Autoasiaa (taas)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeiz
  • Aloitettu Aloitettu
Timba79 sanoi:
No olipas vinkkejä... :david:

Olisko kannattanut lukea toi eka postaus, puhuttiin 20 tonnin autosta...ja kaveri ehdottaa TDi:tä ja VR6:sta...just. Ja missään muussakaan en oo samaa mieltä kun tossa automaatissa, se syö vaan bensaa ja tehoja. Mitä helvetin järkeä on ostaa joku 2-ovinen auto jos vähääkään on käyttöä takapenkeille?? vituttaa jo pelkästään niiden kamojen laittaminen takapenkille etuovien kautta. Nimimerkillä 3-ovisella 2 vuotta ajanut.

Sanoin että mun mielestä ei ole järkeä ostaa uutta autoa (epäsuorasti kehoitin ostamaan käytetyn) , ja sanoin vaan mielipiteeni pienistä bensakoneista, sillä dieselit on niin hyviä nykysin.
Itselläni on 3-ovinen golf, ihan siitä syystä kun se näyttää mun mielestä huomattavasti paremmalta.
Eikä siellä takapenkillä tarvitse juuri kuljettaa tavaraa kun ei ole lapsiakaan, ja jos sitä tilaa haluaa niin miksei osta farkkua?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
takatukkamika sanoi:
Sanoin että mun mielestä ei ole järkeä ostaa uutta autoa (epäsuorasti kehoitin ostamaan käytetyn) , ja sanoin vaan mielipiteeni pienistä bensakoneista, sillä dieselit on niin hyviä nykysin.
Itselläni on 3-ovinen golf, ihan siitä syystä kun se näyttää mun mielestä huomattavasti paremmalta.
Eikä siellä takapenkillä tarvitse juuri kuljettaa tavaraa kun ei ole lapsiakaan, ja jos sitä tilaa haluaa niin miksei osta farkkua?

Edelleen sun kannattas lukee se eka postaus? Farkusta lienee koko ajan ollutkin kyse...

Luin aluksi kaikki postit läpi, enkä huomannut että oli farkku kyseessä.
Sitten ostaisin itse TDI:n, viime kesänä tuli ajettua 1.9d farkkugolfilla, se on niin laiska auto että ohittaminen on todella vaikeaa jos liikenne on kaksi suuntaista, ja niinkuin joku aikasemmin sanoi niin se 1.6 bensakonekin on varmasti aika laiska.
Jos käy koeajamassa ja se riittää itselle niin eihän siitä sitten kannata turhan maksaa enempää että saa isomman moottorin.

Juuri auton ostaneena, mielipide: uutta autoa ei kannata ostaa. Semmoinen 2-3 vuotta vanha auto on usein IHAN UUDENVEROINEN, mutta PUOLET HALVEMPI! Mieti sitä.

Ja sitten jos olet juuri kortin saanut, niin voi voi...Ensimmäinen auto menee takuuvarmasti jostain kohtaa lyttyyn/ojaan/rikot moottorin yms. Suosittelisin ensimmäiseksi autoksi jotain ihan romua, jolla voit harjoitella. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Volkkarit on vääntö koneita joten ne ei tietenkään liiku niin vikkelään kuin muiden mallit mutta koneet ovat paljon kestävämpiä, mutta itse en uutta ostaisi vaan jonku 20tkm ajetun.

Jos olisin Jeizin isukki, olisi ostoslistalla -90 mallinen Corolla.

D.Yates sanoi:
Jos olisin Jeizin isukki, olisi ostoslistalla -90 mallinen Corolla.

Eipäs kun Tammer-Autosta edellinen autoni Carina II DX 1.6l -88 :lol2:

Sillä voisi heti kaahata moottoritiellä 180km/h. Pitääkin muuten käydä joskus katsomassa autokaupassa paljonko ne kehtaa pyytää siitä...

jaco sanoi:
Volkkarit on vääntö koneita joten ne ei tietenkään liiku niin vikkelään kuin muiden mallit mutta koneet ovat paljon kestävämpiä, mutta itse en uutta ostaisi vaan jonku 20tkm ajetun.

Varmaan kaikki ostais 20tkm ajetun, mutta kun niitä ei yksinkertaisesti tahdo löytyä...ainakaan yhtään sen järkevämpään hintaan kun uusiakaan. Ja sitten jos on hinta edullinen niin tulee väkisinkin ekana mieleen, että mikähän maanataikappale on kyseessä. Ainakin kannattas koittaa saada edellinen omistaja kiinni ja siltä kysellä miksi on myynyt pois.

takatukkamika sanoi:
Luin aluksi kaikki postit läpi, enkä huomannut että oli farkku kyseessä.
Sitten ostaisin itse TDI:n, viime kesänä tuli ajettua 1.9d farkkugolfilla, se on niin laiska auto että ohittaminen on todella vaikeaa jos liikenne on kaksi suuntaista, ja niinkuin joku aikasemmin sanoi niin se 1.6 bensakonekin on varmasti aika laiska.
Jos käy koeajamassa ja se riittää itselle niin eihän siitä sitten kannata turhan maksaa enempää että saa isomman moottorin..

Oot tossa kyllä täysin oikeessa. Ja ainakin pitäs testata se farkku pikkukoneella varustettuna myös kuormattuna. Vaimon porukoilla on 1.5 Astra ja se ei mene mihinkään jos on neljä henkillöä kyydissä ja vähän tavaraakin, loppuu tehot kun seinään. Että jos sitä tavaraa kuljettaa ja matkoja niin ehdottomasti joku tehokkaampi kone ja mielellään toi TDi, mutta sitten pitääkin jo ladata euroja pöytään aika paljon enemmän.

Kävin yksi päivä ajamassa uuden pikku Golfin. Ihan hyvä perusauto. Hyvin pitkälti samanlainen kuin Audi A3. Ei tosin mikään ihme kun Audikin kuuluu Volkswagen konserniin.

Käy koeajamassa Honda Civic. Se on myös tuossa 20k€:n tuntumassa ja ainakin kone on huomattavasti pirteämpi, eikä ajotuntumakaan ole hassumpi.

Timba79 sanoi:
Oot tossa kyllä täysin oikeessa. Ja ainakin pitäs testata se farkku pikkukoneella varustettuna myös kuormattuna. Vaimon porukoilla on 1.5 Astra ja se ei mene mihinkään jos on neljä henkillöä kyydissä ja vähän tavaraakin, loppuu tehot kun seinään. Että jos sitä tavaraa kuljettaa ja matkoja niin ehdottomasti joku tehokkaampi kone ja mielellään toi TDi, mutta sitten pitääkin jo ladata euroja pöytään aika paljon enemmän.

Niin tehoahan ei ole koskaan liikaa. Mutta toisaalta aika vähälläkin selviää. Olen itse ajellut yleensä tehottomilla autoilla ja pääsen niillä ohi ihan hyvin. moni V6 audi tai 2,5 Tdi on jäänyt täysperävaunun taakse kyhnäämään ja mulla ei ole ollut mitään ongelmia mennä ohi. Samaten tuo moottoritielle tuleminen. Se on aivan sama lukeeko auton persiissä 1.6 vai 4.2 turbo, ne ei näytä saavan 80 enempää lasiin kiihdytyskaistan päähän mennessä. On se niin käsittämätöntä.

Että huonommallakin kiesillä kyllä ohi pääsee, jos vain haluaa. Jättää pikkasen väliä edellä ajavaan katsoo sopivan paikan, kolmonen silmään, kaasu pohjaan, kiihdyttää sopivasti jo omalla kaistallaan, tarkistaa vielä että ehtii siitä, ohitus ja sitten voi vaihtaa isompaa päälle tai löysätä kaasua.

Kaverin 30 heppaisella suzuki altolla ollaan ohiteltu autoja laidasta laitaan ja vauhti vaan kasvaa sitä mukaa, kun karsta palaa. :rock:

jaco sanoi:

Golfeja valmistetaan yli 300hv tehosina, mutta se mikä on kullekin vikkelää kulkemista on yksilöllistä.

Kime76 sanoi:
Niin tehoahan ei ole koskaan liikaa. Mutta toisaalta aika vähälläkin selviää. Olen itse ajellut yleensä tehottomilla autoilla ja pääsen niillä ohi ihan hyvin. moni V6 audi tai 2,5 Tdi on jäänyt täysperävaunun taakse kyhnäämään ja mulla ei ole ollut mitään ongelmia mennä ohi. Samaten tuo moottoritielle tuleminen. Se on aivan sama lukeeko auton persiissä 1.6 vai 4.2 turbo, ne ei näytä saavan 80 enempää lasiin kiihdytyskaistan päähän mennessä. On se niin käsittämätöntä.

Että huonommallakin kiesillä kyllä ohi pääsee, jos vain haluaa. Jättää pikkasen väliä edellä ajavaan katsoo sopivan paikan, kolmonen silmään, kaasu pohjaan, kiihdyttää sopivasti jo omalla kaistallaan, tarkistaa vielä että ehtii siitä, ohitus ja sitten voi vaihtaa isompaa päälle tai löysätä kaasua.

Sä et näköjään ole ajanut 1.9d variant golfia, Suomessa ei taida olla montaa niin pitkää suoraa että uskaltaisi lähteä ohittamaan 80km/h ajavaa täysperää vaikka vastaantulijoiden kaistalla ei olisi ketään. Uskomattoman huono.

Joo, tehoja saisi olla kyllä hiukan reservissä... mikäli ei halua liittyä karavaanariksi ts. teiden tulpaksi.

:offtopic: Kaveri löysi ihan törkeän hyvän helmen:

Peugeot 405 Mi-16 vm.90, ajettu 200000km, ei ruostetta, kone hyvä, 1,9:n kone, 160hv, alut ja levikkeet ym.

Maksoikin siitä perkele alle 3000€... ja nyt pystyy ohittelemaan aika kepiästi

takatukkamika sanoi:
Sä et näköjään ole ajanut 1.9d variant golfia, Suomessa ei taida olla montaa niin pitkää suoraa että uskaltaisi lähteä ohittamaan 80km/h ajavaa täysperää vaikka vastaantulijoiden kaistalla ei olisi ketään. Uskomattoman huono.

Heh, en ole.. No joo uskotaan, että toi pallopeli on anu saukosta.

Nelivetoisella hiacella -91 on kyllä ohiteltu ja 190 diesel mersulla -86. Kummassakin hengittää vapaasti alle 80 hevosta ja meno on sen mukaista. Mersu sentään kulki 150 kun oikeen polki, mutta hiace ei yli 130.. :D

Kerpele sanoi:
Näyttäisi siltä, että tuolla 20k? hinnalla saisi enemmän heiltä. Hyndailta ja Daewoolta löytyy varsin mielenkiintoisia laitteita tuohon hintaan.
En muista tarkkaa mallinimeä, mutta jotain Daewoota katselin. Modernin näköinen/oloinen, 1.8 16V moottori, automaatti-ilmastointi, nahkasisustus, 3 vuoden takuu jne... Taisi hintaa olla alle 20k?. Antaa mielestäni enemmän vastinetta.
Itse lähtisin samalle linjalle, molemmista on viimeaikoina kuulunut pelkkää hyvää ja Hyundain(kohan?) kokonaismyynti on maailmalla roimassa kasvussa. Nämä nyt vaan taitaa olla niitä itsetuntokysymyksiä, ennemmin otetaan joku tunnetumpi merkki huonommin varustein, kuin näitä korean vehkeitä.

Jos taas näihin ei uskalla sijoittaa, katsele golfin sijaan toyotaa, melko varmasti luotettavampi, koneet suht pirteitä ja halvempi huoltaa kuin wolski.

En ole minäkään, mutta tuskin se on kovin paljon hitaampi kuin -84 Micra 180t ajetulla 1.0 koneella ja neljä päällä. 50 hv!

Se on aivan sama lukeeko auton persiissä 1.6 vai 4.2 turbo, ne ei näytä saavan 80 enempää lasiin kiihdytyskaistan päähän mennessä. On se niin käsittämätöntä.

Pitää paikkansa. Kävin koeajamassa kerran 1.4 Boraa, ja kyllä silläkin ehti rampista tullessa muun liikenteen vauhtiin, vaikkei mikään tykki olekaan.

Ja käypä hieman rauhallisemmin käyttäytyvä auto myös nuorelle liikennevalistuksesta.

Niin ja jos Golffi tuntuu kalliilta, niin katselisin mielummin Seatia tai Skodaa, mutta pitäytyisin VAG-konsernissa.

Edit: pikkujuttuja

takatukkamika sanoi:
Ei millään pahalla, mutta et ole paljoa tainnut vanhemmilla autoilla ajella? Litrasella skodalla vm. 82 on poljettu yhdistelmistä edelle, joten kyllä se on siellä ratin ja penkin välissä se vika jos ei ohi pääse variantti golfilla :rock:

dmv sanoi:
Jos taas näihin ei uskalla sijoittaa, katsele golfin sijaan toyotaa, melko varmasti luotettavampi, koneet suht pirteitä ja halvempi huoltaa kuin wolski.

Uusi farmari corolla, toyotan luotettavuus, ja moottorikin riittävän pirteä. Taitaa olla 1.6:sten kärkeä mitä olen autolehtien vertailuja lukenut. Isäpapalla on viime kesänä ostettu sedan malli, eikä kertaakaan ole korjaamolla tarvinnut käydä, ei pienintäkään vikaa.

takatukkamika sanoi:
Golfeja valmistetaan yli 300hv tehosina, mutta se mikä on kullekin vikkelää kulkemista on yksilöllistä.

Tämä oli kyllä tiedossa. Tarkoitin lähinnä 1.4-1.8 l malleja verrattuna muiden valmistajien malleihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom