Autoasiaa (taas)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeiz
  • Aloitettu Aloitettu
jarze sanoi:
Kyllä se vaan niin on, että käytetty auto on fiksumpi valinta.

Niin ja sininen on parempi kuin punainen, rokki on parempi kuin räppi, hame on parempi kuin mekko jne...

Itse odottelen uutta autoa tehtaalta. Vaikka vähän enemmän rahaa kuluu, niin seuraavaan neljään vuoteen ei tarvitse huolehtia;
a) määräaikaishuolloista, ---> 0€
b) mahd. takuunalaisista vioista/huolloista, ---> 0€
c) huollon/korjauksen ajaksi sijaisautosta, ---> 0€

jne.

Mutta jokainenhan päättää (onneksi) itse asioistaan... :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
BadHair sanoi:
Niin ja sininen on parempi kuin punainen, rokki on parempi kuin räppi, hame on parempi kuin mekko jne...

Itse odottelen uutta autoa tehtaalta. Vaikka vähän enemmän rahaa kuluu, niin seuraavaan neljään vuoteen ei tarvitse huolehtia;
a) määräaikaishuolloista, ---> 0€
b) mahd. takuunalaisista vioista/huolloista, ---> 0€
c) huollon/korjauksen ajaksi sijaisautosta, ---> 0€

jne.

Mutta jokainenhan päättää (onneksi) itse asioistaan... :kippis1:
Edelleen tulee kaliimmaksi :)

jarze sanoi:

Laitas Jarze perusteluja?
+ käytetyissä.
+ halvempi hankintahinta
- koskaan ei voi tietää miten autoa pidetty.
- enemmän kilometrejä.
- vanhempi.
- ei takuuta.
- huollot maksat itse.

Uuden plussat
+ Tiedät auton historian.
+ Takuu on aika kiva juttu.
+ Voit itse vaikuttaa mitä autoon tulee lisävarusteina mukaan.
+ vähemmän kilometrejä.
+ erilaiset huoltosopimukset.
+ Auton hajoamis turva" jos auto hajoaa saan sijaisauton"
+ Myyntitilanteessa auton arvo on tietenkin parempi.

ja muutenkin on helvetin tyhmää edes vertailla jotain 84 Hondaa uuteen autoon. :haart:

jarze sanoi:

Kun luet aikaisemman viestin tarkasti, niin huomaat, että en niin väitäkkään (paitsi, jos tulee isompi remontti jostain syystä).
Kyse olikin huolettomuudesta, helppoudesta ym. vastaavasta. Kyse on siitä mihin kukin haluaa panostaa.

Eli "(vähän) käytetty=parempi kuin uusi" ei minun mielestä pidä paikkaansa.

Miinus uudelle autolle:

-arvon aleneminen
Esim. jos ostat nyt uuden volvon, jonka hinta on noin 30000€, saat siitä vuoden kuluttua vaihdossa noin 18000-20000€. Myyjä sitten pistää itse 3000-5000€ lisää.

yli 3 vuotta vanhoissa keskimääräinen arvonalennus on noin 2000€/vuosi.

Arvonalennus ei kuitenkaan ole noin paha saksalaisissa autoissa (luulisin)

No, käytetty auto on halvempi, arvo ei laske niin nopeesti(ellei aja kolaria). Hyvän löydön jos teet, saatat saada vielä siitä jopa voittoakin. Sellaisiakin autoja löytyy, joilla on ollut esim. yksi omistaja. Käytetyissäkin on usein historia tiedossa. Käytetty auto on sisäänajettu ja mahdolliset susiosat vaihdettu. Uutta autoa muutenkin tarvii varjella ja varoa naarmuja yms. jotka voi olla kohtalokkaita jälleenmyytäessä. Käytetyssä ei kirpaise yhtä kovaa jos vähä kolhii. Takuustakaan ei kannata maksaa älyttömiä, koska ei hyvässä autossa takuuta tarvi. Kolaroinnistakin saa lunastuksessa yleensä vitun hyvät rahat vanhemmista SUHTEESSA. Vielä siitä hondasta, se oli ääriesimerkki siitä, että 300eskon autollakin voi ajaa 70 000km ilman vikoja!!! Uudessa autossa kai rupee meneen takuu umpeen siinä vaiheessa, kun siinä alkaa vikoja ilmenemään(jos ei ole ns. maanantaikipale). Liikkeestähän ostaa autonsa vain täydellinen :david: (siis käytetyn) , Koska autokauppiaat on LÄHES kaikki jonkin sortin kusettajia ja käytetyistäkin autoista pyydetään liikkeissä sikahintoja.

BadHair sanoi:
Kun luet aikaisemman viestin tarkasti, niin huomaat, että en niin väitäkkään (paitsi, jos tulee isompi remontti jostain syystä).
Kyse olikin huolettomuudesta, helppoudesta ym. vastaavasta. Kyse on siitä mihin kukin haluaa panostaa.

Eli "(vähän) käytetty=parempi kuin uusi" ei minun mielestä pidä paikkaansa.
Niin, tässäkö sitten panostetaan rahan tuhlaamiseen? :D

jarze sanoi:
Liikkeestähän ostaa autonsa vain täydellinen :david: (siis käytetyn) , Koska autokauppiaat on LÄHES kaikki jonkin sortin kusettajia ja käytetyistäkin autoista pyydetään liikkeissä sikahintoja.

Just ja yksityisethän sitten eivät kusetä yhtään... :jahas: Jos sä ostat käytetyn liikkeestä, on se edes jollakin lailla huollettu ja vähän uudempiin käytettyihin saa yleensä jonkinnäköstä muutaman kuukauden takuutakin. Ja jos vaikka maksat 15 donaa käytetystä liikkeessä, jolla ajettu vaikkapa 50tkm, voit olettaa että se ei pamahda heti ulos ajettaessa ja jos näin käy niin todennäkösesti liike maksaa kulut, mutta jos ostat vastaavan yksityiseltä niin omaan piikkiin menee paljon todennäköisemmin. Ja jos et autoista tiedä mitään, niin varmasti yksityiset kusettaa vielä autoliikkeitäkin enemmän. Mutta kukin ostaa autonsa mistä haluaa, minä oon tähän astiset ostanut liikkeestä. Ja oon sitten viissiin täys :david:

Hej, autoliikkeethän elättää itsensä sillä kaupalla. Autoissa on aina ylihintaa liikkeissä. Totta vitussa jokainen VOI kusettaa. Mielummin ostan jonkun sokeen mummon kauppakassin, ku joltain lipevältä kauppiaalta "loistokiesin". Järjenkäyttö on sallittua myös autoa ostaessa.

Ja yksityinenhän sitten myy autonsa mahdollisimman halvalla, kyllä varmaan jokanen koittaa napata mahollisimman hyvät rahat autostaan. Toki voi käydä "tuuria" että pääsee kusettamaan siltä sokelta mummolta sen kauppakassin puoli-ilmaiseksi tai sattuu hyvään saumaan että joku on kovasti rahanpuutteessa. Mutta eiköhän sillä kaupankäynnillä aina se myyvä osapuoli voittoa tavaoittele.

No kyllä voi yrittää napata voittoa, mutta ootko huomannut, että sielä liikkeissä ne autot on vähä vitusti kalliimpia ku yksityisillä?

Juu, oon huomannut. Mutta ootko sä huomannut että niistä ei ihan sitä hintaa tartte maksaa mitä lapussa lukee.

:wall: Juu, on ne silti kalliimpia sielä liikkeessä, koska heidän tarvi saada voittoa, että saavat leipää. u know? Yksityisiltäkin voi tinkiä :david:

Ostetaan nyt molemmat automme mistä ostetaan, turha tästä on vääntää. Mä ostan autoni uutena niinkaun kun siihen vähästäkään mahdollisuutta on ja sä ostat mitä ostat ja mistä osat. :piis:

Tätä mä taisin ehdottaa jo aikasemminkin :piis: :) Kai tästä ny muutama sivu vielä juttua irtois..not. Hyvä näin. Mä voin sitte ostaa sulta auton, ku oot ajanu ne kalliit kilometrit pois ;)

jarze sanoi:
Tätä mä taisin ehdottaa jo aikasemminkin :piis: :) Kai tästä ny muutama sivu vielä juttua irtois..not. Hyvä näin. Mä voin sitte ostaa sulta auton, ku oot ajanu ne kalliit kilometrit pois ;)

Jep, palataan asiaan tossa 4-5 vuoden päästä...sitten viimestään varmaan tulee uus ajankohtaseksi.

mattibodari sanoi:
Miinus uudelle autolle:

-arvon aleneminen
Esim. jos ostat nyt uuden volvon, jonka hinta on noin 30000€, saat siitä vuoden kuluttua vaihdossa noin 18000-20000€. Myyjä sitten pistää itse 3000-5000€ lisää.

yli 3 vuotta vanhoissa keskimääräinen arvonalennus on noin 2000€/vuosi.

Arvonalennus ei kuitenkaan ole noin paha saksalaisissa autoissa (luulisin)

Tuossa tuli taas niin perkeleesti mutua ettei mitään rajaa, vai tippuu auton hinta 10-12 tuhatta euroa vuodessa huh huh.
on taidettu nyt :david: kusta linssiin.

Auton lommoja pitäisi vähän suoristaa joten pakko kysyä kun otsikkoon sopii, että tietääkö kukaan korjaamoa pääkaupunkiseudulla jossa pienet lommot naputellaan odottaessa suoriksi? Jostain korjaamosta joka näin palvelee oli hiljattain juttua jossain lehdessä, mutta korjaamon nimeä, tai edes lehteä en nyt saa päähäni.

Mun tekis mieli hankkia semmonen 92-94 coupe Mersu.Lopullinen hinta olis tarkotus olla 17-20k€.
Mitä mieltä olette,onkohan noi kymmenen vuotta vanhat meset jo ihan paskoiksi rutkattu tuolla saksan maalla.Varmaa on ainakin se,että ne kilometrit mitä ilmoitetaan ei pidä ikinä paikkaansa.

Timba79 sanoi:
Ostetaan nyt molemmat automme mistä ostetaan, turha tästä on vääntää.

Sopii mulle. Aika huonoa tämä vääntö onkin ollut, turha threadi.

Onko jollain eriävä mielipide siihen, että uusi auto sopii ehdottomasti niille joilla:
1) on siihen varaa. (Aivan, mulla ei :rolleyes:)
2) ei ole autoteknistaloudellista tietämystä/osaamista

Autokaupoissa niin uutta kuin käytettyäkin ostettaessa/vaihdettaessa kyllä pitää osata basaarityylinen kaupan tekemisen taito. Paitsi tietenkin jos on sitä rahanpaskaa ja haluaa autokauppiasta lohduttaa hyvillä boonuksilla. Käytettyä ostaessa se kauppatuotteen tarkistaminen ja hinnasta vääntö onkin jo toista luokkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom