- Ikä
- 41
Itse asiassa vaikeampaa...niinpä. Olisi helppoa olla lottomiljonääri
Vaihtoehtoiskustannukset, verosuunnittelu, ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse asiassa vaikeampaa...niinpä. Olisi helppoa olla lottomiljonääri
Onko jollain faktaa Nordean osalta tästä vaihtopalkkiosta? Oma pankkineuvoja kertoi, että viitekorkoa saa vaihtaa ilman palkkiota kerran laina-aikana. Toiset taas ovat kertoneet, että ilmainen vaihto onnistuu kerran vuodessa. Voihan olla, että lainan ehdot ovat tässäkin asiassa jossain vaiheessa muuttuneet.
Itse asiassa vaikeampaa...
Vaihtoehtoiskustannukset, verosuunnittelu, ...
Nyt ei varmaan kannata lainaa ottaa, kun kävin nordeassa ja mariginaali on 0,7%, kun se hetki sitten oli vielä 0,4%. Kysyin saako mariginaalia muuttaa, meinasivat että voi sitä aina yrittää. Mitä tuohonkin nyt sitten sanoisi. Pitääkö siis siirtää asunnon hankinta keväälle.
Nonii! Jahka näkyy oikeissakin koroissa, niin tämähän on paluuta vanhoihin hyviin aikoihin jolloin inflaatio syö lainan. :hyvä:Lyhyeen euriboriin sijoittuva lainan korko alittaa kohtapuoleen inflaation, ja raha on käytännössä ilmaista.
Tarjoukset ovat sitovia ja niihin sisältyy usein sakko.Nyt hakemaan laina 3kk euriborilla :D
Miten sitovaa se on muuten, jos antaa tarjouksen jostain asunnosta? Että voiko sitä antaa tarjousta samaan aikaan useammasta asunnosta..?
Tarjoukset ovat sitovia ja niihin sisältyy usein sakko.
No toki tuo merkataan tarjoukseen.Eli ei kannata mennä tarjoamaan kuin yhdestä kerrallaan? Siis laittamaan nimeä alle. Minkähänlainen sakko mahdollisesti. Kai sitä pitää sit vielä käydä katsomas yhtä asuntoa uusiksi, ennen kuin tarjoaa.
Nyt hakemaan laina 3kk euriborilla :D
Miten sitovaa se on muuten, jos antaa tarjouksen jostain asunnosta? Että voiko sitä antaa tarjousta samaan aikaan useammasta asunnosta..?
Välttäjä, joka myi mun kämpän väitti, ettei ole sitova ennen kun käsiraha on maksettu.
Sitovuudesta tuli mieleen, itse sanoin välittäjälle että otan kämpän x. Kättelyn sijaan antoi käteen asunnonvuokrausHAKEMUKSEN jonka täytin. Tyyppi soitti ja sanoi että homma selvä. Löysin sitten paremman ja sanoin etten ota. Oli sitä mieltä että koska olin aluksi sanonut ottavani ja täytin sen hakemuksen (en siis sopparia) oli tämä sitova. Tämä tosin vuokra-kämpässä.
En tajua miten tarjous olisi sitova, näkisin sen enemmän osana neuvottelua.
Mitäs kun asuntoesitteessä lukee, että käteinen kaupanteko tilaisuudessa. Miten käytännössä toimii?
Mitenkäs tuo asunnon maksaminen, kun lukee että käsiraha kaupanteko tilaisuudessa tms.