Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En usko. After sales-puolella toki on katteet kohdallaan, ja siellä sitä tulosta tehdään, mutta >65% alennuksen on oltava aika +-0 -bisnestä.
No en varmaksi tietenkään osaa sanoa, mutta esim -> Skoda Octavia ja jakopääketju tuskin tuossa "oikeat kustannukset" 9000€ lähentelee.. tilalle ei siis myöskään saa uutta moottoria vaan "vaihto-osan". Parempi tietenkin tuokin vastaantulo, joillakin merkeillä ei välttämättä saa mitään tuossa vaiheessa
 
No en varmaksi tietenkään osaa sanoa, mutta esim -> Skoda Octavia ja jakopääketju tuskin tuossa "oikeat kustannukset" 9000€ lähentelee.. tilalle ei siis myöskään saa uutta moottoria vaan "vaihto-osan". Parempi tietenkin tuokin vastaantulo, joillakin merkeillä ei välttämättä saa mitään tuossa vaiheessa

Normaalilta käytännöltä kuulostaa. Tuota en ymmärtänyt että sai käytettyä tilalle? Kuinka paljon käytettyä? Miksi? Miksei vaatinut uutta? Kysymyksiä jäi.
 
Mun mielestä tuo lause pitää sisällään olettamuksen, että vähän kuluttava auto on vikaherkempi kuin paljon kuluttava auto. Pidän logiikkaa outona.

Nykytekniikka kun ei herätä luottamusta. Nykyään ei tehdä oikein enää mitään kestävää, ja vähän kuluttavat autot järjestään ovat moderneja sähköosia täyteen ympättyjä kotteroita.

Vanhempi "perusmoottorinen" auto luultavimmin on se ylläpitokuluiltaan edullisempi pidettävä.

Ja ei kannata edes puhua noista nykyisistä pisaralla pisimmälle pikkuturboista jotka leipoo vaihtovalon mukaan ajettuna 50 tkm tienoilla. Tuplakatalysaattorit, tupla EGR:t, mahdolliset lisäilmapumput, suoraruiskutukset, turbiinilukko kiinni 1000 rpm jyrräävät automaatit tai vaihtovalot jotka kehoittaa jyskyttämään manuaalilla samalla tavalla. Ei hemmetti, noiden kanssa leikkiä olen kaverin korjaamolla vähän sivusta katsonut. Halvempaa on ostaa enemmän kuluttava normiauto ja ajaa sillä luotettavia kilometrejä.

BTW moni ei tajua kulutushörhöilyssään että vaikka 15 tkm ajavana 2 litraa isompi kulutus on 300 litraa vuodessa. Nykyhinnoilla n. 450€ on siis polttoainekulut suuremmat. Tuolla rahalla ehkä jumittava EGR putsataan kerran ja vedetään Forten puhdistusaineet koneen läpi. Ja jotkut vielä vaihtaa auton vaan sen takia että tää uus kuluttaa vähemmän. Jos ajaa +45 tkm vuodessa niin sit se kulutusero jo tuntuu mutta moni ei edes tajua miten marginaallista se on. No joo käyttömaksukin on pienempi vähemmän kuluttavassa mutta big deal.
 
Ja ei kannata edes puhua noista nykyisistä pisaralla pisimmälle pikkuturboista jotka leipoo vaihtovalon mukaan ajettuna 50 tkm tienoilla. Tuplakatalysaattorit, tupla EGR:t, mahdolliset lisäilmapumput, suoraruiskutukset, turbiinilukko kiinni 1000 rpm jyrräävät automaatit tai vaihtovalot jotka kehoittaa jyskyttämään manuaalilla samalla tavalla. Ei hemmetti, noiden kanssa leikkiä olen kaverin korjaamolla vähän sivusta katsonut. Halvempaa on ostaa enemmän kuluttava normiauto ja ajaa sillä luotettavia kilometrejä.

BTW moni ei tajua kulutushörhöilyssään että vaikka 15 tkm ajavana 2 litraa isompi kulutus on 300 litraa vuodessa. Nykyhinnoilla n. 450€ on siis polttoainekulut suuremmat. Tuolla rahalla ehkä jumittava EGR putsataan kerran ja vedetään Forten puhdistusaineet koneen läpi. Ja jotkut vielä vaihtaa auton vaan sen takia että tää uus kuluttaa vähemmän. Jos ajaa +45 tkm vuodessa niin sit se kulutusero jo tuntuu mutta moni ei edes tajua miten marginaallista se on. No joo käyttömaksukin on pienempi vähemmän kuluttavassa mutta big deal.

Tätä aika lailla ajelin takaa. Jos sattuu löytämään alle 9s sataan kiihtyvän luotettavan pienikulutuksisen auton niin onnea vaan. Itse olen aika skeptinen miten nämä pienet koneet joista on puristettu paljon tehoa pienellä kulutuksella kestävät yhtään pidemmässä juoksussa. Tuo auton vaihtaminen kulutuksen perusteella on myöskin jotenkin absurdia, autokaupoilla häviää keskimäärin niin perkeleesti joka kerta että saa ajella tosiaan aika helvetin paljon vuodessa että kuroo umpeen sen summan mitä menetti vaihdossa.

- - - Updated - - -

Mun mielestä tuo lause pitää sisällään olettamuksen, että vähän kuluttava auto on vikaherkempi kuin paljon kuluttava auto. Pidän logiikkaa outona.

Vastataan nyt vielä erikseen että kommentoin lähinnä sitä kun auton piti olla myös tehokas. Kyllähän joku 1.6 peruscorolla kestää varmasti eikä kuluta paljon.
 
Nykytekniikka kun ei herätä luottamusta. Nykyään ei tehdä oikein enää mitään kestävää, ja vähän kuluttavat autot järjestään ovat moderneja sähköosia täyteen ympättyjä kotteroita.

Vanhempi "perusmoottorinen" auto luultavimmin on se ylläpitokuluiltaan edullisempi pidettävä.
Tuossa kohtaa oikempi vertailuperuste on kyllä uusi vs vanha eikä taloudellinen vs epätaloudellinen. Uusi on aina taloudellisempi kuin vanha ja tuollainen vertailu kestävyydestä taloudelliseuuden kautta ei siksi toimi. Ei siinä, et sä kyllä paskaakaan puhu, koska uudet autot on aivan kamalia pommeja. Tekniikan myötä niissä on helvetisti enemmän osaa mikä voi hajota ja surullisenkuuluisia esimerkkejä löytyy vaikka millä mitalla. Olen ennenkin sanonut, että ainakin EGR, hiukkassuodatin ja kaksoismassavauhtipyörä olisi kiellettävä lailla ihan ensimmäisenä. EGR tai DPF ei muuten kumpikaan pienennä kulutusta vaan ainoastaan päästöjä, joten siinä mielessä se, että syyttää polttoainetaloudellisuuden parantamista autojen vikaantumisesta, on hieman kapeakatseista, vaikka ei sekään täyttä synninpäästöä kyllä saa. Ja suurin osa päästöistähän tulee polttoaineenkulutuksesta.
 
Ihan mielenkiinnosta kohtuu uusein autojen omistajat. Oletteko päässeet vuottakaan putkeen ilman ylimääräisiä korjaamo käyntejä? Omalta kohdalta joudun vastaamaan ettei yksikään mun vageista ole tähän päässyt :fuckyeah:
 
Ihan mielenkiinnosta kohtuu uusein autojen omistajat. Oletteko päässeet vuottakaan putkeen ilman ylimääräisiä korjaamo käyntejä? Omalta kohdalta joudun vastaamaan ettei yksikään mun vageista ole tähän päässyt :fuckyeah:

Mikä on kohtuu uus? Meillä on -08 Opel vivaro ja ainoa korjaamo käynti ollut aurauskulmien säätö vianorilla. Yhteistä taivalta takana 2v ja 60tkm.
Sitten olen itse vaihtanut iskaria ja alapalloniveliä. Nyt teettää takatilan lämmityslaite kun sulakkeita polttaa mutta eiköhän siitäkin selviä yrityksen ja erehdyksen kautta
 
Ihan mielenkiinnosta kohtuu uusein autojen omistajat. Oletteko päässeet vuottakaan putkeen ilman ylimääräisiä korjaamo käyntejä? Omalta kohdalta joudun vastaamaan ettei yksikään mun vageista ole tähän päässyt :fuckyeah:

Mulla on 20tkm takana 1,5 vuoteen, yks öljynvaihto filsuineen ja that's it. Ei polttimoakaan ole tarvinnut vaihtaa. Näin se kuuluu mennäkin :) 2011 Golf 2.0TDI.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo Powerhousu on kyllä siinä oikeassa että vanhemmista luotettavammistakin löytyy kyllä taloudellisia vaihtoehtoja. Toki uudet autot vetää ainakin normitetut lukemat nykyään aivan mielettömän alhaisiksi, todellisuus on sitten mahdollisesti toinen.
 
Omalta kohdalta 13 vuoden ja 7 vaggineen kokemuksella ei hirveästi ole pahaa sanottavaa, ennenkuin otin alle tsi koneellisen auton. Siinä vag groupin suunnittelun kukkasia parhaimmillaan. Maahantuojan ja huollon yrityksisestä pestä kätensä koko touhusta jäi niin paska kuva, että ei kiitos vagginetta tähän taloon enää. Muutenkin tämä downsizing merkkiin katsomatta on ihan naurettavaa pelleilyä. Enemmän kuin koskaan autot koekäytetään asiakkaalla ja sen kyllä huomaa. Pienistä koneista revitään kovia tehoja ja käytetään halpoja ratkaisuja joka tulee mahdollisesti omistajalle kalliiksi. Siinä ei paljon pienempi kulutus paina, jonka itsekkin tämän tsi paskan kanssa huomasin. Mieluummin otan vaikka parin litran korkeamman kulutuksen, kuin jännään milloin jakoketju venyy, tennispallon kokoinen turbo hajoaa tai egr on tukossa jne.
 
Audi A4 2.0TDI Multitronic 08-> lienee luotettava peli työkäyttöön? Joku alle 170tkm ajettu. Tarttee jonkin hyvän auton, mutta ei saisi olla kovin kalliskaan (alle 20k€)..
 
Kai tää oli vitsi? Jos ei niin google multitronic kestävyys tai 2.0tdi kestävyys :D

Mitä nyt selaillut vähän alan foorumeita, käsittääkseni nuo multitronicin ongelmat ovat vaivanneet b6 koppaisia ja vanhempia b7. Eli uudemmissa b7 ja kaikissa b8 (jota siis harkitsen) tyyppivikojen pitäisi olla kunnossa. Nettiautostakin löytyy paljon 350tkm laatikolla rullattuja. Ja 105kW 2.0tdi sama juttu. Tuo tehokkaampi 2.0 nyt eri asia joka taitaa olla vieläkin susi.

Korjatkaa toki jos olen väärässä.
 
Mitä nyt selaillut vähän alan foorumeita, käsittääkseni nuo multitronicin ongelmat ovat vaivanneet b6 koppaisia ja vanhempia b7. Eli uudemmissa b7 ja kaikissa b8 (jota siis harkitsen) tyyppivikojen pitäisi olla kunnossa. Nettiautostakin löytyy paljon 350tkm laatikolla rullattuja. Ja 105kW 2.0tdi sama juttu. Tuo tehokkaampi 2.0 nyt eri asia joka taitaa olla vieläkin susi.

Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Totta uudemmat mt eivät ilmeisesti ole ihan yhtä heikkoja, oliko 2004 kun tuli muutoksia ? Mutta on noissa uudemmissakin ollut ongelmia. 140hp tdi taas on sen sortin kuraa etten itse uskaltaisi tälläistä ostaa.. Kannattaa käydä lukemassa audifinns tai vag arenalta ene.män. Jos hyvä säkä käy saa rahalle vastinetta jos huonosti niin korjaukset imee helposti 5-10k€
 
Ihan mielenkiinnosta kohtuu uusein autojen omistajat. Oletteko päässeet vuottakaan putkeen ilman ylimääräisiä korjaamo käyntejä? Omalta kohdalta joudun vastaamaan ettei yksikään mun vageista ole tähän päässyt :fuckyeah:
Reilut 17kk menty ja ei ylimääräistä käyntiä korjaamolla. Auto XC60 vm-14 ajettu 31tkm :jahas:
 
Ihan mielenkiinnosta kohtuu uusein autojen omistajat. Oletteko päässeet vuottakaan putkeen ilman ylimääräisiä korjaamo käyntejä? Omalta kohdalta joudun vastaamaan ettei yksikään mun vageista ole tähän päässyt :fuckyeah:

viimiset 5v menty parilla eri VAGIlla (~60tkm), ollut TSI:t ja DSG:t molemmissa.. ongelmia ei ole ollut, long-life huoltovälil käyttäny huolloissa ainoastaan.
Ei, olihan tää jälkimmäinen volsu pajalla heti oston jälkeen, ei trippimittarin nollaus toiminu, joutuivat vaihtamaan mittariston.. ;)
 
Ihan mielenkiinnosta kohtuu uusein autojen omistajat. Oletteko päässeet vuottakaan putkeen ilman ylimääräisiä korjaamo käyntejä? Omalta kohdalta joudun vastaamaan ettei yksikään mun vageista ole tähän päässyt :fuckyeah:

Ajoin Auriksella (1.6 bensa) 27tkm - 107tkm. Jarrut laahasi jossain 30tkm kohdalla, joka ilmeisesti yleistä tässä mallissa. Tämän lisäksi ainoastaan pakolliset huollot ja polttimon vaihdot joita meni aika usein. Nyt Auris 1.4 diesel, ajan tällä niin kauan kun ei isompia vikoja tule, jos tulee niin vaihdan varmaan takaisin bensa Aurikseen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom