kimmo2543 sanoi:Saatana 70-luvulla vaimon vanhemmat rakensi ILMAN VELKAA 200 neliön täystiili-talon 2-auton tallilla 10000mk:lla(talkootyövoimalla+suvussa oli kaikkien alojen edustajia).Ja vanhan talonsa tontille kylläkin.
Saattaa olla ne markkinat ottaa jostain omansa korkojen kanssa.
Meidän talo on rakennettu 50-luvulla (hirsirunkoinen lauta"hökkeli"). Tämän jälkeen taloon on tehty yksi perusparannus 80-luvulla, jossa mm. yläkerta rakennettu ullakon tilalle. Itse olen uudistanut keittiön, sisäremontti lattioineen, lisäovi kuistille jne.jne.
Rakentaja maksoi rakentamisesta varmaan nykyrahaa max. 1000€ (varmaan vähemmänkin), peruskorjaaja maksoi kämpästä max. 30000€, minä maksoin kämpästä 110000€ ja seuraava ostaja maksaa siitä n. 200000€. Näin se vaan menee, vain kämpän kunto/sen nykyinen markkina-arvo ratkaisevat.
En usko, että ketään on "kustu" linssiin, itse ainakin koin hinnan halvaksi kun yleinen hintataso oli n. 800000mk ja itse sai oman talon 650000mk. :piis:
on senkin hoitanut), putket/viemärit muovia, home ei haise, mutta nurkissa on kylmyyttä yli 25C pakkasilla (hoituu villasukilla). Hirsirunko on parasta talotekniikkaa mitä koskaan on Suomessa tehty ja näitä taloja on pystyssä aina 1700-luvulta asti.