Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Litratilavuudet siksi että kulutus ja mölinä moottoritienopeuksissa pienemmät...
Mä en nyt ymmärtänyt tätä lausetta ollenkaan. Jos siinä lukee että haluat ison moottorin koska se kuluttaa moottoritienopeuksissa vähemmän niin olet pahasti hakoteillä. Luulo on yksiselitteisesti väärä. Jos mölinä viittaa meluun niin noissa nopeuksissa ei moottorin ääntä kuulu koska rengasmelu ja tuulen suhina ajaa sen yli. Hyvin äänieristetyssä autossa nekin on tietysti pienemmät mutta niin on myös moottorin meteli.

Mä olen tullut siihen lopputulokseen että nykyautot on käytettynä ihan järjestäen sellaista vitun paskaa että jos haluaa edes kohtuu huolettomia kilometrejä niin pitää ostaa uusi auto. Tai mieluiten joku pari tonnia ajettu niin hinta on jo vähän tippunut mutta auto on silti kuin uusi ja takuu toimii. Enemmän ajetuissa on niin järjetön määrä kaikkea tekniikkaa että se laukeaa lähes 100% varmuudella vuoden sisällä jostain. Miljoona erilaista anturia ja säädintä joiden käyttöikä on rajallinen, juuttuvasiipiset ahtimet, kaksoismassavauhtipyörät, DPF, EGR, ym. ym. Kaikki sellaisia saatanan ansoja autoilijalle että noiden laittaminen autoon pitäisi kieltää lailla. Ei ikinä mitään muuta kuin itkua ja murhetta.
 
Mä en nyt ymmärtänyt tätä lausetta ollenkaan. Jos siinä lukee että haluat ison moottorin koska se kuluttaa moottoritienopeuksissa vähemmän niin olet pahasti hakoteillä. Luulo on yksiselitteisesti väärä. Jos mölinä viittaa meluun niin noissa nopeuksissa ei moottorin ääntä kuulu koska rengasmelu ja tuulen suhina ajaa sen yli. Hyvin äänieristetyssä autossa nekin on tietysti pienemmät mutta niin on myös moottorin meteli.

Mä olen tullut siihen lopputulokseen että nykyautot on käytettynä ihan järjestäen sellaista vitun paskaa että jos haluaa edes kohtuu huolettomia kilometrejä niin pitää ostaa uusi auto. Tai mieluiten joku pari tonnia ajettu niin hinta on jo vähän tippunut mutta auto on silti kuin uusi ja takuu toimii. Enemmän ajetuissa on niin järjetön määrä kaikkea tekniikkaa että se laukeaa lähes 100% varmuudella vuoden sisällä jostain. Miljoona erilaista anturia ja säädintä joiden käyttöikä on rajallinen, juuttuvasiipiset ahtimet, kaksoismassavauhtipyörät, DPF, EGR, ym. ym. Kaikki sellaisia saatanan ansoja autoilijalle että noiden laittaminen autoon pitäisi kieltää lailla. Ei ikinä mitään muuta kuin itkua ja murhetta.

Täysin samaa mieltä! Meillä on kotona ostettu autot aina uusina, ajettu pari vuotta ja laitettu sitten kiertoon. Ihmettelin monta vuotta sen järkevyyttä ja keskustelu päättyi usein erimielisyyteen ja siihen että "ymmärrät sitten joskus". Ymmärsin.
 
Mä olen tullut siihen lopputulokseen että nykyautot on käytettynä ihan järjestäen sellaista vitun paskaa että jos haluaa edes kohtuu huolettomia kilometrejä niin pitää ostaa uusi auto. Tai mieluiten joku pari tonnia ajettu niin hinta on jo vähän tippunut mutta auto on silti kuin uusi ja takuu toimii. Enemmän ajetuissa on niin järjetön määrä kaikkea tekniikkaa että se laukeaa lähes 100% varmuudella vuoden sisällä jostain. Miljoona erilaista anturia ja säädintä joiden käyttöikä on rajallinen, juuttuvasiipiset ahtimet, kaksoismassavauhtipyörät, DPF, EGR, ym. ym. Kaikki sellaisia saatanan ansoja autoilijalle että noiden laittaminen autoon pitäisi kieltää lailla. Ei ikinä mitään muuta kuin itkua ja murhetta.

+1

Tuohon voi vielä lisätä sen, että joka kerta kun jotakin pamahtaa niin lasku on minimissään sen 500€, yleensä päälle tonnin. Lisäksi ennen kuin viet auton korjattavaksi, pitää sinun itse selvitäää netistä mikä vittu siitä autosta taas lasahti, ja mitä toimenpiteitä/osia korjaus vaatii. Jos et toimi näin, kusetetaan sinua aina täysin sumeilematta ja em. kustannukset saa kertoa vähintään kahdella.
 
Mä en nyt ymmärtänyt tätä lausetta ollenkaan. Jos siinä lukee että haluat ison moottorin koska se kuluttaa moottoritienopeuksissa vähemmän niin olet pahasti hakoteillä. Luulo on yksiselitteisesti väärä.
Kiitos että valaisit tyhmää. Tiedän että uusissa pienimoottorisissa autoissa tuo ei ole ongelma, mutta olen ollut siinä uskossa että vanhemmissa autoissa voi olla toisin. Välitykset ja tehot ovat huonompia, jolloin kone huutaa +120kmh nopeuksissa lisäten polttoaineen kulutusta ja rasittaa konetta muutenkin? Olenko vieläkin yksiselitteisesti väärässä? Älä käsitä väärin, en yritä nokittaa vaan tyhmä kaipaa lisää tietoa :)

Ensimmäinen OMA hankittava auto siis kyseessä. En tiedä luitko aikaisempaa postaustani millaista autoa olen hakemassa. Tottakai ostaisin uuden auton mikäli elämäntilanne/kate tilillä sen sallisi. (Ainiin, mutta tämähän oli Pakkotoisto, kaikilla jäsenillä +5000e/kk tulot ja varaa ostaa uusi auto.) Oli pakko heittää tämä monesti naurettu vitsi tähän:D
 
Jos paukut riittää vain muutaman tonnin autoon, niin itse joko

a)säästäisin, jotta saisin vähän tuoreemman kapistuksen
b)ostaisin jonkun, jota on kohtuu halpa huoltaa. Joku vanha ärrä-Volvo ei kyllä ole sellainen, voit toki todistaa tämän vääräksi. Myös kulutus on aika kova ja nykyisillä bensan hinnoilla ero voi nousta äkkiä satasiin vuodessa vakuutusmaksujen kanssa verrattuna johonkin edulliseen riisikippoon.

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
 
Ymmärrän kyllä. Tarvin uuden työpaikan johdosta sen auton heti, joten hirveästi ei ehdi sukan varteen kertyä. Toki sen auton voi vaihtaa kun saa talouden balanssiin. Tuollaiset 10 vuotta vanhat "ärrä-pommit" on kyllä bannissa. Huoltokustannuksilla saisikin varmaan jo uuden..
 
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Kyllä taas tulee sellasta pakkispaskaa että :D

Jos tarvii halvan auton että pääsee töihin, niin ehkä ei ole muita vaihtoehtoja ellei sitten jää kotiin kattoon räkimään.
Tietty rahoitusta niin paljon kuin lähtee ja vitosbemari alle.

Mutta että ei menisi pelkäksi aukomiseksi, niin suosittelen jotain 1.6-2 litraista bensakoneista rassia. Ja jotta olisi jotain konkreettista ehdottaa, niin tommonen skooda. Lopulla rahalla voi rempata jos jotain oleellista sattuu rikkoutumaan.

Skoda Octavia 1.6 Ambiente Combi Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nettiauto.com, ja laitat hakuun että bensa-auto, ilmastointi ja vakkari. Nuo on ns. pakolliset varusteet. Noilla spekseillä ostaisin itse hondan, esim. tämmösen: Honda Civic 1.4i S 4d Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tuota halvempia kilsoja on hankala saada. Tai miksei se voisi olla esim. 2 litran accordi.

Mut jos ajat paljon matkaa, niin älä tingi vakkarissa, se on ainut oikeasti tärkeä varuste ilmastoinnin lisäksi imo.

tossa ois toyota: Toyota Corolla 1.6 Sol Wagon . Hyväkuntoinen!!! Farmari 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

ja en tiiä oisko tämmönen fiattikaan huono vaihtoehto, sais aika uusia ja kohtalaisen vähän ajettuja. Mulla on ollu yks punto ja se oli tosi hyvä auto Fiat Stilo 1.6i 16V STW. A/C, CRUISE, KANSI- JA JAKOPÄÄREMONTTI TEHTY, KATS. 3.1.2016 ASTI YM. Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Aika paljon saa Huoltaa että 15 000€ autosta saa maksaa 70 000€
Mun budjetti olikin 4000€.

Mutta joo, enköhän jonkun rahareikärotiskon löydä. Kiitos vastauksista.
 
Mulle tulee citroën c5 hintaluokassa n. 4000€. Pehmeämpää kyytiä ja hiljaisempaa saa hakea. Toki jotkut ei ranskalaisia uskalla ostaa mutta mulla ei niistä ole pahaa sanottavaa. Halpoja korjata jos alustan osia menee. Sähkövikoja jos tulee paljon, niin siinä vaiheessa voi tietenkin naama mennä vähän nurinperin, mutta itse olen vielä välttynyt kop kop.
 
Mulle tulee citroën c5 hintaluokassa n. 4000€. Pehmeämpää kyytiä ja hiljaisempaa saa hakea. Toki jotkut ei ranskalaisia uskalla ostaa mutta mulla ei niistä ole pahaa sanottavaa. Halpoja korjata jos alustan osia menee. Sähkövikoja jos tulee paljon, niin siinä vaiheessa voi tietenkin naama mennä vähän nurinperin, mutta itse olen vielä välttynyt kop kop.

Itse olen "haaveillut" tosta autosta varmaan 10 vuotta. Koskaan en ole uskaltanut ostaa. Ja uskallan kuitenkin omistaa Audin.
 
Kiitos että valaisit tyhmää. Tiedän että uusissa pienimoottorisissa autoissa tuo ei ole ongelma, mutta olen ollut siinä uskossa että vanhemmissa autoissa voi olla toisin. Välitykset ja tehot ovat huonompia, jolloin kone huutaa +120kmh nopeuksissa lisäten polttoaineen kulutusta ja rasittaa konetta muutenkin? Olenko vieläkin yksiselitteisesti väärässä? Älä käsitä väärin, en yritä nokittaa vaan tyhmä kaipaa lisää tietoa :)

Ensimmäinen OMA hankittava auto siis kyseessä. En tiedä luitko aikaisempaa postaustani millaista autoa olen hakemassa. Tottakai ostaisin uuden auton mikäli elämäntilanne/kate tilillä sen sallisi. (Ainiin, mutta tämähän oli Pakkotoisto, kaikilla jäsenillä +5000e/kk tulot ja varaa ostaa uusi auto.) Oli pakko heittää tämä monesti naurettu vitsi tähän:D
En mä tiedä 1900-luvun alun autoista. :D Mutta sanotaanko nyt että ainakin niin kauan kuin on ollut ruiskukoneita niin tuo pitää pääsääntöisesti paikkansa. Auton kulutukseen vaikuttaa moni muukin asia kuin paljonko se moottoritienopeuksissa huutaa, vaikka kierrosluvullakin on kyllä vaikutusta. Monesti autojen eri moottorivaihtoehtoihin kuitenkin kuuluu sama vaihteisto, joten ei se pienempi huuda sen enempää kuin isokaan. Eri automerkkien yli on tietysti vaikea tehdä vertailua, mutta jos otetaan tarpeeksi suuri ja tarpeeksi pieni kone niin merkkien välilläkin löytyy kyllä korrellaatio.

Aika ääriesimerkkeinä Volvo S60 2.4 maantiekulutus 7 litraa sadalla ja Smart roadster 0.7 litran koneella maantiekulutus 4 litraa sadalla. Ja Smartin tekniikka ei ole sen uudempaa kuin Volvonkaan. Ja tietysti jos kulutuksista puhutaan niin Volvon vanha bensakone on huonoin valinta mitä voi tehdä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom