Itse tuli juuri otettua reilu 50t€ lainaa. Pelkurina sijoitin 800 euroa korkokattoon, joka takaa lainan pysyvän max. 5.57% (sis.marginaali) korolla seuraavat kolme vuotta. Ilman korkokattoa korko olisi ollut ekan vuoden 5.738%, eli katto maksaa jo vuodessa itseään takaisin melkein sata euroa.
No, voi olla että heitin 700€ kankkulan kaivoon, mutta kolmessa vuodessa lyhennän ison osan pääomasta, ja sen jälkeen korko%:lla ei olekaan juuri merkitystä. Eli sinänsä pieni hinta mielenrauhasta, mielestäni. Kolmisen kymppiä kuussa menee lisäksi vakuutukseen, joka korvaa puolet lyhennyksestä jos jään työttömäksi/sairaslomalle pidemmäksi aikaa. Koska ostin asunnon yksin, ja vastaan lainasta yksin, menee tuokin samaan "millä summalla saan nukutta yöni levollisesti" tuhlailuun ;).
Aika kalliilta tuo sun korkokatto kuulostaa. Mulle olisi tullut Nordeasta maksamaan 4,5%:n korkokatto kolmelle vuodelle vähän alle 800 euroa. Vakuutuksen vakavan sairauden, työttömyyden yms. varalle otin ja se maksaa minulle 2,58 euroa kuussa.
Viimeksi muokattu: