- Ikä
- 45
Onko noi kokonaiskorkoja (sis. marginaali)?
Jep, kiinteissä on aina mukana marginaali.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko noi kokonaiskorkoja (sis. marginaali)?
No huh huh, oma paikallinen SP tarjoaa vastaavat lähes %-yksikön pienemällä korolla.Nordealta tänään seuraavia pidempiä korkoja tarjolla 10.12. ovat 3 v. 4,34 %, 5 v. 4,51 % ja 10v. 4,77 %
Ei herätä vielä mun kiinnostusta ainakaan.
Nyt alkaa olla pakkomyyntejä edessä ja silloin myydään sillä hinnalla mitä tarjotaan.
Mitä huvikseni olen kyyläillyt kämmppien hintoja niin aika sitkeesti pidetään noita korkeitä pyyntöjä. Huolimata siitä että samat kämpät ovat olleet myynnissä jo vuoden. Mistä johtunee?
Mitä huvikseni olen kyyläillyt kämmppien hintoja niin aika sitkeesti pidetään noita korkeitä pyyntöjä. Huolimata siitä että samat kämpät ovat olleet myynnissä jo vuoden. Mistä johtunee?
Ite kyttäilen kanssa, tosin ostomielessä. Omakoti- tai paritalo kiikarissa.
Mun mielestä nyt on hieman huono markkina koettaa myydä asuntoaan järjettömään ylihintaan. En edes tajua miten välittäjät viitsivät ottaa jopa 25 % ylihintaisia asuntoja myyntiin.
Kiinnostaisi tietää miten määrittelet oikean hinnan, kun voit kerran suoraan sanoa kuinka paljon ylihintaa jossain kämpässä on?
Treellä myös Mustavuoressa on aika lailla uutta rivaria tyhjänä, naapurissa toukokuussa valmistunut yhtiö ja tyhjän näköistä on. Kyllähän kämppien hinnat on aika kovan tuntuisia täällä ollut, jospa sitä laskua nyt alkaisi tulla, voisi ensi syksynä alkaa taas oman ostoa miettimään...
Mä huomasin saman uudenmaan alueelta kun selailin kans etuovilehteä. 10-15% oli mun mielestä hinnat tippuneet uudiskohteissa. Suurin muutos on isoissa asunnoissa ja erillistaloissa.
Mites menee noissa uudiskohteissa vastikkeen maksu, jos on kämppiä paljon myymättä? Maksaako rakennuttaja tyhjien kämppien vastiketta vai jyvitetäänkö se niille kämpän jo ostaneille? Muistan lukeneeni, että rakennuttajat kikkailivat jotenkin siten että As. Oy. omisti ne kämpät rakennuttajan sijaan ja näin ollen As. Oy:n jäsenet joutuisivat maksamaan tyhjienkin kämppien vastikeosuuden tms. Eli esim. tuossa iivilin esimerkissä missä 20 kämpästä on 1.5 vuodessa ostettu kaksi asuntoa voi olla aika suolaiset vastikkeet niiden kahden kämpän omistajalla.