Auto Saksasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeoy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Katselin pikaisesti noita hintoja ja riippuen autosta niin tuolla 5000€ saa parhaimmillaan auton joka maksaa suomessa ~17k€ eli verojen ja kulujen jälkeen jää jopa 4-5k€ voitolle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite kelasin käydä nyt intin eka (tammikuus meen) ja sen jälkeen kattoo jos verotus ois muuttunu. Aika perseestä toi meinaan nykyäänki on.

Kaveri haki just faijansa kans Saksasta BMW 328 Cabrioletin. Ja on muuten helvetin hieno M-varustelul.

Itellä ei osunut silmään, mutta onko tossa jotain tuontirajoituksia. Eli voinko hakea sieltä useita autoja vai onko joku rajoitus, että 2/vuosi tms?

Zone-sarja -42%
Originally posted by jarkko
Itellä ei osunut silmään, mutta onko tossa jotain tuontirajoituksia. Eli voinko hakea sieltä useita autoja vai onko joku rajoitus, että 2/vuosi tms?

En ole tästä(kään)ihan varma, mutta mielestäni yksityinen henkilö voi omistaa yhden vuoden aikana viisi autoa, ja myydä ne hinnalla millä hyvänsä pois ettei niistä tarvitse maksaa veroja. Eli teoriassa kuudennesta myydystä autosta maksat sitten jotain veroa, en tosin tiedä mitä...:nolo:
Autoja voit periaatteessa ostaa ja myydä vuoden aikana vaikka sata, kunhan voit todistaa ettet tavoittele niillä taloudellista hyötyä.
Harvemmin ne kai edes kyselee mitään vaikka vaihtasit autoasi useemmin kun sukkias...

Oon hakenut itselle ja pikkuveljelle autot ja oon ollut kahden kaverin mukana vahan niinku oppaana ja aina on saatu autot hankittua ja viela ihan hyvat.

Ainoo neuvo on etta kannattaa varata niin paljon aikaa kuin mahdollista. Viikko on about minimi jos ei oo varmaa saalista kiikarissa, byrokratian kanssa voi menna aikaa ja tupakkaa. Ainakin englantia pitaa osata ellei mukana ole jotain joka puhuu saksaa. Myos turkin ja venajan kielella voi parjata, riippuu minkatasoista autoa on etsimassa :)

Molemmat pikkuveljet, isa ja yks kaveri on tulossa autoja hakemaan kevaalla. Itse haen sielta ajopelin parin kuukauden sisalla kunhan loydan sopivan, tallainen olisi nyt kiikarissa:

EDIT: eihan se suora linkki toiminut, olkoon sitten...

Auto Saksasta!!!!

Onkos täällä ketään lähössä Saksaan hakeen autoo? Tai ketään, joka olis hakenut... Mistäs sais tietoo tohon hakureissuun???

Oma veikkaukseni on että kyllä tuo verokäytäntö tulee vielä aika varmasti jollain tapaa muuttumaan, jos näin käy niin sillon voi jopa harkita tuota autonhakureissua

isoveli haki viime kesällä -98 opel omega MV6:en 3.0L 24v koneella ja kaikilla muilla herkuilla. ajatuksena oli mennä lentokoneella mikä olisi ollut varmaan 100 euroa alunperin per perse, mutta juuri lähtölinjoilla sanottiin että ei tämä ole se LOPULLINEN hinta, joten veli sanoi että haista kätönen ja jobbari laitto auton laivaan Suomeen.
auto saksasta:
+ halvemmat hinnat (miks muuten hakea siletä asti?)
+ pääsee ulkomaille (....)
- vittumaista sähellystä saksankielen kanssa, vaikka useat osaakin englantia
- saksan autot ei aina kestä Suomen kylmyyttä
- ei kannata tehdä kauppoja jobbarin kanssa jos sitä ei naamasta naamaan nää, huijaukset tehdään puhumalla (kännykkään)
- usein saksalaisten autokauppojen kadun toisella puolella on paja misä mittaria pyöritetään, muutama tuhat kierrosta taakse päin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oma autoni on saksasta ostettu noin vuosi sitten. en hakenut ite, vaan tuttuni haki ja myi suoraan mulle.
Autokapassa myydään samaa autoa tällä hetkellä noin 6-7.5 tonnia kalliimmalla, eli omakin autoni on menossa myyntiin...

Tää nyt on pikkusen eriasia, mut kirjotan kuitenkin! Mun prätkä on Saksasta tuotu ja ihan hyvin toiminu ja hyvässä kunnossa on. Eli ihan positiivinen kuva jäi tuonti vehkeistä. Tosin tuttu toi sen sieltä, mutta kuitenki. Seuraavakin pyörä olisi tarkotus hakea Saksasta!

Mulla on V70 2.5T. Säästin n~3500 - 5000e kun on saksantuonti. Oli ajettu 63tkm, kilometrit tarkistettiin ja piti paikkansa. Täyd. huoltokirja + todella hyvät varusteet.

miccoz sanoi:
Mulla on V70 2.5T. Säästin n~3500 - 5000e kun on saksantuonti. Oli ajettu 63tkm, kilometrit tarkistettiin ja piti paikkansa. Täyd. huoltokirja + todella hyvät varusteet.

Kertoisitko vähän speksejä ja kustannusrakenteen?

Esim. Vm 2002 Honda Type-R (ajettu 10 000km) maksaa Suomessa 28 900€. Saksassa sama auto, mutta ajettu 5000km vähemmän maksaa 15 000€. Hintaero vaivaiset 13 900€ :D

Mikä Suomessa on paremmin, kuin Saksassa? Pakkohan sen jossain on näkyä, kun aivan satanistisia veroja maksetaan.

Porkkanaraastin sanoi:
- saksan autot ei aina kestä Suomen kylmyyttä
Paskan marjat!!! Samoja rasseja siellä on kuin täällä. Meinaatko että ne on tehty eri materiaalista kuin täällä olevat? Ja Saksassako ei talvisin ole lunta ja kylmää??? :eek:

Taisteluahven sanoi:
Mikä Suomessa on paremmin, kuin Saksassa? Pakkohan sen jossain on näkyä, kun aivan satanistisia veroja maksetaan.
Tottahan se on, että suomalaiset autoilijat maksavat enemmän veroja kuin saavat vastineeksi, mutta kyllä Suomen liikenneinfrastruktuurin ylläpito maksaa suhteellisesti paljon enemmän kuin Saksan. Miksi? No, olisiko täällä tietä varmaan 2 kertaa enemmän ja autoilijoita 5 kertaa vähemmän... lisäksi kallis talviylläpito ja teiden routavahvistukset ja -korjaukset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom