Autohistoriasi? (ei pelkkää luetteloa)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jokk_e
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tästä voisit kertoa enemmänkin. Tiedän, että kertomista riittää. Tais jotain muutakin pettää kuin vaihdelaatikko. Pitikin itse asiassa ehdottaa viihdyttävän tarinan toivossa, että kirjoitat tänne, mutta ehdit näköjään ensin. Se viihdyttävyys vaan jäi pois.


No hommahan lähti siitä, kun ostin ton pommin karvakäsiltä tuusulasta. Kotiin päästyäni tutkin autoa vähän enemmän, kattelin ilmansuodattimen jne kuntoa, kunnes huomasin että ilmansuodatinta ei edes koko autossa ole:rock: No sitten lueskelin kauppakirjan pienellä präntättyä, ajoneuvo on myyty varaosiksi tai korjattavaksi, joten takuuta ei ole. No, tästä viikko, etupyörän laakeri antautui. Tämän jälkeen kardaani hakkas perseeseen niin kovaa, että olihan se tukilaakerikin sitten uusittava, samalla vaihtui rättinivel. Kuukauden kun auto oli mulla ollut, niin kiertokangen laakeri perkele korkkas. Vaihdoin sitten alakertaan kaikki laakerit, kampiakselin, koneen kaikki tiivisteet jne. Yläkerta oli jo rempattu äskettäin edellisen omistajan puolesta. Tästä kuukauden pari, auto toimi hyvin. Kenkää se sai niin paljon kun mahdollista, jonka seurauksena perän kannake rauta katkesi, hetken päästä kytkin meni ja siitä sitten vaihdelaatikko. Siinä oli sen auton taru. Kerran sillä ajettiin poliiseja karkuun 200+ tutkaan tykityksen jälkeen(en tunnusta itse ajaneeni), noin 5 paria takarenkaita tuhottiin kesässä ja muuta pahennusta aiheutettiin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ekasta vikaan:

- Nissan Silvia 1.8 turbolla -85 220tkm Kiva talvella mut kesällä ei teho riittäny suttaamaan, ei ollu korttia vielä niin eipä tuota huomiota olis kai tarvinnu herättääkkään. Paljon+++ kestävästä takapuskurista, kontakti E-mesen kanssa mikä oli parkissa(väärässä kohdassa ja väärään aikaan) ja koko kyljen mitalta ruttua meseen. En myönnä että ajoin :D

- Peugeot 306 HB 1.8 -97 170tkm ja siihen ekat poppivehkeet niin, jotta korvat soi vieläkin. Saatana, kun persaukisena möin halvalla radiot pois. Vituttaa näitä, kun kaivelee vanhoja sitte muistaa kaikki mokat myös. Näemmä ei aika kaikkia muistoja kultaakkaan.

Ja sitten otettiinkin takapakkia ja reilusti.

- Renault 21 GTX 2.0 -87 280tkm Oli pakko päästä töihin kulkee ja hätäpäissään tykkäsin, kun kulki niin perkeleen lujaa+205km/h mittarin mukaan:rolleyes: nuorenmiehen mielestä ja kun malboron sytytti niin sai napista tuuletuksen päälle ei tarvinnu kampea veivata. Iloa kesti hetken sitten loppu kerran bensa ja lähin kävelee suht vilkkaasti liikennöidyn väylän varrella ja heti joku vitun älyknääpiö pysähty viereen ja kysy et onks toi mun auto? No vittu joo sanoin ja se sano et ootko kansipahvin jo vaihtanu. Voi helvetin perse mä mietin et taas menee kaikki päin vittua paitsi muna. Olinkin jo ihmetelly et miten se vie jäähytinnestettä niin roimasti no sitten meni molemmat vetarit, pyörän laakeri, virtalukko, startti ja jäi parkkiruutuun mätänee n 1 1/2 vuotta meni ja taloyhtiö päätti, että mun auto rumentaa niin vitusti pihaa et en saa edes pitää sitä mun, saatana mun omalla maksetulla parkkiruudulla. (olihan se hiukka jo enempi ruskee, kun valkoinen mut silti :curs:)
No kaveri haki sen nosturilla kyytiin, kai se siitä kilohinnan sai ei paljoo kiinnostanu siinä vaiheessa. Tästä päästäänkin kätevästi seuraavaan autoon minkä lähin tuosta taloyhtiön päätöksestä tuohtuneena hakemaan 2vko:n päästä Saksasta. No Bemarihan sieltä tuli x2

-BMW 525 2.5TD farkku -95 205tkm uudella turbolla ja kaverin maksoin kuskiks niin ajeltiin Ryan airilla sinne jonnekkin muka Frankfurttiin mut se konehan lens jonnekkin hevonvitun kaistaleelle mistä piti viittoma kielellä hypätä oikeeseen bussiin ja sitte sinne oikeeseen frankfurttiin, siel olikin vähä eri meno steissillä, kun siellä tsadis.
Paikallinen kuldne börs tiukasti käteen ja selaamaan josko löytys jotain halpaa. No melkein meni mykäks, kun eihän siel saksas puhu vittu ritariässäkään englantii, Reeberbahnilla ku kateltii telkkarii nii Jamen Bondiki sano achtung, no joo sitä autohommaa lähettiin purkaa niin jotta frankfurtista n.80km alaspäin oli Bemu myynnis, sen ostossa vaivattiin vaan neljää eri ihmistä sitte myyjän naapuri firman jotain äijää, kun näytti myyjä liian nuoreta. Papereissa luki et se olis muka 82v no selvis et sillon valtakirja myydä isänsä auto.

BMW 525 192hv-91 131tkm, eikä ollu muka kilsoja. Möin autonasentajalle ko. yksilön n.300metrin koeajon jälkeen.

ja taas takapakkia :(

-Mazda 323F 1.8 GTI -90 270tkm joltain keravan ranelta, no eipä tuo hirveesti ottanu mut ei antanukkaan et terveisiä sinne, jos tunnistaa

-Fiat Uuno1.3 Turbo-88 200 jotain km :rolleyes: kyllä jäi hyvät muistot siitä, kun kiihty aivan silmitöntä vauhtia 80:n saakka mut sitte alko jo muut saavuttaa.

-Daihatsu Charade 1.3 16v -91 nelipisteruutalla 155tkm ajettu ja vitun kiikkerä kovassa vauhdissa, ja kulki 185kmh vaikka viis päällä näitä oli kaksin kappalein valkosena mut eri aikaan en muista oliko tää seuraava välissä vai oliko noi charadet peräkkäin.

Jos jollain olis tollanen Charade kolmiovisena tuolla paremmalla koneella niin voisin ostaa:haart:

-Audi A4 2.8v6- 97 205tkm aika lujaa tuli vedettyä tällä(aina) kulki niin lujaa et viisari ei päässy enää näyttämään isompaa lukemaa:lol2: tosin ei toi kyllä mikään alakierroskone ollu, jos halus kiihdyttää kunnolla niin kyllä kiekat piti punarajalle vetää 1 ja 2 vaihteella.

-Audi A4 1.9 Tdi- 02 170 tkm työautoks tuli hommattua ajelinkin sillä 225tkm asti ilman ongelmia, käytännössä matkaajoo 85% isot kiekot ja 80mm maavaraa, ei enää ikinä tollasta tontitusta käyttikseen.

Ettei mee liian tunnistettavaksi niin päivitetään 2 seuraavaa myöhemmin.
 
Ensimmäinen autoni Skoda Favorit 1.3 vm. -89, jolla ajelin ensimmäiset 5 vuotta opiskeluaikaan, kun rahaa ei muuhun ollut. Sinänsä oli hyvä peli, jos ruostumista ja lukko-ongelmia talvella ei lasketa. Talvella ei päässyt sisään muuta, kuin peräluukusta. Tosin ongelma ratkesi, kun älysin völjätä koko lukon ja ovikotelon mekanismeineen moottoriöljyn ja jäähdytinnesteen sekoituksella.

Koulusta valmistuttua päätin hommata kunnon auton eli SAAB 900 2.0 vm. -87 . Bensaa kului parhailmmillaan jopa 17 litraa satasella, kunnes tein kaasutinremontin. Sen jälkeen kävin Kuusamon reissulla ja sain reissun keskikulutukseksi vain 7,2 litraa satasella. Kaveri epäili, että pakko olla jotain vikaa, kun niin vähällä kulkee.

Isäni päätti ostaa uuden auton ja myi _halvalla_ Mitsubishi Lancerin 1.3 -vm. -98. Olihan se komea peli, mutta turhan pieni moottori ja nyki niin perkeleesti. Kyllästyin, kun joutui vaihtamaan katalysaattoreita kerran vuoteen.

Toyota Corolla 1.6 vm. -97. Ei ongelmia ja varmaa kyytiä, mutta myin mustalaisille kun ei meidän taloudessa tarvinnut enää kahta autoa.

Citroen Xsara 1.6 vm. -01, oikeastaan emännän auto, mutta mäkin sain käyttää sitä. Ei suurempia ongelmia.

Citroen C5 farmari 2.0 vm -02, Xsarasta rohkaistuneena uskalsin ostaa, kun tarvitsi isompaa autoa. Edullinen auto kokoisekseen. Aika näyttää miten pelittää...
 
Eka autoni oli 93vuoden Honda Accord COUPE. Perkele ei paljon cb7 cuppi hondia tule vastaan. 5500e pulitin ja kilsoja oli 131. Oli hienosti madallettu orkkis honda ja pirun jämäkkä ja mukava ajaa. Leikki loppu lyhyeen kun eukko sai ajokortin eikä jalat yltäneet polkimille eikä matalasta autosta yltänyt katse konepellin yläpuolelle, ja näin meni se honda vaihtoon </3

Väliaikaisesti ostin isäukolta täysin priima kuntoon laitetun 300D w124 mersun. Ajettu 300tkm mutta joka perkeleen muteeri uusittu ja ajo oli parempaa kun uuden c-mersun apparin puolella! No ihastuin merkkinä mersuun ja minusta tuli "mersu-mies" :D Näin ollen myös seuraava autoni tuli olemaan mersu.

Uusi auto löytyi vanhan työpaikkani ajojärjesteliältä joka oli jo vuoden päivät pitänyt sitä tallissa ja vahannut ja rassannut kuin kukkaa pienen tytön kämmänelle. Mersun w201 2.3 (8-tappinen :'() Avantgarde Azzurro vm -92 joita valmistettu vuosina 92 ja 93 900kpl. Kilsoja oli 122 ostohetkellä ja myyntipäivänä about 159.

No sitten tuli uutinen että 9kk päästä meistäkin tulee perhe ja mun mesen recaron nahkasille kuppijakkaroille ei muuten kakarat oksentele vaikka olisi oma ipana! :D Näin vaihtu auto vuoden 96 Audi A6 2.5TDI Avanttiin. Mukaan mahtuu vaikka 6elefanttia, mutta rullattu 360tkm ja pikkasen tippasee öljyä vanttiilikannentiivisteestä ja 4-pyöräsuuntauksessa pitäisi käyttää.

Eli paskempaan päin ollaan koko ajan menty vaikka vuosimalli on pienentynyt koko ajan. Audilla ajellaan vielä tänäkin päivänä, mutta korjaamolla sitä ei tietenkään ole käytetty :/ Ja joka kerta kun auto on menossa vahtoon tulee kovaan ääneen huudeltua että kyllä tällä kertaa perkele haen kaupasta vaan muutaman vuoden vanhan ja vähän ajetun missä on tehoa kokoa ja kaikkea muuta jonka takia ei tarvitse seuraavaan 10-vuoteen käydä vaihtamassa, taidan tosin valehdella vain itselleni
 
Eka auto oli Rambler America -65. Oli pakko saada ameriikalainen, vaikka nykymieltymysten mukaan se oli ruma kuin saapas eikä mitenkään muutenkaan ihmeellinen. :D

Se vaihtui Rambler Hornet -68, jolla ajelin kesän tai jotain. Autossa oli paljon vikoja ja nuoren kollin logiikalla ajattelin että remppaampa tämän auton täysin ja aloitan sillä että revin kaikki sisutat yms vittuun. No voitte arvata miten kävi, seisoo aina vain samassa ladossa mihin sen roudasin silloin :D ...ps ei kai joku haluais ostaa "pikku" projektia ;)

Kun Hornet siirtyi projektiautoksi ajelin vuoden tai jotain Opel C kadetilla, olisko ollut joku -78, hurja 1 litran kone ja löi irtosoralla sutia :) ...auto ei ollut oma vaan isukin joka yritti sitä myydä kaverilleni mainospuheella että etupenkitkin kaatuu makuu asentoon (ja silmänisku päälle). Noh kaveri ei sitä ostanut (on muuten vieläkin poikamies :D , ehkä Kadetti olisi muuttanut tämän faktan) ja itse vaihdoin sen seuraavaan.

Talbot horisont, muistaakseni -83, autosta ei ole muuta hyvää mainittavaa kuin että sen takapenkillä sain ekaa kertaa autossa :D

Talbot vaihtui Saab -99, vuosimallista ei harmaintakaan muistikuvaa. Siinä oli vittumainen vika joka pompautti konepellin auki ajon aikana (ei tosin kokonaan auki vaan sillee raolleen).

Saabin jälkeen tuli Saab -900, joka ei myöskään kauaa vanhennut minulla. Oli muistaakseni tosi ärhäkkä 2,3 litranen kone...

Saabi vaihtui Volvo 232 vai mitä ihmeitä ne numerosarjat vanhassa laatikkovolvossa oli...

Audi 80 turbodiisseli, viilattiin silmään mua ja mittaria oli pyöritetty varmaan huomattavasti, vaihtui nopeasti pois.

BMW 325 diisseli, mukavan pirteä sen aikaisiksi diisseleiksi (elettiin siis 90 -luvun puoltaväliä), mutta mittaristo ja muut sähköosat temppuilevat kyllä aina Bemareissa.

Volvo 740 farkku, kelpo auto jolla kelasin mittariin reilusta 100 000 km yli 540 000 km:iin ja autossa ei todellakaan paljoa vikoja ollut. Ikinä ei jättänyt tienvarteen. Muuailman paras auto :)

Vaimolle ostin BMW 320 jonka kone tuli vielä rempattua 2,5 litraseksi ja samalla vähän kiristettyä kaakkeja siitä. Kiihkeimmän tuntuinen auto mitä minulla on ollut vaikka ei varmasti kellon mukaan olisi pärjännyt tulevalle mersulle, tuskin volvollekkaan...

Paikkakunnan vaihdon jälkeen möin bemarin pois ja selvittiin vähän aikaa pelkällä volvolla...

Itelle hankein hieman vanhemman Mersu S600 ja volvo jäi vaimolle. Mersu oli kohtuu kiihkeä tapaus painosta huolimatta mutta isonkin sedanin epäkäytännöllisyys ja bensan syönti alkoi korpeamaan kohtuu nopeesti kun farkku Volvoon oli tottunut.

Volvo 740 alkoi tulla kilometriensä päähän ja vaimon ohjeistamana (Pitää olla farmarivolvo, automaatti, ilmastoitu eikä saa olla sellainen pieni V40), jäi valinnan vapaus minulle ja päädyin Volvo V70 joka on siis meillä vieläkin:D

Ässä mersun taas vaihdoin Mersun ML270 maasturiin joka on vielä käytännöllisempi kuin farmari :D Kaikin puolin hyvä auto ja on mulla varmaan pitkään mutta mersun kohtuuttoman runsaat pikkuviat kyllä pistää vituttaan. Polttaa sulakkeita ja antureita ja kaikenlaista pikku näpryytä saa olla tekemässä muutaman kuukauden välein.

Eli näillä mennään ja lopuksi voin sanoa että Volvo 700 sarja ja nykyinen V70 sarja on omien kokemusten mukaan paras auto mitä luotettavuuteen ja laatutuntumaan tulee.
 
1. Taunus 1.6 -76, auto tuli vaihdossa piikkiseen RM suitsaan 16 vuotiaana. Siitä alkoi parin vuoden rakentelurupeama saada kinneri toivotunlaiseksi teinirassiksi. Lopulta oli hyvinkin toimiva ja tehokas 2 litrasella padalla. Möin inttiaikana veljelleni auton joka sai parissa vuodessa sen purkaamokuntoon.

2. Chevrolet Caprise Classic -79 350cid, ilman saastelaitteita. Ruma kuin perkele, mattamusta (yllättäen), ilmastointiteipillä korjatut ikkunapielet ettei vesi tullut sisälle. Tästä piti alkaa tehdä laulupirssiä mutta perse ei kestänyt ajella eikä tyttöystävä nyk. vaimoni suostunut kyytiin. Möin sen saamatta kumminkaan ikinä rahoja. Kaveri sai jotenkin venkoiltua itselleen omistajan tittelin vaikka oli vain haltijana kunnes manit tulee mulle...AKEN moka??

3. Taunus Coupe GT -73. Helvetin hieno päältä, tekniikka susi. Loota leipoi itsensä kiinni kun valskasi niin paljon öljyä, tasauspyörästö leikkas kiinmni kumin poltossa, vedet karkaili milloin mihinkin kun keräili vähän paineita jäähdyttimeen, letkut pullahteli irti. Osaltaan kaikki omaa tyhmyyttä ja rahattomuutta.

4. Toyota Camry -87. eka kunnon auto kun pääsi töihin. Paras varmasti mitä ikinä tulee edes olemaan. Ikinä ei mitään vikaa. Tällä ajoin 10 vuotta.

5. Toyota Avensis -98. Muuten ok. mutta ahdas, tehoton, meluisa.

6. Volvo S80 -99. Tämänhetkinen autoni. Hyvä ajettava, voimaa kuin pienessä kylässä. Liikaa sähköä, pieniä vikailmoituksia. Kalliita korjaamokäyntejä.

7. Chevrolet El Camino -74 350 cid. Tämänhetkinen harrastepeli. Rakennettu. Moottori, voimansiirto ja alusta rakennettu nopeaa etenemistä varten. Helvetin epämukava, meluisa, vie vitusti bensaa mutta kettu se tunne kun oikaiset koiven.:hyper:

Haussa jossakin vaiheessa ameriikan mallin kutoskoneinen Uudempi Camry.
 
1.Toyota corolla 1.6 lb -88.Ostin hiukan ennen ku kortin sain.220tkm oli mittarissa ja 340tkm kun pois myin.Palveli loistavasti kaikki ne vuodet.Ei ikinä mitään vikaa,ei syöny edes öljyä.Takapyöränkaaret rupes loppuvaiheessa oleen aika haperot.

2.Toyota corolla fx 1.6 -95.Seuraava Toitsi.Punainen paholainen! 125tkm oli runnattu kun ostin ja 255tkm oli mittarissa kun myin pois.Laturin jouduin uusimaan ja vetonivelen kumi vaihdettiin.Muuta vikaa ei tässä pelissä koskaan ollut.Takapyöränkaaret oli tämänkin auton heikko kohta.

3.Toyota corolla fx 1.6 -06. 38tkm ajettu kun ostettiin.Oli kuin uusi ja pelasi kuin unelma!Tosi mukava peli ajella.Jäi erossa toiselle osapuolelle.Nyt mittarissa 55tkm ja edelleen ilman minkäänlaista vikaa on kulkenut.

4.Toyota corolla 1.6 sedan -00.Nykyinen pirssi.Siisti ku sika pienenä.Toistaiseksi vielä ruosteeton.Täytyypi varmaan ruostesuojata vielä kun siitä on hyötyä! 156tkm on mittarissa ja jokunen vuosi ois tarkoitus vielä ajaa.Toivottavasti kestää yhtä hyvin kun edelliset kinnerit.

Siinäpä ne!Aika Corolla voittoista on meikäläisen autohistoria mut mitäpä sitä merkkiä vaihtelemaan.Voisin väittää että aika pienellä huoltamisella oon kaikki nää vuodet selvinny ja se on se juttu mikä saa mut näitä ostamaan.Ugh!!
 
Laitetaan pieni rimpsu autoja :)

1. Toyota Carina -76. Tästä tämä riemu alkoi. Autoon oli vaihettu -83 Celicasta 1.6 Twincam motti ja ainetta antoi tupla Solexit. Ihan rivakka takapotku.

2. Honda Civic 1.5 -87 Ihan perus varma peli. Vaihoin pois kuitenkin, kun rupes ruostumaan.

3. Honda Civic 1.5 -93 Tällä sitä tuli ajettua 8 vuotta. Ostaessa -98 oli mittarissa 63 tkm. ja kaverille myydessä 170 tkm. Sika varma peli. Sitten alkoi auto rumba eikä loppua näy :)

2/1. Honda Shadow 600 -93 Kiva pikku Customi. Halpa hankkia ja mukava ajella, jos ei ole kiire minnekkään.

4. Nissan Vanette 2.3 -96 Aivan kamala p...ska. Mikään ei toiminut ei mikään.. Ja lahosi jokapuolelta käsiin. Ei ikinä enää Nissania.

5. Volvo 745 2.3 -88 Hyvä peli koko ajan jonka ajelin.

6. Citroen ZX 1.8 -95 Muuten ok, mutta öljyt ei oikein tahtonut pysyä sisällä talvella.

2/2 Kawasaki z750s -05 Tämä tuli ostettua uutena ja oli sika hyvä ostos. ajelin 16tkm. Ja pelasi hyvin. Tuli kuitenkin myytyä ja nyt ei ole pärrää enää.

7. Subaru Impreza 2.0 -98 Hemmetin luotettava peli, piti vaihtaa kuitenkin dieseliin ajojen lisäännyttyä.

8. Opel Vectra 2.0 DTI -99 Oli ihan suht hyvä peli ruostetta lukuunottamatta kunnes syöttöpumppu hajosi ja korjaus olis maksanu n. 1500€. Ei kiitos ja vaihtoon.

9. Audi A6 1.9 TDI -98 On ajossa nyt ja hyvä on päästellä. Tosi pieni ruokainen isoksi autoksi.

Sitten on ollut ns. kakkos autoja.

1. Ford Escort 1.4 -87 Aika kamala peli, mutta kuljetti eteenpäin.

2. Fiat Uno 1.1 -89 Hyvä ajaa. Yllätti sillä täysin minut. Ja hemmetin tilava pieneksi autoksi.

3. VW Transporter 1.6d -81 Todellinen pakettiauto. Karu, kun saa.tna. Ja suoritus kykyä ei ole. Ihan liian alimitoitettu kone jonka seurauksena kansi huolia riittää.

4. MB 260E -91 Ajossa nytten. Jos perän ujellus ei häiritse niin mukavaa on ajelu tälläisellä merssillä. Tehoa sopivasti ja jos tukivarret on kunnossa niin mahtava on tietä taittaa. Taitaa kuitenkin vaihtua lähi aikoina 700 sarjalaiseen Bemariin.
 
1. Seat Cordoba 1.4 -02, ostettiin avokin kanssa melkein uutena eläkeläiseltä joka oli ajanut kolmessa vuodessa vain 12tkm. Piti saada jonkinlainen auto kun tarvitsin sitä työssä. Bensaa ei syönyt juuri ollenkaan..mut ei siinä kyllä tehoakaan ollut. Hyvin pärjättiin pari vuotta eikä tarvinnut muuta kun tankata ja katsastaa. Oli yllättävän hyvä ajaa maantiellä pieneksi autoksi. Parin vuoden aikana tuli kilometrejä vajaa 60tkm. Voisin ihan hyvin vielä joskus ostaa Seatin. :)

2. Volvo V40 2.0TA -01, todella hyvä auto meille. Ei liian iso, eikä liian pieni. Riittävästi tehoa ja kaipaamamme ilmastointi ja vieläpä automaattinen. Oikeastaan kaikki varusteet mitä tarvittiin. Ajeltiin tälläkin kaksi vuotta ja jälleen ilman murheita.. tankattiin ja katsastettiin. Taisi olla ostettaessa 128tkm ja nyt kun myytiin niin 155tkm. Vuosihuollot teetettiin tutulla pienellä korjaamolla..mihinkään korjaamiseen ei koskaan mennyt rahaa. Haikeaa oli kun myytiin pois ja auto lähti pihasta..uusi (käytetty) auto oli kuitenkin jo valmiina katsottuna.

... Volvon kanssa yhtäaikaa perheeseen tuli Yamaha R6, joka myytiin myös poissa yhtäaikaa Volvon kanssa. Mukavan pirteä peli oli ja mahtava harrastus silloin kun on aikaa. Viime kesänä tuli kilometrejä vajaa 8 tuhatta, mutta tänä alkukesänä ehdin ajaa pyörällä ihan muutaman kerran lukuunottamatta muutaman kilometrin työmatkaa. Tämän takia pyörästä halusin luopua. Tuntui turhalta seisottaa sitä pihalla ja maksaa vakuutuksia.

3. Tulevan perheenlisäyksen johdosta halutiin isompi auto. Ja nyt V40:n ja pyörän myynnin yhteydessä muutama päivä sitten tuli pihaan "unelmiemme auto" :)
Volvo V70 2.5T Summum geartronic -06. Kilometrejä Volvoon kertynyt reilu 80 tuhatta. Ollaan ehditty ajaa vasta pari päivää mutta ihastuttu siihen jo täysin. :thumbs: Ei tarvitse enää miettiä mahtuuko vaunut ja tavarat kyytiin kun lähdetään lomalle :D
 
1. Saab 99 2.0 -84 360tkm
Vuoden ajossa. Ei mitään vikaa.

2. Fiat Brava 1.6 -97 160tkm
Vuoden ajossa. Menny paskaks:
-akku
-startti
-vauhtipyörän hammaskehä
-rengas puhkes
-pakoputki tippu
-pakoputki tippu (kyllä, kahdesti vuoden aikana)
-vilkun maadotusvika
-tasauspyörästö
-vaihdelaatikko (sis. tasauspyörästö)
-kytkin

Kumpikohan oli parempi auto?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1. Saab 99 2.0 -84 360tkm
Vuoden ajossa. Ei mitään vikaa.

2. Fiat Brava 1.6 -97 160tkm
Vuoden ajossa. Menny paskaks:
-akku
-startti
-vauhtipyörän hammaskehä
-rengas puhkes
-pakoputki tippu
-pakoputki tippu (kyllä, kahdesti vuoden aikana)
-vilkun maadotusvika
-tasauspyörästö
-vaihdelaatikko (sis. tasauspyörästö)
-kytkin

Kumpikohan oli parempi auto?

Laatuautoja noi Fiatit :hyvä: taitaa vähän kaikki olla enempi tai vähempi paskaa mitkä tulee Italiasta, lähinnä tarkoitan siis autoja ja moottoripyöriä.
 
Pistetään nyt ajankuluksi hieman listaa meikäläisenkin autoista, ensimmäisen autoni ostin 2001 kun tuli 18v ikää ja kortin sai;

1. Ford Fiesta 1.6s -90, aj. 136tkm ostohetkellä.
-Pieni ja punainen,jälkikäteen ajateltuna huvittavaa että tälläinen läski ajaa tuollaista kotteroa...Auto oli pirun pitkään ja myin sen pois 2003 n.200tkm ajettuna, autossa ei ollut mainittavia vikoja.
2. VW Passat 1.8 farm. -94, aj. 170tkm ostohetkellä.
-Ostin hetken mielijohteesta vaikken kummoisesti autoon lämminnytkään mutta kun sopivasti sai.
Myin tän pois keväällä 2004, ajoin sillä ehkä jonkun vajaa kympin.
3. Ford Escort 1.8 -94, aj.200tkm ostohetkellä.
- Olin intissä 2004 vuoden ja tämä haettiin iltalomilla Kotkasta kun puoliso soitti kotoa
että autottomana elämä on tylsempää, edellinen passatti tuli myytyä ed. viikon lomilla pois kun sai niin loistavan tarjouksen.
4. Jeep Grand Cherokee 4.0 -94, aj. 165tkm ostohetkellä.
-Pääsin intistä pois 2005 ja työelämään palaamisen jälkeen hommasin Saksasta tämän, autoa oli korotettu ja alla oli jumalattoman leveet kumit sekä reidenvahvusta kromiputkea astinlaudoissa ja karjapuskureissa. Ne yhdistettynä mustaan ulkoväriin ja tummiin laseihin niin kyllä näytti komialta.Jeepin myin pois syksyllä 2005 n.175tkm ajettuna.
5. BMW 325TDS Touring -97,aj.205tkm ostohetkellä.
-Ensimmäinen BMW, pidin autosta erittäin paljon varsinkin sen ajettavuuden kannalta. Autossa oli Konin täysin säädettävä "laatualusta" joka toimi kyllä kuin ajatus, se yhdistettynä vakiona 143hp puskevaan diisselikoneeseen (kovat lukemat diisselille v.97!) tekivät autosta mainion.Tämän myin pois 2006 keväällä.
6. Honda Civic 1.5 -93, aj. 200tkm ostohetkellä, ostettu kakkosautoksi puolison käyttöön.
-PIeni ja punainen tämäkin, puoliso tykkäs kovasti. Siihen tuli tehtyä putkisto uusiksi molemminpuolisilla ulostuloilla ja äänet oli ihan kauheat. Tämän ostettiin 2006 alussa ja myytiin pois 2007 kesällä.
7. BMW 325 Coupe -91(E36), aj.~200tkm ostohetkellä.
-Auton ostin saksasta, entinen näyttelyauto ja "ensimmäisiä" Suomessa nähtyjä Bad Boy-konepellillä varustettuja, rakentamisesta 9000€ kuitit ja 3000t€ vanteet, Saksalaisfirma oli tehnyt auton haluamakseen välittämättä kuluista. Kiva peli ajella ja rakentaminen oli suoritettu laadukkaasti
eikä siihen aikaan näyttänyt yhtään teiniltä, tänä päivänä tilanne olis kyllä varmasti toinen.Myin tämän pois elokuussa 2006.
8. Vw Passat 1.8 Turbo Highline farmari -98, aj.180tkm ostohetkellä.
-Siisti ja erittäin hyvin varusteltu passatti, laitoin autoon mm. BSR:n softan ja intake kitin, 219hp koneesta, paikoiltaan ei ollut kummoinen lähtemään mutta 80kmh-2ookmh mentiin rivakasti. Tämä 18" vanteilla ollut peli tuli myytyä 10t enempi ajettuna 2007 tammikuussa.
9. Chrysler Grand Voyager 3.3LX -98, aj. 133tkm ostohetkellä.
-Musta, matala ja kaikilla varusteilla. Erottui vastaavista isojen vanteidensa ja astinlautojensa vuoksi, tässä autossa olikin sitten murheita. Hain sen Ruotsista tammikuussa 2007 ja helmikuussa autosta jäätyi sisemmät vetarien kumitiivisteet ja ne murtuivat kun lähdin ajamaan, tuloksena laatikko paskaksi kun pyöri ilman nesteitä jotka olivat valuneet pihaan...Tämän myin pois alkutalvesta 2007 155tkm ajettuna.
10. Audi A3 1.8 -97, aj. 210tkm ostohetkellä.
-Ostin talvella 2007 kun tajusin että Voyager on remontissa ainakin kuukauden osien saatavuuden takia. Myin pois samana kesänä.
11. Peugeot 106 1.4 -94, aj. 200tkm ostohetkellä.
-Puoliso kyllästy siihen kun toisen auton virkaa toimitti skootteri ja oli kuulemma ilkeä ajella töihin sateella. Tän myin pois keväällä 2008 kun sillä ei ollut kukaan ajanut muutamaan kuukauteen, mittarissa oli ehkä 3tkm enemmän kuin ostettaessa.
12. Mersu C230 farm. -97, aj. 170tkm ostohetkellä.
-Tuli vaihdossa Voyageriin, ei herätä kummosia tunteita. Ajoin kolme kuukautta ja myin pois maaliskuussa 2008.
13. VW Golf 1.8 farm. -94, aj. 200tkm ostohetkellä, tämä tuli rouvan käyttöön.
-Musta ja madallettu peruspeli, ostin rouvalle loppuvuodesta 2007 kun se ei tykännyt ajaa mersulla, myin tämän pois keväällä 2009 30tkm lisää ajettuna.
14. Audi A4 2.8 Quattro -96, aj. 220tkm ostohetkellä.
-Vaihdossa Mersuun, neliveto plussaa ja se että oli sporttivarusteilla ja sisustalla mutta kyllä 1.8 Turbo on parempi kone. Tämä myytiin toukokuussa 2008 pois.
15. Ei auto mutta laitetaan silti; Honda CBR 900RR Fireblade -97, aj.48tkm ostohetkellä.
-Kiva ajella ja voimaakin löytyi sopivasti, tämä oli oikein kunnon heräteostos ;) Myin 2009 keväällä pois tän.
16. Opel Corsa 1.4 -95, aj.260tkm ostohetkellä.
-Nou comments, ostin sateisia päiviä varten jolloin on kurja ajaa mopolla.Myin pois syksyllä 2008.
17. Vw Golf 1.9TDI 4-motion farm. -01, aj.230tkm ostohetkellä.
-Ostin tämmösen nelivedon syksyksi, 153hp/400nm mitattu voimaa ja kyllä liikkua ihan kivasti Golffiksi. Tämä sisältä pieni sporttisisustalla oleva
yksilö myytiin vuoden vaihteessa 2008/2009.
18. BMW 318 -92, aj.~300tkm ostohetkellä.
-Tuli vaihdossa Golffiin, ajoin ehkä 2tkm ja myin pois keväällä 2009, valkoinen väri ja M-Sport etupuskuri, kunnon teinipeli...
19. Mersu V230 -98, aj.199tkm ostohetkellä.
-Rouvalle käyttis, seitsemän paikkanen vakiona, nyt kiinni viis penkkiä ja todella iso takatila koiria varten.Tämä löytyy pihasta vieläkin.
20. BMW 530D Touring M-Sport -02, aj. 188tkm ostohetkellä.
-Tuorein hankintani omaan käyttööni, kaikenkaikkiaan upea auto kyllä kun kaikki pelaa ja superiso plussa tulee siitä että on alkup. M-Sport.Musta on ulkoväri ja sisusta on mustaa alcantaraa sporttipenkein.Ja tämäkin on tuossa tallin edessä parkissa nyt.

Jonkinverran on noita autoja pihassa pyörinyt,täytyy toki ottaa huomioon että loppuvuodesta 2005 alkaen autoja on ollut yleensä kaksi samaanaikaan.
Seuraavaksi ajattelin BMW 530/535D:tä 2003-> eli tätä uusinta E60 koria, M-Sporttina ja valkoisena tai mustana? Rouva on kuulemma vielä tyytyväinen Mersuunsa,
mutta kyllä se kerran väläytti että uusin Transporter mustana ja tehokkaimpana mallina ois kiva joten saa nähä kuinka tässäkin käy...
 
2. Fiat Brava 1.6 -97 160tkm
Vuoden ajossa. Menny paskaks:
-akku
-startti
-vauhtipyörän hammaskehä
-rengas puhkes
-pakoputki tippu
-pakoputki tippu (kyllä, kahdesti vuoden aikana)
-vilkun maadotusvika
-tasauspyörästö
-vaihdelaatikko (sis. tasauspyörästö)
-kytkin

Kumpikohan oli parempi auto?
Fiat bravo 1.4 -98 106tkm
Vuoden ajossa, menny paskaks:
-Ei mitään.

Nojoo, toisen vaiheen radalla jarruputki päästi nesteet pihalle kovan jarrutuksen seurauksena, mutta siellä oli päässy suola hankaamaan sen paskaksi yhden turhan kiinnikkeen alla. Ja vilkun maadotusvika oli myös, mutta se korjattiin minuutissa. Ja kun tuossa ylempänä parjattiin kaikki Italiasta tulevat paskaksi, niin eipä pidä yleistää.
 
Fiat bravo 1.4 -98 106tkm
Vuoden ajossa, menny paskaks:
-Ei mitään.

Nojoo, toisen vaiheen radalla jarruputki päästi nesteet pihalle kovan jarrutuksen seurauksena, mutta siellä oli päässy suola hankaamaan sen paskaksi yhden turhan kiinnikkeen alla. Ja vilkun maadotusvika oli myös, mutta se korjattiin minuutissa. Ja kun tuossa ylempänä parjattiin kaikki Italiasta tulevat paskaksi, niin eipä pidä yleistää.


No kyllä sieltä aika laadutonta tavaraa tulee, ku ajattelee Alfa Romeot, Fiatit jne jopa Ferrarit. Maksaa 3x enemmän ku Porschet mutta laatu/luotettavuus ei ole samalla tasolla ollenkaan. Ja prätkistä ei vissiin tarvi edes puhua, ku vertaa japseihin tai bemariin. Mutta jos nyt ei Fiiattia lasketa niin on niissä sitä jotain, luonnetta.
 
Zone-sarja -42%
Ilmeisesti ei ole pikkurahan puutetta? Melkonen lista :eek:
Ai miksi? Jos nuo 530d/535d ja uusi transporter laittaa, niin ehkä silloin voisi sanoa ettei ole pikkurahasta puutetta.

Joo ei kyllä ole sitä ongelmaa että rahaa olisi jotenkin poikkeuksellisesti, yleensä olen autoissa pitänyt jotain pariakymppiä kiinni (pl.2007-2008 kun rakensin taloa jolloin kaikki tuntui menevän tähän), nyt on ehkä hieman enemmän kuin parikymppää kii mutta sanoisin että aika keskiverrosti kuitenkin. Jos tosiaan pihasta löytyisi jo nyt tuo transporter+E60 535D niin silloin oliskin ehkä tilanne toinen koska autoissa olisi kiinni helposti se satku kunnolla varustetuissa peleissä.Tähän on kuitenkin vielä matkaa kun elämässä on kai muutakin kuin autot:D
 
No kyllä sieltä aika laadutonta tavaraa tulee, ku ajattelee Alfa Romeot, Fiatit jne jopa Ferrarit. Maksaa 3x enemmän ku Porschet mutta laatu/luotettavuus ei ole samalla tasolla ollenkaan. Ja prätkistä ei vissiin tarvi edes puhua, ku vertaa japseihin tai bemariin. Mutta jos nyt ei Fiiattia lasketa niin on niissä sitä jotain, luonnetta.

Kaikkihan haukkuu Italiaisia autoja/moottoripyöriä täällä. Mun perheessä on ollut ensimmäinen Fiat ja ei ole mitään noista vioista ollut kuten Hevonen laittoi. Laitetaan nyt vielä että on vm 97 ja ajettu 170tkm... Ja nyt ajettu tällä harraste pelillä yli 20tkm.

Laitetaan myös että oli tuossa 2007-2008 talven välillä Saab 90 jolla ajoin 260tkm-270tkm. Ei mitään vikaa...

EDIT: Saabista pakoputken takaosa tippui vähän sen jälkeen kun annoin isälle...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom