Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosin nimeä yksi automerkki/malli johon tämä ei pätisi? ;) Hintaluokka siis 15-20k€.

Kyllä se nyt tuossa hintaluokassa on selviö ettei kymppitonnin remppoja vaan tule. Tsiisus...

... paitsi bemarille ja vaginoille.
 
Kertokaas priuksen omistajat minkälainen auto on talvikäytössä? Mietityttää tuoko nuo akkusysteemit ja sähkömoottorit mukanaan harmaita hiuksia kovilla pakkasilla ja pätkäajossa. Perverssi mielenkiinto on herännyt em. kampetta kohtaan vaikka se näyttääkin rikkaimurilta niinkuin joku osuvasti ilmaisikin. Tykkääköhän tuo prius huonoa jos se seisoo ajamatta jonkun viikon pätkiä, itse tulee kesäisin paljon liikuttua fillarilla ja prätkällä niin välillä autot seisoo.

Bonuskyssärinä, onko jengillä käytännön kokemuksia skodan roomsterista? Bensana sekin käynyt mielessä. Rumahan se on kun mikä, mutta käytännöllinen kaiketi. Olisi tarkoitus kohtapuoliin luopua pakettiautosta, muttei haittaisi jos tilaa harrasterojulle autosta hieman löytyisi enemmänkin kuin perusfarkusta. Pari maastopyörää ja muuta rekvisiittaa usein kyydissä.
 
Tosin nimeä yksi automerkki/malli johon tämä ei pätisi? ;) Hintaluokka siis 15-20k€.

No juu kaikkiinhan tuo on mahdollista.. Eri asia sitten kuinka yleistä tuo on. Henkilökohtaisesti tunnen henkilön jolla on palanut ton ikäiseen audiin 10k€ korjauksiin. Tunnen myös henkilön jolla akun vika aiheutti vag:iin 2000€ vian, edellinen vika mistä sain lukea facebookista samalta henkilöltä oli tasapaino akselin hajoaminen? -> ei tainnu maksaa kun 3000€ ja aikaa noiden välillä oli jtn 4-6kk.

Vag arena on ihan jees sivusto siellä on melko lailla karua kertomaa noista 140/ 170hp Bxx koneista, hassu juttu vieläpä se että samasta koneesta on 10 variaatiota joista toiset ovat parempia ja toiset huonoompia.
Kaikista veemöisintä asiassa on se että merkki korjaamojen linjat vaihtelevan ja paljon kun etsitään laskuille maksajaa, esimerkkinä vaikkapa suutinviat, osa ihmisistä on maksanut koko paskan itse turhaan.

Henkilökohtaisesti merkkihuollon maine meni polttoaine luukun ongelmiin ja asiointiin kyseisessä puljussa, he kun AINA ilmoitivat etteivät ole koskaan kuulletkaan mistään ongelmista ja asiakas maksaa. (vaikka tuttu oli edellisellä viikolla korjauttanut ongelmat samassa puljussa).
 
Jos halvalla haluaa päästä ni ei muutaku noita 199,- rotiskoja alle, joissa on leimaa jäljellä. Jos laukee ni ei muutaku paaliin ja uus samanlainen tilalla :D Toki luottamuspula saattaa iskeä jossain vaiheessa... Itse tykkäsin sijoittaa vähän enemmän ja nautiskella ajelusta, silloin harvoin kun täytyy kauemmas lähteä.
 
Ihan mielenkiinnosta kohtuu uusein autojen omistajat. Oletteko päässeet vuottakaan putkeen ilman ylimääräisiä korjaamo käyntejä? Omalta kohdalta joudun vastaamaan ettei yksikään mun vageista ole tähän päässyt :fuckyeah:
-07 octavia tdi 130-220tkm ja alle 2 vuotta ajeltu. Normaalin kulumisen lisäksi on kaksi kertaa mennyt pienistä asioista vikatilaan, mutta näistä selvitty about 10€ korjauksilla. Ensimmäisen ja toisen vian välillä taitaa olla vuosi ja lähes 70tkm eli kohtuullisen luotettavasti palvellut :hyper:
 
Onko porukalla kokemuksia Mazda 6 dieselistä. Harkinnassa olisi 2012 vuosimallin 2.2 TD 163 hv versiona.

Olen koeajanut ja tykkäsin kovasti, vuosimalli oli tosin 09 tai 10. Kone on loistava, vetää mukisematta tyhjäkäynniltä ylös asti ja voimaa löytyy todella hyvin. Aivan eri planeetalta kuin pienet ekodieselit. Ajoasennon sai hyväksi ja auto istui heti käteen. Sisustakin miellytti silmää enemmän kuin japseissa keskimäärin, eli mikään ei häirinnyt. Alusta oli jämäkkä mutta mukava, jakanee jotain Ford Mondeon kanssa. Ajotietokoneen käyttölogiikka hieman hassu. Vaihteiston ykköspykälä kytkeytyi hassun tuntoisesti, mutta toiminnassa ei moitteita. Jarrut oli koeajoautossa todella kumimaiset ja pehmeät aivan kuin niissä olisi ilmaa? Tämä jäi ainoana askarruttamaan oliko yksilön vika vai mallin ominaisuus. Koeajolla kulutus n. 50km/h keskinopeudella oli ajotietokoneen mukaan 5,3l. Sama lenkki 2010 BMW 318d automaatilla 6,3 ja 2013 Volvo V40 1.6d:llä 5,1.

Autona se oli minusta selvästi parempi kuin esim. samanikäinen BMW 318d (en havainnut tässä mitään ajamisen iloa saati premium-fiilistä) tai Toyota Avensis 2.0d. Selvästi halvempikin. Suosittelen kyllä näin päällisin puolin lämpimästi, merkin maineen mukaan lienee myös luotettava auto.
 
Mitäs mieltä pakkiksen automiehet Bemarin 320d E46:sta,kovasti autokuume päällä ja noita kattellu,tietysti se 330d kutosineen olis miehekkäämpi,mutta budjetti kasvais. Osa varmaan sanoo,että on sen budjetin kasvun arvosta, mutta kysellään nyt jos jollain olis mielipiteitä tosta 320:stä:)
 
Mitäs mieltä pakkiksen automiehet Bemarin 320d E46:sta,kovasti autokuume päällä ja noita kattellu,tietysti se 330d kutosineen olis miehekkäämpi,mutta budjetti kasvais. Osa varmaan sanoo,että on sen budjetin kasvun arvosta, mutta kysellään nyt jos jollain olis mielipiteitä tosta 320:stä:)

Yhden olen omistanut. Ei pahaa sanottavaa. Hyvä ajaa ja kohtuullisen taloudellinen.

- - - Updated - - -

Audi A5

Uskaltaisikohan tähän sekaantua? Hieman vanhahan tuo alkaa olemaan..

Toinen vaihtoehto: BMW 335d
 
En tiedä miten ison virheen tein, kun lähdin tänään vapaapäivän kunniaksi vain ja ainoastaan katselemaan autoja ilman mitään tarkoitusta vaihtaa. Kävi kuitenkin ihan toisin, auto vaihtui jo toisessa liikkeessä. Huomenna aamulla on morkkis. :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä miten ison virheen tein, kun lähdin tänään vapaapäivän kunniaksi vain ja ainoastaan katselemaan autoja ilman mitään tarkoitusta vaihtaa. Kävi kuitenkin ihan toisin, auto vaihtui jo toisessa liikkeessä. Huomenna aamulla on morkkis. :D

Mikäs auto tuli? Itsekin ajattelin maanantaina mennä vähän vaan kattelemaan :)
 
No en varmaksi tietenkään osaa sanoa, mutta esim -> Skoda Octavia ja jakopääketju tuskin tuossa "oikeat kustannukset" 9000€ lähentelee.. tilalle ei siis myöskään saa uutta moottoria vaan "vaihto-osan". Parempi tietenkin tuokin vastaantulo, joillakin merkeillä ei välttämättä saa mitään tuossa vaiheessa

TSI-moottorista ja tuosta linkistä vielä sen verran, että minäkin luulin moottoririkkojen johtuvan huonolaatuisesta ketjusta, voi osa johtuakin, mutta kun otin paikallisessa VW-liikkeessä asian esille, niin vika ei olekaan ketjussa vaan kuulemma ketjun kiristäjissä. Öljynpaine laskee liian nopeasti jolloin ketju aina hyppää. Voi olla, että se huoltomekaanikko suolsi täyttä paskaa. Minä en tiedä.
 
Voi prkl kun ei vaan autoa löydy. Rahat on valmiina jne. mutta vaihtoautoja vaan ei ole. Koitain etsiä esim. V60 D3:ta tjsp mutta joko hintapyynnit ovat naurettavia tai sitten yritetään myydä jotain karvalakkeja. Kyllä tämän hintaluokan autossa pitäisi olla jo xenonit ruksittuna. Mutta ei, joku lohkolämppäri on hienointa mitä autoon on ollut varaa laittaa.

Muita merkkejä ei oikein ole. Joko on ongelmia epäluotettavuuden kanssa tai sitten ei vaan ole mitään mielenkiintoista mallia. Eli vähän tehokkaampi naftakone, ehkä automaattia jne.

Onkohan lama vaikuttanut autokauppaan? Paikallisilla myyjillä ei ole oikein mitään tarjolla hallissa. Lehtien mukaan täällä on "muhkea yli 1000 auton valikoima" käytettyjä, mutta niin juu ne on kaikki semmoisia 3000€ linttoja...Muutama uudempi on, mutta niiden hinnat pidetään korkeana koska muuten ei tule yhtään rahaa kauppaan.

Tarttee alkaa katselemaan kohta taas bytbilistä tai autoscoutista.
 
Harkitsen vakavasti octaviaa. Pitäis vaan ottaa liisarina, että pääsee aikanaan eroonkin. :)
 
Voi prkl kun ei vaan autoa löydy. Rahat on valmiina jne. mutta vaihtoautoja vaan ei ole. Koitain etsiä esim. V60 D3:ta tjsp mutta joko hintapyynnit ovat naurettavia tai sitten yritetään myydä jotain karvalakkeja. Kyllä tämän hintaluokan autossa pitäisi olla jo xenonit ruksittuna. Mutta ei, joku lohkolämppäri on hienointa mitä autoon on ollut varaa laittaa.

Muita merkkejä ei oikein ole. Joko on ongelmia epäluotettavuuden kanssa tai sitten ei vaan ole mitään mielenkiintoista mallia. Eli vähän tehokkaampi naftakone, ehkä automaattia jne.

Onkohan lama vaikuttanut autokauppaan? Paikallisilla myyjillä ei ole oikein mitään tarjolla hallissa. Lehtien mukaan täällä on "muhkea yli 1000 auton valikoima" käytettyjä, mutta niin juu ne on kaikki semmoisia 3000€ linttoja...Muutama uudempi on, mutta niiden hinnat pidetään korkeana koska muuten ei tule yhtään rahaa kauppaan.

Tarttee alkaa katselemaan kohta taas bytbilistä tai autoscoutista.

Tulee seurailtua paljon tiettyjä automerkkejä ja niiden myyntiä nettiauton kautta ja olen tehnyt vähän samansuuntaisia huomioita. Tuntuu vaihtuvuus olevan todella pientä. En tiedä lamasta vai venaileeko ihmiset ton autoveron tilanneta? Mutta alkaa tosiaan olemaan ihan hemmetin tyhmää ostaa suomesta autoa, verojen ja kaikkien kulujen jälkeenkin säästää 5 tonnia 20k€ autosta jos sen roudaa tänne ulkomailta, bonuksena saa vielä yleensä paremman varustelun.
 
TSI-moottorista ja tuosta linkistä vielä sen verran, että minäkin luulin moottoririkkojen johtuvan huonolaatuisesta ketjusta, voi osa johtuakin, mutta kun otin paikallisessa VW-liikkeessä asian esille, niin vika ei olekaan ketjussa vaan kuulemma ketjun kiristäjissä. Öljynpaine laskee liian nopeasti jolloin ketju aina hyppää. Voi olla, että se huoltomekaanikko suolsi täyttä paskaa. Minä en tiedä.

Kiristäjästä on juu tullut uusi versio. Kylmänä tuo vissiin tuuppaa tapahtumaan käynnistyksen yhteydessä. Jos vielä on ykkönen ollut silmässä vaikkapa ilman käkkäriä, niin voi olla että kone on "nojannut" ketjuun väärästä suunnasta, jolloin se löysä on just sillä puolella joka heilahtaa sitten kun autoa taas käynnistetään. Tässä tilanteessa sitten saattaa tapahtua noita hyppimisiä. Eli kantsii ilmeisesti pysäköidessä laittaa vapaalle ja käkkäri päälle.
 
Farkku pitäisi saada, dieselkone ehdoton, koska pihassa ennestään kaksi bensasyöppöä joista toinen lähtee kiertoon. Vetokoukku pitää olla, kärryä on vedettävä silloin tällöin. Mieluiten manuaalina. Lähipiirissä hyviä kokemuksia Skoda Octavian 05-08vm. dieseleistä, olen aika paljon yhdellä 1,9tdi Oculla ajanut ja hyvähän se on ajella. Pari mieluista yksilöä bongattu nettiautosta, mutta molemmat ovat 2-litraisia. Kovasti olen koittanut netistä katsella vertailuja 1,9 vs 2,0-koneissa, molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Kaksilitraisessa pumppusuutinongelmia, pikaisella googlauksella kalliita perkeleitä, vajaa 500e/kpl. Kannattaako suosiolla ostaa 1,9-litrainen, yleisen mielipiteen mukaan kuitenkin jonkun verran luotettavampi ja kyllä tuollakin maantiellä ohittelee ihan kivasti? Tosiaan budjetti on tollainen 5 000e.
 
Farkku pitäisi saada, dieselkone ehdoton, koska pihassa ennestään kaksi bensasyöppöä joista toinen lähtee kiertoon. Vetokoukku pitää olla, kärryä on vedettävä silloin tällöin. Mieluiten manuaalina. Lähipiirissä hyviä kokemuksia Skoda Octavian 05-08vm. dieseleistä, olen aika paljon yhdellä 1,9tdi Oculla ajanut ja hyvähän se on ajella. Pari mieluista yksilöä bongattu nettiautosta, mutta molemmat ovat 2-litraisia. Kovasti olen koittanut netistä katsella vertailuja 1,9 vs 2,0-koneissa, molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Kaksilitraisessa pumppusuutinongelmia, pikaisella googlauksella kalliita perkeleitä, vajaa 500e/kpl. Kannattaako suosiolla ostaa 1,9-litrainen, yleisen mielipiteen mukaan kuitenkin jonkun verran luotettavampi ja kyllä tuollakin maantiellä ohittelee ihan kivasti? Tosiaan budjetti on tollainen 5 000e.
Kyllä, yleinen mielipide tosiaan on sellainen, että 1.9 on luotettavampi ja itse kallistun myös siihen suuntaan ryhmäpaineen ohjaamana. Ja itsehän omistan tuollaisen ja mukava pelihän se on. Ei ole raketti, mutta kyllä sillä pärjää ja kuluttaa hemmetin vähän. Mulla on nyt keskikulutus 4.4 ja siinä on kaikki ajot kesärenkaiden vaihtamisen jälkeen. Kannattaa muuten katsoa mieluummin tuosta sun vuosimallirajan alkupäästä sitä autoa. Ai miksi? No siksi kun -06 noihin alkoi tulla hiukkassuodattimia - ja usko mua - haluat sellaisen missä sitä ei ole. Mäkin tein valinnan ihan sillä perusteella. On edes hiukan huolettomampaa kun ei tarvitse huolehtia milloin se menee tukkoon (ei jos, vaan kun) tai pitäiskö tyhjentää koko pönttö ja mitä sekin taas maksaa ja niin eespäin. Helpommalla pääsee kun ei sekaannu kyseiseen paskapönttöön ollenkaan.
 
^Mulla -07 eikä vielä hiukkaspönttöä, mutta kyllä sellaisen hankita kannattaa välttää tai sittense on jo valmiiksi poistettu käytöstä. Koeajoin myös 2l konetta ja olihan se mukavampi kone tehon ja 6 vaihteen puolesta, mutta päädyin 1.9 kun oli 100tkm vähemmän ajettu ja paremmat varusteet. Kyllä tälläkin on pärjännyt, ainoa mitä kaipaisin niin tuo 6 vaihteinen aski olis kiva etenkin moottoritiellä. Aika hyvin dieselit näyttävät pitävän hintansa kun tuolla 5000€ budjetilla saa +300tkm ajettuja, mutta eiköhän sellaisella pärjää vielä pitkään kun katselee hyvän yksilön missä ei kone säksätä jo valmiiksi. Osiahan noilla metreillä joutuu jo tietty vaihtelemaan pyöränlaakeria(vaihdoin juuri taakse toisen laakerin, helppoa alle 1h homma), vetoniveliä ym. normaalia kulumista, kori kun on hyvä niin näiden kanssa pärjää kyllä. Takakaaret näyttää ainakin keräävän kiveniskemiä. Kulutuksesta: tankkasin eilen ja 5.1 oli laskennallinen kulutus 40-50% kaupunkia ja loput maantiellä ajelua.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom