Autohistoriasi? (ei pelkkää luetteloa)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jokk_e
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
1. Opel Corsa 1,2 S vm. 86. Tällä tuli porattua viisi vuotta. Tuo S-kirjain tulee sanasta Sport, itse en keksinyt miksi.
vikoja:
- kuskin puolen pyyhkijän "ohjaustanko" irtosi kiinnikkeistään vähän väliä. Korjaamisen/vaihtamisen jälkeen toimi aikansa kunnes taas irtosi. Vittumaista istua etupenkkien välissä sateessa ajaessa.
-kaasarin kalvo repeili/kaasari himmeni. Loppuaikoina auto kiihtyi kunnolla kun veti ryypyn puoleenväliin.
-ovien alareunat pehmeähköt.
Todistetut huiput 170km/h mittarissa lievään alamäkeen. Ihan hyvin 4-vaihteisella lootalla.
Myin pois 600€:lla.
Kyllähän sitä tuohon aikaan naisia sai mutta tuskin auton ansiosta :D

2. VW golf 1.8 cl vm.93. Tämähän oli hieno peli kun oli alustasarjat, tummat lasit ja muutkin teinihilkkeet. Huono homma että kyseessä olikin kolariauto, voimakkaasti pakittaessa vetari rutisi aika iloisesti kierouttaan.

3. VW golf 1,6 variant vm. 02 Eka työsuhdeauto. Tuli ajettua kaksi vuotta ja varsin toimivaksi todettu peli. Ei oikeastaan mitään vikaa. Kerran kolhin etukulman puuhun liukkaalla parkkiksella.

4. Toyota avensis sol 2.0 vm. 05. Hyvin se anjoviskin pelitti mitä nyt vakionopeudensäädin saattoi pudottaa säädettyä nopeutta jopa 10km/h ilman ulkoista syytä. Ajotietokone ehdotteli kokoajan 12-18l hetkellistä-/keskikulutusta todellisen kulutuksen ollessa 8-9l.

5. Mazda 6 vm.08 Todella tyytyväinen tähän.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
1. Opel Corsa 1,2 S vm. 86. Tällä tuli porattua viisi vuotta. Tuo S-kirjain tulee sanasta Sport, itse en keksinyt miksi.

Jos en väärin muista niin ainakin puristussuhde Opelin S-koneissa on parempi + ehkä pakosarja parempi...
1.3 S kone pikkusen äreempi, mitä tuo 1.2 S...

P.S. :D
 
Mersuja ollut miulla vallan.

200d vm.94
Ostin papaltani tämän hiukan sen jälkeen kun olin kortin saanut. Erittäin varma vehje. Ei vienyt juuri mitään ainetta, mutta eipä kyllä kiihtynytkään mihinkään. Ruma se oli, mm taksialuasta(KORKEA) ja kromikaaret. Tämä otti hirven kanssa osumaa ja lunariin meni.

190e 3.0l vm.87
Tuollainen tuli ostettua riisselin jälkeen. Ihan erillainen auto. Tekniikka oli vaihdettu 3l(180hv). Kiihtyi perhanasti ja vei kyllä ainettakin perhanasti. Tähän tuli alustasarja laitettua. Oli todellinen mikroauto sen jälkeen. Myin pois kun alkoi pikkuviat ja ruoste pelottamaan.

300-24v CEa vm.91

Tähän rakastuin liikkeessä. Etsin dieseliä, mutta tunne voitti järjen :D. Varusteita löytyy mm. ilmastoinnit, nahat ja sähköhilppeitä. Ensimmäinen automaatti, tuskin viimeinen. Saksasta tuotu ja täysin ruosteeton. Ainetta vie vielä enemmän mitä tenavatähti, mutta eipä kilometrejäkään paljoa tule(10-15tkm vuoteen). Nauttii niistä vähistä kilometreistä mitä ajaa.

Tuon auton jos joskus vaihdan pois niin pitää varmaan vaihtaa merkkiä. 95- etiäpäin mersut:down:. Laatu heikkeni ja ruostetta riittää. Taikka sitten jatkan vanhoissa mersuissa niin pitkään kunnes ne taas oppivat tekemään autoja :D
 
Aikas paljon autoja osa kerennyt haalimaan. Tässä oma historia:

Nissan micra 1.0l -86: Ihan ok ensiauto eikä jättänyt tielle. Kevaria ei koskaan ollut, joten pv:n jälkeen tuntui varsin pirteältä kunnes pääsin kokeilemaan kaverin dohc 130hp sivikkiä. Se vasta olikin tykki!

Almera gti -99: Jo "hieman" ruosteinen micra vaihtoon ja gti peliä tilalle. Tätä tuli perinteisesti tuunattua ja ajettua mutkassa pitkäksi, jolloin lunastaja iski. 165hp irtosi ennen kuin auto kohtasi puhelinpylvään.

Seat leon 1.8t -03: Uudenkarhea peli ja ihan kivasti vääntöä almeraan verrattuna. 180 hevostakin löytyi. Vaihteisto ja ajettavuus kohmelon tunnoton ja vikoja jonkin verran. Jarrut toimivat pahassa sadekelissä noin 1s viivellä joka osoittautui yleiseksi ongelmaksi. Valmistajan mukaan auton ominaisuus.

Almera gti -99: Paluu vanhaan. Tämä säilyi ehjänä.

Nissan 200sx 1.8t (myöh 2.0t): Vakio sportti jonka omistin pitkään. Tähän tuli uudempi 2l kone vaihdettua ja 360hp irtosi. Varsin ketterä kapine.

Nissan skyline R32 GT-R Vspec: Kerrassaan mahtava auto eikä mitään moitittavaa. Voimaakin saa pelkällä motonetin 3" röörillä ja turboruuvilla sata heovosta lisää - kätevää! Aiheutti myös useamman u-käännöksen kanssa-autoilijoilta sekä oli usein nuorison valokuvailun kohteena. Nykyään jo yleisempi kapistus, joten hypetys lienee laantunut.

Nissan 200sx 1.8t: Tuli skylineen vaihdossa. Ei mitään käyttöä - roskiin..

Toyota Supra mkivtt -94: Upea, nopea ja hyvä virittää. Höykyttänee useimmat moottoritiellä kohdalle sattuvat toverit.

..siinäpä se. Katsotaan mitä seuraavaksi. Käytössä on myös pari yarista, jotka ovat varsin hyviä käyttökinnereitä. :)
 
^siinä alkaa olee jo autot kohdallaan :thumbs:
onko sulla muista autoista kuvia netissä ku tosta suprasta?
 
Itsellä on ollut nelipyöräisinä kulkupeleinä seuraavanlaisia kiesejä:

-89 Mazda 323 1.5 Hot Sport. Hommasin ekan auton jo pihaan seitsemäntoistakesäisenä. Hitto sitä puunausta ja syynäystä :D Punainen härveli madalluksineen, tuplaspoilereineen ja alukiekkoineen. Huh. Alusta ei toiminut yhtään ja oli kova kuin mikä. Ei mikään ajonautinto. Taisin kuitenkin reilut 40tkm ajella ennen kuin meni liikkeeseen vaihdossa seuraavaan.

-89 Mazda 323 F 1.6. Eli ekoja luukkuvaloja, joissa mottina hurisi 1.6 kaasariversio. Huomattavasti mukavampi auto ajaa kuin edellinen. Kilometrejä tähän värkkiin ruuvasin reilut 100tkm. Auto olikin suht pitkään itsellä käytössä ennen kuin alkoi kilsat tulla vastaan.

-95 Audi A4 1.8T quattro. Erittäin mukava ja sutjakka peli, jota oli vielä rikitetty unichipin lastulla. N.190hp / 278Nm taisi olla tehoina. Varustukseen kuului vielä S-linen paketti. Reilu pari vuotta oli käytössä ja tyytyväinen olin. n.40tkm tuli ajokokemusta Audin kanssa. Koiran oston jälkeen alkoi tila loppua kun häkkiä koitti ängätä takaovista sisään :)

-06 VW Golf 1.6 Variant (Pacific). Tehot tippui puoleen, mutta samoin kävi vetävien pyörien määrällekin. Täytyy myöntää, että heti alkuun tuli nelivetoa ikävä. Autoon olen kyllä muuten n.3tkm ajon jälkeen erittäin tyytyväinen. Pacific-paketti tuo vähän erikoisuutta, muuten niin perusmallin autoon. Autosta löytyy nahkaratti, -keppi, alumiinikynnyslistaa, tehtaan sävylasit, climatronic, erilaiset mittarit ja penkit jne. Nyt mahtuu koiran häkkyräkin tappelematta takaboksiin ja vielä harrastuskamatkin kyytin.

Tästä on hyvä jatkaa :)
 
-95 Audi A4 1.8T quattro. Erittäin mukava ja sutjakka peli, jota oli vielä rikitetty unichipin lastulla. N.190hp / 278Nm taisi olla tehoina. Varustukseen kuului vielä S-linen paketti. Reilu pari vuotta oli käytössä ja tyytyväinen olin. n.40tkm tuli ajokokemusta Audin kanssa. Koiran oston jälkeen alkoi tila loppua kun häkkiä koitti ängätä takaovista sisään :)

-06 VW Golf 1.6 Variant (Pacific). Tehot tippui puoleen, mutta samoin kävi vetävien pyörien määrällekin. Täytyy myöntää, että heti alkuun tuli nelivetoa ikävä. Autoon olen kyllä muuten n.3tkm ajon jälkeen erittäin tyytyväinen. Pacific-paketti tuo vähän erikoisuutta, muuten niin perusmallin autoon. Autosta löytyy nahkaratti, -keppi, alumiinikynnyslistaa, tehtaan sävylasit, climatronic, erilaiset mittarit ja penkit jne. Nyt mahtuu koiran häkkyräkin tappelematta takaboksiin ja vielä harrastuskamatkin kyytin.

Tästä on hyvä jatkaa :)


Haistan vähän pettymystä viimeisimmässä auton vaihdossa ;) Ei siinä alumiini listat auta kun tehot ja vetävät puolittautuu.
 
Sitten taisikin eukko saada Subaru Legacy GL -87 jolla ajeltiin pitkät tovit, oli muuten ehkä paras auto mitä voi olla! :worship:

Legacyja ei oo kyllä tehty vielä vuonna 1987. 1989 on tehty ensimmäiset. Hyviä autoja kieltämättä, itellä ollut kaksikin.

Subaru Legacy 2.0 -92
Tästä tykkäsin todella paljon! Ulkonäköä oli osittain muutettu vastaamaan turbomallia. Jotkut konin iskaritkin oli missä oli jäykkyyssäätö. En tiedä oliko koneeseen koskettu, mutta tuntui kyllä tehokkaammalta ku mitä tehdas lupaa.

Subaru Legacy 1.8 -90
Tuli vaihdossa kun möin pois tuon edellisen.Hyvä auto tämäkin, tosin vähän tylsä edelliseen verrattuna. Mutta toimi ku junan vessa.
 
Ensimmäisenä autona mulla oli -74 vuoden Datsun 100 A. Sillä tuli ajeltua 1981-1993 vuodet. Kertaakaan ei jättänyt tien päälle. Perushuolloilla mentiin, kunnes kone tuli vaan ajettua loppuun. Veljenpoika käyttää sitä nykyään peltoautona, joten sen matka ei ole vielä päättynyt.

Toiseksi autoksi ostin Honda Accord 2.0 vuosimallia 1988. Sillä taas ajelin neljä vuotta kunnes vaihdoin sen pois. Tämänkään kanssa ei ollut mitään suurempia ongelmia. Kilometrejä oli vaan mittarissa lähemmäs
600tkm, joten en pitänyt sitä enää niin luotettavana.

Kolmanneksi tuli hankittua vuoden -96 Chervolet Lumina 3.1 V6 A. Vuoden verran sillä tuli rullailtua, kunnes sen ylisuuri pensankulutus vei voiton ja jouduin luopumaan siitä.

Neljänneksi ostin Honda Accord 2.3i SR vuosimallia 1995. Tolla tuli vakituisesti ajeltua 2-3 vuotta, kunnes
jätin sen tallin perälle ja otin projektiksi. Siellä se vielläkin on täysin kunnostettuna ja vähän piristettynä.

Siinä tuli sitten Volkkarin kanssa vähän aikaa häsläiltyä, kunnes ostin Toyota Hilux 2,4 TDI vuosimallia 2006. Jokunen kuukausi sitten tuli sekin myytyä pois, kun ei ollut lava-autolle enää tarvetta.

Käyttöautona on tällä hetkellä Honda Accord 2.2 EXI vuosimallia 1990. Tuolla olisi tarkoitus ajella ainakin viisi vuotta ellei mitään ihmeellisempää tapahdu. Pirun hyvä auto se Honda vaan on ei siitä mihinkään pääse.
 
^siinä alkaa olee jo autot kohdallaan :thumbs:
onko sulla muista autoista kuvia netissä ku tosta suprasta?

Kyllä ainakin sx:stä ja skylinestä löytyy. Gtr:stä muistaakseni kuva jossain topikissa jo onkin. Almerat ja micrat voi varmasti jättää näyttämättäkin. :D

Xyline
bnr32_5.jpg


carbon keula sx
sx8.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BMW 316 vm.-79, ihka ensimmäinen omilla rahoilla ostettu auto. Alkoi olla rapeaa tavaa, joten en kauaa tota pitänyt.

BMW 316 vm. -86 toi oli hienossa kunnossa oleva peli maalipinnoilta. Koneessa oli laittoa, ne originaalikaasarit oli tunnettu riesa.

Vectra 1.6 i vm. -90 Vikoja riitti, melkein kaikki paikat alkoi hajoilla kun mittarissa oli 170 tkm. Rapeaa tavaraa oli kori. Mutta tuo oli todellinen säästöpossu, ylipitkät vaihteen ja pienikulutuksinen kone. Alustasarjalla tuo oli mukava ajaa. Kun kannantiiviste alkoi antaa palamisen merkkejä, niin luovuin autosta. Hassu sattuma kun näin auton myöhemmin ja ratissa oli mustamies, autolla oli ajettu kylkimälli.

Vectra 1.8 vm. 98 jämäkkä auto ajaa alustasarjan laiton jälkeen. Sähkövikaa oli reilusti. Niitä nokka-akselin ja kietokangen liikkeen tunnistimia hajoili.

Mondeo 2.0 vm. 94 kyllä nuo sakemannit osaa vanhan auton koneessa oli 136 heppaa. Exä mälläsi auton tai oikeestaa joku nuori kundi tuli kylkeen kolmion takaa. Otettiin rahat pois , lunastukseen meni.

Mondeo farkku 2.5 vm. 2000 saksasta tuotu auto melkein kaikilla herkuilla, helmiäismaalivari, nahkapenkkejä ei ollut. Upea auto ja kaduttaa välillä että luovuin siitä aivan liian halvalla. Siinä ei ollut kuin 100 tkm ajettu ja voisin ajella sillä vieläkin.

Mondea farkku vm. 2001 tdi. Oli kiva ajella runsaan väännäö takia 115 hv 285 nm. Epäilin että entinen omistaja oli lastuttanut auton kun menohaluja tuntui olevan ja antoi kunnolla tehosavua kun polkaisi pedalin pohjaan.

Aloin huomata että oli ajautunut liian kalliisiin autoihin, lyhennys oli 400- 500 e/kk. Ajattelin vaihtaa halvempaan pikku kulkuvälineeseen. En ollut yhtään onnellisempi kalliimman auton ratissa.

Vannomatta paras, olen ollut sitä mieltä etten ranskis autoa ota. Nyt citroen saxo 1.1 vm.2002. Oli yllättävän pirteä reilu 800 kg massalla kulkemaan kaupunkinopeukissa. Richard75 oli kauhuissaa kyydissa kun kunnolla kaahasin pikku kotterolla. Johon kerran tungettiin 5 bodaria ja kaksi naista olisi tulllut vielä lisää mutta jätettiin väliin.

Seuraava kulkine oli Kia Picanto. Autojen rassaaminen ei enää kiinnostanut ja 5 vuoden takuu oli kiva uudelle autolle. Eipä ole tuossa vikoja ole ollut. Kialla on ollut viimevuonna suomen merkkiuskollisin asiakaskunta, jopa toyota jäi kakkoseksi :hyvä:. Vähän muovisen makuinen sisustus, mutta olkoon ei haittaa.
 
Haistan vähän pettymystä viimeisimmässä auton vaihdossa ;) Ei siinä alumiini listat auta kun tehot ja vetävät puolittautuu.

Heh, Ei Volkkari tosiaankaan ole pettymys ollut :) Tosiasiahan se on, että nelikko on talvella ehdottomasti parempi. Autona sinänsä tuo Golffi on itselle tähän elämän tilanteeseen kuin nyrkki silmään. Tilaa on paremmin kuin sedan Audissa ja kulutus pienempi. Kyllähän se ikäkin näkyi silmään jo ysivitosessa Audissa vaikka siisti peli olikin.
 
Toyota Corolla '88 1.3

Tämä punainen paholainen toimi ensimmäisenä autonani. Kone meni pariin kertaan vaihtoon. Muutenkin auto oli aika paska :D mutta sillä tuli ajeltua pari vuotta kunnes silloinen tyttöystäni sen mälläsi ja meni lunariin. Rip.

Ajettu noin 350tkm

Honda Civic '92 1,5i

Valkoinen hondura oli minulla vuoden. Paljon pikku vikaa ehti olemaan. Jäi erossa toiselle osapuolelle :rolleyes:

300tkm

Honda Civic '93 1,5i

Tämä alta parisataa tuhatta ajettu hopea helmi toimi moitteetta vuoden. takapöntön joutui vaihtamaan. Ei mitään muuta.

Honda Prelude '93 2,3i

Tämä Saksasta uitettu Prellu oli huoltokirjan ja mittarin mukaan ajettu vain 160tkm mutta vikaa riitti vaikka muille jakaa. Mm jarrut joutui uusimaan, vetarit, moottooriin läjä tiivisteitä. Nokka-akselit joutui hiomaan jne muuta mukavaa. Pariin kertaan tuli kiesi myös maalattua. Reilu vuosi tällä tuli ajettua.

Toyta Corolla '91 1,3i

Väliaikaisautona toiminut ruisku Corolla toimi loistavasti puolisen vuotta kunnes löysin seuraavan auton. Tai ehkä tässäkin olisi pikkujuttuja, ruostetta jne ollut laitettavana, mutta ei kiinnostanut parin sadan euron autoa laittaa :)

BMW 528 '97 2.8i

Nyt ajellaan bemarilla. Loistava auto. Laitettavaa on myös ollut, mutta ei mitään ylitse pääsemätöntä. Kilometrejä mittarissa 260tkm. Tämä onkin varmaan ensimmäinen kunnon auto mitä tässä nyt on ollut.
 
Lienet pääosin poikkeus noin laajassa auto/merkki/valmistusmaaobjektiivisuudessasi, mutta tuo viimeinen lause on hyvä pointti ja erittäin totta.

Itse miettinyt ihan samat kuviot autoon panostamisen suhteen: erona se, etten ole vielä päässyt siihen pisteeseen, että toteuttaisin sitä järkevääajattelua ihan oikeasti.
Vaikka en nyt millään kalliilla auto(i)lla ajakaan, mietin kyllä jo viime vaihdon yhteydessä ihan reipasta alaspäinskaalaamistakin tuossa liisariauton hintaluokassa, kun ajomäärätkin on pienet, eikä työn takia tarvitse ollenkaan, työmatka on lyhyt jne.
Karkeasti ottaen 60% sillä fyrkalla mitä jo tällaiseen autoon verotusarvon kautta menee, saisi jo valikoida riittävän tilavan ja kaikin puolin ok-auton meidänkin perheelle, esim joku golf-luokan farmari tms. Kävin kokeilemassakin tuollaisia mutta ei antanut luonne vielä periksi sellaiseen vaihtaa. Mutta parikolmesataa jäisi heti enemmän käteen kuussa, ehkä se vielä motivoi päätöksiin asti.
Kolmesataa kuussa tekee ilman korkoakin kymppitonnin per leasingauto. Jos noilla ei käy perheen kanssa joka vuosi lomalla niin niillä voi ostaa vaikka pörssiosakkeita.

Mulla autoiluaspiraatiot loppui USAn komennukseen. Kun asuu maassa, jossa opiskelijanuoret ostaa kesäduuniansioilla Z4:n niin ei vaan enää näe mitään järkeä Suomen verotuksella haaveilla moisesta härvelistä täällä. Meidän tenavaa leffailtoina hoitavalla lukiolaisella oli muutaman vuoden vanha Crew Cab Toyota Tundra isolla V8:lla.

Takaisin Suomessa ei mulla vaan enää käy järkeen ajaa muilla kuin jollain max. 25 kiloeuron leasingfarkuilla. Käytetty olisi fiksumpi valinta mutta mulla ei vaan ole aikaa eikä varsinkaan mielenkiintoa etsiä sitä parasta käytettyä Mondeota, joka ei syö niitä säästöjä kertalaukeamisella. Oikeasti hyvällä autolla ajaminen taas tarkoittaisi taas tuhansia ellei kymmeniätuhansia vuodessa lisää tän sosiaalisysteemin rahoitukseen, mitä teen omasta mielestäni enemmän kuin tarpeeksi jo joka palkkapäivänä.

Mua ei yhtään rasita, mitä joku musta ajattelee siksi että ajan "halvalla" autolla.
 
Mazda 626 2.0 GTi -89 Oikein oli makoisa peli alkoi vaan helmat ruostua ja sain parinvuoden ajon jälkeen saman rahan pois kun itse olin maksanut. Oli tunninkia ;)

VW Corrado g60 -90 Ulkonäöstä,väännöstä,äänestä tykkäsin. Paljon oli vikaa mutta voisin ostaa tällä hetkelläki samanlaisen pihaan seisoon.

Volvo 440 vm -xx 400 eurolla ostin mutta en pitänyt 2 viikkoa pitempään kun oli vaan yksinkertaisesti niin paska

Volvo 850 T5 - 94 Hevosia ja kulkuja riitti lastutuksen jälkeen mutta luovuin vuoden omistuksen ja 36tkm jälkeen. Oli aika paljon laitettavaa kokoajan.

Mitsubishi 1.8 GTi -94 Vähäruokainen kakkosauto kesäisin. 300tkm mitarissa eikä syö öljyä tippakaan.

Volvo s80 tdi -00 paras auto tähän mennessä. Mukavaa kyytiä pikkurahalla =)
 
Zone-sarja -42%
-89 Fiat Tipo jossa Fiat Uno:n 1.3L saha pellin alla.

Auto oli pelleiltä aivan täydellinen, ruostetta ei missään. Kaasarissa oli ilmeisesti jokin mystinen ilmavuoto, koska auto nyki välillä erittäin pahasti. Kulutti järkyttävästi bensaa loppuajalla, laskelmien mukaan jopa 18L/100km eli se meni vaihtoon.

-90 440 Volvo 1.6L rellun koneella

Pelleissä oli hieman ruostetta, mutta kone oli ihan hyvä tosin öljyä söi aivan saatanasti.
Tämä oli äitini auto, kun itselläni oli vielä Fiat Tipo. Vaihdon teimme niin että minä otin Volvon, äiti haki liikkeestä uuden auton ja Tipo annettiin liikkeeseen vaihdossa. Saimme tiposta 100€:D Parin viikon päästä sama Tipo oli myynnissä autoliikkeen mainoksessa:
"Halpa, kätevä ja pieniruokainen! nyt vain 600€" Tässä vaiheessa joku oli haukkaamassa palan paskaa jos tuon auton ostaisi kun huomaa että kuluttaa öbaut 15L/100km :hyvä:

-93 Opel Vectra 2.0

Erittäin hyvissä pelleissä ja erittäin luotettava peli. Tämän hetkisen autohistoriani paras auto. Tehoa oli hyvin ja tuo 2.0 8v moottori on ilmeisesti yksi ooppelin parhaimmista moteista, kestää todella pitkään.
Yksi vittumainen juttu kävi kun vaihdoin siihen tulpat. 3. männän tulppa oli tiukassa, ilmeisesti kierre paskana. No pakkohan se oli auki vääntää ku se puolessa välissä jo oli --> tulppa poikki juuresta --> kansi irti ja porata reikä isommaksi --> helacoil korjauksella sai vielä kuntoon. :rolleyes:

-96 Renault Laguna 2.0 16v RXE volvon koneella
Farkkuunhan se auto piti vaihtaa ku omaan kämppäänki muutti ja oli hommannu koiranki. Ulkoisesti pidin tästä autosta ja siinä ei ollu ruostetta missään. Konekin kuulosti ihan hyvältä.
Mutta kun raha oli vaihtanut omistajaa niin totuus iski:
Sähkövikoja toisensa jälkeen. Ainoa hyvä asia oli volvon rautainen kone ja pellit.
Tällä hetkellä on vitusti rahaa mennyt tähän autoon ja loppua ei näy. Ideana olisi päästä tästä paskasta eroon ja siirtyä lopullisesti saksalaiseen.

-00 --> Opel Vectra/Omega
Seuraava auto sitte :D
 
1. Fiat Regata vm.??
Isoveljeltä sain samana päivänä kyseisen pedon ku ajokortti ilmestyi käteen. Ruostetta joka puolella ja pukkaamalla lähti käyntiin. Startti ei siis toiminut...

2. Nissan Sunny Hatchback 1.3 vm.??
Perheelliselle opiskelijalle oli kelpo peli. Toimi ku junan vessa ja oli halpa auto pitää. Ruma ku perkele. Tällä hetkellä tutun vanhalla isäukolla käyttöautona.

3. BMW 323i Touring vm. 97
Tämän hain saksasta. 325 tai 328 Coupea menin hakemaan, mutta olivat pääsääntöisesti paskoja. Tähän kyseiseen yksilöön päädyin koska auto oli yksinkertaisesti loistokunnossa ja oli jo kiirus kotio. Varmatoiminen ja asiallinen peli. Muutaman kerran tullu liikenteessä vastaan.

4. Audi 80 vm.??
Tämän auton sain moottoripyörän lisäksi vaihdossa tuosta Bemusta. Pikkuvikainen ja muutenki melko mitäänsanomaton auto... Myin lähisukulaiselle ja on edelleen ajossa. Mitä nyt pientä koneremppaa tehty..

5. Mercedes Benz w124 200D vm. 86
Lyhyen autottoman kauden jälkeen ostin kaverilta halvan käyttöauton jolla pääsi töihin. Kilometrejä oli kertynyt sen 500 000. Moottori hyrräs kuin uutena, mutta kori oli läpimätä. Tällä hetkellä auto toimii varaosina isä-ukon luona.

6. Nissan 350Z vm. 04
Pitkän ja vaikean autokuumeen seurauksena hain Zetan Ystadista eteläruottista. Muut vaihtoehdot olivat Audi tt, Mazda rx-8, Subaru Impreza Sti ja Mitsun evo IX. En oo vieläkään pettynyt valintaani. Kiva auto kesällä ja nyt ekaa talvea ajossa... Menettelee. Ainoastaan matala maavara pikkuinen probleema välillä näin talviaikaan.
 
Mulla vaan näitä käyttöautoja joilla tarkotus päästä paikasta a paikkaa b ja ei sen enempää...

Ford Taunus 1.6 GT vm80, rokkaa voi tämän kun sais nyt uutena ostaa niin avot, tosin bensasyöppö, arvosana 8 1/2

Lada Combi 1.6 vm86, lyhyesti täysi paska en koskis tikullakaan enää, arvosana 4

Opel Ascona 1.6S vm86, ei mitään valittamista, oikein kelpo peli, ostasin uudestaan varmasti, arvosana 9 1/2

Citroen Berlingo Multispace 1.9D vm02, asiallinen kulkuneuvo rauhalliseen ajoon ei valittamista, arvosana 9
 
Eka auto oli opel ascona vm 79 1,6l koneella. Ihan kelpo peli.

Toisen auton hommasin 95 ja se tais olla 93 vuosimallin GT-R mazda, kulki ja kiihtyi melkoisen hyvin.

99 ostin mazda special F:n

2002 ostin renault meganen farmarin 1,6 expression tms
2004 nykyinen volvo v40 2.0t

Seuraavaksi ostan mersun, malli ei vielä tiedossa. Todennäköisesti E220CDI, toisaalta C malli riittäisi, koska kaupungissa ei suurta autoa tarvita. En juurikaan ajele pitkiä matkoja vaan menen mieluummin lentokoneella. Vanha auto on sikäli kiva ettei tarvitse piitata kolhiintuuko se vai ei. Auto ei ole minulle status.
 
Aloitetaan

Nissan micra vm86 0,9l
Äitin auto.. siitä hajos laatikko sitten ja vaihtoon. Ei kulkenu yli 90km/h

Ford Escort vm82 1.3CVH
Tää oli jäätävä.. kauheet poppilaitteet autossa ja muutenkin. Tekniikka petti lopuksi, kori oli ihan sika hyvässä kunnossa

Peugeot 309 Vm89 1.3
Tädin vanha auto.. laturi hajos eka ja sit ku se oli kunnossa niin se vaan hajos koko auto, ei voinut mitään

Peugeot 309 Vm88 1.3
Tää jätti tien päälle.. olin viemässä ensitreffeiltä mammaa kotiin ja laatikko levis... :D ei tuu enää koskaan olemaan pögöttiä

Nissan Sunny STW Vm88 1.6l
Oikeasti hyvä auto. Mitä nyt laturi hajos, mut ei mitään ihmeellistä. Vaihdettiin pois..

Fiat Bravo Vm99 1.3
Tähän, ihan hyvä auto kaupungissa, kaamea maantiellä

Opel Omega MV6 vm95 3.0
Tää on ollut paras auto tähän asti. Ei mitään vikaa, tai jotain pientä. Menin tekemään virheen ja vaihtamaan...

Volvo S40 Vm99 2.0T
tähän.. oli vaihdettu T4:sen ahdin ja kaikkea muuta. Pieni kuin mikä ja kamala ajaa...

BMW 730 Vm95 3.0
Nykyinen auto. Ihanan iso ja mukava ajaa. Varmaan vaihdan pian pois, Omegaan.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom