Autohistoriasi? (ei pelkkää luetteloa)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jokk_e
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
13.2.2007
Viestejä
873
Onko montakin kippoa kerinnyt jo perseen alla pyöriä, vai vasta ensimäinen kierroksessa?

Itse olen vasta niin nuoren sukupolven kuljettaja, ettei vielä hirveän montaa ole ollut omistuksissa. Mutta jotain kumminkin:

Peugeot 405 -88?
Toyota MR2 -92
Audi Coupe - 90
Audi urS4 -92
Audi 80 - 94
Audi Coupe - 90
Audi 80 Cabriolet -xx (Kesäksi - tuloillaan)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kyllä Jokkella on minustakin aika monta autoa ollut :D

Itsellä on vieläkin ensimmäinen autoni eli -95 Astra. Tosin nyt kesäksi varmaan vaihtunee -99 Astraan :)
 
Zone-sarja -42%
-Toyota starlet vm.96

Inttiin asti pärjättiin pelkillä kakspyöräisillä mutta sinne piti auto ostaa ettei mene vähät lomat bussien odotteluun ja pääsee treeneihin kulkemaan. Nyt 2 vuotta takana ja ainakin 5 vuotta vielä (toivottavasti) edessä tuolla vekottimella. Ruma kuin saatana, hidas, huono ajettava, epämukava ja prkleen pieni, mutta sitten ne tärkeimmät ei ollut hirveän kallis toimii kuin junan vessa (10 vuotta vanhoista 2% löytyy vikaa katsastuksessa) ja ei vie paljoa bensaa. Joskus sitten kun valmistuu ja pääsee kunnon töihin pitää kyllä aluksi ostaa pari moottoripyörää ja kämppä ennen kuin tuosta kehtaa luopua :D
 
Lada, farmari. Sähkölaitoksen vanha auto, isäukko oli kaupungilla töissä ja sai suhteilla, maksoi 500 mk, vakuutus 1200 mk. Ajelin sillä kouluun, kun ei paljon muualle uskaltanut tuollaisella "klassikolla".

Opel Astra, työsuhdeauto (Radiolinja), joku rallimalli, helvetin kova jousitus, vaihdoin pois heti kun toinen auto vapautui.

Citroen Xsara, työsuhdeauto (Radiolinja), kilometrit olivat täyttymässä, joten käytössä vain pari kuukautta

Citroen Xsara, työsuhdeauto (Radiolinja), pakasta vedetty.

Opel Astra, työsuhdeauto (väritys kirkkaan oranssi, siitä voitte arvuutella yhtiötä, heh!)

Peugeot 307 SE, ensimmäinen oma auto, kolaroin lunastukseen.
 
1979 honda prelude kolariauto fiksattiin faijan kanssa maalausta myöten.
1982 saab 99 ajoin kerran puun ympärille ja toisen kerran kiveen. Pari muutakin ruttua tuli tehtyä, kunnes poliisi vei kilvet
1990 fiesta, toimi välillä yksiönä, soittimena ja välillä opiskelijasoluna
1995 xantia - työsuhdekärry ihan hirvee pommi
1988 mazda 626 pahin pommi ikinä
1987 sunny vanhalta papalta jäänyt reilu 100tkm ajettu.
1989 fiesta - 1.4 tehopakkaus
1988 w124 - dieseliä ja paljon kilsoja
2001 smart cdi - mahtava kärry, jolla tuli ajeltua pohjoisnorjaa myöten
1987 w201 kulki kuin käärme. Huntin vauhdeissa ei oikein tiellä enää saanut pysymään. Pakko oli luopua heti.
1988 audi 80 - täysin viaton ja ruosteeton. Kuittasin pelivelat pois tuolla autolla
1989 fiesta - jarruton pommi
2005 altea 103kW - yllättävän tilava ja toistaiseksi varmatoiminenkin
 
Datsun Sunny, vm. 80, faijalta kun vaihtoi allaolevaan - kestävä auto mutta hirveä vekotin muuten
Nissan Bluebird, vm. 88, edelleen faijan jäämistöä ja varmatoiminen laite tämäkin - kulki kun muisti öljyä lisätä
Seat Cordoba Vario, vm. 1998, ensimmäinen uusi auto muttei kovin hyvä sijoitus kun piti myydä vuoden vanhana pois
Chrysler 300M (US), vm. 2000, mukava vehje kuin mikä (3,5l V6) mutta Suomeen paluun jälkeen oli vaan liian iso
Mazda Miata (US, Euroopassa MX-5), vm. 1991, käsittämättömän hauska kapistus taskurahalla, kytkin meni vaihtoon ja muutenkin vehkeen tuunaamiseen kului paljon rahaa mutta oli se sen arvoista
Ford Focus farkku liisari, vm. 2005, mutkaton laite sen kolme vuotta mitä tuolla ajoin, ei vikoja, ja todella hyvä ajaa
Skoda Roomster liisari, vm. 2008, todellinen tilaihme, mutta äänieristys voisi olla parempi
 
1. 2004 Volvo S40 2.0T Classic

Tämä oli melko tehokas ensimmäiseks autoks, ihme että selvisin ilman kolareita. Juuri kortin saaneena oli pakko mennä sotkemaan välttämättömillä jälkiasenteispopeilla, myöhemmin tuli likanen fiilis, että korvasin alkuperäiset kaiuttimet omilla viritelmillä.

2. 2008 Volvo S40 T5 Summum

Tätä oli kuolattu pitkään ja onneksi lykkääntyi faceliftiin asti. Tähän vaihdetaan korkeintaan vanteet ja mahdollisesti alusta joskus. Äänentoistoon ei kosketa. Tätä on pidetty huolella, poislukien kova ajo. Uskomaton bensasyöppö :jahas:
 
1. Nissan Sunny L -89
Saatu porukoilta -98 käyttöön. Luovutin hyvinpalvelleena takaisin vanhemmille v.2007.

2. Mercedes-Benz E320 -04
Ensimmäinen omilla rahoilla ostettu auto, käytettynä Saksasta. On vielä tuomatta Suomeen. Kesäisin tulee käytyä vierailemassa tosin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
VW Jetta -89 1.6d Eka autoni. Sain sukulaiselta kun oli vasta 16. Fiksailin ja hitsailin ja käytin lopulta leimalla kun täytin 18. Piti vielä myöhemmin asentaa turbo tehonpuutteeseen :hyper: Tällä ajeltiin intiin asti.

Toyota Carina II 1.6 Aut. -86 Ostin tämän leimattuna hintaan 250e. Ajelin inttiaikaan kovastikkin ja möin n. 10tkm myöhemmin hintaan 700e


Seuraavat osittain sekalaisessa järjestyksessä, en muista millään tarkkaan missä vaihessa mikäkin on ollut ja mennyt.

Chevrolet Caprice Classic STW 350cid -86 Erittäin maukas kesäauto. Ja kyllä siellä laulettiinkin. Rekattu 8 hengelle. Musta, matala ja rok! Jotain liekkiäkin siihen taidettiin maalata jossain vaiheessa keulaan.

Chevrolet Caprice Classic STW 305cid -87 Käsittämättömän ruosteinen! Ostin tekniikan takia, joka kyllä kuitenkin myöhemmin jäi hyödyntämättä.

Chevrolet ChevyVan 350cid -90 Mattamusta raiskarivani. Toimi työratsuna n. vuoden ja palveli erittäin hyvin.

Opel Corsa 1.4(?) -91 Sain veloista. Möin viikon jälkeen 100e, tankki oli täynnä kun tuli ja tyhjä kun lähti :D

Dodge Ram 2500 5.9TD -98 Hommasin jenkeistä tarkoituksena vähän viritellä ja korotella. Paska tekniikka kuitenkin sai laittamaan heti kiertoon.

Dodge Ram 2500 5.9TD -96 Tämä tuli edellisen tilalle! Tätä sitten viritettiin, kutitettiin ja korotettiin ihan huolella! Lopputulos: ~500hp/1300nm takapalloilta, 8" korotus ja 37.5" gummit takas sen että katseet käänty kaduilla. Tällä jätin aika monet isin ostamat volvot ja mersut seisomaan ;)
Viime alkutalvesta auto paloi ilmeisesti webaston viasta johtuen!!! :itku:

Chevrolet Fleetside 454SS -91 Tuli vaihdossa pyörään jonku aikaa sitten. Tätä on tarkotus jossain vaiheessa kutitella kohtuudella.

Chevrolet Caprice Classic STW 6.2D Meidän tämän hetken käyttö/talvi-auto. Laatikko luistaa. Vituttaa. Haisee. Vuotaa! Plussat: On sentään löpöpihi eikä oikein maksanutkaan mitään. Ens jouluun leimaa. Helvetin lämmin ja mukava ajaa talvella.

Oldsmobile Delta88 Royal Brougham -78 Tekniikka oldsin isolohko, joka stroukattu 468cid, eli ~7.9l. Seisoo tallissa ja odottaa sitä että mulle tulee aikaa alottaa laittamaan. Tarkotus nostaa kori rungosta, hitsailla ja laittaa se. Sisusta tulee uusiksi. Ilma-alusta + kompura odottaa paikalleen pääsyä. Tästä tulee matala ja nopea!! Eli kunnon latinojenkki! Tämä on tarkoitus myös ahtaa.

Edit: Tietenki jotain unohtu:

Chevrolet ElCamino -79 Rullaava siisti kori pohjamaaleissa. Odottaa tekniikkaa ja pintamaalia. Tästä mahdollisesti joskus tarkotus tehdä katukilpuri.
 
1: Ford Fiesta 1.1 -80 , punaruskea tutulta autoalan mieheltä ostettu kesällä ennen kuin sain kortin. Alustaa, kytkintä ja moottoria vähän laiteltu. Mälläsin juhannuksena kännissä pellolle läheisellä hiekkapätkällä - runko katkesi, akselit vääntyivät jne jne. Ihme että pysyi pyörillään ja kuskilla ja kaverilla turvavyöt kiinni. Myin varaosiksi.

2: Toyota Tercel 1.3 4d -81 saatanallisen ruma auto sitä ensimmäisen mallin Terceliä - hopeanvärinen ja melko vähän ajettu ostaessa.
Tämä sitten sen tuhotun Fiestan tilalle niin että oli auto alla kun täytti 18 (tämä siis vuonna -93) ja sai kortin. Oli todella kovassa ajossa eikä ollut koskaan mitään vikaa. Eikä kolareita/pahempia ulosajoja. edit: pakko laittaa kuva: ei tämä mutta tällainen hopean hohdossa:
800px-Toyota_Tercel_4d_nortchback.jpg


3: Ford Fiesta 1.1 -84 valkoinen facelift-fiesta, todella hyväkuntoinen ja vähän ajettu. "Hienot ja isot" RS-Sierran aluvanteet, leveillä renkailla, muuten vakio. Toimi hyvin - ajoin ironisesti kolarin pihatraktorin kanssa matkalla kaverin hautajaisista muistotilaisuuteen. Ei hajonnut pahasti, mutta vein maalattavaksi ja katsoin että kannattanee myydä kun tuli niin siistiksi.

4: BMW 316 -86 Vähän ajettu, musta perusbemari oli uusi maailma, hieno ajaa noihin pikkuisiin verrattuna,vaikkei kummemmin kulkenutkaan. Mutta polleeta oli ajella tuollaisella. Ei suuria ongelmia, paitsi mukana tulleet kitkarenkaat kovettui kelvottomiksi kakkostalveksi ja ajaminen pelotti. Moottori meinasi välillä ylikuumeta ja taisi keittää joskus. Kerran innostuin kiihdyttäessä ja vaihdekeppi jäi kummaan asentoon eikä pykälät meinanneet mennä päälle. Vaihteensiirtäjä oli melkein katkennut.
Mutta lämpimät muistot jäi Bemarista.

5: Honda Accord 2.0 -91 Taas tosivähän ajettu tutulta, valkoinen, vanhalla herralla ollut. Perusperheauto, iso laiva fiilikseltään, sisältä oli kuin uusi. Hondan moottorit aina hienoa tavaraa, niin tuossakin. Muuten vähän tylsä auto. Ei koskaan mitään vikaa, ei ehtinyt hirvittävän kauan olla kun sain ekan firman auton ja jäi vaimolle kakkosautoksi (jollainen tarvittiin kun oli lapsia tulossa jne) ja oli turhan iso siihen, joten vaihtui pian silloin juuri sisäänajettuun Toyota Yarikseen 1.0 Sol -99. Loistopeli kakkosautoksi - ei koskaan mitään vikaa tietenkään - ja vaihtui vasta viime vuonna Peugeot 206 5d 1.4 Trendy tjsp - pakko oli kun kummisedältä jäi tuollainen tälle planeetalle. 2005 malli ja ajettu 9000km. Toistaiseksi ollut oikein jees.

6: kakkosautot mainittiin, mutta niitä ei laskettane listanumerointiin, eli Accordin jälkeen ykkösauto ja eka firman liisariauto oli sitten Vectra 1.6 5d -00. Metallivihreä. Kiva oli saada eka tuliterä auto ajoon. Muuten peruskauraa, tilava kaikin puolin ok auto. Ei kulkenut tuolla koneella mutta ehti silti. Ei ehtinyt 3 vuodessa tulla vikoja. Aika mitäänsanomaton auto mutta mukava muisto ekana uutena autona. Ja ekana ilmastoituna!

7: Audi A4 sedan 1.8T -03 Musta. Toinen firmaliisari. Silloinen "unelma-auto". Olin halunnut Audia (vieläkin suosikkimerkki) ja nyt viitsi ottaa sellaisen verotusarvon taakakseen, vaikka alapäästä haitaria tuo malli olikin. Loistovehje, mukava, hieno, riittävän ripeä. Vain sporttialusta puuttui toiveista. Paras auto tähän asti.

8: Opel Vectra 2.8 V6 Turbo 5d -06. Musta. Liisari. Vaihdoin tuohon kun sai samalla kk-verolla 50% lisää tehoa ja vääntöä Audiin nähden. Ja sporttialustan ja -penkit jne jotka Audista puuttui. Tilava auto, hieno moottori, hienot äänet, mun makuun nopea auto. Onneksi oli vapaalla autoedulla, kulutti koko mun kanssa taittamansa matkan aikana keskimäärin vajaat 12l sadalla. Ei Audin veroinen.

ja 9 (nykyinen): Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -08. Hopeanvärinen.
Jotain ihan muuta. Hauska vehje, rauhallista ajelua korkealla kuskinpallilla. Kiva kun on neliveto ja itse valittavissa. Liisari niin ikään, vaihdoin vähän ennen kun tuli 3-v täyteen Opelilla kun oli hyvä tarjous ja rahoitusyhtiö tyrkytti vaihtoa heti. Olin jo valkannut seuraavaksi uusmallin Audi A4:n 2.0T:lla mutta järki tuli vastaan, taas enemmän kuin muutama raha lisää olisi uponnut kuussa auto-turhuuteen. Katkaisin firma-autoilijan tyypillisen "seuraavaksi aina vähän edellistä kalliimpi"-kierteen siihen.
Keksin katumaasturit ja pähkäilin sitten Mitsun ja Subarun Forester dieselin välillä ja otin Mitsun kun oli vähän isompi ja tavaratilakkaampi ja jämäkämpi.
Toistaiseksi oikein hauska, mukava ja tarkoitustaan palveleva auto meidän perheelle ja itselleni.
 
1. MB 190 2.0 -87

Meikäläisen ensimmäinen auto, musta tenavatähti, vieläkin pieni ikävä kyseistä autoa :( Muistoissa ikuisesti.

2. MB c180 -95

Tenavatähti meni vaihdossa kyseiseen autoon, varsin hyvä käyttöauto, tehoja vaan rupes haluumaan lisää.

3. MB 190 2.5-16v -91 eli Cossumersu

Kyseinen auto pyörähti hetken meikäläisen omistuksessa samaan aikaan c180:n kanssa, mutta myytiin pois lähes samantien.

4. BMW 325 E36 -92

Ainoa pieni lipsahdus tällä listalla kilpailevan merkin puolelle. Meni vaihdossa C-sarjalaiseen. Oli kyllä todella hyvä ja luotettava auto, mutta tässäkin vaiheessa alettiin jälleen kaipaamaan niitä tehoja lisää, senpä takia tämä myytiin pikkuveljelle.

5. MB C36 AMG -94

Nykynen auto, joka ollu omistuksessa jo 2007 vuoden kesästä lähtien. Tullee pysymään myöskin kauan. Käytössä vaan kesäkeleillä. Ei mitään valittamista, ainoastaan varaosat "hieman" hintavia. Mukava leikkikalu :)
 
....eli

1. Audi Coupe -90

Ensimäinen kippo, BMW ym perusrassin ohella yksi vaihtoehto, sitten samaistuin hyvin tuohon Coupen hyvään malliin ja se tuli.

2. Audi urS4 -92

2.0l mylly alkoi tuntua aika elottomalta, jotain piristystä piti saada. Lääkkeeksi löytyä Saksan maalta ko. kapistus 2.2TQ:lla varustettuna.

3.Peugeot 405 - 88

Pienen tauvon jälkeen alkoi pyöräkuume taas poltella. Päätin sitten vaihtaa Urssin R6:een. Tovi meni ilman autoa, tuli sitten puoli-ilmaiseksi tuollainen perus käyttis, niin otinpa hoivaani.

4. Audi 80 -94

Pösö irtisanoi itsensä, en ollut siitä muutamaa senttiä enempää maksanut, niin enpä myöskään siitä muutamaa senttiä enempää tarvinnutkaan. Tilalle sitten sain todella hyväkuntoisen 80:n... Syksy ja talvi alkoi tehdä tulojaan, niin pakko oli joku nelipyöräinen saada alle.

5. Audi Coupe -90

Huvikseni 80 kokeilin vaihtaa ja vaihdot syntyivät. Pieni side syntynyt tuohon Coupen koriin. Myös S2:n ollut ajatuksissa, mutta saakoot jäädä hautoutumaan.

6. Volvo 240 -82

Unohtui edeltävästä listasta, tavallaan talviautona MR2:n rinnalla.

7. Toyota MR2 -92

Sama homma kuin 80:n kanssa. Vaihtelu virkistää, niimpä kokeiluun Jaappanilainen. Täytyy myöntää ettei ole minun makuun auto. No, en jaksa nyt ruveta mitään autokauppaa vääntämään. Keväällä vasta sitten.

8. Audi Cabriolet -xx

Saksan maalle ensisijaisesti katseet. Mutta jos sattuu kotomaastakin löytyä niin passaa sekin. Laitetaan nämä ajatukset käytäntöön sitten keväämällä.

Eli tällä hetkellä Mörri ja R6:n. 240 lähti tovi sitten uuteen kotiin.
 
1. Mazda 323 1,3, -83

Ensimmäinen autoni. Isältä peritty, vain hieman käytettynä. Kilometreistä ei tietoa, avaimen sai virtalukosta ulos vaikka auto oli käynnissä. Takaoveen kun olisi hieman kopauttanut, olisi 1/4 ovesta varissut maahan. Lieviä ruostevaurioita siis. Kone yllättävän "pirteä", päästöt alueella katsastuksessa, ajaessa paksu sininen savu pakoputkesta, mp-poliisi valitteli kerran kun nokkaa kirveli. Välissä piti herätellä vasaralla konehuoneeseen kolistelemalla, kolistelun tarve loppui kun vaihtoi johonki hiilet. Aina takakontissa pönikkä öljyä ja nippu työkaluja.

2. Opel Kadett 1,3 -86

Jälleen isältä perittyä. Kilometreistä ei tietoa. Laiskempi kuin Mazda. Ei mitään isompia vikoja. Paitsi.. Jostain syystä moottorin ohjausyksikkö hajoili aina joskus. Siis hanskalokerossa oli aina uusi mukana, olisinko pari-kolme kertaa vaihtanut tien pielessä, vei 20min. Takakontissa vain työkaluja, ei öljyä. Hitsailtiin säännöllisin välein katsastusta varten. Edelleen vanhemmilla pikkuajossa.

3. Opel Omega 2.0i -93 (muistikatkos, saattoi olla jokin muukin vuosi)

Ensimmäinen omilla rahoilla ostettu auto. Valitsin tämän turvallisuusnäkökohtien (ABS) vuoksi verrattuna yhteen toiseen kotteroon. Takavedon riemua. Huikea 2 litran kone. Iso laiva verrattuna vanhoihin. Kaikennäköistä pikkujuttua sähköikkunoiden ja keskuslukon kanssa, mutta periaatteessa varsin toimiva peli, ei merkittäviä vikoja missään, ei ruosteongelmia. Ihan mukava talvella takavedon kanssa. Meni vanhemmille kun vaihdettiin uudempaan. Kilometrejä poisantaessa vaivaiset 400tkm. Käytössä vanhemmilla edelleen.

4. VW Golf GTI 2.0turpo -05

"Hieman" eri laatuluokan auto. Eukon kanssa päätettiin hankkia uus, turvallisempi ajettava eukon pitkiä työmatkoja varten, takavetoinen kottero ei ollut mikään ideaali vähän vähemmän ajaneelle kuskille. Tilattiin saksasta 2 vuotta käytettynä, hinnaksi about samat mitä suomessa, mutta paremmat varusteet (navit kojelaudassa yms) ja kilometrejä 20tkm. Sopivasti tehoa, eikä niin paljoa että toinen kuski kokisi vaikeaksi. Hyvä jokapaikan auto, kaupungissa loistavan ketterä, maantiellä vakaa, mutkatiellä aivan ygönen. Tilaakin sen verran settä pienemmät ja joskus vähän isommatkin ostokset mahtuu kyytiin. Valintaprosessissa voitti kirkkaasti vastaavan hintaluokan bemarit, audit, japanilaiset. Nolla teknistä vikaa.
 
Opel Ascona B malli vm 76 Aivan unelmavehe silloin 150heppaa takaveto, samana paivänä ku sain kortin ajoin kyljen ruttuun.

Opel Kadett vm8x hirvee paska laukes heti alkuunsa.

Civic CRX 85vm todella loistava auto 1kään mun autoista ei oo ollu yhtä kiva ajaa..

Honda accord 91 EXE hyvin varusteltu perheauto ei napannu crx jälkeen..

Nissan sunny 1.5l kauhee paska korin puolesta reikää reiän päällä mutta tekniikka pelas..

Mazda 323F loisto auto Sunnyn jälkeen.

Corolla LB vm 87 ainoa auto millä olen tehnyt voittoa helvetin hyvin, ostin 15000mk:lla ajoin 30tkm ja möin 24500markalla.. vielä tänäkin päivänä ihmettelen mitä tapahtu oli myynnissä ja tyyppi osti ilman tinkimistä kauheella ylihinnalla.

Samara 1.5 vm95 ei mitään muuta kerrottavaa kun aina paskana


Audi A3 1.8T piristelty kiva leikkikalu, joku espoolainen isi kävi ostamassa pojalleen 18vuotis syntymäpäivä lahjaksi.. 16500€ ihan jees lahja! Jälkikäteen kuulin että poika oli mällännyt sen lunastukseen..

Volvo v40 2.0T uutena ostettu auto jonka ansiosta tuli loppuiän Volvokammo/ VIHA
huollossa ihan uskomatonta paskaa ja koko ajan rikki..


Seuraava pirssi tulee olemaan 530D BMW tai Audin A4 3.0tdi
 
1. Opel Astra F 1.8 Sport 96 2003-2004
Ensimmäinen oma auto, ei kovin lämpimiä muistoja. Maksoin muistaekseni 6900e.

2. Opel Astra G 2.0 CDX 1999 2004-2005
Ei ollut mitään vikoja, taival päättyi kehä III:lle kun Romani mies ajoi
perään ja auto joutui lunastukseen. Samalla päätin, että en enää osta Opelia.

3. BMW 323 1997 2005-2006
Saksasta uitettu auto. Tämän kanssa meinasin päästä hengestäni kehä III:lla.

4. BMW 328 1999 M-sport touring 2006-2007
Todella käheä ja asiallinen auto. Takakontin ruosteongelman takia meni hermot ja
vaihdoin autoa.

5. BMW 330 2001 touring 2007-2008
Paras auto jolla olen ikinä ajanut, autossa oli oikeastaan kaikki mahdolliset varusteet
Harman Kardonin integroidut subabrit, lasikattoluukku, sporttipenkit puolinahoilla, yms...
Vaihdoin kun tuli liikaa kilometrejä mittariin 140 000km.

6. VW golf GT 1.4 Tsi 170hp 2007 2008--
Ketterä ja pieniruokainen, hieman liian pieni jos joutuu koiraa kuljettamaan. Aion
vaihtaa tämän Mersuun, Bemariin tai Audiin. Saatan myös harkita uutta Subaru
forresteria jahka sitä saa 2.5l turbolla. Haluaisin pitää kuitenkin periaatteen, että en
aja muilla kuin saksalaisilla autoilla :D
 
1. Volvo 142 -71 2.2l, 45mm tuplat jne... Bensa oli halpaa ja sitä meni matka-ajossa n.8l/100km ja sit kulmapyörityksessä vähän enemmän ;).

2. Renault 11, vuosimallia 8x? Tuli volvon tilalle n 100km päivittäisten koulumatkojen takia, ihan jees käyttöauto.

3. Toyota Carina, joku -8x vuosimalli, takavetoinen kuitenkin. Yhden talven muistaakseni sillä koulumatkoja ajoin.

4. Volvo 244 taisi olla -76 ja 2.1litranen kone. Ihan kiva auto oli tääkin.

5. Fiat Uno -88, ostin mummolta ja ajoin aikani ja vaihdoin tuohon seuraavaan.

6. Opel Astra 2.0 GSi wagon -9x?, oli ihan saakelin nopee :D, silloinen avovaimo ajoi ilman jäähdytysnesteitä koneen paskaksi kun olin intissä...

7. Volvo 264, nahkasisusta, automaatti ja vajaa kolmelitranen V6. Oli mukava aikansa ja sitten rupes öljyvalo palamaan, niin myös 200eurolla veks.

8. Dodge Aspen -80 special edition, 318cid kasi ja tf904 automaatti. Auto yhä tallessa ja odottelee aikaa ja tallipaikkaa. Tällä hetkellä .020 ylikokoinen 360cid hieman tuunattuna nokalla ja tarkoituksena laittaa koko auto atomeiksi ja kunnostaa.

9. Ford Ka 1.3 color -01, viininpunainen cityauto, ei valittamista.

10. Citroën C4 2.0 vtr coupe -05, ihan hemmetin mukava auto ajaa

11. Volvo V50 2.0d momentum business -07. Tilava kahdelle hengelle ja koiralle. Kulutuskaan ei päätä huimaa ja ihan riittävästi liikkuukin. Seuraavakin kulkine on varmaan volvo, mutta mallista ja vuodesta en osaa sanoa.
 
No tämä mun legendaarinen ensimmäinen auto onkin jo monesta threadista tuttu, mm "nopeat autot" :lol2:

Eli 1976 Taunus 2.3 V6
taunus.jpg


Tuo hankittiin vuonna 1994 ja heti herui :D

Mikähän sitten oli, taisi olla 80-luvun lasiperäcivic, olikohan -84 tai joku, se uudempi 1.3L koneella, hienot aluvanteet ja kaikki. Maksoi 12500mk ja tilille jäi 43mk, jolla ei saanut edes tankillista bensaa. Järkiostos siis :jahas:

Sitten taisikin eukko saada Subaru Legacy GL -87 jolla ajeltiin pitkät tovit, oli muuten ehkä paras auto mitä voi olla! :worship:

Renault Megane "Coupe" 2.0i 1996 oli seuraavana vuorossa joka päivittyi BMW 316i 2003:seen.

Bemari lähti alta ja tilalle tuli väliaikainen auto, Nissan Sunny -89 joka jäikin sitten useammaksi vuodeksi.

Nyt alla sitten BMW 530da 2004, himottaisi päivittää 2007 vuotiseen M5 Touringiin, katsotaan jos jossain vaiheessa toteuttaisikin.
 
Volvo 440 vm 1992 , Ensimmäinen autoni. Täysin ruosteeton ja melkein kuin pakasta vedetty! Uskomattoman hyväkuntoinen kilometrit ja iän huomioonottaen. Miinuksena paska ajettavuus.

VW Golf Gti 16v mk2 vm 1989 , Myöskin helvetin hyvässä kunnossa. Opiskelemaan lähdettyä tuli myytyä. Todella kova ikävä <3 Saatoin elämäni rakkauden menettää tässä. Mainio ajettava ja kohtalaisen pirteäkin vielä. Tälläsen vielä joskus hommaan uudelleen :)

Eipä ole tälle iälle enempää kerinnyt olla nelipyöräisiä ajopelejä :)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom