Autoasiaa (taas)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeiz
  • Aloitettu Aloitettu
jarze sanoi:
No juu, mulla ny oli kuiteski pointtina hinta ja laatu-suhde hiukan vanhempaan autoon.

...joka asiaa enemmän mietittäessä ei välttämättä olekkaan ihan niin hyvä kun ekana näyttää. Saahan sillä samalla rahalla enemmän varusteita, isomman auton yms. Mutta se on KÄYTETTY ja tämä varmasti laskee hinta-laatusuhdetta ainakin mun silmissä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
...joka asiaa enemmän mietittäessä ei välttämättä olekkaan ihan niin hyvä kun ekana näyttää. Saahan sillä samalla rahalla enemmän varusteita, isomman auton yms. Mutta se on KÄYTETTY ja tämä varmasti laskee hinta-laatusuhdetta ainakin mun silmissä.
Hmmm...no se on sun mielipide. Mun mielestä se parantaa hinta- ja laatusuhdetta, kun saa ok auton sikahalvalla verrattuna uuteen samanlaiseen uudenhintaiseen. Tästä vois kai väitellä ikuisuuden, mutta so not :)
 
jarze sanoi:
Hmmm...no se on sun mielipide. Mun mielestä se parantaa hinta- ja laatusuhdetta, kun saa ok auton sikahalvalla verrattuna uuteen samanlaiseen uudenhintaiseen. Tästä vois kai väitellä ikuisuuden, mutta so not :)

Väittely on kivaa... :evil:

Sen verran on vielä väitettävä vastaan, että mun mielestä se auton ikä laskee aika rankasti sitä hinta-laatusuhdetta ja ihan varmasti on tapauksia molemmin puolin että on hinta-laatusuhde parempi, mutta en mä menis sanomaan että uudessa se on aina huonompi. Paska sijoitus auto on jokatapauksessa, oli se uus tai vanha.
 
Joo, vielä alkuperäiseen aiheeseen ja vähän muuhunkin. Jotkut julistaa, kuinka vuoden pari vanha on erittäin järkevä ostos. Luin juuri aamun lehteä (keskisuomalainen), jossa oli eräässä autoliikkeessä (ei merkin oma liike) myynnissä VW Golf Variant 1.6 16V, eli sama, kun postauksen alkuperäinen auto. Lisävarusteina ilmastointi, cd soitin, talvirenkaat. Hinta 22 900 !!!

HALOO !!!

Uusi Golf Variant 1.6 16V 20400 €. Siihen lisäksi talvirenkaat n. 600 €, cd 150 €, ilmastointi 790 € = yhteensä n. 22 000 + toimituskulut 400 - 500 €.

Anteeksi vaan, mutta kumpi oli järkevämpi ostos ???

Alkuperäisen postauksen autoon noi varusteet sai vielä kaupanpäälle (ilm. talvirenkaat, cd), eli hinta oli 20900 + toimituskulut.

Edelleenkin tuo käytetty on esim. neljän vuoden päästä viisi vuotta vanha, usi tosiaankin sen neljä. Lisäksi renkaat esim. aiemmin loppuun kulutetut. Loputon aihe.

Mikä muuten on järkevä sijoitus elämässä ? Saikos niitä sijoituksia mukaansa, kun henkeä viedään...
 
jarze sanoi:
Hmmm...no se on sun mielipide. Mun mielestä se parantaa hinta- ja laatusuhdetta, kun saa ok auton sikahalvalla verrattuna uuteen samanlaiseen uudenhintaiseen. Tästä vois kai väitellä ikuisuuden, mutta so not :)
Mikä sitten on sikahalpa ja hyvä auto? Mä en ole sellaista ainakaan nähnyt.
 
Tape sanoi:
Joo, vielä alkuperäiseen aiheeseen ja vähän muuhunkin. Jotkut julistaa, kuinka vuoden pari vanha on erittäin järkevä ostos. Luin juuri aamun lehteä (keskisuomalainen), jossa oli eräässä autoliikkeessä (ei merkin oma liike) myynnissä VW Golf Variant 1.6 16V, eli sama, kun postauksen alkuperäinen auto. Lisävarusteina ilmastointi, cd soitin, talvirenkaat. Hinta 22 900 !!!

HALOO !!!

Tiedätkö mikä on olkinukke? Joko olet opiskellut newssiväittelyä tai sitten olet pöhlö. Eikä kukaan kait alkuperäistä pyyntihintaa ole koskaan käytetystä maksanut?
 
jeppe82 sanoi:
Mikä sitten on sikahalpa ja hyvä auto? Mä en ole sellaista ainakaan nähnyt.

Niinpä. Halpa ja hyvä harvoin sopii samaan lauseeseen ja autoissa vielä harvemmin.
 
No, ei ne kyllä tuhansiakaan euroja tommoisesta tiputa, varsinkin, jos itse annat vaihtoauton. Eipä ollut ainoa esimerkki, vaan enemmänkin, kuin yleistä. Katsokaa nyt vaan oikeasti niitä autohinnastoja ja "halpoja" vähänkäytettyjä. Tää on selvä koulukuntakysymys, joka pitäisi jo rajata uusiin ja lähes uusiin, vähän käytettyihin. Mercedes Benz 200 D vm. -86, ajettu 578 tkm, ei ole minun silmissä vähänkäytetty, vaikka niin useat sitä pitävätkin "vasta sisäänajettuna"

Kiewille vinkkinä, oletko itse niin pölho, että olet uudesta maksanut joskus ovh hinnan. Niissä onmyös olemassa ns. käteisalennusprosentti, joka liikkuu 7 - 8 % paikkeilla. Tekee jo ihan kivan summan, liekötuota enempää sinäkään saat esimerkkini käytetystä Golffista alennusta.
 
Tape sanoi:
Joo, vielä alkuperäiseen aiheeseen ja vähän muuhunkin. Jotkut julistaa, kuinka vuoden pari vanha on erittäin järkevä ostos. Luin juuri aamun lehteä (keskisuomalainen), jossa oli eräässä autoliikkeessä (ei merkin oma liike) myynnissä VW Golf Variant 1.6 16V, eli sama, kun postauksen alkuperäinen auto. Lisävarusteina ilmastointi, cd soitin, talvirenkaat. Hinta 22 900 !!!

HALOO !!!

Uusi Golf Variant 1.6 16V 20400 €. Siihen lisäksi talvirenkaat n. 600 €, cd 150 €, ilmastointi 790 € = yhteensä n. 22 000 + toimituskulut 400 - 500 €.

Anteeksi vaan, mutta kumpi oli järkevämpi ostos ???

Alkuperäisen postauksen autoon noi varusteet sai vielä kaupanpäälle (ilm. talvirenkaat, cd), eli hinta oli 20900 + toimituskulut.

Edelleenkin tuo käytetty on esim. neljän vuoden päästä viisi vuotta vanha, usi tosiaankin sen neljä. Lisäksi renkaat esim. aiemmin loppuun kulutetut. Loputon aihe.

Mikä muuten on järkevä sijoitus elämässä ? Saikos niitä sijoituksia mukaansa, kun henkeä viedään...

Tutkikos tilanteen ihan tarkkaan? Se oli esittelyauto vm.2003, ajokilometrejä ei ole ilmoitettu, mutta tuskin montaa tuhatta kilometriä. Varusteet: WBM ilmastointilaite, metalliväri, cd/radio, 16" aluvanteet, talvirenkaat, toimituskulu. Näin luki autotalli.comissa. Ilmoituksessa ei sanota onko auto firstline vai trendline, oletan sen olevan trendline, koska esittelyautot ovat yleensä parempia varusteversiota. Volkkarin sivuilta kun bongaa lisävarustehinnat epätietoisuutta aiheuttaa ilmastointilaite, eli onko tuo WBM sama kuin mekaaninen vai kenties parempi ja siten kalliimpi. No oletan sen nyt olevan sama, jotta päästään hintavertailuun. Eli lisävarusteet: 790 + 510 + 1835 + 750 + 400-500 = 4285-4385 euroa. Oletin, että soitin oli tuo lisävarustelistassa mainittu (Radio Delta ja CD-soitin). Auton hinta trendlinena 21050, eli yhteensä uusi vastaava 25335-25435 euroa. Tämä oli siis 2500 euroa halvempi ja huomattava on että tämä on pyyntihinta ei siis myyntihinta, kuten uuden auton hinta. Edit: siis olettaen, että tarjotaan jotain vaihdossa.

En puollustele kummankaan tapauksen ostoa. Toin vain esille toisenkin näkökulman.

Mikä hankinta kannattaa? No henkselit ja hyvä vene, ne kannattaa.
 
Alkuperäisen jutun auton kyllä piti olla UUSI, sa siihen tuli nuo ko. varusteet kaupanpäälle.

Jyväskylän käyttöauton Golffi 11 tkm ajettu, EI METALLIVÄRIÄ, siisti peli, mutta uuden saa edelleenkin kaupasta 2 vuoden takuulla samaan hintaan.
 
jeppe82 sanoi:
Mikä sitten on sikahalpa ja hyvä auto? Mä en ole sellaista ainakaan nähnyt.
No esim. Mulla ois myynnissä honda civic -84- 1,3 12v. Ajettu vähä päälle 200tkm. Ruostetta ei nimeksikään. Oon ajanu sillä 70tkm ilman mitään vikaa. Nyt pitäs vaihtaa kytkinlevy, mutta en jaksa. Sen saa viedä 300eskolla pois. Mun mielestä se on hintaansa nähden hyvä auto. Ajattele montako tollasta saat 20000eskolla. Se on suhteellinen käsitys, mikä on hyvä auto. Kallis on myös suhteellinen käsite. Sen takia tätä on turha jauhaa...
 
Tape sanoi:
Kiewille vinkkinä, oletko itse niin pölho, että olet uudesta maksanut joskus ovh hinnan. Niissä onmyös olemassa ns. käteisalennusprosentti, joka liikkuu 7 - 8 % paikkeilla. Tekee jo ihan kivan summan, liekötuota enempää sinäkään saat esimerkkini käytetystä Golffista alennusta.

=).

Eikös ne uudet autot suurimmilta osin hinnotella nykyään nettohintaan. Varsinkin tollasessa mainoslapussa mikä kotiin oli lähetetty tosta golfista niin hinta on varmasti jo puristettu aika alas jotta saadaan asiakas koukkuun ja autoliikkeeseen sumpille.
 
Uusi on uusi. Mulla on nyt alle vuoden vanha auto joka maksoi 34 t euroa
samoilla varusteilla oleva vanha vm 2002 25 000km ajettu olisi maksanut 30 500 euroa.
Eli olisin säästänyt 3.5tuhatta euroa mutta mites 4-5 vuoden kuluttua kun vaihdan autoa ja nykýinen on 4 vuotta vanha ja ajettu 80 000 km niin luultavasti saan sen 3-4tonnia enemmän myyntihetkellä kuin 5-6vuotta vanhasta 105 000 km ajetusta
autosta vai?
 
kiewi sanoi:
=).

Eikös ne uudet autot suurimmilta osin hinnotella nykyään nettohintaan. Varsinkin tollasessa mainoslapussa mikä kotiin oli lähetetty tosta golfista niin hinta on varmasti jo puristettu aika alas jotta saadaan asiakas koukkuun ja autoliikkeeseen sumpille.

Kyllä se monesti näin on, mutta varusteita on jo paljon helpompi tinkiä kaupantekijäisiksi. Minäkin kun autoni ostin niin ensin keskusteltiin siitä välirahasta ja sitten vielä puristin mm. vakionopeudensäätimen siihen kaupanpäälle.

sterpuska: Tuskin sä tossa kaupassas mitään häviät. Auton hinta laskee jokatapauksessa, oli se uusi tai vanha. Ja varmasti saat tosta omasta uudesta autostas paremmat rahat sitten kun sen joskus vaihdat. Ja ainakin tiedät omasta autostas kaiken kun oot uutena otanut. Ja on takuut ja kaikki, aika pieni kustannus on noi pakolliset huollot loppupelistä jos ei ihan hirveitä kilometrimääriä aja. Mullakaan ei tuu mitään öljynvaihtoa isompaa ennen kun tulee 30tkm täyteen.
 
jarze sanoi:
No esim. Mulla ois myynnissä honda civic -84- 1,3 12v. Ajettu vähä päälle 200tkm. Ruostetta ei nimeksikään. Oon ajanu sillä 70tkm ilman mitään vikaa. Nyt pitäs vaihtaa kytkinlevy, mutta en jaksa. Sen saa viedä 300eskolla pois. Mun mielestä se on hintaansa nähden hyvä auto. Ajattele montako tollasta saat 20000eskolla. Se on suhteellinen käsitys, mikä on hyvä auto. Kallis on myös suhteellinen käsite. Sen takia tätä on turha jauhaa...
Siihen vielä kytkinremppa päälle, niin on hinta jo päälle 500 euroa, eikä 300. Kyllähän niitä "halpoja" autoja on, mutta sitten pitää vaihtaa ja korjata vaikka mitä osia kun on pari tuhatta sillä ajanut :whip:
 
jeppe82 sanoi:
Siihen vielä kytkinremppa päälle, niin on hinta jo päälle 500 euroa, eikä 300. Kyllähän niitä "halpoja" autoja on, mutta sitten pitää vaihtaa ja korjata vaikka mitä osia kun on pari tuhatta sillä ajanut :whip:

Ja vielä jos ei ole itellä taitoa, työkaluja ja paikkaa missä laittaa niin kalliiksi tulee ja v-käyrä kasvaa varmasti! Nimimerkillä vuoden -83 Escortilla ajanut...
 
Timba79 sanoi:
Ja vielä jos ei ole itellä taitoa, työkaluja ja paikkaa missä laittaa niin kalliiksi tulee ja v-käyrä kasvaa varmasti! Nimimerkillä vuoden -83 Escortilla ajanut...
Oliko vielä surullisenkuuluisa brassi-malli?
 
phy73 sanoi:
Oliko vielä surullisenkuuluisa brassi-malli?

oli, mutta sain sen ilmaseksi, että ei silleen paha juttu. Mutta meinas palaa hermo kun auto oli aina telakalla kun sitä ois tarvinnut. Parempi olla ilman autoa kun omistaa auto joka on jo lähes loppuun ajettu...
 
jeppe82 sanoi:
Siihen vielä kytkinremppa päälle, niin on hinta jo päälle 500 euroa, eikä 300. Kyllähän niitä "halpoja" autoja on, mutta sitten pitää vaihtaa ja korjata vaikka mitä osia kun on pari tuhatta sillä ajanut :whip:
Niinpä... mutta ei siihen kuitenkaan saa sitä 20donaa menemään. Eikä ne uudetkaan autot ilman huoltoja kulje. Niinkuin sanoin, 70000km ilman mitään vikaa oon sillä ajellu. Kyllä se vaan niin on, että käytetty auto on fiksumpi valinta. Autoista jos ei mitään tiedä, eikä osaa järkevästi valita ja tutkia käytettyä, niin on ehkä parempi ostaa uusi. Siltikin, mun mielestä 20donaa on vitusti fyrkkaa laittaa autoon, joka on aivan paska sijoitus muutenkin. Halvemmallakin saa hyviä autoja, missä säilyy arvokin paremmin. Toi civic ny oli vaan semmonen ääripään esimerkki.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom