en minä mistään tutkimuksista tiedä mutta muistan joskus jonkun tehneen jonkun tutkimuksen että aspartaami tuhoaa aivoja, annostuksista ei mitään käryä mutta tuollaista muistan kuitenkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
en minä mistään tutkimuksista tiedä mutta muistan joskus jonkun tehneen jonkun tutkimuksen että aspartaami tuhoaa aivoja, annostuksista ei mitään käryä mutta tuollaista muistan kuitenkin.
Yhdestä lasillisesta maitoa saa 13 kertaa enemmän aspartaattia ja kuusi kertaa enemmän fenyylialaniinia kuin lasillisesta aspartaamilla makeutettua juomaa.
Voihan noita kahta ainetta olla jauheessa, vaikka ne eivät olisi kemiallisilla sidoksilla yhteydessä. Molemmat ovat normaaleja aminohappoja.
Rautalangasta: laittamalla fenyylialaniinia ja aspartiinihappoa samaan kippoon ei saada aspartaamia. Aspartaamissa nuo ovat kemiallisilla sidoksilla kiinni toisistaan ja muodostavat täysin ominaisuuksiltaan erilaisen molekyylin.
Tuohon en sano juuta enkä jaata, jotkut viisaammat voivat meitä valistaa, mutta alkuperäiseen kysymykseen tuosta löytyy vastaus: nuo kaksi ainetta eivät olet aspsrtaamia, joten no aspartame on ihan perusteltua. Eivätkä nuo hajoamistuotteet kerro kaikkea. Voi itse aspartaamimolekyylikin vaikuttaa kehossa ennen hajoamistaan. Kuten sanottu, kun kahden molekyylin väliin kehittyy sidos, voi muodostuneen molekyylin vaikutukset kummasti muuttua suhteessa alkuperäisiin.Tiedän kyllä tuon. Mutta kun aspartaamihan hajoaa elimistössä asparagiinihapoksi ja fenyylialaniiniksi (ja metanoliksi) niin eikö lopputulos ole aika lailla sama?
Ihmistutkimusten järjestelmällisiä kirjallisuuskatsauksia ja tuplasokkoutettu placebo-kontrolloitu markkeritutkimus vertaisarvioiduissa tiedelehdissä:
Roska- ja hörhösivuja, alustavia rottakokeita mega-annoksilla ja keskustelufoorumia. Ja onpa siellä yksi sellainenkin lappu joka tukee aspartaamin turvallisuutta (boldattuna):
Ensimmäisen erän jälkeen tilanne:
gobbe - 3
Dragofix - 0
Tai itse asiassa tuon Dragofixin oman maalin johdosta voitaisiin antaa gobelle 4 pistettä :D Nyt toiseen erään vähän skarppausta aspartaamihysteerikkojen puolesta ja... FIGHT!!
Prosessi vie paljon energiaa, joten sitä on vähemmän käytettävissä rasvan polttoon ja metabolismiin, mikä aiheuttaa rasvan varastointia
Tos on mun mielestä vähän ristiriitaa ilmassa.