Ja ei kannata edes puhua noista nykyisistä pisaralla pisimmälle pikkuturboista jotka leipoo vaihtovalon mukaan ajettuna 50 tkm tienoilla. Tuplakatalysaattorit, tupla EGR:t, mahdolliset lisäilmapumput, suoraruiskutukset, turbiinilukko kiinni 1000 rpm jyrräävät automaatit tai vaihtovalot jotka kehoittaa jyskyttämään manuaalilla samalla tavalla. Ei hemmetti, noiden kanssa leikkiä olen kaverin korjaamolla vähän sivusta katsonut. Halvempaa on ostaa enemmän kuluttava normiauto ja ajaa sillä luotettavia kilometrejä.
BTW moni ei tajua kulutushörhöilyssään että vaikka 15 tkm ajavana 2 litraa isompi kulutus on 300 litraa vuodessa. Nykyhinnoilla n. 450€ on siis polttoainekulut suuremmat. Tuolla rahalla ehkä jumittava EGR putsataan kerran ja vedetään Forten puhdistusaineet koneen läpi. Ja jotkut vielä vaihtaa auton vaan sen takia että tää uus kuluttaa vähemmän. Jos ajaa +45 tkm vuodessa niin sit se kulutusero jo tuntuu mutta moni ei edes tajua miten marginaallista se on. No joo käyttömaksukin on pienempi vähemmän kuluttavassa mutta big deal.