Autohistoriasi? (ei pelkkää luetteloa)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jokk_e
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eka auto ('87 mazda 323 1.5l sedan) ostettiin emännän kanssa vasta '97, siihen asti pärjäs hyvin julkisilla. Muuten ihan hyvä peli, mutta tavaratila oli armottoman pieni lastenvaunuille ja muille kamoille + siihen murtauduttiin jokunen kerta...

Toka auto ('96 vectra 2.0l sedan) tuli sitten '00 keväällä talouteen - sähkövikaa yms. "pientä" laittoa piisas...siitä huolimatta ostin vielä toisen opelin ('03 meriva 1.6l "tila-auto"), uutena vielä, joka oli ehkä paskin auto ikinä! Pientä vikaa oli niin vitusti, eikä huolto muka saanut autoa kuntoon. Nuo kaksi opelia opettivat ainakin sen, etten enää ko. merkkiin koske :curs:

Kolmas auto ('05 avensis 2.0l farmari) ostettiin myös uutena, piti saada lisää tilaa kolmannen muksun myötä. Samalla sain pitkään haaveilemani automaattivaihteiston...kilsoja tällä huisit +48000 ja auto toimii kuin unelma, ei mitään tarvetta vaihtaa muutamaan vuoteen!

Tuleva auto on jo periaatteessa koeajettu, uusi 2.0l farmari-avensis cvt-automaatilla - ohjaus ja vaihteisto oli kyllä hämmentävän hyviä, eikä autoa saanut jäisellä tiellä + kitkoilla lähtemään lapasesta (turhankin) kovasta vauhdista huolimatta :thumbs:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ekan auton äiti ja isi osti ku täytin 18. Valkoinen Nissan Sunny, vm. -86. Oi niitä aikoja :D Mulla oli se 3 vuotta ja taisin pestä sen kaks kertaa. Ei ollu enää kovin valkoinen sen jälkeen. Kun auto alkoi olla romuttamokunnossa ja olin päättänyt, että enää en korjuuta sitä, niin eka siitä pöllittiin stereot ja kaikki järkevä irtaimisto. Sen jälkeen mentiin patterimankalla muutama kuukausi, koska en alkanut ostaa uusia stereoita. Tämän jälkeen pöllittiinkin lopulta koko auto. Eli onni onnettomuudessa mun kannalta, ei tarvinnut viedä romuttamolle, vaan sain vakuutusrahat käteen :hyvä:

Vakuutusrahoilla ostin naapurilta kirkkaan punaisen kuplan, vuosimallia en muista. Ajoin sillä yhden kesän ja todellakin tunsin ajavani. Kauhea ääni, rattia sai vääntää hiki päässä ja vaihteita runnoa silmään oikein kunnolla. Mut olihan se ihan symppis. Hääautoksikin tämä pääsi ja oli oikein hieno koristeltuna :) Sen jälkeen se lahosikin takapihalla, kunnes tuttu osti sen pois pilkkahinnalla.

Ei tuonut kupla avio-onnea, vaan erohan se tuli ja erosta jäi kaikkien laskutoimitusten jälkeen rahaa Ford Ka:han + 90 euroa bensarahaa :lol2: Listasin nettiautoon hakusanoiksi "Ford Ka, punainen" ja hain oman kotiin (huom!! korin väriset puskurit, ei ne mustat!!). Se oli rakkautta ensi silmäyksellä :haart: Takapenkillä sydämen muotiset punaiset karvatyynyt ja taustapeilissä pieni discopallo. Tästä ihanuudesta jouduin sitten luopumaan sinniteltyäni ensin ihmeen pitkään Tampereen keskustan perseestä olevan autopaikkatilanteen kanssa ja tajuttuani, että mihin ihmeeseen mä autoa tarviin, kun kaikki on 10 min kävelymatkan päässä.

Nyt on jalat, polkupyörä ja metro. Ja helvetin pitkä matka joka paikkaan. Mut ei autoa. Kova on kohtalo.

Edit. Ja seuraava auto tulee olemaan Audi TT. Se vanhemman mallinen. Metallinhohtopunainen ja avokatto. Ihan sama miten käytännöllinen se on tai mitä sinne mahtuu, pääasia että MINÄ ja mun käsilaukku mahtuu :D Ylimääräistä rahaa odotellessa...
 
Ekan auton äiti ja isi osti ku täytin 18. Valkoinen Nissan Sunny, vm. -86. Oi niitä aikoja :D Mulla oli se 3 vuotta ja taisin pestä sen kaks kertaa. Ei ollu enää kovin valkoinen sen jälkeen. Kun auto alkoi olla romuttamokunnossa ja olin päättänyt, että enää en korjuuta sitä, niin eka siitä pöllittiin stereot ja kaikki järkevä irtaimisto. Sen jälkeen mentiin patterimankalla muutama kuukausi, koska en alkanut ostaa uusia stereoita. Tämän jälkeen pöllittiinkin lopulta koko auto. Eli onni onnettomuudessa mun kannalta, ei tarvinnut viedä romuttamolle, vaan sain vakuutusrahat käteen :hyvä:

Vakuutusrahoilla ostin naapurilta kirkkaan punaisen kuplan, vuosimallia en muista. Ajoin sillä yhden kesän ja todellakin tunsin ajavani. Kauhea ääni, rattia sai vääntää hiki päässä ja vaihteita runnoa silmään oikein kunnolla. Mut olihan se ihan symppis. Hääautoksikin tämä pääsi ja oli oikein hieno koristeltuna :) Sen jälkeen se lahosikin takapihalla, kunnes tuttu osti sen pois pilkkahinnalla.

Ei tuonut kupla avio-onnea, vaan erohan se tuli ja erosta jäi kaikkien laskutoimitusten jälkeen rahaa Ford Ka:han + 90 euroa bensarahaa :lol2: Listasin nettiautoon hakusanoiksi "Ford Ka, punainen" ja hain oman kotiin (huom!! korin väriset puskurit, ei ne mustat!!). Se oli rakkautta ensi silmäyksellä :haart: Takapenkillä sydämen muotiset punaiset karvatyynyt ja taustapeilissä pieni discopallo. Tästä ihanuudesta jouduin sitten luopumaan sinniteltyäni ensin ihmeen pitkään Tampereen keskustan perseestä olevan autopaikkatilanteen kanssa ja tajuttuani, että mihin ihmeeseen mä autoa tarviin, kun kaikki on 10 min kävelymatkan päässä.

Nyt on jalat, polkupyörä ja metro. Ja helvetin pitkä matka joka paikkaan. Mut ei autoa. Kova on kohtalo.

Edit. Ja seuraava auto tulee olemaan Audi TT. Se vanhemman mallinen. Metallinhohtopunainen ja avokatto. Ihan sama miten käytännöllinen se on tai mitä sinne mahtuu, pääasia että MINÄ ja mun käsilaukku mahtuu :D Ylimääräistä rahaa odotellessa...


Tässä oikein stereotypiat naisautoilijasta/autoista käy toteen oikein kunnolla :)
Sellanen pikkunen ja ihana se oli :hyvä:
 
Itsellä ei kovin montaa autoa ole ollut, vaikka vuodesta 1995 asti on kortti ollutkin (ja paljon on tullut ajettua).

1. Opel Corsa 1.2S vm. -89. Tuo oli ensimmäinen auto. Kesällä ihan ok peli, mutta talvella aivan järkyttävä laite. Lasit aina huurteessa ja vähänkin liukkaammalla kelillä olisi kovasti halunnut mennä ihan muualla kuin mihin kuski määräsi.

2. Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia STW vm. -99. Meikäläisen ensimmäinen uutena ostettu auto. Ihan hauska laite, kohtuullisesti tehoa ja mukava ajella. Ainoana miinuksena se, että kolmen vuoden aikana jouduin käyttämään autoa korjaamolla 4 tai 5 kertaa, erinäisten pikkuvikojen takia. Eka auto, jossa oli ilmastointi (ilmastointi tämän jälkeen pakollinen varuste mulla).

3. Toyota Corolla 1.6 Sol STW v. -02 Meikäläisen toinen uutena ostettu auto. Mondeon jälkeen hieman taloudellisempi (ja hitaampi) vaihtoehto. Luotettava perusauto, ei tuossa sen kummempia.

4. MB C200 CDI A vm. -00 Sitten välillä taas käytettyä autoa kehiin. Meikäläisen ensimmäinen diesel ja ensimmäinen automaattivaihteinen auto (ja niin tuli automaattivaihteistosta toinen pakollinen ilmastoinnin lisäksi). Todella mukava auto ajaa. Ajelisin tuolla varmaan vieläkin muuten, mutta ajot on viimeisen parin vuoden aikana vähentyneet reippaasti, joten ei vaan ollut mitään järkeä maksella käyttövoimaveroa enää.

5. MB A170 A vm. -09 Ja tässä kolmas uutena ostettu. Tällä on nyt ajettu pari tuhatta kilometria ja on kyllä mukava auto ajella. Varusteita on melkein kaikki mitä tuohon saa ja avantgarde malli tuli otettua niin on vähän perusmallia komiamman näköinen. Ei toistaiseksi mitään negatiivista sanottavaa tästä autosta. Autossa portaaton automaatti ja on kyllä todella hyvin toimiva. Etenkin alhaiset kierrokset maantienopeuksissa on iso plussa.
 
Ensimmäinen bilikka oli siskon poikaystävältä 100e ostettu Toyota Corolla Hatchback, -89 1,3 padalla joka vaihdettiin pari kertaa. Muuten auto oli kovapeltinen auto tollaseks, vanteet ja poppivehkeet makso kuus kertaa enemmän kun auto :) Tämä auto lipesi sitten ekana kesänä kaiteeseen pikkutiellä, siihen loppu sekin surina sitten.

Samana viikonloppuna ostin sitten Mazda 323 HB:n, 1,6 16 vikaisella koneella pariin tonniin. Hyvin pelasi, 50tkm ajoin vuoden sisällä enkä vaihtanu muutakun öljyjä ja vetonivelet. Matukassa oli kunnon alusta ja sisusta pelkkää bisnestä, recarot ja nelipistevyöt :D

Intin jälkeen otin autolainaa ja ostin "kunnon auton", mikä osottautu virheeksi. Volkswagen Golf V -04 1,6FSI koneella tarttu autoliikkeestä jonka omistin pari kuukautta, reilun kuukauden oli auto korjaamolla toistuvasti eri vikojen takia. Hermot meni ja purin kaupat.

Samasta liikkeestä osu silmään melko tuoreen näkönen musta-valkoinen Ford Fiesta ST 2,0 -07vm. pyysin koeajon ja olin aivan myyyty, kohta oli autokin koska laitoin myyjälle jenit kouraan ja ostin auton. Tällä ollaan nyt menty n. 12tkm, ei mitään vikaa ole ollut. Hyvä ja hauska auto kertakaikkiaan.

Eli näin, kaikki autot tähän mennessä ollut kolme-ovisia ja hatchbackeja. Seuraava auto on varmaan joku diesel paku tai farmari.
 
1. Golf mk1 -79 Sain tämän veljeltä, kun kortin hommasin. Oli vaihdettu jetasta dieseli mylly. Keräsi huimat 130km/h mittariin. Täysin läpimätä ja yli 100km/h vauhdeissa alkoi ovet täristä. Lämmitin ei pelannut ym. Symppis autona. Laturin hihna löystyi aina, mutta tämän auton jaksoi pukata yksin käyntiin, jos akku oli tyhjänä. Myin 200e, kun piti saada talveksi parempi. Pitäs melkein selvitellä onko jo paalattu ja ostaa takasin.

2. Jetta -86 Tämmöinen tuli hommattua talviautoksi nokipannulla. Ei ollut oikeastaan mitään vikaa, mutta tulipa sitten jostain häiriöstä myytyä pois.

3. Ford Orion -88, Elämäni virhe. Sähkölaitteita oli, mutta mikään ei pelannut. Talvella piti jäädyttää takaluukku kiinni. Bensamittari ei pelannut ja vehjehän söi varmaan sen vajaa 20l/100km. Jätti useammin, kuin kerran välille. Lopulta keitti vehje. Onneksi.

4. Audi Coupe 2.3l -89, Mukavimpia autoja mitä oon omistanut, mutta alkoi mennä siihen, että korjasit yhden vian ja kaksi tuli lisää. S2 voisi joskus laittaa. Sain lopulta hukattua ja ajelin kesän lopulta sitten pelkästään moottoripyörällä.

5. Kupla -74 Viikon ajelin ja purin atomeiksi. Lopulta loppu innostus mätään ja myin pois. Hieno auto kuitenkin.

6. Nissan Sunny -89 1.6LX Pisimpään omistamani auto ja kestävin. Vieläkin käyttöautona, kunhan saan muut projektit nippuun.

7. Volvo Amazon -64 Odottaa valmistumista kesäautoksi. Chopattu ym. hienoa.

8. Audi S6 -95 Odottaa, että tullaan Suomeen jossain vaiheessa.


Onhan noita ajopelejä ollut ja tällä hetkellä löytyy 3 autoa ja 1 mp.
 
1. Ford Fiesta -91 Pieni, ei yhtään ärhäkkä, mutta toimi kuin junan vessa. Helppo laittaa taskuun. penkit homeessa. Kerran laitoin turun motarilla 160 km/h ja luulin, että kuolen siihen paikkaan. Ei ohjaustehostinta, mutta ei sitä tarvittukaan kun auto painoi noin viis kiloa. Hyviä muistoja paljon.

Daihatsu Rocky -vissiin jotain vajaa 90 lukulainen Festarikiesi parhaimmillaan. Liikenneympyrässä mikkelissä hantin puolella istunut toppuutteli, että "varo nyt perkele noita muita autoja!" Mä totesin miesmäisesti, että "tää on Rocky, kyllä ne väistää!" Ja niin ne väistikin. Takavedolla kun ajoi vähänkään märällä kelillä, sai olla tosi kieli keskellä suuta, koska renkaat oli ihan paskat. nelivedolla sitten mentiinkin ihan mihin vaan. Peruutin sen puuhun yksi päivä ja totesin, että oliko siinä puu? Ei Rockyn kanssa jaksanut sillai varoa. Tällä otin parhaimmillani 130 km/h ja metelistä päätellen olin avaruusaluksen kyydissä. 0-100 kiihtyvyys jotain puolen tunnin luokkaa. Vielä paremmat muistot kuin Fiestasta.

Opel Astra -91(?) Opeli oli perusautojen perusauto. Sanakirjassa sana "tavallinen", "tylsä" ynnä muut synonyymit koruttomuudelle selitetään todennäköisesti tämän auton nimellä. Opel oli yhdistelmä laiskaa kiihtyvyyttä, löysää ajotuntumaa ja pientä kulutusta. Se palveli aikansa, kunnen kosahti keskustassa valoihin. Ihan kiva väline, jolla pääsi pisteestä a pisteeseen b, ei muuta. Opelissa ei ollut samanlaista rouheeta romantiikkaa kuin Rockyssä, eikä siitä pystynyt repimään sellasia "punainen paholainen" -läppiä kuin Fiestasta. levätköön silti Opelkin rauhassa.

BMW 330 Ci -2001 Tää on aivan ihana. Kulutus varsinkin kaupunkiajossa vähän hirvittää, mutta herrajumala miten kiva ajaa! En elämältä paljon muuta enää pyytänyt, kun tämän rattiin pääsin ensimmäistä kertaa.
 
....eli

1. Audi Coupe -90

Ensimäinen kippo, BMW ym perusrassin ohella yksi vaihtoehto, sitten samaistuin hyvin tuohon Coupen hyvään malliin ja se tuli.

2. Audi urS4 -92

2.0l mylly alkoi tuntua aika elottomalta, jotain piristystä piti saada. Lääkkeeksi löytyä Saksan maalta ko. kapistus 2.2TQ:lla varustettuna.

3.Peugeot 405 - 88

Pienen tauvon jälkeen alkoi pyöräkuume taas poltella. Päätin sitten vaihtaa Urssin R6:een. Tovi meni ilman autoa, tuli sitten puoli-ilmaiseksi tuollainen perus käyttis, niin otinpa hoivaani.

4. Audi 80 -94

Pösö irtisanoi itsensä, en ollut siitä muutamaa senttiä enempää maksanut, niin enpä myöskään siitä muutamaa senttiä enempää tarvinnutkaan. Tilalle sitten sain todella hyväkuntoisen 80:n... Syksy ja talvi alkoi tehdä tulojaan, niin pakko oli joku nelipyöräinen saada alle.

5. Audi Coupe -90

Huvikseni 80 kokeilin vaihtaa ja vaihdot syntyivät. Pieni side syntynyt tuohon Coupen koriin. Myös S2:n ollut ajatuksissa, mutta saakoot jäädä hautoutumaan.

6. Volvo 240 -82

Unohtui edeltävästä listasta, tavallaan talviautona MR2:n rinnalla.

7. Toyota MR2 -92

Sama homma kuin 80:n kanssa. Vaihtelu virkistää, niimpä kokeiluun Jaappanilainen. Täytyy myöntää ettei ole minun makuun auto. No, en jaksa nyt ruveta mitään autokauppaa vääntämään. Keväällä vasta sitten.

8. Audi Cabriolet -xx

Saksan maalle ensisijaisesti katseet. Mutta jos sattuu kotomaastakin löytyä niin passaa sekin. Laitetaan nämä ajatukset käytäntöön sitten keväämällä.

Eli tällä hetkellä Mörri ja R6:n. 240 lähti tovi sitten uuteen kotiin.

apdeit,

Männä viikolla sai talli uutta ilmetta ja em. toteutukset laitettiin käytäntöön, MR2 lähti ja paikan täytti 94 vuoden Audi Cabriolet.

Tulevaisuuteen katsoessa voisi TTq kuulostaa hyvältä, mutta jätetään ne ajatukset toviksi hautoutumaan ja naatiskellaan nyt tästä.
 
1. Nissan Sunny -91 (eka auto ja vieläkin kovassa käytössä)

Siinäpä ne minun autot sitten olikin. Seuraavana tarkoitus laittaa 90 - luvun diisseli mersu.
 
Itellä on aika iso setti ollu ja usein tullut vaihdeltua.
Peugeot 205 1.1 -87 Perusauto, ei vikoja, mut ei kyyti paljoa säväytä.
Peugeot 205 1.4 -90 Samaa sarjaa, mut hurjasti enemmän potkua :D
Peugeot 605 2.0 -92 Pösön lippulaiva, kestävä vehje ja antaa ihan hyvät kyydit.
Mb 190 2.0dA -84 Ei kestävämpää autoa varmaan ole olemassakaan. Ei ainuttakaan vikaa minulla ollessa, mut 0-100 noin 60 sek, joten vaihtoon meni.
Mb 250d -86 Myin 3 viikon jälkeen pois kun ei ollut ku harmia.
Bmw 316i -89 "merkkikokeilu", joka ois pitäny jättää tekemättä.. tuli astuttua paskaan.
Peugeot 205 gti 1.6 - Lähti ku hauki rannasta mut oli ihan hirveä ajaa -> meni kesän jälkeen myyntiin.
Peugeot 605 2.0 -91 Talviautoksi ostin, mut takavetoon tottuneena oli pakko vaihtaa.
Bmw 525 tds -95 Taas kerran pelkkää vikaa ja vaihtoon.
Bmw 735 iA -88 Helvetin hyvä vehje oli, mut meni vaihtoon kun bensanhinta nousi 1.50e pintaan (kaduttaa vieläkin kun myin :E)
Bmw 525i -90 Ostin kansivikaisena ja 1kk remontin jälkeen sain ajoon ja vikaavikaavikaa. Vaihtoon.
Mb 200d -90 käyttöautona pari kuukautta.
Audi 100 2.8v6 -92 taas kerran hyvä auto ajaa eikä vikoja, mutta takavetokärpänen iski ja vaihtoon (kaduttaa saatanasti ku tänki menin myymään)
Bmw 730 iA -90 Vikoja vian perään ja vaihtoon.

Nykyään:
Volvo c70 -99 t5 ja perkele ku oon ollu tyytyväinen :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toyota Corolla '88 1.3

Tämä punainen paholainen toimi ensimmäisenä autonani. Kone meni pariin kertaan vaihtoon. Muutenkin auto oli aika paska :D mutta sillä tuli ajeltua pari vuotta kunnes silloinen tyttöystäni sen mälläsi ja meni lunariin. Rip.

Ajettu noin 350tkm

Honda Civic '92 1,5i

Valkoinen hondura oli minulla vuoden. Paljon pikku vikaa ehti olemaan. Jäi erossa toiselle osapuolelle :rolleyes:

300tkm

Honda Civic '93 1,5i

Tämä alta parisataa tuhatta ajettu hopea helmi toimi moitteetta vuoden. takapöntön joutui vaihtamaan. Ei mitään muuta.

Honda Prelude '93 2,3i

Tämä Saksasta uitettu Prellu oli huoltokirjan ja mittarin mukaan ajettu vain 160tkm mutta vikaa riitti vaikka muille jakaa. Mm jarrut joutui uusimaan, vetarit, moottooriin läjä tiivisteitä. Nokka-akselit joutui hiomaan jne muuta mukavaa. Pariin kertaan tuli kiesi myös maalattua. Reilu vuosi tällä tuli ajettua.

Toyta Corolla '91 1,3i

Väliaikaisautona toiminut ruisku Corolla toimi loistavasti puolisen vuotta kunnes löysin seuraavan auton. Tai ehkä tässäkin olisi pikkujuttuja, ruostetta jne ollut laitettavana, mutta ei kiinnostanut parin sadan euron autoa laittaa :)

BMW 528 '97 2.8i

Nyt ajellaan bemarilla. Loistava auto. Laitettavaa on myös ollut, mutta ei mitään ylitse pääsemätöntä. Kilometrejä mittarissa 260tkm. Tämä onkin varmaan ensimmäinen kunnon auto mitä tässä nyt on ollut.


No jaa bemari tuli myytyä ja tilalle hankin Ford Mondeo1.8 '97 tällä nyt tullut kuukauden ajeltua ja kyllä siltä tuntuu että on lyönyt kädet paskaan. Lämppärinpuhallin hajosi heti ku ostin tämän. Ykkös vaihde hyppää välillä päältä, Puolet sähkölaitteista ei toimi. Airbagin valo rupesi vilkkumaan. Hälytin huutaa ihan omia aikojaan välillä ja nyt koko paska ei enään lähden käyntiin. Tuolla pihalle se odottaa autosähkömiestä. Jos jotain positiivista tuosta hakee niin ei se kyllä kalliskaan ollut.
 
Toyota Avensis 2.0TD-98
Ostin tämän viime keväänä vajaa 300tkm ajettuna. Liike vaihtoi jakoremmin ja asensi vakionopeudensäätimen. Tähän mennessä olen ajanut tällä 40tkm. Ainoat viat ovat olleet mittarivalojen osittainen himmeneminen joka korjaantuu nyrkillä pamauttamalla, keskuslukituksen hetkellinen toimimattomuus sekä sumuvalojen päälle jääminen pesun jälkeen, nämä korjaantuivat itsekseen. Plussat: pieni kulutus ja varmatoimisuus. Miinukset: tylsyys. Seuraavakin auto saattaa olla Anjovis.

BMW 520d -03
Hiljainen, vakaa ja pieni kulutus. Muuta ei osaa vielä sanoa reilun kahden viikon ja 4tkm kokemuksella. Kytkin on ihan perseestä japseihin tottuneelle mutta eiköhän tämä tästä. Matka-ajossa ihan jees, vitosen välityskin sopiva suomalaisille nopeusrajoituksille niin ei tarvi laatikkoa veivata.
 
Toyota Corolla HB 1.6 16v -89, 240tkm

Eka auto ja tietenkin corolla. Huoletonta menoa. Mitään teknistä vikaa ei ollut mun aikana (n.7-8kk), mutta ruostehommaa oli senkin eestä. Möin pois ennen inttiä.

Mitsubisi Galant HB 2.0 -89, 320tkm

Ajelin tällä reilun kuukauden. Mukava ajettava ikäsekseen ja oli jopa vakionopeudensäädinkin. Jotain pientä häikkää oli kun sammuili silloin tällöin kesken ajon (pysähtyessä).

Honda Civic 1.3 -93, 275tkm

Kolmeovinen pikku-honda. Ei mitään teknistä vikaa, mutta ruostetta oli senkin eestä. Motarilla aika onneton peli tuon 1.3 koneen ansiosta. Eikä ollut edes ohjaustehostinta.

Mercedes Benz 190E 2.0 -91, 310tkm(mittarin mukaan)

Automaatti tenavatähti. Bensasyöppö. Hyväkorinen, mutta vikaa täynnä. Tuontiauto. Sisätiloiltaan aika ahdas.

Opel Vectra 1.8 16v farkku -97, 270tkm

Ainakin tilaa on ja bensan kulutus kohtuullista (6-8l/100km). Jotain jarruputkia ja jousia joutunut vaihtamaan. Hyvin pelittänyt ja toivottavasti pelittää jatkossakin. Hyvä talviauto. Pientä ruostekukkaa löytyy muttei mitään pahempaa.
 
Volkswagen Golf - 87. Ensimmäinen pirssi perseen alla. Taisi olla ajettu melkosen määrän. Oli kyllä aivan legendaarinen kosla. Kuskin puoleinen ovi ei meinannut aina pysyä kiinni, piti aivan kauheaa ääntä ja meinasi hyytyä vähänkin kovempaan ylämäkeen. Ihme ja kumma, mutta sain katsastuksesta läpi kahtena vuonna, vaikka oli melkolailla ruosteen syömä. Lopulta käytännössä hajosi alle.

Opel Kadett -89. Ajettu 300 000 km. Kadetti oli ihan hyvä peli paitsi että ilmastointi ei pelannu juurikaan sekä pakoputki pörisi aika ikävästi. Kerkesin pari kuukautta ajelemaan, kunnes joku mamma pasautti liikenneympyrässä kylkeen. Sain vakuutusyhtiöltä jopa 600 euroa.

Opel Astra -92. Ajettu 172 000 km ostettaessa. Astra tais olla ensimmäinen kunnon auto, jossa ostettaessa ei ollut mitään vikaa. Ruosteetonkin oli. Ihan hyvä peli, paitsi että alkaa olla kaikenlaista pientä vikaa. Mutta on sillä tullut ajettuakin.

Opel Vectra -98. Tällä hetkellä ajettu 171 000 km. Tän sain ostettua melkosen halvalla, vaikka silloin ei ollut ajettu kovin paljoa. Pahoja vikoja ei ole vieläkään tullut ja ihan mukava pirssi tällaiseen peruskäyttöön. 1,6 litran bensamoottorilla ei paljon juhlita, mutta eipä nyt ihmeemmin kulutakaan.
 
Itsellä on vieläkin ensimmäinen autoni eli -95 Astra.

:thumbs:
Sama homma paitsi vm on -91. Meikäläisellä ollut vuodesta -92 eli about 16-17 vuotta. En vaihda ennenkuin tulee joku kallis remontti - ei ehjää kannata vaihtaa.

Tuota laukeamista olen odotellut suunnilleen vuodesta 2000, mutta Astra vaan puskee menemään. Nyt alan suhtautua laitteeseen jo nöyrällä kunnioituksella. Epäilen että Adam Opelin sielu on ottanut auton valtaansa ja auto ei hyydy koskaan. Todennäköisesti tuolla kuskataan vielä arkkunikin hautuumaalle.
 
Zone-sarja -42%
Honda Civic 1.2 16 Valve sedan -89. Ensimmäinen oma auto, joka jo ostohetkellä oli hiukan ruosteen värittämä, ja jonkunlainen säksätys kuului moottorista koko ajan. Toimi kuin junan vessa. Tätä varustelin cd-soittimella ja jollain ihmeellisillä pallokaiuttimilla. Joku joululoma pakkeloitiin ruosteet piiloon, ja paukkupullolla pakkelit piiloon ja nettiautoon myyntiin. Kytkin oli niin lopussa, että hävetti jo sinänsä sekin. Joku eestiläinen hemmo sen sitten 200 eurolla osti.

Renault Clio 1.4i -92. Turusta kävin hakemassa tämän. Tässäkin takakaaret jo valmiiksi ruosteessa, ja aurinko oli tehnyt autosta mattapunaisen. Lämmityslaite ei toiminut, joten pakkasella ja sadesäällä vähän hirvitti välillä kun ei nähnyt tuulilasin läpi. Tällä ajelín noin vuoden, ja meni vaihdossa Mazdaan.

Mazda 323 Familia 1.5i -95. Tämän ostin autoliikkeestä, ja oli kyllä paskin ostos mitä voi olla. Kolariauto, joka vei litran öljyä päivässä. Myin pois samantien samalla hinnalla kuin olin maksanut.

Opel Astra 2.0i Sport Caravan -99. Hyvin toimi niin kauan, kunnes jäähdytysnesteet tulivat pihalle. Kansiremontin jälkeen ajoin 300 km, kunnes kone leipoi kiinni. Tästä riita autoliikkeen kanssa, jonka hävisin. Oli armoton vääryys. Kannentiiviste oli syöpynyt puhki. Tämä oli oikeastaan jopa edellistä paskempi kauppa. Auto oli kyllä hyvä ajoltaan, ja suht sporttisen näköinenkin.

BMW 315 -82. Ostin Astran korjauksen ajaksi jonkun kotteron. Oli kyllä legendaarista kyytiä. Tällainen E21-koppainen bemari pitää vielä joskus omistaa, ehkä toki isommalla koneella.

Toyota Corolla 1.6i -89. Rumin auto mitä minulla on ollut. Ostin tämän Astran lauettua kansiremontin jälkeen vain jonkunlaiseksi kulkineeksi.

Mercedes-Benz C220TD -97. Tämä oli ensimmäinen auto, jonka olin ostavinani hieman pidemmäksi aikaa. Heti alkuun hommasin ylikokoiset 19'' vanteet, ja sopivasti liikaa madaltavan alustasarjan. Ajo-ominaisuudet olivat ainakin mukulakivillä huippuluokkaa, ja alustaan sai kuukauden välein uusia jonkunlaista tukivartta tai raidetangon päätä jne. Tällä täräytin voimalla jonkun eteen pysähtyneen Volvon perään, ja keula meni peltiosiltaan täysin uusiksi. Oli haikeaa katsella, kun tätä olin luovuttamassa pois, ja auto poistui ylväänä peräpää hiukan korkeammalla kuin etupää kaukaisuuteen.

Volvo V50 2.0D -98. Nykyinen kiesi. Sport-alustalla, ja 17'' vanteilla. Tälle ei tehdä mitään tuningia. On mukava auto, ja talvella lisälämmitin ahkerasti käytössä. On melkein paras lisävaruste, mitä autoon voi Suomessa valita.

:puntti:
 
:thumbs:
Sama homma paitsi vm on -91. Meikäläisellä ollut vuodesta -92 eli about 16-17 vuotta. En vaihda ennenkuin tulee joku kallis remontti - ei ehjää kannata vaihtaa.

Tuota laukeamista olen odotellut suunnilleen vuodesta 2000, mutta Astra vaan puskee menemään. Nyt alan suhtautua laitteeseen jo nöyrällä kunnioituksella. Epäilen että Adam Opelin sielu on ottanut auton valtaansa ja auto ei hyydy koskaan. Todennäköisesti tuolla kuskataan vielä arkkunikin hautuumaalle.

Oho, hienoa kuulla välillä tälläistäkin :D
Jos saa arvata, niin lienee 8 -venasella koneella?
 
Joo, laitteessa on joku Kadetin peruja oleva 1.6l 8-venttiilikone mitä noihin ekoihin Astroihin työnnettiin. Ei mitään hienouksia. Toimii.
 
Ensimmäisestä nykyiseen

BMW 520iA -89 129hp, automaatti, laiska, 310tkm, ei juurikaan varusteita, isot vanteet ja tontissa.. tällä mentiin 4 ekaa kuukautta
BMW 535i -89 238hp koneella, 199hp takapyörillä penkissä.299tkm, Lukkoperä, takarenkaita kulu ja kumi kärys. Vaihdelaatikko petti.
BMW 325i taxi -94 Hellrot, supersport alusta, rondell 58, simons catback, 216tkm, hyvässä kunnossa kaikin puolin, mutta varusteiltaan melko kansalaismalli.
BMW 535iA -90, sähkönahat, 4x sähkölasit, jääkaappi ja lähes kaikki muutkin varusteet, M-Technic helmat, puskurit, borbet A 9x17, jnejne.:thumbs:

Aikalailla BMW kannassa ollaan menty ja tullaan menemään:D
 
BMW 535i -89 238hp koneella, 199hp takapyörillä penkissä.299tkm, Lukkoperä, takarenkaita kulu ja kumi kärys. Vaihdelaatikko petti.
Tästä voisit kertoa enemmänkin. Tiedän, että kertomista riittää. Tais jotain muutakin pettää kuin vaihdelaatikko. Pitikin itse asiassa ehdottaa viihdyttävän tarinan toivossa, että kirjoitat tänne, mutta ehdit näköjään ensin. Se viihdyttävyys vaan jäi pois.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom