suomessa eletään vaan ihmeellisessä autohintakuplassa verotuksen takia.

Vituttaa ihan sikana, kun vertailin yksi päivä autojen hintoja Saksassa ja Suomessa. Audi A5 on Saksassa n. 15k ja Suomessa lähes 30k ja Toyota Gt86 Saksassa 25k ja Suomessa 50k.
 
Ajotietokoneesta tuo oli, joten ei voi sanoa miten todellisuudessa.

Omassa vastaavassa bensa Jaguarissa vetää litran päälle konsolin, kun tankkaamalla seuraa. Olen kuullut, että näitäkin pystyy jotenkin säädättämään? :o Toisaalta ei juuri mitään väliä, tankkaan kun tarvitsee ja siihenhän se ei vaikuta.
Pitäisi joskus muistaa kysäistä huollosta, että onko tuo kalibrointi mahdollista/helppoa=edullista:D
Omassa autossa kanssa sellaista 0,8l liian vähän näyttäisi tuo ajotietokone.
 
Pitäisi joskus muistaa kysäistä huollosta, että onko tuo kalibrointi mahdollista/helppoa=edullista:D
Omassa autossa kanssa sellaista 0,8l liian vähän näyttäisi tuo ajotietokone.
Jos esim renkaan halkaisija on väärä tietokoneessa, ts mittarivirhettä on, tulee sama virhe myös keskikulutukseen. En tiedä mitä muita säätöjä löytyy noista, mutta ainakin rengaskokoa pystyy muuttamaan.
 
Jos esim renkaan halkaisija on väärä tietokoneessa, ts mittarivirhettä on, tulee sama virhe myös keskikulutukseen. En tiedä mitä muita säätöjä löytyy noista, mutta ainakin rengaskokoa pystyy muuttamaan.
Oletetaan, että mennään noilla rekisteriotteeseen merkityillä rengaskoolla.
Tosin kyllä niilläkin joitan heittoja tulee:jahas:
 
Vituttaa ihan sikana, kun vertailin yksi päivä autojen hintoja Saksassa ja Suomessa. Audi A5 on Saksassa n. 15k ja Suomessa lähes 30k ja Toyota Gt86 Saksassa 25k ja Suomessa 50k.

Millaista puhetta! Syntyminen suomeen on verrattavissa lottovoittoon ja vähintä mitä voit tehdä on maksaa verosi tähän hienoon maahan maallisesta palkkiostasi joka muutoin kohtuuttoman suurena syöksisi rahvaan palkollisen vääjäämättömään turmioon.
 
2013 1.4tsi dsg Golf ja Octavia kiinnostais. Molempia saa farkkuna tosin vasta syksyn tienoolla. Kumpikohan ois parempi? Miksi? Nelikkona toki, jos bensaversioon saavat nelikon. Epäilen.

Ocusta Elegance -versio ja Golfista Highline. Hinnathan noissa on samat. Volkkarissa vois takuu pelata reilummin?
 
2013 1.4tsi dsg Golf ja Octavia kiinnostais. Molempia saa farkkuna tosin vasta syksyn tienoolla. Kumpikohan ois parempi?

TSI + DSG... onko tullut ikävä auton korjauttamista? :D Voi nousta bemarimuistot pintaan jos saat sopivan yksilön, kaikkihan noista ei ole sekundaa, mutta itse välttäisin kuin ruttoa.

Mitä nyt kävin Skodan sivuja vilkuilemassa niin Skodalla on lisävarusteet hinnoiteltu varsin edullisiksi. Saa ainakin rahalle vastinetta jos tshekki-vankkurin valitsee.
 
TSI + DSG... onko tullut ikävä auton korjauttamista? :D Voi nousta bemarimuistot pintaan jos saat sopivan yksilön, kaikkihan noista ei ole sekundaa, mutta itse välttäisin kuin ruttoa.

Mitä nyt kävin Skodan sivuja vilkuilemassa niin Skodalla on lisävarusteet hinnoiteltu varsin edullisiksi. Saa ainakin rahalle vastinetta jos tshekki-vankkurin valitsee.

Huppe ja DSG... Odotettavissa aiheelle ihan oma ketju.

:piis:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom