Auto Saksasta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeoy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Auton tuonti Saksasta.

Koitin etsiä threadiä auton tuonnista Saksasta, mutta en sellaista löytänyt. "Millaisia autoja teillä on"-threadistä olisi varmaan löytänyt jotain läppää aiheesta, mutta laiskalle se on pitkä kuin nälkävuosi. Jos joku vinkkaa oikeaan threadiin niin tämän voi sitten modet sulkea.

Vaikka olen aina tuulettanut uuden auton ihanuutta, niin nyt on mielessä käynyt auton tuonti Saksasta. Syynä tähän on sukulaissuhteet Saksan maalle, joten autoa etsisi syntyperäinen saksalainen eikä hassulla aksentilla saksaa ja englantia puhuva kaveri. Uskoisin tämän pienentävän kusetetuksi tulemisen mahdollisuutta.

Autoja, jotka ensi sijaisesti kiinnostavat, ovat suunnilleen -99 vuosimallin Audi S4 Avant, Audi A8 tai Audi A6 Avant bensakoneilla ja alle 100tkm ajettuina. Autoja olen etsinyt tuolta www.mobile.de ja jo tehtyjä veropäätöksiä tuolta hakukone autoveropäätöksille.

Varsinainen kysymys ja ihmetyksen aihe tulee tässä. S4:sia löytyy hyvin hintaluokasta 17,5-20 k€ (Suurin osa kyseisistä autoista) ja A8:ja löytyy väliltä 22,5-25 k€. Suomessa vastaavat autot ovat 40- 45 k€:n arvoisia joten veroksi tulee 29% tuosta eli 12-13 k€. Säästöä siis kertyy jonnin verran, josta sitten ostetaan talvirenkaat ja lohkot ym lämmittimet. A6 Avantit löytyvät kuitenkin hintaluokasta 20-25 k€ ja ovat Suomessa hinnaltaan 30-35 k€. Laskemalla veroksi saadaan 9-10 k€ ja auto maksaakin tuotuna saman kuin täällä muutenkin. Mitä teen siis väärin?

Jokaista automallia löytää Saksasta paljonkin halvemmalla, mutta uskon, että sen suhteen asia on samalla tavalla kuin Suomessakin, että ihan halvinta yksilöä ei käytettynä kannata ostaa, vaan valitsee kärryn siitä hintaluokasta, missä niitä on eniten tai vähän sen yläpuolelta.

Jos on lisää linkkejä tarjota, niin antaa tulla niitäkin. Kiire auton hankinnalla ei ole. Kunhan vain huvikseni katselen ja leikin ajatuksella. Ehkä sitten joskus vuoden päästä...

Kiitos taas jo etukäteen. :worship:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
N.O.Kummonen sanoi:
Varsinainen kysymys ja ihmetyksen aihe tulee tässä. S4:sia löytyy hyvin hintaluokasta 17,5-20 k? (Suurin osa kyseisistä autoista) ja A8:ja löytyy väliltä 22,5-25 k?. Suomessa vastaavat autot ovat 40- 45 k?:n arvoisia joten veroksi tulee 29% tuosta eli 12-13 k?. Säästöä siis kertyy jonnin verran, josta sitten ostetaan talvirenkaat ja lohkot ym lämmittimet. A6 Avantit löytyvät kuitenkin hintaluokasta 20-25 k? ja ovat Suomessa hinnaltaan 30-35 k?. Laskemalla veroksi saadaan 9-10 k? ja auto maksaakin tuotuna saman kuin täällä muutenkin. Mitä teen siis väärin?

Kannattaa myös tarkistaa tarjontaa Ruotsista. Hintoja äsken kateltuna näytti olevan 175000-220000kruunua, eli 19tkm ylöspäin. Tämä siis -99 malli S4 biturbo.. Matkakulut Ruotsiin eivät ole niin suuret ja talvirenkaitakaan ei todennäköisesti tarvitse erikseen hommata.

Mutta tuohon verotukseen.. Laskit hieman väärin. Vero% varmaan pitää paikkansa, mutta tuosta sun laskemasta verosta tarvitsee vielä laskea 22% alvia. Joten tuo ylimmäinen 12-13t, nousee 15t euroon ja ylöspäin.
 
Kannattaa myös tarkistaa tarjontaa Ruotsista. Hintoja äsken kateltuna näytti olevan 175000-220000kruunua, eli 19tkm ylöspäin. Tämä siis -99 malli S4 biturbo.. Matkakulut Ruotsiin eivät ole niin suuret ja talvirenkaitakaan ei todennäköisesti tarvitse erikseen hommata.

En jaksa autoa itse etsiä ulkomailla. Jää liian monet treenit väliin :D . Ruotsissa ei ole sukulaisia, joten olisin oman kielipääni varassa, jolloin kusettaminen olisi astetta helpompaa. Saksasta löytyy kieltä äidinkielenään puhuvia ihmisiä jotka ovat ostaneet itselleen luonnollisesti autoja ennenkin, joten tietävät miten siellä tingitään ja miten proseduurit menee. Pidän tätä melko suurena etuna ja olen juuri sen vuoksi ajatellut Saksaa.

Mutta tuohon verotukseen.. Laskit hieman väärin. Vero% varmaan pitää paikkansa, mutta tuosta sun laskemasta verosta tarvitsee vielä laskea 22% alvia. Joten tuo ylimmäinen 12-13t, nousee 15t euroon ja ylöspäin.

Kiitos korjauksesta!

edit:

S4:sia löytyy hyvin hintaluokasta 17,5-20 k€ (Suurin osa kyseisistä autoista)

Täytyy korjata hintaluokaksi 20-22,5 k€!
 
N.O.Kummonen sanoi:
En jaksa autoa itse etsiä ulkomailla. Jää liian monet treenit väliin :D .
Täytyy korjata hintaluokaksi 20-22,5 k?!

Kyllä nyt varmaan joku kaveri/sukulainen on, joka Ruotsia osaisi. Ja tuon korjauksen myötä sama hintataso kuin Ruotsissa, joten säästöä tulee enemmän. Mutta tietty jotkut yksilöt voivat olla halvempiakin, kuten äsken löytyi 18ke . Ja eipä siinä jää treenejä väliin. Katsoo useita autoja valmiiksi, sopii lähikaupunkeihin katsomiset. Lentokoneella Ruotsiin ja seuraavana aamuna laivalla takas. :)
 
Taisteluahven sanoi:
Esim. Vm 2002 Honda Type-R (ajettu 10 000km) maksaa Suomessa 28 900€. Saksassa sama auto, mutta ajettu 5000km vähemmän maksaa 15 000€. Hintaero vaivaiset 13 900€ :D
Nyyh, puhumattakaan siitä, että samaan 15.000e hintaan voisi näyttää Civic Type-R:lle takavaloja nätillä Integra Type-R:llä... :( Oisko maailman hienoin, paras ja nopein (radalla) sarjatuotantona pukattu etuveto?

11111111131971265-30344-1074869229_3.bild
 
On tuotu pari autoa Saksasta. Viimeisenä MV6 Omega. Hintaero Suomen vastaaviin oli noin 5000-6500 euroa. Ajettu 122 tkm ja kilometritakuu. Samat kuluttajansuojalait pätevät, olemmehan EU:ssa. Tilanne on vaan nykyään valitettavasti se, että autothan sieltä ei lopu, mutta ne parhaat on jo viety sieltä pois. Esim. meidän itä- ja länsinaapureiden toimesta.
Jobbarit on mitä on, niiltä en autoa ostaisi. Omat on ostettu merkkiliikkeestä, samasta mistä auto on ostettu uutena ja autojen täydellinen huoltohistoria löytyy. Unohda auto jo suoraan, jos sillä on ollut yli kaksi omistajaa. Mittarifiksit ovat todella yleisiä. Itseltä kysyttiin jobbarin luona, että jos otan auton, niin paljon otetaan mittarista pois? Netin kuvat voivat olla myös feikkejä, joten niihin ei kannata luottaa sokeasti.
Lentäen perille ja Superfastilla takaisin kotia. Hommaat sieltä jonkin "agentin", joka katsoo auton valmiiksi ja itse menet vaan sitten maksumieheksi. Näiden autonvälittäjien apu on ensimmäisellä kerralla ehdoton. Taksat heillä on 200-300€ per päivä. Mutta ei siinä mene kuin yksi päivä, kun esileikit on tehty huolella.
 
Kyllä nyt varmaan joku kaveri/sukulainen on, joka Ruotsia osaisi.

No muija nyt on ruotsinkielinen ja asuuhan sen täti perheineen Ruotsissa Vaikka ne puhuu ruotsia on autojen suhteen niitä helpompi kusettaa kuin mua. :lol2: Ja kyllä mäkin ruotsia jotenkin puhun (tyttöystävän takia jatkuvalla kielikurssilla). Tosin erikoistermistö saattaa olla hukassa mutta sen nyt korjaa parilla Bilsportilla. Epäluottamusta kauppiaita kohtaan herättää se, että jos mä meen autoa katsomaan niin mä myös näytän epätoivoiselta tuontiauton ostajalta. Saksan serkut taas pystyy käymään kauppaa luontevammin.

Täytynee kai kuitenkin sinne Ruotsiinkin zoomailla.
 
Olen juuri nyt ostamassa BMW:n 300 sarjan uutta korimallia olevaa rassia ja kysyisinkin onko kukaan tuonut näitä Saksasta Suomeen? Mikä niiden hintaero on kun kaikki kulut on maksettu? Miten Alfa Romeot kustantavat hinaltaan Suomen vastaaviin verrattuna??
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ruåtsalaisilla on ainakin hyvä maine.
-tuovat auton näytille vähän kauempaakin,mitä saksalainen ei tee.
-tinkaavat hinnasta,mitä saksalainen ei yleensä tee.
 
Terve. Auto olis ehkäpä tarkotus lähte saksan maalta hakemaan.

Muutama kysymys on herännyt tässä suunnitellessa:
Kohteena olis bmw320 tai 323 tai 328

1. Mistä paikasta voin tarkistaa kilometrit etten osta ruuvattua autoa, sekä paljon moinen lysti kustantaa?

2. Mistä löytää joku avustajaa jonka kanssa osto sujuisi helpommin ja nopeammin? Ensi kertaa kuitenkin lähdössä hakemaan ja byrokratian kanssa voi tulla paljonkin ongelmaa kun kielitaito on mitä on.

3. Kuinka paljon suurinpiirtein maksaa kysyseisten autojen vakuutukset(liikenne+osakasko)?
 
Niin ja kiinnostaisi myös tietää tullimaksuista. Eli jos löytäisin jonkun 98-99 323:sen ja se maksais noin 8000€ siellä niin millaisia veroja suunnillee voisi odottaa?
 
Kparta sanoi:
Niin ja kiinnostaisi myös tietää tullimaksuista. Eli jos löytäisin jonkun 98-99 323:sen ja se maksais noin 8000€ siellä niin millaisia veroja suunnillee voisi odottaa?

Kato tullin sivuilta toteutuneita verotustietoja.
 
2. Mistä löytää joku avustajaa jonka kanssa osto sujuisi helpommin ja nopeammin? Ensi kertaa kuitenkin lähdössä hakemaan ja byrokratian kanssa voi tulla paljonkin ongelmaa kun kielitaito on mitä on.
Ite ostin 328 bemun saksasta, en tosin oo ostanu kun vasta yhen koskaan sieltä, etten enempiä tiedä, mutta kyllä siellä ihan koulusaksanrippeillä pärjäilee ihan ok. Ensin ostat sen auton, sitte se viedään paikkakunnan strassenverkehrsamtille, ja sitte meet kilpipajalle ostamaa vakuutuksen ja siirtokilvet, eli autoversicherung on vakuutus, ja Ausfuhrkennzeichen on siirtokilvet. Sitte meet jonottamaa konttorille, ja näytät ne paprut mitä saat vakuutuksesta, ja sanot vaan että ostin auton ja vien sen ulkomaille, ne kyllä tietää mitä pitää tehä, niitten paprujen kanssa saa sen kilvet ja kilvet kii ja menoks..

Kilvet 30päiväksi vakuutuksineen on 150 euroa.

Ja saksaks jos nyt suunnillee osaat sanoa, et ich bin zu das ausfuhrkennzeichen für meine neue auto kaufen, ni se oikeestaa riittää.. Ei tod tarvi olla saksalainen. vaa rohkeest sinne:)
 
Itse todennäköisesti ostan huomenna Volvo S60 R -04:n saksasta, jos muutamasta asiasta päästään myyjän kanssa sopimukseen ja autotohtori ei löydä suurempia moitteita ko. yksilöstä. Merkkiliikkeestä on siinä mielin turvallinen ostaa että lupasivat hoitaa katsastuksen, pakokaasumittauksen ja saksaan rekisteröinnin valmiiksi. Itse pitää ottaa vaan sitten vakuutus.
 
Veropäätöksiä löysinki mukavasti tullin sivuilta.

"sitte se viedään paikkakunnan strassenverkehrsamtille"? Mikä tuo strassenverkehrsamt on?:)

Tosiaan tuo ajettujen kilometrien tarkistus kiinnostaisi että onko mahdolista jotain kautta?
 
Terve. Auto olis ehkäpä tarkotus lähte saksan maalta hakemaan.

Muutama kysymys on herännyt tässä suunnitellessa:
Kohteena olis bmw320 tai 323 tai 328

1. Mistä paikasta voin tarkistaa kilometrit etten osta ruuvattua autoa, sekä paljon moinen lysti kustantaa?

3. Kuinka paljon suurinpiirtein maksaa kysyseisten autojen vakuutukset(liikenne+osakasko)?

1. -97 ja uudemmissa koodautuu avaimeen kilometrimäärä, en ole nyt kuitenkaan ihan varma tuosta vuosiluvusta. Älä nyt kuitenkaan osta autoa kilometrien perusteella, hyvin pidetty vähän enemmän ajettu on parempi valinta kuin vähän ajettu tunkio.

3. On ne alle tonnin vuosi, riippuu bonareista. Kasko kantsii ottaa ehdottomasti, siihen saa suoraan 70% bonarit ja jää maksamaan aika vähän vuositasolla.
 
Zone-sarja -42%
1. Mistä paikasta voin tarkistaa kilometrit etten osta ruuvattua autoa, sekä paljon moinen lysti kustantaa?

Varmaa tietoa et saa mistään.

Käytetty auto on aina käytetty auto ja varsinkin kun haikailemallasi autolla on ikää jo 10 vuotta. Saksan mittapuun mukaan alkaa olla loppuunajettuja autoja ja jopa suomalaisen mittapuun mukaan keski-iän rajapyykki on jo ohitettu.

Eipä silti, tuon ikäisistä Bemareista voi tehdä todellisia helmi löytöjä tai sitten voi iskeä kätensä todelliseen p**kaan.

Kilometrejä voi tutkia auton yleisen kunnon perusteella ja tietysti täytetty huoltokirja on kovaa valuuttaa. Niitäkin toki voi väärentää, mutta eipä tuon ikäisiä sakemannit enää jaksa väärennellä. Suurin piirtein sama, kuin olisit Suomesta ostamassa ´94 Nissan Sunnyä. Ei ole mitenkään harvinaista, että sakemannilla on hanskalokerossa kaikki huolto- ja katsastuskuitit niputettuna aikajärjestykseen. Sellaisen kohdalla voi olla suht varma kilometreistä.

Osta siisti ja toimiva auto, älä keskity niihin kilometreihin.

2. Mistä löytää joku avustajaa jonka kanssa osto sujuisi helpommin ja nopeammin? Ensi kertaa kuitenkin lähdössä hakemaan ja byrokratian kanssa voi tulla paljonkin ongelmaa kun kielitaito on mitä on.

Ihan aiheellinen kysymys. Vieraassa maassa, kielitaidottomana ummikkona menee liian vaikeaksi. Helpointa lienee, jos myyjä suostuu hoitamaan rekisteröinnin, mutta muuten suosittelen avustajan käyttämistä.

Avustajan käyttö maksaa helposti itsensä takaisin, kun et tarvitse vuokra-autoa. Avustajia löydät vaikka netin mainoksista tai Keltaisen Pörssin taxfree-autot palstalta.

3. Kuinka paljon suurinpiirtein maksaa kysyseisten autojen vakuutukset(liikenne+osakasko)?

Paljon. :D

Teini-Bemarit kun ovat jostain syystä hyvin vahinkoalttiita automalleja..

Vakuutusyhtiöiden sivuilta löydät laskureita, joista saat hinnat sentilleen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom