Atrian Parempi jauheliha 400g

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja qxw
  • Aloitettu Aloitettu

qxw

Paistoin edellä mainitun "400g" Atrian parempaa naudanlihaa(10%rasva) ja kaadoin sitten pannun lastit ruokavaakaan. Arvatkaa mitä kävi. Mittarilukema näytti 251. Testasin vielä useaan otteeseen mutta sama lukema siellä on. Onko minua/kuluttajaa johdettu harhaan vai onko siitä 400g:sta 150g vettä? Sainko kuitenkin ne haluamani 80g proteiinia vai vaan 50g?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla 200g 10% jauhelihaa kutistuu reiluksi 160 grammaksi. Voipi olla että vaakas kusee tms.. Kyllä sä ne prodet siitä ainakin saat.

Punnitseppas joskus makaroonia.. otat 100g kuivaa makaroonia ja keität sen ylikypsäksi. Painaa noin 300g.

Siitä jauhelihasta haihtuu sekä jää siihen pannulle rasvaa. Saat kuitenkin ne asiat mitä siinä ravintosisällössä lukee.

Luullakseni rasva ei haihdu vaan palaa? Rasvaa ei räiskynyt yli laidan ja kyllä pannuun jäi maksimissaan 5-10g rasvaa pintaan jos sitäkään.

Lihassa on suurin osa painosta vettä. Kun paistat lihan haihtuu osa vedestä pois. Saat kyllä 400g paketista sen 80 roheiinia niin kuin siinä lukee.

Kuten muut ovat myös maininneet. Ruoat punnitaan raakana / kuivana ja saat niistä sen määrän ravintoarvoja, kun luvataan.

Jos tämä nyt on sitten "parempaa" jauhelihaa, niin onko se vanha ollut sitten huonoa? Tämäkään ei ilmeisesti ole ihan priimaa, sillä muutenhan tuote olisi "parasta" jauhelihaa. Mitä sanoo Atria? Mitä viestiä heidän mainosporukkansa haluaa lähettää?

Aikaisemmin oli kohua (ja aiheesta) kun paistijauheliha ei olekaan paistia. Muistaakseni Atria ilmoitti, ettei heillä ole tietoa mitä lihaa mihinkäkin pakettiin laitetaan (asia ilmaistiin toki hieman eri sanoilla, mutta tämä oli bottom line). Samoin Snellman ym. väittivät olevan ihan ok sama mitä tekstiä pakkauksen pintaan kirjoittelee, kunhan kansa ostaa ja rahaa tulee (tämäkin enemmän business muodossa sanottu).

Kuten muut ovat myös maininneet. Ruoat punnitaan raakana / kuivana ja saat niistä sen määrän ravintoarvoja, kun luvataan.

Itse olen kyllä punninnut aina lihatuotteen vasta kypsennyksen jälkeen. Samalla tavoin olen toiminut myös esim. pastan/riisin/perunan kohdalla.

Itse olen kyllä punninnut aina lihatuotteen vasta kypsennyksen jälkeen. Samalla tavoin olen toiminut myös esim. pastan/riisin/perunan kohdalla.
Kai sulla on kuitenkin ollut sitten eri arvot? Koska paketin kyljessä olevat arvot ovat kuiva arvoja. Lähetin tästä itse asiassa kerran kyselya atrialla kun halusin tietää miten ravintoarvot menevät broilerin koipipaloissa kun siellä on niitä luita niin paljon. Vastauksena tuli että ne arvot mitä siinä paketin kyljessä lukee on otettu huomioon siinä että tuotteessa kaikki ei ole syötävää. Esim 400g koipipaloja niin proteiini määrä per 100g normaalisti olisi vaikka 20g mutta koska seassa on luitakin niin se arvo saattaa olla jotain 10-15 välillä.

Nyrkkisääntönä noissa lihoissa ainakin itellä pitäny paikkaansa suhkot hyvin eli n. kolmasosa häviää paistaessa painosta.

No ei varmaan 7-10% jauhelihasta tai kanan rintafileestä/maustamattomat kanan fileesuikeleet lähde 1/3, kalastakaan ei varmaan todistella mitään, poikkeuksena lohi.

Ostin herneitä 1kg, mutta syötävää ei ollut 200g enempää, eli kusetettiinko mua..
Tosin olisin voinut syödä kuoretkin, niin olisin saanut rahoille vastinetta enemmän:D

Miksi? Jos todellakin miettii makaronia, niin mistä pystyt laskemaan paljonko kyseisten makaronien huokoisuus on, että ottavat kaloritonta vettä itseensä? Suurimmaksi osaksi kaikki makrot ja kalorit on merkitty kuivapainon mukaan, ei kypsennetyn/valmistetun.

Koska maailmasta tuli sellainen että ruoka pitää punnita? Eikö riitä että ahaa tossa onkin sopivankokoinen lautasellinen syön sen ja jos on nälkä otan hieman lisää?

Koska maailmasta tuli sellainen että ruoka pitää punnita? Eikö riitä että ahaa tossa onkin sopivankokoinen lautasellinen syön sen ja jos on nälkä otan hieman lisää?
Varmaan siinä vaiheessa kun porukkaa rupes kiinnostaa mitä paskaa siinä lautasella on.

No esimerkiksi. Kyllä mä saatan silmämääräisesti mitata riisin tai pastan niin että teen jopa 30-50% enemmän kuin ihan oikeasti tarvitsisin. Mikä ihme siinä punnitsemisessa nyt on niin hurjaa? Keittiövaaka Lidlistä makso 12e, ja punnitsemiseen menee ehkä 20sek. Saa sitä kautta sit itselle varmuuden etten ainakaan valmista liikoja, kun on tapana "syödään nyt kaikki ettei mene pahaksi".

Jos on vaikka tehny ison kattilallisen riisii ja useamman paketin jauhelihaa, jota ois tarkotus laittaa jääkaappiin ja sieltä mikron kautta myöhemmin syötäväks, niin oishan se huomattavasti helpompaa punnita safkat kypsänä, sitä mukaan, kun menee mikroon. Miten tosta laskee lihapää helposti paljon kypsäpaino esim riisii ja jauhelihaa = rakaapainona, mitä voi heittää kalorilaskuriin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom