Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^Mulla -07 eikä vielä hiukkaspönttöä, mutta kyllä sellaisen hankita kannattaa välttää tai sittense on jo valmiiksi poistettu käytöstä. Koeajoin myös 2l konetta ja olihan se mukavampi kone tehon ja 6 vaihteen puolesta, mutta päädyin 1.9 kun oli 100tkm vähemmän ajettu ja paremmat varusteet. Kyllä tälläkin on pärjännyt, ainoa mitä kaipaisin niin tuo 6 vaihteinen aski olis kiva etenkin moottoritiellä. Aika hyvin dieselit näyttävät pitävän hintansa kun tuolla 5000€ budjetilla saa +300tkm ajettuja, mutta eiköhän sellaisella pärjää vielä pitkään kun katselee hyvän yksilön missä ei kone säksätä jo valmiiksi. Osiahan noilla metreillä joutuu jo tietty vaihtelemaan pyöränlaakeria(vaihdoin juuri taakse toisen laakerin, helppoa alle 1h homma), vetoniveliä ym. normaalia kulumista, kori kun on hyvä niin näiden kanssa pärjää kyllä. Takakaaret näyttää ainakin keräävän kiveniskemiä. Kulutuksesta: tankkasin eilen ja 5.1 oli laskennallinen kulutus 40-50% kaupunkia ja loput maantiellä ajelua.

Ihan vaan mielenkiinnosta oletko katsonut välityksiä? Ainakin neloskoppaisessa Golffissa, 6 vaihteisessa tuo kutonen ei ollut mikään ylivaihde vaan välitys oli pienempi kuin 5 vaihteisessa, jolloin kulutus oli suurempi motarilla.
 
Ihan vaan mielenkiinnosta oletko katsonut välityksiä? Ainakin neloskoppaisessa Golffissa, 6 vaihteisessa tuo kutonen ei ollut mikään ylivaihde vaan välitys oli pienempi kuin 5 vaihteisessa, jolloin kulutus oli suurempi motarilla.

Siis täh? Siis jos vaihdat vitoselta kutoselle niin kierrokset nousee moottorissa? Eihän tuo nyt voi pitää paikkaansa tai sit en vaan tajuu...
 
Juu tokihan noissa askien välityksissä on eroja. Yhden octavia 1.9tdi scoutin kyydissä olen ollut ja siinä oli 6v aski ja 6 vaihteella oli yllättävän korkeat kierrokset maantiellä. Mutta tuohon scouttiin on varmasti tarkoituksella haettu lyhkäisempiä välityksiä. Omassa kierrokset on 120km/h vauhdissa 2500rpm, joten kyllä siinä muutaman sadan kierroksen lasku koneessa tekisi mukavaa kulutukselle. En muista mitä tuo koeajamani 2l ocu 6v askilla kiersi maantiellä, mutta kyllä se vähemmän kiersi mitä tuo 1.9. Vaihteistojen välityksissä on eroja esim. entinen autoni kiersi 100km/h vauhdissa 3000rpm kun taas kaverini saman perustekniikan omistava auto kiersi samassa nopeudess 2500rpm (ja ei johdu mittarivirheestä ;))
 
Katos piru. Ei pitäis lukea näitä väsyneenä. :hyper:

No olihan tuo munkin teksti hieman juosten kustu mutta niin on kaikki muukin mitä teen. Onneksi on hyviä alaisia duunissa. :)
 
Ei ssssaatana. Mikä (joitakin) ihmisiä vaivaa? Tässä on erään naispuoleisen tuttavan kanssa ollut jonkin verran puhetta TSI-koneista ja DSG-laatikoista ja hän on ollut erittäin hyvin perillä siitä mitä niistä sanotaan. Tästä huolimatta heidän talouteensa löysi ensin isännälle auto DSG-vaihteistolla ja nyt emännälle TSI-moottori ja DSG-vaihteisto. Ei uskota varoituksia vaan tehdään just oman pään mukaan. Oikein kerjäämällä kerjätään ongelmia. Sitä tietysti toivoo ettei noissa yksilöissä ilmenisi vikoja, koska on kavereista kyse, mutta toisaalta sitä taas miettii että jos laukeisi niin pääsisi sanomaan, että mitä minä sanoin ja kannattaisko joskun kuunnella.

Mä en koskisi kumpaankaan pitkällä tikullakaan edes erikseen, saatika sitten yhdessä. Aivan hullun hommaa.

E: Noita valintoja perustellaan sillä, että voihan ihan mihin tahansa autoon tulla vikaa. Niin voi, mutta aika harvassa on noin suuria yleisessä tiedossa olevia kalliita tyyppivikoja joiden ilmestyminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Mä vertasinkin sitä siihen, että se on sama kuin menisi poikamiehenä Thaimaahan vetelemään ilman kuvia ja perustelee ratkaisuaan sillä että voi Suomessakin saada flunssan. Tartunnan todennäköisyys ja itse vaiva on vain hiukan eri luokkaa.
 
Meille ostettiin himaan just 2 viikkoa sitten uus Passatti sillä tehokkaammalla 1.4TSI -koneella. Manuaaliin yhdistettynä, saas nähä kui käydään. Ilm. 125hv on noista huonompi, ainakin keskusteluiden ja myyjien mukaan, mutta tuurillahan sitä seilataan. Onneksi on takuu vähän helpottamassa, jos oikein huonosti käy.
Audi A4 palveli parii ekaa vuottaan hyvin, oli 1.8TFSI automaatilla, vähän laiska, mutta ihan laadukas biili. Nyt siitä sitten jollekkin demarille hyvä peli, on ne kalleimmat kilometrit ajettu niin "raaskii" ostaa :)

Itse en ole koko autoa nähnyt. Voin kirjoittaa vaikka pienen vertailun tuohon omaan 2.0TDI Golffiin verrattuna kunhan käyn Suomessa jos jotain kiinnostaa..
 
Perskuta, noita passattejahan saa pilkkahintaan. Katsoo uutena saman verran maksavat volvo vs passat, niin 4 vuoden ikäisenä passatti on kymppitonnia halvempi. Arvaako tollaseen sekaantua ihan arpapelinä, vai räjähtääkö ne oikeasti silmille?
 
Yleensä pätee sama kuin Pösöön ja Opeliin. Muihin vastaaviin verrattuna ne on käytettyinä selvästi halvempia, ja kyllä siihen syykin on :D Mutta jos kymppitonnin säästää niin voihan sitä riskillä koittaa. Mä pitäytyisin japanilaisissa jos haluaisin mahdollisimman luotettavan auton.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt käyty katsomassa A4 2.0TDI Multitronic vm. -08, eli b8 koppaista. Ajattelin hankinnan tehdä suuresta tunnetusta autoliikkeestä jotta kaikki menisi hyvin ja helposti. Ja paskat.

Ilmoitin tulostani muutama tunti aikaisemmin ja kaiken piti olla kunnossa. Noh, perillä kuitenkin auto oli hukassa ja löytyi se pienen selvittelyn jälkeen huollosta. Kun auto tuli pihaan, oli vänkärin puolen kylki aivan naarmuilla. Muutama naarmu etuoven etureunasta takaoven takareunaan. Lisäksi kuskin puolella ja takapuskurissa muutama pienempi naarmu.

Muuten oli hyvä auto, mutta nuo naarmut vituttavat kun tuli ajettua turhaan 130km sivu eikä niistä ollut mitään mainintaa. Nyt selvisi sekin miksi tuota toista kylkeä ei näkynyt kuvissa..
 
Olisi tosin tuosta 18k€ autosta saanut 2k€ alennuksen kun käteisellä olisi ostanut. Myyjä sanoi että ei väliä hinnassa otetaanko käteisellä tai rahoituksella, onko oikeasti näin?
 
Kävin tänään koeajamassa Nissan Muranon ja voi vittu, se oli parhaan tuntuinen auto mitä olen koskaan ajanut. Rakastuin heti kättelyssä. Lähti paikaltaankin kuin ohjus, tietty taas kone on ihan hirveä syöppö. Ajo-ominaisuudet ihan huippuluokkaa. Ei olisi pitänyt mennä, nyt mun on pakko saada se.
 
Kävin tänään koeajamassa Nissan Muranon ja voi vittu, se oli parhaan tuntuinen auto mitä olen koskaan ajanut. Rakastuin heti kättelyssä. Lähti paikaltaankin kuin ohjus, tietty taas kone on ihan hirveä syöppö. Ajo-ominaisuudet ihan huippuluokkaa. Ei olisi pitänyt mennä, nyt mun on pakko saada se.

Minkä ikänen Murano kyseessä?
 
Olisi tosin tuosta 18k€ autosta saanut 2k€ alennuksen kun käteisellä olisi ostanut. Myyjä sanoi että ei väliä hinnassa otetaanko käteisellä tai rahoituksella, onko oikeasti näin?

Autoliikehän saa joka tapauksessa rahat kouraan oli käteinen tai rahoitus, eli miksi ei olisi? Parhaassa tapauksessa myyjä vetää jonkinlaisen provision kun saa rahoituksen kaupaksi.
 
Vuosimallia 2006 oli.

Tota samaa koppaa joskus itse himoitsin. Ostos kaatui siihen, kun ei koirat oikein mahdu tuohon takaboksiin.

- - - Updated - - -

Autoliikehän saa joka tapauksessa rahat kouraan oli käteinen tai rahoitus, eli miksi ei olisi? Parhaassa tapauksessa myyjä vetää jonkinlaisen provision kun saa rahoituksen kaupaksi.

Juu, itse käsittänyt niin, että monin paikoin tarjotaan mielummin rahoitusta kuin kertamaksua juurikin mainitsemastasi syystä.
 
Kyllä edelleen ihmettelen, miten paskoja automyyjät ovat myymään autoja. Olen tässä parin viikon aikana kysynyt välirahaa neljään eri autoon. Vaihtoon menossa n. 20te arvoinen A4. 2 myyjää on soittanut välirahan ja 2 on laittanut sähköpostia. Sen jälkeen yhteydenpito on loppunut täysin. Itse olen vielä soitellut perään ja kysellyt täsmentäviä kysymyksiä.

Kaupat eivät ole paljosta olleet kiinni, joten pienellä vastaantulolla kaupat todennäköisesti olisivat syntyneet. Itse en myyjänä hukkaisi tällaisia kaupan paikkoja jos ostaja kyselee välirahaa ja tarjous on ollut asiallinen. Ehkä se kauppa käy niin hyvin, ettei tarvitse turhaan soitella perään. Toki jos näkemysero olisi 10te, niin ehkä ei kannata myyjän haaskata aikaa..
 
Kyllä edelleen ihmettelen, miten paskoja automyyjät ovat myymään autoja. Olen tässä parin viikon aikana kysynyt välirahaa neljään eri autoon. Vaihtoon menossa n. 20te arvoinen A4. 2 myyjää on soittanut välirahan ja 2 on laittanut sähköpostia. Sen jälkeen yhteydenpito on loppunut täysin. Itse olen vielä soitellut perään ja kysellyt täsmentäviä kysymyksiä.

Kaupat eivät ole paljosta olleet kiinni, joten pienellä vastaantulolla kaupat todennäköisesti olisivat syntyneet. Itse en myyjänä hukkaisi tällaisia kaupan paikkoja jos ostaja kyselee välirahaa ja tarjous on ollut asiallinen. Ehkä se kauppa käy niin hyvin, ettei tarvitse turhaan soitella perään. Toki jos näkemysero olisi 10te, niin ehkä ei kannata myyjän haaskata aikaa..

Itse soitin KAMUXI:le viime perjantaina ja neuvottelin hinnasta. Myyjä lupasi soittaa kohta takaisin kun juttelee myyntipäälikön kanssa kuinka paljon voidaan tulla vastaan.. Soitti tiistaina. Teki mieli sanoa että unohda, mutta kiinnosti tarjous. No vitut se mitään ollut kysynyt ja keskustelu meni ihan samanlailla kun viimekin kerralla, eli juttelee myyntipäälikön kanssa ja soittaa kohta. Oli yrittänyt soittaa kerran joku päivä, mutta ei paljoa nappaa soitella kyllä enää takasin. Pitäkööt autonsa.
 
Menkää sinne autoliikkeeseen neuvottelemaan hinnoista kasvotusten. Uskoisin, että niitä soittelijoita ja sähköpostittelijoita riittää niin paljon, että ei riitä aika ja kiinnostus ottaa kaikkia niin tosissaan. Kasvotusten kun menee neuvottelemaan välirahasta niin, että molempien osapuolten vaihdokit on siinä hyppysissä, niin alkaa hintaa löytymään paljon paremmin. Eri asia tietysti on, jos se kyseinen yksilö on jossain ison välimatkan takana.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom